Jump to content
mayday720p

Skyactiv Mazda3 Jant - Konfor Kıyaslaması [16 Inç-18 Inç]

Tavsiye Edilen Mesajlar

mayday720p    0
mayday720p

Arkadaşlar merhaba, kaç zamandır araştırıyorum ama net bir bilgi bulamadım.

Mazda 3 Skyactive'i hem 16 inç hemde 18 inç jant ile ard arda test sürüşüne tabi tutan arkadaşımız var mı ?

Konfor olarak bize bir kıyaslama değerlendirme yapabilir mi acaba ?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    485
NoooFearrrr

    Acaba varmıdır ki sitede ikisinide kullanan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emregc    401
emregc

18 jantın şaşırtıcı derecede konforlu olduğunu söyleyebilirim,bunda kalın süngerli koltuklarında katkısı var (birde deri olsa tadından yenmez) yinede  16 için daha konforlu diye duydum sahibinden ve bayiden ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
GökayT    275
GökayT

Otopark. com 'da ki Yeni Mazda 6 testin de bu konu üzerine bir sohbet geçiyordu , yeni  Mazda 6'nın 19 İnç'lik büyük jantlarına rağmen ne kadar konforlu olduğuna hayret ediyorlardı. Hatta 19 mu değil mi diye tereddüt yaşıyorlardı . O testi yapanlar genelde olumsuz eleştirileriyle meşhur kişiler en ufak olumsuzluğu bile dakikalarca anlatan insanlar olmalarına rağmen. 19 inc jantlı Mazda 6'nın konforuna hayran olduk inanamadık şeklinde anlattılar.

Bu testten ve test edenlerin görüşlerinden yola çıkarsak, 18 Jant'lı mazda 3'ünde benzer konforda başarılı bir amortisör sistemine sahip olacağını düşünüyorum, çünkü sınıfında ki bir çok rakibinde olmayan çok noktadan bağlı arka süspansiyona sahip. Yeni mazda 3 'ü bayi de incelediğim zamanda çok hoşuma gitmişti 18 Jantın görüntüsü gerçekten çok güzel , jantın tasarımıda çok sportif ve şık. Sırf arabaya kattığı görüntüden dolayı bile alınır yani .

Ancak bu karşılaştırmalar 18 - 19 jant gibi büyük jantlara sahip araçlar arasında yapılan kıyaslamalar. Yani büyük jantlı araçlar arasında en çok konforu sunan arabalardan birisi Mazda. Tabi ki de 18*45 yanaklı lastikle , 16*60 yanaklı lastik kıyaslandığında 16*60 yanak açık ara daha yumuşak bir konfor sunar o kesin.

Ben olsam daha sportif ve şık bir aracım olması için 18 inch olanı tercih ederdim.  Bir de o 18 inch jantlara "Michelin" lastik takılırsa konforu ve sportifliği kaymaklı ekmek kadayıfı olur :D .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bikes44    217
Bikes44

Mazda izmit bayideki arkadaş ikisini de kullandığını ve konfor olarak hiç bir fark olmadığını, sadece 18 jantın 0.5 lt gibi fazla tüketime neden olduğunu açıkça belirtti. Tabi yol tutuşun daha iyi olduğuna şüphe yok...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
EMRbrc2144    83
EMRbrc2144

Sevgili arkadaşlar ben test sürüşünu reflex ile yaptım ama 2 gün önce power aldım. İnanın bu kadar rahat olacağını hiç hiç hiç düşünmezdim. Ben de aynı kaygı ile korkuyorum demiştim.  Fakat kesinlikle fiyat sıkıntı olmiyicak ise power candır CAN :) reflex ile nasıl karşılaştırmisim diyorum simdi  :D led farlar o kadar mı hoş durur. 18 inc cantlar böyle mi hava katar. Yani ikisini de kullanmis biri olarak kesinlikle POWER diyorum.  Rahatlık konusuna gelince ben d.bakirdayim.  Burdaki yolların durumu berbat ancak binen herkes Passat komforu var dedi.  Sizin yollar burdan daha iyidir sanırım.  Artık gerisini varın siz düşünün.  Iyi forumlar umarım faydali olmuştur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
alpergazel    6
alpergazel

Küçük jantlar her zaman daha fazla konfor sunar.(genel kanı).

Otopark'ın testinde mazda 6 için 19 jant şaşırtıcı derecede konforlu demişlerdi. Mazda3 için durum farklı olabilir ama.

