Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Kış Lastiği Tavsiyesi


mehmet önder
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Önümüz kış aracım 3bin km de daha yeni.. Kış lastiklerimi nerden temin edebilirim ve lastik alımında neye bakmalıyım markası? Kalitesi? Bilmem gerekenler nelerdir. Yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 saat önce, Ali furkan ipek :

Önümüz kış aracım 3bin km de daha yeni.. Kış lastiklerimi nerden temin edebilirim ve lastik alımında neye bakmalıyım markası? Kalitesi? Bilmem gerekenler nelerdir. Yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler

konunuzu 3. nesil mazda3 kullanıcılarının kışlık lastik tecrübelerini ve düşüncelerini paylaştığı mevcut konumuzla birleştirdim. umarım buradaki cevapların yardımı olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

07.12.2015 at 09:52, anilcanatan :

Siparişinizi iptal edebilirseniz bence iptal edin. Almadan önce çok araştırdım nokian doğru bir tercih olmuş o açıdan fakat lastik ebadı değiştirirken aradaki farkın %2,5 i geçmemesi gerekir sizinkinde % 2,15 fark var (sınır değere yakın) bunun yanında 14 mm yanaklar daha ince bu özellikle kışın ciddi bir sıkıntı olabilir. 225 45 18 ölçülerini seçerseniz aradaki fark % 1,38 olmakla birlikte yanaklar 9 mm daha kalın hale geliyor bu da bir avantaj .

215 45 18 den 225 45 18 e geçince yanaklardaki 9 mm fark hangi değerden dolayı oluşuyor. Yanak ölçüsü 45 değil mi? Yanakta değişiklik olmuyor diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 dakika önce, Budaren :

215 45 18 den 225 45 18 e geçince yanaklardaki 9 mm fark hangi değerden dolayı oluşuyor. Yanak ölçüsü 45 değil mi? Yanakta değişiklik olmuyor diye biliyorum.

 

yanak ölçüsü, tabanın yüzde oranı cinsinden ifade edilir. 

 

bir diğer yanlış bilinen konu ise kışın dar lastiğin daha iyi yol tutacağı düşüncesidir. derin karda  evet, fakat yüzeysel karda, ya da buzlu koşullarda önemli olan tutunacak yüzeyin fazla olmasıdır. (kar paleti mantığı) Bu nedenle geniş lastik daha fazla temas alanı sunacak ve daha fazla tutuş sağlayacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 saat önce, Mutlu Tekir :

 

yanak ölçüsü, tabanın yüzde oranı cinsinden ifade edilir. 

 

bir diğer yanlış bilinen konu ise kışın dar lastiğin daha iyi yol tutacağı düşüncesidir. derin karda  evet, fakat yüzeysel karda, ya da buzlu koşullarda önemli olan tutunacak yüzeyin fazla olmasıdır. (kar paleti mantığı) Bu nedenle geniş lastik daha fazla temas alanı sunacak ve daha fazla tutuş sağlayacaktır.

Anladım. Teşekkür ederim. Ölçü 45 kalıyor gibi görünse de toplamda 9 mm lastik yanağı yükselmiş oluyor. Dolayısıyla araç da yaklaşık 1 cm yükselmiş oluyor. Peki ben 215 45 18 yerine jant+lastik 205 60 16 geçsem ne gibi sıkıntılar oluşur. Daha önceki iletilerde problem olmayacağı söylenmiş. Aracın km sayacında farklılıklar olmaz mı,  ya da yürüyen aksam 18 janta göre tasarlanmış olabilir mi? Ayrıca yeni jant takıldığında lastik basınç sensörüyle aracın bağlantısı kopmuş oluyor. Bunun ne gibi sıkıntısı olabilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, Budaren :

