Jump to content

2015 Subaru Impreza WRX STI - İnceleme


Guest Ktaskan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

                        2015 SUBARU IMPREZA WRX STI

voqn0m.png

Motor: 2.5-liter boxer four

Güç: 305 HP , 6.000 RPM, Maksimum tork : 407 Nm

Şanzıman: 6 ileri manuel

0-100 : 5.0 saniye

Son sürat: 250 km/h

Aktarma organı: 4x4

Net Ağırlık: 1535 kg

Yakıt Tüketimi

Şehiriçi : 13.83 lt/ 100 km

Sehirdışı : 10.22 lt/ 100 km

Karışık : 12.38 lt/ 100 km

kYln2y.png

Uzun bir aradan sonra beklediğimiz yeni Subaru WRX STI yeni motor ve kasasıyla karşımıza çıktı. Fuji Heavy Industries 1988 yılında motor sporları bölümünü kurup, 1994 yılında ilk Impreza WRX STI modelini çıkarmıştı. Bu güzel makine 247 beygir gücüne sahip ve japonyada ‘GC8B’ kod adıyla satışa çıkmıştı. Daha sonraki yıl gücü 271 beygire yükseltilmişti.

Bagaj kapağında Impreza kelimesinden hiç bahsedilmiyor..

22B Coupe Impreza İngiltere pazarına resmi olarak sadece 16 adet getirildi. Resmi kayıtlar dışında farklı yollarlada ülkeye girişi oldu. Elden geçirilmiş yeni şasi, yeni bir gövde kabuğu, yeni direksiyon ve geliştirilmiş kabin, bu yepyeni STI için olması gereken bir beklentiydi. McRae, Burns ve Solberg gibi usta pilotların WRC yarışlarında kazandıkları başarıların arkasında bu devasa güçlü makine vardı.Bu kaputun altında şimdi ele alınması gereken yüksek standart, performans beklentisi ve değeri var.

voq5dm.png

Peki şimdi yenilenen bu makine için neler söyleyebiliriz?

Yeni Impreza WRX STI artık sadece bir impreza değil. Subaru İngiltere, her zaman satmak istediği bu modeldeki sadece impreza ismini 3 yıl önce kaldırmıştı bunun sebebi 4x4 turbocharged motorun olmasıydı ve Motorun boxer konfigürasyonu tek turbo chargerdan alınan iyi tepkinin elde edilmesini zorlaştırmıştı.

Yeni dış aksam daha geniş, daha kısa, daha uzun dingil mesafesi ve bir önceki kasadan %140 daha sert bir görünüme sahip olup, sürüşte ve hakimiyette hatırı sayılır bir iyileştirme yapılmış diyebiliriz. Dış karoserde ise gözle görülür bir iyileştirme yapılmış.

WrdkAP.png

Süspansiyonlar bir önceki kasaya göre değişitirilmek yerine üstünde geliştirme yapılmış. Ön ve arka tamponlar daha sert bakışlı hale getirilmiş,  ön ve arka barlar daha kalın olmuş, bu yüzden arka kısım biraz daha havaya kalkıp, ön kısım ise yere daha yakın hale getirilmiş. Hidrolik direksiyon daha hızlı dişli ve daha sert bir sütun ile değiştirilmiş.

Motor ve aktarma organları büyük ölçüde değişmeden kalmış. Yani altı-ileri manuel şanzıman ile dört tekerlek sürüş ile  2.5 motordan tam güç almak anlamına gelir (Makaslı yaylar ve daha kısa vites aralıkları). Ayrıca sürücü tarafından seçilebilen ön ve arka difransiyeller ile birlikte kaymayı daha aza indirgemek mümkün oluyor.

Yeni 2.5 litrelik motor, daha büyük intercooler ve egzoz gazı sirkülasyonu sayesinde Euro 6 emisyon testlerini başarlı ile geçmiştir. Motor boxer konfigürasyonu içerisinde daha alçak kısıma monte edilmiş, buda arabaya daha düşük bir silindir ekseni vermiş ama aynı zamanda bu düzenek bazı sorunlara sebep olmuş.

Burada direkt enjeksiyon veya çeşitli geometrik turbo teknolojisi yok. Subaruda silindir başları arasındaki giriş yollarını kısaltmak ve merkeze yerleştirilmiş turbocharger için bir çözüm yolu bulamamış, ki buda motorun tepkilerinin artmasına yardımcı olabilirdi.

Porsche buna benzer problemler için 996 Turboda paralel çift turbo ve intercooler kullanmıştı ama bu 29.000 Sterlinlik bir subaru için ucuz bir çözüm değildi.

Tavan yaptığı noktada 305 beygir güç ve 6000 tork üreten bu aletin fiyatı sadece 29.000 sterlin. Yıllar önce buna benzer bir güçlü motor için yenilenmiş bir şase paketi yeterliydi.  Günümüzde  Volkswagen Golf R, BMW M135i ve Mercedes-Benz A45 AMG gibi araçlar için yeterli değildir.

Z10kNg.png

Subaru kesinlikle bu arabadan daha fazlasını alabilmek için üstün bir çaba göstermiş.