Gelin 17" de anlaşalım:):)

Tabi tercih meselesi, eğer görüntü çok bozmuyorsa ,konfor için 16" seçerdim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar    1.921
Arabalar

Her ikisini de kullandım.  18 inch olanda araç içerisinden duyulan lastik sesi daha fazla.

Selamlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    485
NoooFearrrr

        Bence jant 18 tercih edilse bile taban aynı olmalıdır, sürtünme ve yakı tasarrufu açısından fark oluşmaması için, örneğin, 175,70,13 bir ebatı siz 15 yapacaksanız, gene 175,55,15 olmalı yani yanak daralıp sadece esnemeden yani biraz konfordan kayıp edilir, diğer taraftan taban değişemdiği için ne tutunma, ne ses, nede yakıt etkilenmez.

        Bu durumda 16 ile 18 in lastik ebatlarını karşılaştırmayı öneriyorum biliyosanız yazınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ismail1903    35
ismail1903

120  beygir ve 150 nm torka sahip bir arabaya 18 jant gösterişten başka birşey değildir. ağırlık olarakta bakıldığında bu arabayı 15 jant rahat götürür zaten.  Sportif kullanım sunacak bir motor yok üzerinde o yüzdende lüzumsuz büyük jant. Yeni lastik alım sürecinde ödeyeceğiniz fiyat farkınıda göz önünde tutun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    485
NoooFearrrr

          Ama orjinalinde iki tip jant çıkıyor, bir karşılaştırma yapmak iyi olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sergio_01    121
Sergio_01

Arkadaşlar jant lastik konusu altında bir soru sormak istiyorum...

Yeni mazda 3 ümün üzerindeki orjinal lastik ölçüleri 205/60/R16 ...

Kievde malum kışlar baya karlı geçiyor haftaya kış lastiği almak istiyorum fakat arkadaşımda kullanılmış ucuza 205/55/R16 Continental lastikler var...

Sizce 60 yerine 55 taksam kış lastiklerini bri sorun olurmu... Olursada ne gibi sorunlar olur acaba....

Lütfen yardım.....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sergio_01    121
Sergio_01

Burak bey teşekkürler bu bilgi için...

Bu değişiklikler %3 gibi oranda ve çok önemli değişimler gibi görünmüyorlar...

Sürüş güvenliğinde yani fren mesafesi yada yol tutuşu gibi konularda ters bir durum yaratırmı acaba...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.254
Fotifoti

Burak bey teşekkürler bu bilgi için...

Bu değişiklikler %3 gibi oranda ve çok önemli değişimler gibi görünmüyorlar...

Sürüş güvenliğinde yani fren mesafesi yada yol tutuşu gibi konularda ters bir durum yaratırmı acaba...

ince yanak daha iyi yol tutar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.726
Burak

Lastik genişliği değişmeyeceği ve lastik yanağı daraldığı için araç bir miktar ineceğinden kötüye bir değişiklik olacağını sanmıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar    1.921
Arabalar

Aracın yerden yüksekliği 10 mm azalmış oluyor. Çap farkı en fazla  +/- % 2.5 fark önerilirken sizin değişiklikte - %3 olmuş oluyor.

Bence kullanılabilir. ( En azından çamurluk ile teker arasına ilave 10 mm daha kar birikebilir  :)  )

Selamlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sergio_01    121
Sergio_01

Kışlık lastik olarak 205/55/R16 ölçülerindeki lastikleri değiştirdim ve dün Kievde ilk yağan karda deneme imkanım oldu. Sonuç mükemmel gerçekten. Merak ettiğime değmedi gerçektende.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar    1.921
Arabalar

Kışlık lastik olarak 205/55/R16 ölçülerindeki lastikleri değiştirdim ve dün Kievde ilk yağan karda deneme imkanım oldu. Sonuç mükemmel gerçekten. Merak ettiğime değmedi gerçektende.