Anladım. Teşekkür ederim. Ölçü 45 kalıyor gibi görünse de toplamda 9 mm lastik yanağı yükselmiş oluyor. Dolayısıyla araç da yaklaşık 1 cm yükselmiş oluyor. Peki ben 215 45 18 yerine jant+lastik 205 60 16 geçsem ne gibi sıkıntılar oluşur. Daha önceki iletilerde problem olmayacağı söylenmiş. Aracın km sayacında farklılıklar olmaz mı,  ya da yürüyen aksam 18 janta göre tasarlanmış olabilir mi? Ayrıca yeni jant takıldığında lastik basınç sensörüyle aracın bağlantısı kopmuş oluyor. Bunun ne gibi sıkıntısı olabilir. 

Hiç bir sıkıntısı olmaz. Zaten Reflex ve Motion donanımda 205-60-16 ebadları kullanılıyor. Konfor artar.

Daha ucuza bulunabilen 205-55-16 ebadı da kullanılabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, Mutlu Tekir :

Hiç bir sıkıntısı olmaz. Zaten Reflex ve Motion donanımda 205-60-16 ebadları kullanılıyor. Konfor artar.

Daha ucuza bulunabilen 205-55-16 ebadı da kullanılabilir.

Takacağım jantta lastik basınç sensörü olmadığında problem olur mu peki?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Budaren :

Takacağım jantta lastik basınç sensörü olmadığında problem olur mu peki?

En fazla uyarı ışığı yanar. Lastik basıncı takip ediliyorsa çok da gerekli olmadığını düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 hour ago, Budaren said:

Takacağım jantta lastik basınç sensörü olmadığında problem olur mu peki?

Şuan ki jantlarınızda da lastik basınç sensörleri yok zaten. İstediğiniz lastiği jantı takabilirsiniz. Yeni model Mazda'larda basınç ölçen bir sensör kullanılmıyor artık. ABS modülünden bir lastiğin, diğer lastiklere göre sürtünme direnci farkına göre uyarı veriyor. 4 lastik ve jant aynı boyutlarda olduğu sürece sorun yok yani.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Merhaba Arkadaşlar 2016 Mazda 3 power sense At sahibiyim 215/45 r18 93w jant ve lastikler var araçta. kışlık lastik konusunda nasıl bir seçim yapmalıyım 16-17 jant kışlıklar daha mı iyi olur kışın nasıl bir performans sergiler yardımcı olurmusunuz. ( kışlıklar için ayrı jantta almayı düşünüyorum)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

düşük çapta lastik almanızı öneririm. tamam 18 inchlik jantlar ve lastik müthiş bir görsel sağlıyor ama kışın kim takar görsel güzelliği. cebinizde kalacak para da cabası

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, Mehmet Özdemir :

düşük çapta lastik almanızı öneririm. tamam 18 inchlik jantlar ve lastik müthiş bir görsel sağlıyor ama kışın kim takar görsel güzelliği. cebinizde kalacak para da cabası

18 almayı düşünmüyorum zaten. 16-17 inch olursa seçimem gereken ölçüler ne olmalı (Jant+Lastik) yoksa sizinde dediğiniz gibi kışın napim ben görseli güvenlik önce gelir :clap:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 dakika önce, MsquL :

18 almayı düşünmüyorum zaten. 16-17 inch olursa seçimem gereken ölçüler ne olmalı (Jant+Lastik) yoksa sizinde dediğiniz gibi kışın napim ben görseli güvenlik önce gelir :clap:

şuradan hesaplama yapılabilir. %3'ü geçmeyecek şekilde bir tercih yapabilirsiniz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, MsquL :

Merhaba Arkadaşlar 2016 Mazda 3 power sense At sahibiyim 215/45 r18 93w jant ve lastikler var araçta. kışlık lastik konusunda nasıl bir seçim yapmalıyım 16-17 jant kışlıklar daha mı iyi olur kışın nasıl bir performans sergiler yardımcı olurmusunuz. ( kışlıklar için ayrı jantta almayı düşünüyorum)

