Jump to content
volkanstars

Mazda3 Kar/Kış Lastiği Tavsiyesi

Tavsiye Edilen Mesajlar

volkanstars    37
volkanstars

Arkadaşlar yeni aldığım aracıma şimdiden kar lastiklerini alabilirim diye düşündüm malumunuz yazın kar lastiği fiyatları daha uygun oluyor.Bikaç yerden fiyat aldım ve 4 adet lastik 195-65-15 petlas(yada starmax) marka 400 tlye geliyor yanı adedi de 100 tl.fiyat bana uygun geldi yada başka marka tavsiyesi olan varsa yorumlarınızı bekliyorum.Fiyat uygunluğunun yanında tabıki lastiğin yolu kavrayışı ve sesi de önemli..Saygılar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
agahs    1
agahs

valla ii fiyat bulmuşsun kaçırma derim, geçen sene 205 55 16 petlas kışı 105 tl ye aldık arkadaşa, bu kış kendime alıcam 175 tl diyolar.. kafayı yicem bir yılda bu kadar zam gelir mi lastiklere. ooof of.. cıkma bakmaya bile basladım. avrupa siteleri gezdim adamlar 50 euroya lastik satıyor. bu afakilik ne bizde. gelir artmıyor her yıl gider artıyo. sabır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
nemo    0
nemo

Selamlar;

Starfire diye bir vakumlu kış lastiki satıyorlar, çin malı tanesi 195 TL..

Amerkan cooper lastiklerini üreten firmanın çin üretimi dediler.. Konu hakkında bilgisi olan veya starfire lastik kullanan arkadaş varmı tavsiye ederlermi?

saygılar..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    510
NoooFearrrr

195 tl ye çin malı lastik alınırmı kardeş git bir lassa bayisine al 4 tane  ıceways kar lastiği garatili ,yol yardım desteği var, taksit imkanı var  arabamada ben aynısını taktım süper bir lastik hemde o kaliteye göre fiyat makul.

http://www.mazdaclubtr.com/15906/lastik-secimi/msg442516/#msg442516

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
savga    0
savga

conti P 830 gözü kapalı al derim 2010 yılılı en iyi kış lastiği seçildi ben ekim ayı sonunda 196 * 65 * 15 ini 150 tl aldım . önceki arabamdada conti P 810 vardı 5 yıl kullandım çok menundum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
volkanstars    37
volkanstars

Önerileriniz için teşekkürler,lastik seçiminde aslında önemli olan kışı nasıl geçirdiğimiz.Örneğin İstanbul'da daha yeni kar yağdı ve aralık ayı bitmek üzere.Tabiki kar lastiği sadece kar yağdığında mı faydalı olyor değil hava sıcaklığıyla da orantılı.Ben yazın almayı düşünüyordum gerçekten ama şu anda beklemeye aldım çünkü doğru düzgün kışı bile yaşayamadık.Lastik seçimi de kış şartlarının ne kadar zor geçtiği ile alakalı..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.884
Burak

Örneğin İstanbul'da daha yeni kar yağdı ve aralık ayı bitmek üzere.

Hangi semt ? :D Ben henüz göremedim :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.686
İlhan