Öncelikle güle güle kullanın. Orijinal ölçüler 205/60R/16

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bikes44    217
Bikes44

Arkadaşlar sert süspansiyonlar virajlarda çok iyi eyvallah ama şehir işi kasis ve bozuk zeminlerde biraz rahatsız ediyor. Yeni Mazda3'le ilgili tek şikayetim süspansiyonlar diyebilirim. Bana konfor seviyesini biraz iyileştirecek neler önerebilirsiniz? (Lastikler~Yaylar v.s.)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Burak
      Yazan: Burak
      Mazda3 ne kadar yakar ?
      Aracın yaktığı benzin miktarı tamamen kullanıma bağlı olmakla birlikte aşağıdaki değerler kullanıcıların günlük hayatlarında karşılaştığı ortalama değerlerdir
      Manuel , Şehiriçi :
      Manuel , Şehirdışı :
      Manuel , Ortalama : ~ 8 Lt/100km
      Otomatik , Şehiriçi : ~ 9.5 - 10 Lt/100km
      Otomatik , Şehirdışı : ~ 7.0 Lt/100km
      Otomatik , Ortalama : ~ 8.5 Lt/100km
      Yukarıdaki rakamlardan çok daha düşük değer elde eden bir üyemizin izlenim ve notları için;
      - Mazda3 sedan otomatik vites kullandığım araç, yakıt tüketimi ortalama 7.6 gözüksede  katalogda, bu değeri yakalayamadım hiç zira dur kalk trafikte 10 lt ye kadar çıkıyor ortalama bunun haricinde akıcı trafikte bu deger 8.5 lt ye kadar düşüyor eğer ani hızlanma yapılmazsa ( Uyumsuzelement )
      - Aracım 2500km de Şu anda yol bilgisayarımda gözüken yakıt değeri 9.6lt tabi bunun şehir içi hep kısa mesafelerde kullanılan bir aracın değeri olduğunu göz önünde bulundurmak lazım. ( -Aydın- )

      Mazda3 LPG de ne kadar yakar ?
      Manuel , Şehiriçi :
      Manuel , Şehirdışı :
      Manuel , Ortalama
      Otomatik , Şehiriçi : ~11 Lt/100km  ( km de kaç TL yakar ?  11 x 1,54 ( 21.5.09 da LPG nin litre fiyatı)  / 100 = ~ 17 kuruş )
      Otomatik , Şehirdışı : ~8 Lt/100km
      Otomatik , Ortalama :~9 Lt/100km
      Mazda3'ün motor performansı nasıldır ?
      -Motor performansı zayıf görünüyor özellikle ilk kalkışlarda çünkü araba bütün muadillerinden ağır, buna karşılık hızlandıktan sonra çok yüklü değilse benim için tatmin edici... ( Selman )
      Mazda3'ün avantajları ve dezavantajları :
      -Ben aldığım zaman o fiyata alınabilecek en donanımlı arabaydı, halen de çok memnunum bu tercihimden, keşke şunu alsaydım demedim hiç, sadece otomatik almadığıma pişmanım hanım ve çocuğun rahat kullanabilmesi açısından.... ( Selman )
      -Aracım Touring versiyonu ve donanım olarak rakiplerine göre çok fazla tatmin edici. Aracın kullanımı olsun konforu olsun her yönüyle çok memnunum. ( - Aydın- )
      Bilinen sorunları :
      -Bilinen sorunu yok, ilk yıldan sonra hepsi halledildi... ( Selman )
      İpuçları
      Mazda3 Bakım maaliyetleri
      Mazda3'ün bakım maaliyetlerini de aşağıdaki bölümde kullanıcıların verdiği detaylı bilgiler ile görebilirsiniz. Yalnız unutulmamalıdır ki bu verilen değerler bilgi amaçlıdır ve bakım tarihinde geçerli fiyatlardır. Bazı durumlarda servislerin düzenlediği kampanyalı fiyatlar olabilir ama yine de fikir vereceğini düşünmekteyiz
      Mazda3 - Forum
    • Fotifoti
      Yazan: Fotifoti
      Bir otomobil ne kadar hafifse, sürüşü de o kadar eğlenceli olur.
      Shigeo Mizuno
      Program Müdürü – Mazda.
      .Kodo tasarım felsefesi ile otomobile yeni bir bakış açısı kazandıran ve ruhunu iade eden Mazda, 2010 yılı ekim ayında duyurduğu konsepti shinari ile açılışı yapmıştı.

