MazdaClubTR

Yepyeni Mazda CX-3 Cenevre'de Tanıtıldı

Mazda CX-3 , günümüzün aktif yaşam tarzı için tasarlanmış ve üretilmiş olan Mazda’nın ilk küçük SUV’si, yepyeni bir çağda kıstas olmaya hazır görünüyor.

  • Mazda, ortalığı kasıp kavuran özellikleriyle sektörün en hızlı büyüyen sektörünü silkelemeyi hedefliyor:
    • KODO'dan esinlenilmiş gövde tasarımı
    • Üstün dinamik performansı için SKYACTIV Teknolojisi, Mazda'nın patentli sportif kullanımı ve hibrid düzeyinde yakıt tasarrufu
    • Son aktif güvenlik yenilikleriyle birlikte internet bağlantısı.
  • Araç, Mazda’nın yeni nesil AWD sistemi veya yakıt tasarruflu FWD olarak mevcut
  • Yaz başında Avrupa’da satışa çıkması planlanıyor

Gövde

Diğer yeni nesil modellerle birçok KODO tasarım özelliğini paylaşırken, Mazda CX-3’ün ödün vermeyen gövde tasarımı kaliteyi, hız hissini, özünü ve amacını açıkça ifade ediyor.

  • Belirgin ön kısım ızgara merkezine yerleştirilmiştir ve gümüş renginde yedi uç ise krom imza niteliğindeki kanatlar boyunca farlara kadar uzanarak konsantre enerji görünümü sağlar
    • Güven uyandıran yüksek bir burun kısmı
    • Bir yırtıcının bakışlarını andıran tam LED farlar*
    • İmza niteliğindeki kanat kısmını far ünitesi içinde aydınlatan geleceğin ışık yönlendirme teknolojisi
  • Arka park kamerası gibi özellikleri gizleyen tarz sahibi bagaj kapağı
    • Aracın sportif her yerde kullanılabilme özelliğini vurgulayan çift egzoz borusu
  • Arka birleşik lambalar, farları yansıtan bir şekilde gövdeden bagaj kapağına kadar uzanır
  • 18 inç alüminyum jantlar, top metal grisi metalik konturlu yüzeylerle kontrastlık yaratan dış kaplamaya sahip beş set ikili jant koluna sahiptir
    • Ayrıca daha basit ve cesur görünümüyle 16 inç alüminyum jantlar veya 16 inç çelik jantlar da mevcuttur

__________________

*Bulunabilirlik durumu, trim düzeyine ve piyasaya bağlıdır.

  • Seramik Grisi Metal, Ateş Kırmızısı, Kutup Beyazı, Jet Siyahı, Derin Mavi, Meteor Grisi, Titanyum Grisi, Dinamik Mavi ve Kristal Beyazı dahil olmak üzere dokuz gövde rengi bulunuyor.

İç Tasarım

Kabin, SUV'lerin ve normal araçların en iyisini bir araya getiriyor. Sonuç: crossover özgürlüğü ve üstün görünürlük sayesinde sınırsız eğlence, aracın daha geniş bir sınıfı hatırlatan eşsiz ergonomik kabin konforu, esnek ve pratik bagaj.

  • Tasarımcılar, aşağıdakiler dahil CX-3’ün gövde tasarımını yansıtan yeni ve radikal bir kabin tasarladılar:
    • Devamlılığı sağlamak için bir araya getirilmiş kalitenin el yapımı düzeyine çıkarıldığı kabin elemanları
    • Deri dokusu görünümüyle tamamlanmış olan CX-3’e özel gösterge paneli başlığı
  • Sınıfının en iyisi sürücü koltuk ayarı: 260mm ön-arka mesafesi, 40mm dikeylik, 45mm direksiyon simidi eğimi ve 50mm teleskopik mesafe
  • Sınıfının en iyisi ön omuz mesafesi ve bacak mesafesi
  • Üç döşeme çeşidi* sunuluyor:
    • Siyah Lux Suede® kaplama ve koyu kırmızı vurgularla birleştirilmiş beyaz deri ve alüminyum görünümlü cilasıyla metalik paneller
    • Yine kırmızı vurgularla birleştirilmiş siyah suni deri ve koyu gri kumaş döşeme ile kırmızı dikişli siyah pamuklu dekoratif panel
    • Gümüş renk vurgular, koyu kırmızı klima kontrol çerçeve halkaları ve gümüş renk dikişli siyah dekoratif panelin yanı sıra iki farklı kumaş döşeme kombinasyonu da mevcut
  • Esnek 350 litrelik bagaj, arka koltukların yatırılmasıyla** 1,260 litreye çıkıyor

__________________

*Bulunabilirlik durumu, trim düzeyine ve piyasaya bağlıdır.

