Jump to content

Mazda3 Kar/Kış Lastiği Tavsiyesi


volkanstars
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

programı inceledim ama -11 fark bir de -1.2 fark görünüyor.Yanlış mı baktım acaba

  Baktığınız 11 , mm olarak 11mm daha alçak olduğunu belirtiyor . 1cm yani fazla bir fark oluşturmaz .

-1.74 de takometrede alacağınız degerin vereceği hatayı gösteriyor . Yani gösterge 100 derken siz aslında 98.26 km hızla gidiyor olacaksınız .

Lastiğinizi gönül rahatlığıyla kullanın . Sadece doğru bilgilenmeniz için yazıyorum .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çap aynı olduktan sonra, taban ne kadar genişlerse fark eden ne olur??

Ağırlık mı devreye giriyor da dönme hızını etkiliyor acep??

:krrsz:

ne yaptınız sayın domestos:) ne ağırlığı ?

Bütün 200 tabanlar 200mm ama bütün 55 yanaklar 55mm değil. Kafanızı karıştıran burası sanıyorum .  Misal 200 taban , 50 yanak olsun . Bu lastiğin yanak kalınlığı tabanın %50 si kadardır . Yani 100mm . 205/55 lastiğin yanak kalınlığı 112.75 mm  . Yarın bir ölçeyim yinede :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ne yaptınız sayın domestos:) ne ağırlığı ?

Bütün 200 tabanlar 200mm ama bütün 55 yanaklar 55mm değil. Kafanızı karıştıran burası sanıyorum .  Misal 200 taban , 50 yanak olsun . Bu lastiğin yanak kalınlığı tabanın %50 si kadardır . Yani 100mm . 205/55 lastiğin yanak kalınlığı 112.75 mm  . Yarın bir ölçeyim yinede :)

Şimdi anladım, yanak kalınlıkları değişiyorsa zaten dönme değerleri değişir demektir... Ben yanak sabit kalıp, taban değişince nasıl dönme değerleri değişiyor onu anlamamıştım...

Anlamam da gayet normalmiş...

8:)

Bilgi için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Seçtiğimiz kış lastiklerinde hız sınıfının "T" olmasının ortaya çıkaracağı sonuçlar ne olur? Gürültü, yakıt sarfiyatı, yol tutuş ve aşınma H sınıfına göre farklı olur mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim lastikler standart ölçüde ve arabamın hız göstergesiyle gps in hız verileri arasında 7 km/h fark var. arabam  sabit hızda 120 gösterirken gps 113 gösteriyor. herkesin de öylemidir acep?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Seçtiğimiz kış lastiklerinde hız sınıfının "T" olmasının ortaya çıkaracağı sonuçlar ne olur? Gürültü, yakıt sarfiyatı, yol tutuş ve aşınma H sınıfına göre farklı olur mu?

tabiki T ile H serisi farklıdır b harflar latiklerde hız indeksidir H , T den daha yüksek hızlarda güvenli vede sesssizdir konforu daha iyidir. yakıt vede yol tutuşta sorun olmaz ilgili hızları aşmazsanız size lassa.com  adresinden bu konuda bilgilenmenizi öneriyorum çok açıklayıcı videolar bulucaksınız.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tabiki T ile H serisi farklıdır b harflar latiklerde hız indeksidir H , T den daha yüksek hızlarda güvenli vede sesssizdir konforu daha iyidir. yakıt vede yol tutuşta sorun olmaz ilgili hızları aşmazsanız size lassa.com  adresinden bu konuda bilgilenmenizi öneriyorum çok açıklayıcı videolar bulucaksınız.

Aslında H ve T'nin ne olduğunu biliyorum. Belki de soruyu yanlış sordum. Kışın 120km/h üzerindeki hızlara çıkmayan bir kullanıcı olarak T sınıfı kış lastiği seçmenin sakıncası var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hiçbir sakıncası yokyur zaten o yüzden T sınıfı lastikler daha yumuşak olur vede önerilen lastik sınıfıdır ama ses olarak H den fazla ses yapabilir çünkü lastik hız indeksi arttıkça lastik sertleşir buda kış aylarında pekte tercih edilen bir lastik tipi değildir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hiçbir sakıncası yokyur zaten o yüzden T sınıfı lastikler daha yumuşak olur vede önerilen lastik sınıfıdır ama ses olarak H den fazla ses yapabilir çünkü lastik hız indeksi arttıkça lastik sertleşir buda kış aylarında pekte tercih edilen bir lastik tipi değildir.

Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Anlayamadığım bir şey var. H, T'den daha yüksek hız sınıfı olduğu için daha sert (sizin açıklamanıza istinaden). Sert lastik daha çok ses yaparsa bu durumda T daha sessiz olması lazım değil mi? Ben mi yanlış anladım acaba yazdıklarınızı?

Bu arada aracın üzerindeki orjinal Toyo lastiklerin hız sınıfı V imiş biraz önce baktım. H bekliyordum şaşırdım açıkcası.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

V serisi H serisinden daha serttir H seriside T serisinden daha serttir vede hız indeksi olarak daha yüksektir, herkes öle düşünüyor ama malesef yumuşak lastik daha fazla ses yapar vede hız indeksi düşüktür, sert lastik daha az ses yapar vede hız indeks sınıfı daha yüksektir  T-H-V-W bölece gider tabii hepsini hatırlayamadım. fakat kış lastikleriyle yaz laztikleri farklı olur lütfen karıştırmayalım yani sizin lastik ebatınızda kışlık olarak T varken yazlık lastiklerde ise T yoktur H dan başlar buda lastiğin hamuru ile alakalı malum kış lastiklerinin hamuru yumuşak vede donmaya karşı iyi olduğundan hız indeksleri düşük olur yani T  dahi olabilir. www.lassa.com ' a bak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yumuşak lastiğin daha fazla ses yaptığını bilmiyordum. İlginç gerçekten.