Merhaba,

Biz İstanbul'da yaşayanlar olarak Kışlık lastiklerin bizlere birazcık lüks olduğunu düşünüyorum. Öncelikle Kar lastiği ile Kışlık lastik farklı şeyler. Kar Lastiği çivili olup normal zeminde kullanmanız mümkün değildir. Çok Soğuk ülke ve şehirlerde aylarca kar ve buzlanmanın olduğu yerlerde tercih edilmektedir.  Kışlık lastiğe gelince bu yine bir nevi alınabilinir +7 derece altına düştükten sonra sürüş konforu ve güvenliği açısından olabilir. İstanbul'a kar yağsa bile en fazla panik ilk yağdığı gün oluyor ondan sonra işleyiş oturup ana halterler açık olup rahat bir şekilde trafik işliyor. Şirket araçlarına takılması mantıklı dır yada aracını iş amaçlı kullanan sürücüleride anlarım. Ama onun haricinde aracımızı işe gidip gelirken yada keyfi kullanım için alınan kışlık lastikleri açıkcası lüks buluyorum. Onun yerine çok iyi bir performans lastiği alıp ıslak zeminde ve kuru zeminde maksimum konfor ve güvenlik sağlayan lastik tercih edilmesi daha ekonomik. Elbette teknik olarak kışlık lastik normal 4 mevsim yada performans lastiğinden kışın daha üstündür. Ama yol gürültüsü ve sarsıntısını da sadece 2-3 gün kar var diye çekmeye değermi şahsım olarak değmez. 2005 Yılından bu güne kadar bütün otomobillerimde kullandığım, Bridgestone ER-300 Turanza Lastiği tavsiye ederim ne yazın ne kışın hiç utandırmadı. 1 taşta 2 kuş (karda hariç). Karda da toplu taşıma araçları akbile talim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Serdar Elvan    4
Serdar Elvan

Çivili lastikler ülkemizin batısı için gereksiz. Kışın zincir bulundurmak bir kaç günlük kar baskını için yeterli. Ancak kış lastikleri sadece karda değil ıslak zeminde de en iyi 4 mevsim lastiğinden daha fazla emniyet sağlar. Özellikle hava sıcaklığı düştükçe fren mesafesinde belirgin fark ortaya çıkar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.884
Burak

Çivili lastikler ülkemizin batısı için gereksiz. Kışın zincir bulundurmak bir kaç günlük kar baskını için yeterli. Ancak kış lastikleri sadece karda değil ıslak zeminde de en iyi 4 mevsim lastiğinden daha fazla emniyet sağlar. Özellikle hava sıcaklığı düştükçe fren mesafesinde belirgin fark ortaya çıkar.

Hava sıcaklığı 7 derecenin altına indiğinde kış lastikleri diğer lastikler gibi sertleşmediğinden yol tutuşunda dediğin gibi ciddi fark sağlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
volkanstars    37
volkanstars

Hangi semt ? :D Ben henüz göremedim :D

Ümraniye ye yağdı ama çok tutmadı:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
volkanstars    37
volkanstars

Üniversiteyi Bolu'da okumuştum o zamanlar vectra aracım vardı ve kış lastiği kaçınılmazdı ama istda biraz lüks gibi geldi banada.Eksi derecelerde avantajı tartışılmaz fakat küresel ısınmanın geldiği bu noktada artık mevsimleri bile yaşayamaz olduk.1 hafta sıcak 1 hafta soğuk havalar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.281
Fotifoti

ben Elazığ'da hala toyo ile idare ediyorum :) 31.000 km oldu. istanbul için, uzun yol da yapmıyorsanız gerçekten gereksiz olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
volkanstars    37
volkanstars

ben Elazığ'da hala toyo ile idare ediyorum :) 31.000 km oldu. istanbul için, uzun yol da yapmıyorsanız gerçekten gereksiz olur.

Bende öle düşünüyorum şimdiye kadar da mevcut bridgestone lastiklerimin bi sıkıntısını da yaşamadım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
volkanstars    37
volkanstars

Doğrudur oralar biraz yüksek ;)

Zaten kar hep bizim buralara yağar ilk:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.884
Burak

2007 de i set Nokian almıştım, birkaç kez -10 dereceleri gördü o lastikler onun dışında hep şehiriçinde kullanıldı ama yine de kışın kış lastiği alırım diye düşünüyorum. ( Hele bir araba alabileyim de :D )

