Jump to content
hascompag

1. Nesil Mazda 3 Rölanti Problemi

Tavsiye Edilen Mesajlar

hascompag

ışıklarda beklerken (n) boş konumunda arabaya bi titreme geliyor gidiyor anlık.
bu hep oluyor 1 kez kesin her uzun ışıkta.
bazende 2 olduğu oluyor.
sorun nedir acaba

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest uyumsuzelement

klima açıkmı bu esnada?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
hascompag

teyp bile açık değil. sadece araba açık :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
heci-baba

Aracinizda lpg varsa sistemin bir yerinde gevseme olmus ve hava aliyor olabilir.

Bahsettiginiz titreme bozuk devir gibi duruyor.ilk bahsettigim konu disindada bir cok sebeb olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
alişemet

boğaz kelebeği ni temizleyi düşündün mü hocam kurum yapmış olabilir güzel bi sprey al kurum temizleyici bolca sık içine sonra arabayı 2 -3dakika boyunca 5 bin devirlerde çalıştır o kurumu atacaktır.ve inşallah düzelecektir.ilk aldığımda devirde dalgalanma ve titreme sorunu vardı benim guzuda ama çok şükür söylediğim işlemle hallettim...foto ekleyebilirim yerini bilmiyorsanız boğaz kelebeğinin..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Neotin

Merhaba arkadaşlar aracımda bir problem var bir türlü çözemedik bilgisi olanların yaorumlarını bekliyorum.

 

 

aracım rölantide devamlı devir sati oynuyor ışıklara yanaşınca felan bazen stop ediyor.

 

ekstra olarak oksijen sensörünü takarsam araç stop ediyor ve birdaha çalışmıyor.

 

aracım 2004 mazda 3 otomatik lpg li.

 

 


Bu işlemi gerçekleştirdim değişen bir durum olmadı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

boğaz kelebeği ni temizleyi düşündün mü hocam kurum yapmış olabilir güzel bi sprey al kurum temizleyici bolca sık içine sonra arabayı 2 -3dakika boyunca 5 bin devirlerde çalıştır o kurumu atacaktır.ve inşallah düzelecektir.ilk aldığımda devirde dalgalanma ve titreme sorunu vardı benim guzuda ama çok şükür söylediğim işlemle hallettim...foto ekleyebilirim yerini bilmiyorsanız boğaz kelebeğinin..

 

Yukarıda da belirtildiği üzere boğaz kelebeği temizliği önemli. Bunun yanında ateşleme sisteminden de yapabildiğini okumuştum daha önce paylaşılanlardan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak

O zaman LPG ayarları ile ilgili diyemeyiz.

 

Şu makaleyi incelemenizde fayda var :(

Ek olarak bir de bunu ;

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Neotin

Merhaba araca kompresyon testi yaptırdım çok iyi durumda dediler ben şuan tesisattan şüpheleniyorum.

Burak tarafından düzenlendi
Tamamı büyük harf ile mesaj yasaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak

Eğer ona bakıldıysa o zaman sıkıntı yok. Silindirler arasında belirgin bir fark da yok değil mi ? O da sarsıntı yapabilir. Eğer bu da tamamsa dediğin gibi buji - buji kablosunda sızıntı gibi sebeplere bakmak faydalı olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazdam-3

Mazda 3 2004 Hb aldım arkadaslar motor ilk calıstırdığımda 1600 1700 devire cıkıyor sonra kendiliğinden ufak ufak düşüyor 900 800 lere ancak bu düşüş esnasında hareket edersem ince bir hırıltı oluyor neden olduğu hakkında bir fikri olan varmı.

2. sorum arabamı istop ettiğimde sürekli olarak Bir işaret yanıp sönüyor ( Araba işareti ve içinde anahtar ) Çalıştırdığımda Sönüyor Bu nedemek  Cevaplar için simdiden tşk .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan
10 saat önce, Mazdam-3 :

Mazda 3 2004 Hb aldım arkadaslar motor ilk calıstırdığımda 1600 1700 devire cıkıyor sonra kendiliğinden ufak ufak düşüyor 900 800 lere ancak bu düşüş esnasında hareket edersem ince bir hırıltı oluyor neden olduğu hakkında bir fikri olan varmı.

2. sorum arabamı istop ettiğimde sürekli olarak Bir işaret yanıp sönüyor ( Araba işareti ve içinde anahtar ) Çalıştırdığımda Sönüyor Bu nedemek  Cevaplar için simdiden tşk .

Emin merhaba,

Aracınla ilgili biraz daha detay verirsen daha sağlıklı yardım alabileceğini düşünüyorum.

Örneğin Lpg var mı ? 

Lpg var ise ne zaman takılmış ?

Aracının şu anki Km'si..

Bakımları düzgün yapılmış bir araç mı ?

Bu arada Mazda 3'lerde ilk çalıştırma esnasında bir ses mevcut. Bu sesi arkadaşlar "Metalin Metale Sürtme" sesi olarak tanımlıyorlar.. Ama sen hırıltı diyorsun..İş ses olunca yorum yapmak zor oluyor.

Ama soru yanıt şeklinde yol alacağız sanırım.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Hırıtlı sesi subap iticilerinden kaynaklanıyor. Soğuk havalarda daha çok duyulur. Bunun için ilk numarası düşük bir yağ ve yağ değişimlerinden hemen önce motor iç temizleyici kullanın düzenli olarak. Yağ eskimeye başlayınca da bu ses duyulur. Km ye göre mobil 1 0w-40 ya da mobil 1 5w-50, motul 0w-50 öneririm.