      Daha atak, daha hafif, sürüş keyfine odaklı Skyactive teknolojisini barındıran CX-5 2012 , Mazda 2 ise 2014 yılında Japonya'da yılın otomobili seçildiler. Cx-3 ile 2015 ödülünü de aday. Sadece ruhunu harekete geçirmekle kalmayan Mazda, 94 yıllık şirket tarihinde rekor kırarak 1.36 milyar € faaliyet karı elde etti. İçinde bulunduğumuz Avrupa pazarında %28 büyüme elde eden Mazda, sadece Almanya'da %20 büyüyerek 47bin araç sattı.*
      Yönetimini mühendislerin yaptığı tek otomobil firması olan Mazda, dünya devlerine de ilham kaynağı oluyor. Mercedes'in ardından önden çekişli araç üretme sevdasına kapılıp 2 serisi ile hüsrana uğrayan BMW anlaşılan hatasından dönüş yapmış.
      Auto Bild'e açıklamalarda bulunan Finansal İşlemler Yöneticisi Dr. Friedrich Eichiner daha önce 35up mimarisi olarak adlandırılan yeni arkadan itişli CLAR (Cluster Architecture) mimarisinin seri üretime hazır ve gelecek modellerde kullanılacağını bildirdi. Yeni 3,5,6,7 ve x3,x5,x6,x7 modellerinde karşımıza çıkacak CLAR yüksek çekmeli çelik, alimunyum ve karbonfiber karışımı ile daha hafif bir şaşi üretilmesi ile bu şaşinin ortak kullanımına dayanıyor. Bu yönüyle de Mazda'nın gram stratejisi ve skyactive mimarisini çağrıştıran CLAR yeni 5 serisinde 80 kiloluk avantaj sağlayacak.Yıl sonunda x5 ve 3 serisinde göreceğimiz yeni mimari,gelecek sene hibrit 2 serisi ve 7 serisi eDrive'da kullanılacak. **

      Bunlara ek olarak 5 serisinde ilk kez 3 silindirli bir motor kullanılması da gündemde. Giriş seviyesi 518d ‘nin 3 silindirli 150 hp lik bir motorla gelmesi bekleniyor. Beklenilen satışa ulaşamayan 2 serisinin tamamen 4 çeker olarak devam ederek kulvar değiştireceği de bir diğer söylenti. ***
      *http://www.mazda-tr....arllk-bildirdi/
      **http://www.bmwblog.c...future-hybrids/
      ***http://otomobil.habe...ndan-vazgecmedi
    • kuzey55
      Yazan: kuzey55
      son 1 aydır (ilgisi varmı bilmem ama havalar soğuduktan sonra) herzaman olmasada  ayda 3-4 kere benzinden lpg ye geçişte sorun yaşadım. aracı çalıştırıyorum hareket halinde benzinden lpg ye geçiş yaptığında bazen motor ışığı yanıp sönmeye araba teklemeye başlıyor. elimle benzine alıyorum benzinde gidiyorum araba ısınana kadar ısınınca elle lpg ye çevirdiğimse sorun yok. yada durduğum yerde aracın ısınmasını dolayısıyla benzinden lpg ye geçmesini beklersem yine sorun yok.. sadece araba soğukken hareket halinde benzinden lpg ye geçerken bu sorunu yaşıyorum. arabam 1.5 senedir bende yani geçen kış da bendeydi böyle bir sorun yaşamamıştım. nedeni hakkında fikri olan varmı?
    • dcdesign
      Yazan: dcdesign
      aracın 2. sahibiyim. aracın hakkında fazla birşey söylemeye gerek yok. mazda'yı bilen bilir. sorunsuz ve masrafsız bir araç. süspansiyon konusunda çok iddialı bir araç. 
       
      aracımın sadece şanzımanında kronik bir sorun yüzünden. komple şanzıman değişti. garanti kapsamı dahilinde. japonya'dan fabrikasından geldi. yani değişeli 4 ay oldu. şanzıman 0 diyebilirim. aracımdan çok memnunum. her konuda. yakıt ve masrafsızlık konusunda. aracın bakımları yetkili serviste yapılmıştır. boya ve değişen yoktur. sadece arka sol lastik değişti. buda patladığı için değişti. aracımı maddi durumlardan dolayı satmak zorundayım. malum borç içinde olan bir ülkeyiz. bu yüzden satıyorum. eğer durumum elverse hiç mi hiç satmayı düşünmüyorum. çünkü mazda'yı kullanan bırakamıyor. aracı alacak arkadaşa şimdiden hayırlı uğurlu olsun şimdiden. gereksiz yere aramayın. ciddi alıcıları bekliyorum. pazarlık payı yoktur...
       