İş yerinde ses alamıyorum akşam bakacağım www.lassa.com'a.

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arakdaşlar, basınç sensörlü guzulara kış lastiği taktırırken nelere dikkat etmeliyiz ? Herhangi bir lastikçi takabilir mi ? Yoksa lastikleri alıp servise mi gitmeliyiz ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arakdaşlar, basınç sensörlü guzulara kış lastiği taktırırken nelere dikkat etmeliyiz ? Herhangi bir lastikçi takabilir mi ? Yoksa lastikleri alıp servise mi gitmeliyiz ?

Ben geçenlerde lastiği tamir ettirdim. Basınç sensörü siboba bağlı küçük bir aygıt. Daha önce, burda janta bağlı olanın fotoğrafını görmüştüm, bizimkisi öyle değil, siboba bağlı. Lastikçiye buna dikkat etmesini söyleyin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim lastikler standart ölçüde ve arabamın hız göstergesiyle gps in hız verileri arasında 7 km/h fark var. arabam  sabit hızda 120 gösterirken gps 113 gösteriyor. herkesin de öylemidir acep?

evet barış tüm arabalarda gösterge fazla gösterir. hızlandıkça fark artıyor bazısında.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yumuşak lastiğin daha fazla ses yaptığını bilmiyordum. İlginç gerçekten.

İş yerinde ses alamıyorum akşam bakacağım www.lassa.com'a.

Teşekkürler.

Ben bunun öyle olduğunu düşünmüyorum. Hız endeksi artan lastiklerde hıza yatkın desenler olduğu için daha az ses yapar dersek kabul ederim ama ses ile sertlik/yumuşaklık direk ilintilidir demek doğru olmaz sanırım.

Öyle olsa F1 araçlarında en iyi tur zamanlarına yumuşak lastikler ile ulaşılmazdı. Yumuşak iyidir ama yıpranması daha fazladır sanırım en doğru cümle olacak.

Ben eski aracımda (  2004 Mazda6 ) orijinal lastiği V olmasına rağmen kışlıkları H almıştım. Sonuçta kışın 200 lere zaten ulaşmıyorsunuz. Boşuna hız endeksini yükseltip fazla para vermenin bir anlamı da yok diye düşünmüştüm, hiç de problem olmadı. Aracı 5 yıl sonra sattığımda hala 6 mm diş mevcuttu lastikte.

Eğer o zaman bulabilsem T olanını da alırdım muhtemelen.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yumuşaklıkla sertlik vede ses arasında çok ilişki var neden derseniz yumuşak lastik yola daha çok yapışır vede yayılır bu yüzden daha çok ses yapar, çokta farklı olmayan desenlerde hız indeksi farkı olabiliyor bu lastiğin yoldaki dayanıklılığı vede o hızlardaki konforu  ( ses , esneklik ,yol tutuş ) ile alakalı yani lastiğin deseninden çok hamuruyla alakalı diye biliyorum ayrıca F1 yarışlarındaki lastikler tamamen farklı bizim araçalarımızdaki yumuşaklık veya sertlik kriterinde değiller. bu arada bişey daha ekliyeyim ki yumuşak lastik daha geç yıpranır eğer kaliteli ise darbelere karşı daha dayanıklıdır tam tersi sert lastik çok daha çabuk erir çünkü darbeleri vede basıncı ememez vede asvalt lastiği olarak anılır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben geçenlerde lastiği tamir ettirdim. Basınç sensörü siboba bağlı küçük bir aygıt. Daha önce, burda janta bağlı olanın fotoğrafını görmüştüm, bizimkisi öyle değil, siboba bağlı. Lastikçiye buna dikkat etmesini söyleyin.

evet bilmeyen birisi olursa bendeki gibi sensörü bozabilir.

bende sağ arka sensör bozuk.

bende bu kışa girerken kış lastiği alacağım. aslında acil almam lazım ama hem maddi sıkıntı var hemde daha erken diye düşünüyorum.

çünkü  araç üzerinde gelen toyolar 3 yıl- 36 bin kmyi devirdi ve artık özelliklerini kaybetmişler. abs çok sık devreye giriyor ve fren çok berbat. hatta geçenlerde 30-40 ile giderken öndeki merso pat diye durdu ve frene asılmama rağmen arkadan vurdum. Allahtan karşı tarafta bişey yoktu ama bende ufak bi hasar var.

ve bunun tek sebebi lastiklerin artık işlevini iyi yapamaması...

artık şehir içi 70i geçmiyorum ve takip mesafesini olabildiğince çok tutuyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kardeşim lastik asla ihmal edilecek bir mevzu değildir aracınızda tüm güvenlik sistemleri vede teknoloji olsada yere lastik tutunur, vede lastik tutunmazda hiçbir şeyin önemi yoktur. geçmiş olsun .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 

×
×
  • Yeni Oluştur...