Yanıp sönen araba işareti de immobilizer ın devrede olduğunu direksiyonun kitlendiğini yani anahtarın çıkarıldığını gösterir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazdam-3

Aracım 2004 mazda 3 Benzinli Hiç Lpg takılmamıs , Km si 74 Bin 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Lupara

Hortlatalim

300bin km de ve landirenzo omegas lpgli 2005 mazda 3 aracimla dun kirmizi isikta beklerken rolantide bir sorun oldu. 

Rolanti 800 un altina dusup geri geldi. Bir sure sonra ayni sekilde yapip stop etti. Bizim burada kirmizi isik yaklasik bi on dk yanar. 

Lpgciye gittim. Enjektorler saglam, ayarlar tam, filtreler yeni. 

Sabah Kompresyon testi yaptirdim. Kompresyon sorunsuz. 

Bogaz kelebegi, rolanti valfi, oksijen sensorunu temizlettim. Bayagi pis haldeydiler. 

Simdi motor stop etmiyor ama hafif de olsa tesebbus ediyor. 

Geriye bir tek bobin kaldi. Buji kablosu yok, masraftan yirttim diye sevinirken bobinlerin tanesinin 700 tl oldugunu ogrendim.  :( Yan sanayi atesleme istemedigim icin muhtemelen alacagim. 

Bu sorun sadece klima acikken oluyor. Klima kapaliyken oluyorsa da hissedilmiyor  

Simdi de debriyaja basinca bazen devir aninda dusmuyor . Galiba temizlikle alakali bir sorun. Umarim zamanla gecer.

Bu konuda bir tecrubesi olan var mi? Bosuna bobin almayayim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
56 dakika önce, Lupara :

Hortlatalim

300bin km de ve landirenzo omegas lpgli 2005 mazda 3 aracimla dun kirmizi isikta beklerken rolantide bir sorun oldu. 

Rolanti 800 un altina dusup geri geldi. Bir sure sonra ayni sekilde yapip stop etti. Bizim burada kirmizi isik yaklasik bi on dk yanar. 

Lpgciye gittim. Enjektorler saglam, ayarlar tam, filtreler yeni. 

Sabah Kompresyon testi yaptirdim. Kompresyon sorunsuz. 

Bogaz kelebegi, rolanti valfi, oksijen sensorunu temizlettim. Bayagi pis haldeydiler. 

Simdi motor stop etmiyor ama hafif de olsa tesebbus ediyor. 

Geriye bir tek bobin kaldi. Buji kablosu yok, masraftan yirttim diye sevinirken bobinlerin tanesinin 700 tl oldugunu ogrendim.  :( Yan sanayi atesleme istemedigim icin muhtemelen alacagim. 

Bu sorun sadece klima acikken oluyor. Klima kapaliyken oluyorsa da hissedilmiyor  

Simdi de debriyaja basinca bazen devir aninda dusmuyor . Galiba temizlikle alakali bir sorun. Umarim zamanla gecer.

Bu konuda bir tecrubesi olan var mi? Bosuna bobin almayayim. 

Ben lpg ayarıyla ilgili olduğunu düşünüyorum abi. Küçük yerlerdeki lpgcilere güvenilmez bence. Benzinde 2-3 gün deneyip sorunun devam edip etmediğini görerek lpg şüphesini devre dışı bırakabilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide
Bir saat önce, Lupara :

Hortlatalim

300bin km de ve landirenzo omegas lpgli 2005 mazda 3 aracimla dun kirmizi isikta beklerken rolantide bir sorun oldu. 

Rolanti 800 un altina dusup geri geldi. Bir sure sonra ayni sekilde yapip stop etti. Bizim burada kirmizi isik yaklasik bi on dk yanar. 

Lpgciye gittim. Enjektorler saglam, ayarlar tam, filtreler yeni. 

Sabah Kompresyon testi yaptirdim. Kompresyon sorunsuz. 

Bogaz kelebegi, rolanti valfi, oksijen sensorunu temizlettim. Bayagi pis haldeydiler. 

Simdi motor stop etmiyor ama hafif de olsa tesebbus ediyor. 

Geriye bir tek bobin kaldi. Buji kablosu yok, masraftan yirttim diye sevinirken bobinlerin tanesinin 700 tl oldugunu ogrendim.  :( Yan sanayi atesleme istemedigim icin muhtemelen alacagim. 

Bu sorun sadece klima acikken oluyor. Klima kapaliyken oluyorsa da hissedilmiyor  

Simdi de debriyaja basinca bazen devir aninda dusmuyor . Galiba temizlikle alakali bir sorun. Umarim zamanla gecer.

Bu konuda bir tecrubesi olan var mi? Bosuna bobin almayayim. 

Yazdıklarına (özellikle klima açıkken kısmı) istinaden;

Ya bobin, ya buji, yada bobinlere giden kablo da kaçak/deforme.

Büyük ihtimalle de bobin.

Klima açıkken, bujileri sağlıklı besleme yapamıyordur.

Ara ara küt küt vuruntu yapması da lazım, kompresör devreye girdiğinde.

Yakiti ve çekişi hesaba katmiyorum bile.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Son olarak, eşden dosttan alınacak 1-2 orijinal, sorunsuz bobinle, deneme yanılma yöntemi yapılarak bütün bobinler denenmeli. Bir ihtimal, beyinde ateşleme hatası olabilir, varsa sorun daha kolay netlesir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...