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Orbitus   
Guest Orbitus

Kar lastiğinde çok ucuza kaçmanızı tavsiye etmem. Tek sezon kullanacaksanız gidin en ucuzu alın, sonra atarsınız, fakat 3-4 sezon kullanacaksanız ki ortalama böyle olmalıdır, bu durumda lastiği biraz daha dikkatli seçin. İlk sezon hemen hemen bütün lastikler iyi performans gösterir, fakat özelikle ikinci ve üçüncü sezondan sonda lastiğin gerçek karekteri ortaya çıkar. Lastik iyiyse yumuşak kalır, kötüyse yazdan kışa odun gibi sertleşir ve bir işe yaramaz. Temel seçim kriteri lastiğin mümkün olduğunda geç sertleşeni olmalıdır. Bu konuda belli başlı markalar zaten başarılı, fakat daha uygun fiyata daha az duyulan ve ortalama 4 sezon binebileceğiniz markalardan birisi de Viking. Bir iskandinav imalatı (Norveç) ve İskandinav bölgesinde çok köklü bir geçmişi var. Şu anda Continental satın aldı bu şirketi. Tavsiye ederim. Şöyle söyliym, Kumho'dan bir-iki gömlek daha üstün. İki ay önce 205/55/R16 için tanesini 170 TL'den aldım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Meriç    20
Meriç

Kar Lastiği mi? Kış Lastiği mi?

Sayın arkadaşlar bence ilk kriter bu! Kar Lastiği diye tabir edilen lastik halk arasında "çivili" diye tabir edilen lastiktir. Diğer kış lastikleri ise çivili değildir. Ancak özel yapısı sayesinde 5 dereceden daha aşağı hava şartlarında -15, -20'lere kadar performans sağlayan lastiklerdir. Standart lastikler 5 derecenin altında çok büyük riskler oluşturur. Nacizane fikrim, bulunduğunuz yere göre lastik seçimi yapılmalıdır. Örneğin sürekli İstanbul'un içinde araç kullanıyorsanız, kış lastikleri faydalı olacaktır, ama kar lastiğine lüzum yoktur. Ama bir Bolu'da yaşıyorsanız bence kar lastiği takılmalıdır. Geçen yıl alıpta 3-5 bin km. kullandığım Bridgestone LM 30 kış lastiklerini yeni aldığım 92 Mazda 626 aracıma taktım, arkalara da Nokian'ın kış lastiklerini taktım, geçen yıl Scenic aracımda kullandığımda sıkıntı yaşamadım, bu yılki tecrübelerimi Mazda 626'ımda yaşayıp buradan paylaşırız inşallah. Bu arada LM30'ların çiftini geçen yıl 270 TL'ye almıştım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest Orbitus   
Guest Orbitus

Kar Lastiği mi? Kış Lastiği mi?

Sayın arkadaşlar bence ilk kriter bu! Kar Lastiği diye tabir edilen lastik halk arasında "çivili" diye tabir edilen lastiktir. Diğer kış lastikleri ise çivili değildir. Ancak özel yapısı sayesinde 5 dereceden daha aşağı hava şartlarında -15, -20'lere kadar performans sağlayan lastiklerdir. Standart lastikler 5 derecenin altında çok büyük riskler oluşturur. Nacizane fikrim, bulunduğunuz yere göre lastik seçimi yapılmalıdır. Örneğin sürekli İstanbul'un içinde araç kullanıyorsanız, kış lastikleri faydalı olacaktır, ama kar lastiğine lüzum yoktur. Ama bir Bolu'da yaşıyorsanız bence kar lastiği takılmalıdır. Geçen yıl alıpta 3-5 bin km. kullandığım Bridgestone LM 30 kış lastiklerini yeni aldığım 92 Mazda 626 aracıma taktım, arkalara da Nokian'ın kış lastiklerini taktım, geçen yıl Scenic aracımda kullandığımda sıkıntı yaşamadım, bu yılki tecrübelerimi Mazda 626'ımda yaşayıp buradan paylaşırız inşallah. Bu arada LMazda30'ların çiftini geçen yıl 270 TL'ye almıştım...