** Alt bagaj dahil DIN hacimleri

Bağlanabilirlik, İşlevsellik ve Donanım:

Emniyet ve kullanışlılık, Mazda’nın yeni nesil insan-makine ara yüzünün önceliklerini oluşturuyor. Buradaki amaç, maksimum konfor ve minimum göz hareketi veya fiziksel hareketle birlikte sürücünün CX-3’ün çok çeşitli teknolojilerinden yararlanmasını sağlamaktır.

  • Sürücünün kendi gövdesinin bir parçasıymış gibi konumlandırılmış önemli kontrollerle (örn. Pedallar, vites, döner kumanda) birlikte sürücü odaklı düzen
  • Bu segmentteki ilklerden biri olan göz hizasında Aktif Sürüş Ekranı*
  • Orta konsolun üzerindeki panele yerleştirilmiş olan 7 inç dokunmatik gösterge paneli*
  • Navigasyon sistemi*
  • Sürücünün gözünü yoldan ayırmadan sürüş yapmasını sağlamak için tasarlanmış olan merkez konsoldaki döner kumanda
  • Sürüş sırasında emniyetli ve kolay internet erişimi için MZD Connect* akıllı telefon bağlantı sistemi
  • Subkompakt Mazda’da bir ilk olan ve CX-3 ile kompakt kabini için özel olarak geliştirilmiş olan yedi hoparlörlü BOSE® premium ses sistemi*

__________________

*Bulunabilirlik durumu, trim düzeyine ve piyasaya bağlıdır.

Güç Aktarma Organları

SKYACTIV güç aktarma organları seçeneği, Mazda CX-3'ün güçlü doğrusal hızlanma ve güçlü torkla birlikte sürücünün doğal sürüşü hissedeceği şekilde sunulmasını sağladı.

SKYACTIV-G 2.0 direkt enjeksiyonlu benzinli motor

  • Üstün doğrusal performans ve muhteşem gerçek yakıt tasarrufu için “doğru şekilde boyutlandırılmıştır” ve doğal soğutmalıdır
  • Seri üretim modellerinde dünyanın en yüksek* sıkıştırma oranı (14.0:1)
  • Standart i-stop rölantide durdurma sistemiyle birlikte CX-3 için iki versiyon halinde sunulmaktadır ve Mazda’nın eşsiz fren enerjisi rejenerasyon sistemi olan i-ELOOP'un son versiyonuyla birlikte de mevcuttur

Güç çıkışı:

  • FWD: 6,000 devirde 88 kW/120 PS & 2,8000 devirde 204 Nm
  • AWD: 6,000 devirde 110 kW/ 150 PS & 2,800 devirde 204 Nm

Yakıt tüketimi & CO2 emisyonu**:

  • 5.9l/100km & 137g/km (altı vitesli düz şanzımanlı FWD)
  • 5,8l/100km & 136g/km (altı vitesli otomatik şanzımanlı FWD)
  • 6,4l/100km & 150g/km (altı vitesli düz şanzımanlı AWD & i-ELOOP)
  • 6,3l/100km & 146g/km (altı vitesli otomatik şanzımanlı AWD & i-ELOOP)

Emisyon sınıfı: Euro 6

SKYACTIV-D 1.5 temiz dizel

  • Yepyeni Mazda2’de yer alan versiyonu gibi, aşağıdaki özellikleri sayesinde hibrid türü yakıt ekonomisi ve düşük vuruntulu işletim sunar:
    • Düşük 14.8:1 sıkıştırma oranı
    • Soğuma kayıplarını azaltmak adına özel yanma odası ve yakıt enjeksiyon sistemi
    • Çeşitli türbin geometrisiyle kompakt ve yüksek verimli turboşarj
  • Dünyanın en hızlı dizelde yeniden başlama sunan standart i-stop rölantide durdurma sistemi

Güç çıkışı:

  • 4000 devirde 77kW / 105PS ve 1600-2500 devirde 270Nm

Yakıt tüketimi & CO2 emisyonu**:

  • 4,0l/100km & 105g/km (altı vitesli düz şanzımanlı FWD)
  • 4,7l/100km & 123g/km (altı vitesli düz şanzımanlı AWD)
  • 5,2l/100km & 136g/km (altı vitesli otomatik şanzımanlı AWD)