      ARAÇ DONANIMI VE ÖZELLİKLERİ
      DERİ DİREKSİYON
      6.İLERİ VİTES

      ÇİFT YÖNLÜ DİGİTAL KLİMA
      ÇELİK JANT
      ÖN VE ARKA CAM REZİSTANSI
      ÖN ARKA ARA KOL DAYAMA
      ABS / EBD /ESP 
      YOL BİLGİSAYARI
      FONKSİYONEL DİREKSİYON
      GELİŞMİŞ ÇİFT GÖSTERGE PANELİ,
      VİTES UYARI SİSTEMİ
      HIZ UYARI SİSTEMİ
      8. AİRBAG
      ARKA PARK SENSÖRÜ
      GERİ GÖRÜŞ KAMERASI
      ELEKTRİKLİ, ISITMALI VE KARARTMALI  AYNALAR
      YAĞMUR VE FAR SENSÖRÜ
      AYARLANABİLİR OPTİK FARLAR
      BLUETOOTH
      4 CAM OTOMATİĞi
      HİDROLİK DİREKSİYON
      NAVİGASYON
       USB/AUX
      TV, DVD VE DİVX OYNATICI
      YOKUŞ KALKIŞ DESTEĞİ
      LASTİK HAVA BASINÇ UYARI SİSTEMİ
      UZAKTAN KUMANDALI MERKEZİ KİLİT
      IMMOBILIZER,
      İSOFİX
      YEDEK ANAHTAR VE KİTAPÇIĞI MEVCUTTUR
       
       
      ARAÇ TANIMI : 2012 MAZDA 3  1.6D SEDAN
      PAKET TANIMI : TOURİNG PAKET
      MOTOR TANIMI : 1560 CC 115 PS 
      VİTES :  6 İLERİ MANUEL VİTES
      YAKIT TÜKETİM : 4.2 LT ŞEHİR DIŞI / 4.9 LT ORTALAMA
       
       
      Detaylı Bilgi ve Resim İçin...
      http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-satilik-mazda-3-touring-2012-216623506/detay/
       
      Fiyatı: 51.000.-TL




    • Mümin
      Yazan: Mümin
      14.0:1 sıkıştırma oranına sahip benzinli motorları ile dikkat çeken Mazda, bu oranı 18.0:1'e çıkartmayı hedefliyor
       
      Avrupa Ar-Ge Şefi Kenichiro Sarutawari'ye göre Mazda benzinli motorlarının verimlilik oranlarını 2020'ye kadar %50 arttırmayı planlıyor.  Benzinli motorların şu anki verimlilik oranları %40'ı buluyor, 5 yıl içerisinde bu %60'a çıkartılacak. Bu verimlilik hedefine ulaşmak için homojen şarj basınçlandırmalı ateşleme teknolojisi (HCCI) geliştiriliyor. Bu sistemde karışım kıvılcım yerine dizel gibi basınçla ateşleniyor. Bu da kompresyon oranını 14.0:1'den 18.0:1'e çıkartmayı ve vuruntuyu önlemek için hassas bir yanma kontrolünü gerektiriyor. Hedef benzinli motorun daha temiz emisyonları ile dizelin verimliliğini biraraya getirmek. Skyactiv verimlilik programının bir parçası olarak Mazda aynı zamanda yakıt enerjisinin %30'unu tüketen, egzoz sisteminde kaybedilen ısıyı azaltmanın yollarını arıyor.
       
      Firma 2002 yılında Mazda 6'yı geliştirdiğinden beri verimlilikle ilgili şu anki politikasını oluşturmaya başlamıştı. Mazda 6 bu politikanın ilk nesliyken, CX-5 crossover ise 7. nesil olacak. Ar-Ge Şefi Kenichiro Saruwatari Skyactiv programının ana hedefinin değişmediğini, zaman zaman bir adım ileri götüren yeni teknolojiler ve materyaller eklediklerini belirtiyor.

       
      Mazda yakın zamanda Toyota ile ortaklık kurduğunu duyurdu. Bu ortaklık sonucunda Mazda'nın bir plug-in hibrit modeli üretmesi bekleniyor. Ayrıca nenzinli arabaların da kuyudan tekere verimliliği ile elektrikli arabalarla yarışabileceğini ön gören Mazda, Skyactiv 2. nesil motorla ortalama bir model için yaklaşık 80g/km kuyudan tekere CO2 emisyonları hedefliyor. 3. nesil Skyactiv motorları bunu daha da ileri götürebilir. Mazda, kesin bir tarih vermese de 50gr/km kadar düşük ortalama kuyudan tekere CO2 emisyon değerleri uzun dönemde hedeflediğini de belirtiyor. 

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×