Evet haklısın Kar lastiği değil Kış lastiği yazmalıydım. Fakat mesajı "edit" leyemedim sonra. Kar lastiğini ( Çiviliyi ) öylesine unuttuk ki Kar Kış birbirine karıştı. Ankara'da bile Kar (Çivili) lastiğini unuttuğumuza göre İstanbul için hiçbir gereği yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 
    • Ali Furkan İpek
      Yazan: Ali Furkan İpek
      Merhaba arkadaşlar geçenlerde yaz lastiklerimi değiştirdim mıchelin. 
      Titreme oluyordu araçta 110 km hızdan sonra, lastikçiye gitmek uzaktı bende mazda avrupayı anlattım sağolsunlar yaparız dediler 100 tl fiyat verdiler . Bende biraz güzellik yapsanız güzel olur gibisinden konuşunca aracı teslim alınca ücret ödetmediler. 
      Ve servisten sonra aracım gene 110 km hızdan sonra titremeye baslıyor. Bundaki sıkıntı nedir bilgilendirirseniz sevinirim. 
      2 defa balans yaptırdım.. Olmuyor..
    • SpeedMazda
      Yazan: SpeedMazda
      - Baba Meraba
           - Merhaba hoş geldiniz?
      - Hoş bulduk..
           - İş Başvurusuna mı geldiniz?
      - Hayır cant başvurusu için geldim..
           - Pardon, hangi Jant modeline bakmıştınız
      - Performa 24, ayüküyün mü böyle gırmızı ışıklarda yan yan ////... !!!  (bu diyalog konunun sonunda açıklığa kavuşmaktadır)
      Daha önce MazdaCLubTR'de ve Türkiye'nin bütün otomobil forumlarında, arkadaş sohbetlerinde, otomobil fanlarının buluşmasında...vs vs " Orjinal Jant " konusuna hemen hemen her yerde bir yorum getirilmiştir. Kimi zaman tanık olduğumuz, kimi zaman kulaktan dolma bilgiler duyduğumuz bu konunun Türkiye'de tamamen yılan hikayesine dönüşmüş olmasına bir kaç sene önce Jant almaya karar verdiğimde tanık olmuştum. İnternet üzerindeki araştırmalar sonucunda gerçek ve/veya tatmin edici bilgilere ulaşamayınca da Orjinal Jant satın almak ile ilgili hevesim/hevesimiz hep kursağımızda kalmıştır..

      Malesef Türkiye'deki Jant muhabbetleri yukarıdaki skalada ilerlemekte, replika jantın orjinallerden iyi olduğunu savunanlara kadar gitmektedir. Bu konudaki sitemim kimseyi jargonu ve/veya imkanları dahilinde yaptıkları için yermek, aşağılama değil aksine her konuda olduğu gibi insanları bilinçli hareket etmeleri konusunda yönlendirmeye/faydalı olmaya teşvik etmek içindir..

      Jant konusuyla ilgili daha önce  şurada ulaştığım bilgileri forum ahalisi ile paylaşmıştım, merak edenler inceleyebilir...
      Bu sene tekrar gözümü karartıp önümüzdeki yaz kendi otomobilim için yapmayı planladığım şeyler listesinin en başında olan "Orjinal Jant" maddesi için kolları sıvadım ve yeniden araştırmaya, sorup soruşturmaya başladım. Öncelikle Orjinal Jant nedir? Türkiye'de Orjinal Jant nerede satılır? Nereden satın alınır? Distribütörleri kimlerdir? Replika nedir? Aftermarket Jant nedir? ... ulaşabildiğim ve edindiğim bilgileri, fiyatları kısaca özetlemeye çalışacağım. Forumda ve forum dışında google araması ile konuya ulaşan kişilere faydalı olması dileğiyle...