Bende 2 yıl önce, servisten Bizim araçların Reflex donanımla gelen 16" jantlarını(mazdanın web sitesinde aksesuar listesinde olan 16" jantlar) alıp onlara Goodyearın  ultragrip 9 kış lastikleri taktım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Orjinal ebat : 215/45/18

istenilen ebat : 215/55/16

çaptaki değişim : % -1,21

Gerçek Çap değişimi : 0,31 inch

Gerçek Çap değişimi : 7,8 mm          bu dunlop marka lastikte çıkan değişim

 

 

Orjinal ebat : 215/45/18

istenilen ebat : 205/60/16

çaptaki değişim : % -0,34

Gerçek Çap değişimi : 0,09 inch

Gerçek Çap değişimi : -2,2 mm  bu da petlas marka lastikte çıkan değişim

 

şimdi nasıl bir karar vermek lazım :-

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, MsquL :

Orjinal ebat : 215/45/18

istenilen ebat : 215/55/16

çaptaki değişim : % -1,21

Gerçek Çap değişimi : 0,31 inch

Gerçek Çap değişimi : 7,8 mm          bu dunlop marka lastikte çıkan değişim

 

 

Orjinal ebat : 215/45/18

istenilen ebat : 205/60/16

çaptaki değişim : % -0,34

Gerçek Çap değişimi : 0,09 inch

Gerçek Çap değişimi : -2,2 mm  bu da petlas marka lastikte çıkan değişim

 

şimdi nasıl bir karar vermek lazım :-

Her iki markanında kışlık lastiğini tavsiye etmem.

Goodyear - Nokian başta olmak üzere bu markaları araştırabilirsiniz fiyat farklarına bakarak..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, İlhan :

Her iki markanında kışlık lastiğini tavsiye etmem.

Goodyear - Nokian başta olmak üzere bu markaları araştırabilirsiniz fiyat farklarına bakarak..

teşekkür ederim üstad. önerini dikkate alıcam. yazdığım verilerdeki çap değişim % olarak hangisi daha iyi olur o ebatta arayayım bari O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

39 dakika önce, MsquL :

Orjinal ebat : 215/45/18

istenilen ebat : 215/55/16

çaptaki değişim : % -1,21

Gerçek Çap değişimi : 0,31 inch

Gerçek Çap değişimi : 7,8 mm          bu dunlop marka lastikte çıkan değişim

 

 

Orjinal ebat : 215/45/18

istenilen ebat : 205/60/16

çaptaki değişim : % -0,34

Gerçek Çap değişimi : 0,09 inch

Gerçek Çap değişimi : -2,2 mm  bu da petlas marka lastikte çıkan değişim

 

şimdi nasıl bir karar vermek lazım :-

Benim aldığım Goodyearlar 205/60/16 ölçülerinde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

225/40R18 mi yoksa 235/40R18 mi taksam diye düşünüyorum, 215/45R18 lastik bulmak zor, aşırı pahalı 2400tl'lere geliyor, ucuz markalar bile çok pahalı. Kışın 8-10bin km yapsam direk Nokian takarım daha önce WRG2 kullanmıştım ve müthiş memnundum ama artık 2500km'yi bile geçmiyorum, sadece haftsonu arada çıkıyor araba, kar yağınca falan çıkarmıyorum zaten. Bu yüzden pahalı lastik çok anlamsız kaçıyor bana.

https://urun.n11.com/oto-lastik/yenisava-22540-r18-92v-xl-ms-fp-eskimo-hp-2-kisuretim-2017-P120550051

Bu ölçü ve lastik nasıldır acaba, idare eder mi? N11 indirimi ile 880tl'ye gelecek 4'ü, ciddi çok uygun. Herkes fazla fazla işini görür diyor ama ben daha çok balans sorunundan ve ıslakta fren mesafesinden çekiniyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 

×
×
  • Yeni Oluştur...