Jump to content

Mazda 626 Mikser Ve Bant Olayı


oguzhan89
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

6730680b9a4e4958ca3ebd9c816c0fd5.jpg
Manifold dan gelen yere yarim bant yapılıp hava yönünü de oraya çevirdi ithal markanin yetkili servis hatta ithalatçısı gaz yemesi hızlandı ama ben pek hoşnut olmadım söktum çünkü hava kaçağı hiç yok tüm vidalar sıkılı sıvı contalarla destekli kendim gaz ayari yaptim idarelik çalışmasında vs sıkıntı yok, sizlerin aracinda durum nasil ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende bant falan yok zaten regülatör düzenli çalışıyorsa banta ihtiyaç yok. zararlı bir uygulama en doğrusu bantsız önden soğuk havanın gireceği şekilde çalışması. (Tabi erzurum gibi kutup kenarında yaşamıyorsanız :) )

Bu arada LPG regülatörüne giren ana lpg borusuna bağlı olan şey nedir?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende bant falan yok zaten regülatör düzenli çalışıyorsa banta ihtiyaç yok. zararlı bir uygulama en doğrusu bantsız önden soğuk havanın gireceği şekilde çalışması. (Tabi erzurum gibi kutup kenarında yaşamıyorsanız :) )

Bu arada LPG regülatörüne giren ana lpg borusuna bağlı olan şey nedir?

Filtre sanırım...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bant olayı işin basitine kaçan ustamsı insanların işi. Düzgün çalışan bir regülatör ve düzgün çalışan bir karbüratör işi bilen bir adamın elinde muhteşem bir ayar tutar. Yıllarca karbüratörlü araç kullandım, bir kez olsun bant kullanmadım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bant olayı işin basitine kaçan ustamsı insanların işi. Düzgün çalışan bir regülatör ve düzgün çalışan bir karbüratör işi bilen bir adamın elinde muhteşem bir ayar tutar. Yıllarca karbüratörlü araç kullandım, bir kez olsun bant kullanmadım.

üst devirlerde fakir karışım oluyor ayarlarla araç otomatik olunca hiç bir zevki olmuyor,blos lpg,kazık mikser yada ms olmadan olmuyor ben hiç memnun değilim bu şekilde

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

üst devirlerdeki karışım da ayarlanabilir. regülatörden miksere giden kalın borudaki ayar vidası bunun için. Bunu açtığın zaman alt devirlerdeki zengin karışımı da sarı vidayı kısarak dengelersin. Ben sırf bunun için o2 sensörlü bir devre düzmeyi düşünüyorum. Etrafına bakın kullanılmayan atılmış o2 sensörü bulursan devresi basit. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi mikserle olmuyor bu iş ne ayarlar neler neler denedim hepsi hikaye şuan cok güzel maşallah ama her zaman araba belli ediyor yetmiyor diye ben ustanin yaptığı ayari yarim tur daha açarak kullanıyorum olmuyo en azından bir benzinli tadi gram yok mikser çok engelliyor. Oksijen sensörü güzel fikir ama buna birde afr ekledim mi super olur ama bu anca blos gibi yada ms türü işlerde artı getirir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kardeşim ben mikser kullanmıyordum, lpg yi direk karbüratöre veriyordum bu da sana her devirde karışım ayarı yapma imkanı tanır ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ms en kesin çözüm.

Benim aklıma daha farklı bir fikir gelmişti aklımdaki en basit proje halen bu. Common rail mazot enjektörleri 2000bar gibi bir basıncı kaldırabiliyor bizim 10-12 barlık LPG basıncını niye kaldırmasın ki? LPG yi doğrudan regülatöre maruz bırakmadan enjektörle hatta tek bir enjektörle tek nokta enjeksiyon sistemi gibi kullanabiliriz. Tabi yine akışmetre veya map sensörü kelebek pozisyon sensörü ,sıcaklık sensörü ve oksijen sensörü gerekli ve tabi ki bunları anlık izleyecek bir yazılımsal organ. Bu şekilde turbo için bile LPG gayet sağlıklı kullanılabilir. Tek problem enjektörden buharlaşan LPG nin enjektörü soğutacak olması bu da aracın soğutma sisteminden alınacak bir destekle halledilebilir. Böylelikle LPG nin havayı soğutmasını da pistonlara gidecek fazla oksijen olarak lehimize çevirebiliriz diye düşünüyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kardeşim ben mikser kullanmıyordum, lpg yi direk karbüratöre veriyordum bu da sana her devirde karışım ayarı yapma imkanı tanır ;)

 

ms en kesin çözüm.

Benim aklıma daha farklı bir fikir gelmişti aklımdaki en basit proje halen bu. Common rail mazot enjektörleri 2000bar gibi bir basıncı kaldırabiliyor bizim 10-12 barlık LPG basıncını niye kaldırmasın ki? LPG yi doğrudan regülatöre maruz bırakmadan enjektörle hatta tek bir enjektörle tek nokta enjeksiyon sistemi gibi kullanabiliriz. Tabi yine akışmetre veya map sensörü kelebek pozisyon sensörü ,sıcaklık sensörü ve oksijen sensörü gerekli ve tabi ki bunları anlık izleyecek bir yazılımsal organ. Bu şekilde turbo için bile LPG gayet sağlıklı kullanılabilir. Tek problem enjektörden buharlaşan LPG nin enjektörü soğutacak olması bu da aracın soğutma sisteminden alınacak bir destekle halledilebilir. Böylelikle LPG nin havayı soğutmasını da pistonlara gidecek fazla oksijen olarak lehimize çevirebiliriz diye düşünüyorum. 

ms en ideali sorunsuz verimli ve %100 performans ama bunu elde edene kadar kazık mikser yada blos mikser en iyi çözüm dizel enjektör fikri çok zor olur gibi geldi abi bana ama düşünmek fikir üretmek lazım illaki :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
  • 2 yıl sonra ...

Zoptrik kardeş konuyu tekrar gündeme getirdim ama . nolur bana yardımcı olursanız çok memnun olurum. Ben Gaziantep te yaşıyorum. Arabam Mazda 626 1990 model 1.6 CC .bir türlü şu LPG ayarını tutturamadik . Gaziantep te hava filtresine bant takmadan ayar yapan bir yer var mıdır?  Yardımcı olursanız çok sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...