       
      Hayaller HRE P1

      Web sitelerindeki bilgilere bakarak " X Markanın Türkiye Distribütörü " olan bazı firmaların satışını gerçekleştirdikleri Jant Modelleri sahibinden.com üzerinde de satılmakta. Bunu hepimiz biliyoruz. X marka'nın 18" jant boyutlarındaki modelleri bu sitedeki ilanlara baktığınız zaman 1800Tl ile 2400TL arasında değişmekte. Buraya kadar her şey güzel diyorsunuz değil mi? fiyatlar uygunmuş... gelelim olayın iç yüzüne.
      Ben herşeyden önce ilk tercihim olan Mazda Speed 3 ve Mazda RX-8'lerde kullanılan Orjial Mazda jantlarını çok beğenmeme rağmen (https://media.ed.edmunds-media.com/mazda/mazdaspeed-3/2013/oem/2013_mazda_mazdaspeed-3_4dr-hatchback_touring_fq_oem_2_1280.jpg) biraz daha kaslı bir görünüm istediğim için alternatif araştımasına girdim. Onlarca jant modeli arasında günlerce inceleme sonrasında en beğendiğim HRE P1 modeli oldu (konun başına eklediğim fotoğraf - fotomontaj ile hızlıca yerleştirilmiştir ). Tüm bu süreç ve heveslenme sonrasında öncelikle HRE'nin resmi web sitesine baktığımda "Wheels for each" ibaresiyle birlikte 2000$'dan başlayan fiyatlarla açıklaması tüm hayallerimi alt üst olmasına yetti. Ama olay sadece Jantı almak değildi, Türkiye şartlarında gerçekten orjinal HRE markasının Distribütörüne ulaşmak ve gerçek fiyat aralıklarını ve orjinalliği teyit etmek benim için çok önemliydi. Bu nedenle HRE Türkiye Distribütörünü araştırdım ve kendilerine ulaştım.
      HRE ve Flow+Form Jantları Türkiye Distribütörü
      Araştırmalarımla HRE Türkiye Distirbütörü F355 Automobile Technid adına bir firmaya ulaştım. Telefondaki görüşmelerim neticesinde Türkiye distribütörü olduklarına ikna oldum.  F355 Automobile Technic 'in Genel Müdürü Aykut Karan bey ile telefondaki görüşmelerimiz ve bizzat ilettiği mailleri sonrasında HRE'nin resmi web sitesinde de yazdığı gibi beğendiğim Jant modelinin TANESİNİN günümüz şartlarında 9640TL ile HRE'nin ürettiği en pahalı jant modeli olduğunu öğrendim ( otomobille takas oluyor mu? diyesim geldi-diyemedim XD ) Aykut bey'de durumu anlamış olacak ki gülerek  Jant zevkimi taktir ettiğini ve HRE'nin en özel sayılı üretim jant modelini seçtiğim için bu kadar pahalı olduğunu söyledi. Ben otomobilim için 18" düşündüğüm ve beğendiğim modelin en küçük ebatı 19" olduğundan Aykut bey' ile uzunca konuştuk ve bazı Jant modelleri için farklı ebatta özel olarak üretim ricasında bulunabildiklerini belirtti. Yani örneğin beğendiğiniz bir Jantın daha küçük ebatını özel sipariş ile ürettirebilmek mümkünmüş. Her konuda fazlasıyla yardımcı olmaya çalışan ve ayrıca kişiye özel çözümler üretmek içinde çaba sarfettiği için Aykut bey'e buradan da teşekkürlerimi iletiyorum. Bana ilettiği fiyat listesini ekte paylaşıyorum. Forumda paylaşacağımı kendisine de söylemiştim . Eğer almayı düşünürseniz de mutlaka telefon ile görüşerek bilgi almanızı tavsiye ederim. Liste fiyatı üzerinden fiyat konusunda yardımcı olabileceğini belirtmişti.




      Japon Otomobillerinin Tercihi Advan, König, Enkei, O.Z Jantlar

      Yukarıdaki HRE p1 hayalleri suya düşünce diğer farklı arayışlara girdim. Japon otomobillerinde (Mazda, Honda, Toyota, Nissan, Suzuki, Lexus.. ) sıkça karşılaştığımız Advan ve Enkei Jant modelleri diğer iyi tercihlerde olabilir gibi görünüyordu. Bunun üzerine bu jant markalarının Türkiye Distribütörlerini araştırmaya başladım.