WRX STI’da Simetrik Dört Çeker Sisteminin sağlam ve hassas yol tutuşu SUBARU BOXER Motorunun düşük ağırlık merkezi ile artırılmış. İleri Çok Modlu 6 ileri şanzıman ile araç dinamikleri kontrol sistemi, sağlam süspansiyonu ve Super Sport ABS ve elektronik fren güç dağılımı ile desteklenen güçlü Brembo frenler standart olarak araçta yer almış. Hızlı direksiyon hakimiyeti ile beraber bu özellikler, sürücüye mükemmel bir sürüş kabiliyeti kazandırmış.

WRX STI'nin tasarımında yolcuların güvenliğine birinci derecede öncelik verilmiş. Şasi yapısı, kabin içine ulaşan enerjilerin etkisini en aza indirmek için kritik noktalarda akıllıca güçlendirilmiş. Ön tamamlayıcı sınırlayıcı sistem hava yastıkları ile ön yan ve perde hava yastıklarının yanısıra, 3 noktalı emniyet kemerlerinin yolcuları doğrudan koruması düşünülmüş.

LoLAPa.jpg

WRX STI'nin tasarımı, en son aerodinamik teknolojisi ile eşleştirilen motor sporları tarihini doğrudan yansıtmış. Geniş bir duruş ile kısa ön ve arka sarkıntılar, yüksek bir denge seviyesi ve mükemmel bir manevra kabiliyeti kazandırmış. Geniş hava girişleri, motoru ve turbo soğutucuyu besleyerek kaporta altını soğutmaya yardımcı olmuş. İşlevsel çıkışları ile dikkat çeken tekerlek yuvaları motor ve frenlerden ısıyı çekerken geniş tekerleklerin etrafındaki hava akımını etkinlikle yönetmesi sağlanmış. Bu arada, geniş ön tampon, kapı eşikleri ve rüzgarlık üstün yol tutuşu sağlayan bir bastırma kuvveti oluşturmuş. Otomobil boyunca uzanan karter muhafazasının arka tarafında hava akımını yumuşatmak için bir hava dağıtıcısı bulunmakta ve geniş arka rüzgarlık yüksek hızlarda daha yüksek denge sağlanmış.

MlrpY2.png

Sürücü Kontrollü Merkez Diferansiyel’in çok aşamalı manüel modu ve üç otomatik modu, her yol şartında üstün çekiş gücü ve çeviklik arasındaki ideal dengeyi koruyabilmek için sürücünün iki tür merkez diferansiyeli kilitleme komutu vermesine olanak sağlayarak, %41/59 oranında bir ön/arka tork bölüşümünden başlayıp, Sürücü Kontrollü Merkez Diferansiyel torku ön ve arka tekerlekler arasında bölüştürmek için hem elektromanyetik çok pleytli bir kavrama hem de Sınırlı Kaymalı Diferansiyelin (LSD) mekanik olarak kilitlenmesini sağlamış.

4R5rmJ.jpg

Çok modlu Araç Dinamikleri Kontrol Sistemi ile;

Seçilebilir üç mod değişen yol koşullarına uyum sağlayabilen esnek bir performans sağlamış. Algılanan kontrol kaybına maksimum oranda tepki vermek için Normal mod Araç Dinamikleri Kontrolü, çekiş gücü kontrolü ve Anti-Lock Fren Sistemini (ABS) tamamen devreye sokuyor. Çekiş modu Araç Dinamikleri Kontrolü ve çekiş gücü kontrolü sistemleri ile müdahale eşiğini yükselterek tekerleklere iletilen torku maksimum düzeye çıkarmanıza olanak sağlamış.

Subaru WRX STI’da Dinamik Şasi Kontrol Konseptini kullanarak hassas direksiyon hakimiyeti ve dinamik viraj alışı sağlamış. Ayrıca, sürücü ve araç arasındaki bağı güçlendirmek üzere tasarlanmış bir süspansiyon da araçta bulunuyor. Geniş çaplı testler sonucunda WRX STI’nin süspansiyonu sertleştirilmiş ve yüksek derecede hassaslık sağlayacak şekilde tasarlanmış. Süspansiyonda, dengeyi artıran, tekerlek temasını maksimum düzeye çıkaran ve viraj alırken yetersiz dümenlemeyi azaltan yastık tipi bilye yataklı düşük kollar bulunuyor. Ayrıca, sert virajları almak ve direksiyon hareketlerine anında tepki vermek için WRX STI daha alçak tasarlanmış. WRX STI, bu süspansiyon düzeni ile size otomobil kullanmayı tamamen bir tutku haline getiren sezgisel bir geri dönüş ve kontrol sağlamış.

kYlBZr.jpg

Aracın değerlendirme notlarına gelicek olursak;

Dış Tasarım: 7/10

İç Tasarım: 6/10

Hızlanma: 8/10

Frenler: 7/10

Sürüş: 7/10

Hakimiyet : 9/10

Şanzıman: 9/10

İç Konsol Düğmeleri : 8/10

Ses Sistemi: 6/10

Fiyat / Performans : 9/10

Toplamda : 76/ 100

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Canavar gibi olmuş.. 305 HP, 0 - 100km/s hızlanması 5 saniye. 2,5 Litre motoru var, Türkiye'ye gelse, fiyatı 100000 Avro civarı bir şey olur herhalde.

Ekmek için İmpreza WRX STI

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...