      Advan, König ve Enkei Jantların Türkiye Distribütörü google arama sonuçlarında Mutlu Lastik - Jant olarak görünmekteydi ( www.mutlulastik.com.tr ) fakat emin olamadığım için telefon ile teyit etmek istiyordum. Öncelikle Advan GT ve Advan Racing modelleri hoşuma gittiği için telefon ile Mutlu Lastiği aradım ve görüştüm. Telefon konuşmalarımda bu markaların Türkiye'deki tek distribütörün kendileri olduğunu teyit ettiler. Advan GT, Racing ve TC serilerinin ortalama Jant TAKIMI fiyatları 9000TL dolaylarında olduğunu garantili ve avrupadan gelen orjinal ürünler olduğu bilgisini aldım. Bu fiyat skalası da beni fazlasıyla aşmaya başladığından araştırmaya devam etmeye karar verdim... Önceden beri yine beğendiğim ve Mazda 3'üme yakıştırdığım ( Advanti Jantlar için araştırmaya devam ettim- bu konuya birazdan değineceğim ) aradan bir süre geçtikten sonra König marka jantlar için Mutlu Lastiği tekrar aradım. Bijon ölçülerime uygun 18" olan modelleri listeden kontrol edip söylediler ve güncel olarak König Jant takımlarının 2900TL fiyat dolaylarında olduğunu söylediler. Fiyatın uygun oluşu kafamı karıştırdığı için bir kaç kez orjinalliği konusunda kendilerini sorguladım ve orjinal olduğu konusunda beni ikna ettiler. Söyledikler jant modellerinden Konig Sj07 BackBone modeline ısınır gibi oldum. Yine fotomontaj ile gerekli uygulamaları gerçekleştirip içime sindirmeye çalıştım fakat bir türlü içime sinmediğinden şimdilik vazgeçmiş gibiyim ( "güzel ama inigliççe" gibi bir psikolojideyim.. ). Belki kararım değişirse de almayı düşünebilirim...




      Advanti Racing Jantlar -  Çok güzeldir ama...

      Yukarıda da bahsettiğim üzere Advanti Jant modellerinden Advanti CL-Classe, Advanti Hybris Machined ve CO Cammino gibi modellerini beğenmekteyim. Bu kez hedef Advanti Jantlardı ve Türkiye Distribütörünü araştırmaya başladım. Bir kaç google aramasıyla Arıcıoğlu Jant adında bir firmaya ulaştım. Firma bilgilerinde açıklayıcı ve net şekilde Advanti Türkiye Distribütörü olduğunu belirtmekteydi. Instagram hesaplarında BMW'lerden Mercedeslere kadar orta direk ve lüks segmentteki pek çok otomobilin jantlı fotoğrafları dolu dolu ve güzel görünüyordu. Sahibinden.com'daki ilanlara baktığımda ise 18" Jant Takımı fiyat skalasının 1700TL'lerden başlaması nedeniyle bir türlü ikna olamıyordum. Firmayı telefon ile arayarak Türkiye Distribütörü olup olmadıklarını sordum ve Türkiye Distribütörü olduklarını söylediler. Biraz daha sorularla sıkıştırıp jantların orjinal olup olmadığını sorduğumda ise cevap verirken duraksamalar yaşamaya başladılar. Biraz daha zorlayınca da "Jantlar Çin Malı" açıklamasını hemen peşine de "TSE onaylı" açıklamasını çekinerek ekleyiverdiler. " Yani Replika bu Jantlar? "  diye sorunca da " evet " yanıtını vermek durumunda kaldılar. Yani janlar " Yerseniz Orjinal " arkadaşlar ve Advanti hayali de şimdilik bitti gibi... Burada önemli bir not düşmek isterim daha önce araştırdığım kadarıyla " TSE Onayı ve 2 Yıl Garanti " açıklaması Jantların tamamına verilmekte (replikalar dahil). Bu bilgi güvenilir gibi görünen ama aldatıcı/tehlikeli bir bilgi. Jantların orjinal olması için "TSE Onaylı ve 2 Yıl garantili " olması yeterli değildir. Lütfen satın alımlarda buna dikkat edelim...




      ADV1, Vorsteiner, Forgiato, Vossen, Heroic, Velos, Rotiform, Ag, Brixton Forget, BBS, BC Wheels Jantları Türkiye Distribütörü

      Bu araştırmaların  sırasında olmasa da daha önce araştırdığım ve telefon görüşmelerim ile internet üzerindeki bilgi paylaşımları doğrultusunda emin olduğum kadarıyla bu jant markalarının Türkiye Distribütörlüğü BOA Motors'a ait. Geçen yaz telefon ile görüşüp teyitleştiğim dönemde belirttikleri Orjinal Jant takımı fiyatları ( Markayı hatırlamıyorum ) 3000$ seviyelerinden başlamaktaydı. İlk Kararım olan MazdaSpeed3 Jantlarımı almadan önce güncel fiyat bilgilerini almak üzere son arayacağım yer BOA Motors olacak. Muhtemelen beni aşan fiyatlar ile karşılaşacak olsamda her ihtimali değerlendirmeye çalışıp güncel fiyat/model bilgilerini rica edeceğim ve Jnat konusundaki nihai kararımı vereceğim.


      * Dünyaca ünlü Jant Markalarında ilk 30 markayı listeleyecek olursak yukarıdaki tüm başlıklar altındaki markaları saydığımızda bazı çok önemli markalar hariç (Volk, GramLight..vb) aşağı yukarı listeyi tamamlamış oluyoruz. Yani Türkiye'de bu markaların Distribütörlerinin kim olduğunu ve satın almak istediğimizde Orjinal Jantlar için kimlere ulaşmak istediğimizi kendi adıma netleştirmiş ve büyük bir huzura kavuşmuş durumdayım. Bu firmalar haricinde Distribütör olduğunu iddia edenler olursa da mutlaka durup düşünmenizi tavsiye ediyorum.


      Yerli Malı Yurdun Malı ( Kormetal ve CMS )
      Yerli malı jantları şu anki otomobilim Mazda 3 2011 için hiç düşünmedim. Önceki otomobilim Opel Corsa C (2004) aracımı 2.el olarak bir tanıdığımdan almştım (2009) ve üzerinde 15" KorMetal jantları vile 3,5mm Eibach spor yay vardı. Otomobili 4 yıl özenle ve çok severek kullandım, hiç istemeyerek ve mecburiyetten sattım. Otobanda 100-110kmh hızla giderken abartısız 20cm derinliğinde çukura düştüm ( lastiğin koptuğunu sanmıştım) ve otomobili zor toparladım buna rağmen ne bir çatlak ne bir eğilme yaşamadım, lastiğim balon yapmıştı sadece. Yine aynı şartlarda İstanbulda 80kmh ile giderken zifiri karanlıktaki bir trafik ışığının altına konumlanmış devasa bir tümseğe araç doluyken girdim ve kafam tavana çarpmıştı. Yine en ufak bir sıkıntı çıkarmadı. Bunlara ek olarak daha küçük çaplı çukura düşmeler, tümseklerden fırlamalar..vb de yaşamıştım ve hiçbir şekilde eğilme, bükülme, balansta bozukluk..vs başıma gelmedi. Burada jantın ölçüsünün küçük olması da bir etken (15") olsa da kesinlikle sağlam diyebilirim. CMS markasını hiç tecrübe etmedim ama her iki marka da avrupada satılmakta ve gerçekten kaliteli olduğunu düşünüyorum. Modellerini beğenmediğim için şu an tercih etmiyorum ama beğenenlere özellikle KorMetali tavsiye ederim.




      Kürkçü Dükkanına Mutlu bir Dönüş...

      Tüm bu araştırmalar sonucunda maceraya gerek olmadığını düşünerek ( BOA Motors hariç- önümüzdeki hafta görüşeceğim ) gerçek kararım olan orjinal Mazda Speed 3 jantları ve diğer bir kaç aksesuar hakkında bilgi almak üzere Evo Mazda'yı aradım ve Cem bey ile görüştüm. Cem bey fiyat tekliflerini kısa bir süre sonra iletti. Güncel fiyat bilgisi olarak 18" 5x114,3 MazdaSpeed3 Jant ADET fiyatı Jant göbeğiyle birlikte Mazda Evo'da 1060TL ve işçilik hariç. ( yukarıcaki MazdaSpeed3 Görseli ) Stoklarında bulunmadığını söyleyen Cem bey en az 1/3 kapora ödemesi yapılması durumunda siparişi gerçekleştirdiklerini 10-15 gün arasında da teslim aldıklarını belirttiler. Bu fiyat kendi bütçeme göre kabul edilebilir sınırımın biraz üzerinde olduğu için Cem bey'i bir süre sonra arayarak Bahar Döneminde gerçekleştiğini düşündüğüm Aksesuar İndirim dönemine denk getirmek istediğimi söyledim. Cem bey aksesuar indiriminin sadece sene sonlarında yapıldığını, çok nadir olarak bahar dönemi indirimlerinde kampanya uygulandığını söyledi. Böyle olması şu an için kendi adıma hem çok uzun bir zaman olduğundan hem de zorlayıcı koşullar oluştursa da içimin rahat edeceği, hem de çok severek ve beğenerek kullanabileceğimi düşündüğüm MazdaSpeed3 jantlar ilk kararımken şimdi ise son kararım oldular. 1-2 ay içerisinde kesin olarak almayı düşündüğüm jantlar için koşullarımı zorlamaya çalışacağım. Jantlar için bir de Lastik almak gerekecek ve cebimiz alev alacak gibi görünüyor. Bu nedenle yardımcı olabilecek birileri varsa da tabiki hayır diyemem Jantları alabilme şansına erişirsem de forumda mutlaka paylaşacağım. Kısacası hayalimi kurdum ve onu elde etmek için elimden geldiğince çabalamaya devam edeceğim...

      Driving Matters

      Not: Yukarıda bahsi geçen görüşmeler, kişiler, firmalar ve bilgiler tamamen kendi araştırmalarım, bizzat görüşmelerim, araştırmalarım ve yazışmalarım neticesinde oluşmuştur. Bu bilgilerin paylaşılmasındaki amaç kişi ve/veya kurumları yüceltmek/yermek değil tamamen kullanıcıların bilgi edinmesini sağlamak amacıyladır. Bahsi geçen hiçbir kurum/kişiyle bağlantım ve/veya ilişiğim bu tecrübeler haricinde olmamıştır.
       
      Yazının başındaki diyaloğa fransız kalanlar/merak edenler olmuş olabilir. Bunu da açıklığa kavuşturayım. Başkenti ve insanlarını seviyorum o konuda da sıkıntı yok


       


    • m_ekin81
      Yazan: m_ekin81
       
      Sıfır aldığım mazda 3 un stepne, bijon anahtarı ve krikosu yok. Bunun yerine sadece bir lastik kiti mevcut. Lastiğin yarılması gibi durumda kit pek bir şeye yaramayacaktır. Servise sorduğumda yol yardım arayabilirsiniz cevabını aldım. Anlaşılan yollarda lastik kullanılamaz hale gelse, saatlerce servis bekleyeceğiz. Bunun için tedbir alan mazda kullanıcısı var mı?
      SM-T810 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       
    • mehmet önder
      Yazan: mehmet önder
      merhaba arkadaşlar. az önce kliksa dan 4 adet nokian 205/60/r16 wr d3 latik siparişi verdim öncelikle sizce doğru tercih mi? ayrıca bir diğer konu malum araçlarda stepne yok sıvı bir zımbırtı var (ismini bilmediğimden zımbırtı dedim) ve bagaj döşemesi altında bir bölüm var aranızda mini stepne alan var mı? ve bu bölüme sorunsuz sığıyor mu acaba?

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×