Emisyon sınıfı: Euro 6

SKYACTIV-Drive altı kademeli otomatik

  • Düz şanzımanın doğrudan hissini verir, kusursuz sıfırdan hızlanma ve muhteşem yakıt tasarrufu özelliği bulunur
  • Hızlanma basıncına tepki olarak daha fazla tork için ”spor” moduna geçmeyi sağlayan Sürüş Seçenekleri değiştirme (benzinli modeller) özelliğine sahiptir

SKYACTIV-MT altı kademeli manüel

  • Kısa, canlı ve sorunsuz vites değişimi için kilit bilya tipi senkronizasyon özelliğine sahip kompakt hafif şanzıman
  • Kusursuz çalışma için kısa mesafeli şaft ve büyük düşme açısı

__________________

* Şirket içi verilere göre Şubat 2015 itibariyle

** Kombine çevrim için Mazda şirket içi rakamları

Şasi ve gövde

Sınırsız ve ilham verici hareket kabiliyeti sunmak için tasarlanmış olan Mazda CX-3, hem önden çekiş (FWD) hem de dört çekiş (AWD) seçenekleriyle mevcuttur. Yeniden tasarlanmış süspansiyon, güven ve ilham veren yol tutuş ile yol dengesi sunarken hem güçlü hem de hafif SKYACTIV-Gövde ise mükemmel çarpışma koruması ve daha fazlasını sunuyor.

SKYACTIV-Şasi

Şasi ve gövde

  • CX-3’ün daha fazla ağırlığı, yüksek ağırlık merkezi ve daha büyük güç aktarma organları için Mazda2’den uyarlanmış elektrik destekli direksiyon sistemi
  • Özgürlük sunan yeni nesil AWD sistemi özellikleri ise şöyle:
  • Sürücünün hareketlerini ve sürekli değişen yol koşullarını izlemek için 27 sensor sinyaliyle çalışan ve anlık olarak doğru tekerleklere güç ileten yenilikçi önden kayma tespit uyarı sistemi
  • Hangi tekerleğin ne kadar yol tutuşuna ihtiyacı olduğunu belirleyen ve otomatik ve anlık olarak her bir tekerleğe doğru miktarda tork ileten aktif tork kontrol bağlantısı

SKYACTIV-Gövde

  • Sınıfındaki en hafif gövde olmasına rağmen üstün güç ve çarpışma emniyeti
  • Daha büyük benzinli motoru tutması için Mazda2 ve daha fazlasına uyarlanmış benzer NVH ölçümler, en az ağırlıklı AWD ve yüksek frekanslı ses söz konusu olduğunda CX-3’ü C segmentiyle eşit düzeye taşıması
  • Gövde altında doğru hava akışı sağlamaya ve aşağıdaki özelliklerle gövde arkasında birleşen yukarı ve aşağı akış dengesini geliştirmeye dayalı aerodinamik konsept:
  • Ön tamponlardan D sütun süslemelerine kadar araç çevresinde hava akışını arttırmak için şekilleri optimize etme
  • çeşitli şasi korumaları ekleme

Güvenlik

Mazda CX-3’ün önemli i-ACTIVSENSE aktif güvenlik teknolojisi, Mazda’nın ilk küçük SUV'sinin ardındaki sınırsız hareket kabiliyeti konseptinin diğer bir özelliğidir.

Aktif güvenlik teknolojisi*

  • Mazda Radar Sabit Hız Kontrolü (MRCC), güvenli bir takip mesafesi sürdürmek için gaz ve freni ayarlayarak önceki araçların hız ve mesafesini takip etmek için 76GHz radarı kullanır.
  • Mesafe Tanıma Destek Sistemi (DRSS), radar ölçümlerine dayalı olarak ve CX-3’ün çok fazla yaklaşması durumunda ikonu yakıp söndürerek öndeki araçlarla olan mesafeyi görüntüler.
  • Önde Bulunan Engel Uyarısı (FOW), DRSS’nin çarpışma riskinin arttığını tespit etmesi durumunda sürücünün önleyici eylem gerçekleştirmesi için alarm sesi çıkarır.
  • Akıllı Fren Desteği (SBS), yolda araç veya engel olup olmadığını tespit etmek için kamerayla birlikte 76GHz radarını kullanır ve FOW’un alarm sesi çıkarması durumunda frenlere baskı yaparak önce hafif fren uygular, tehlikenin devam etmesi durumunda ise bu basıncı arttırır.
  • Akıllı Şehiriçi Fren Desteği (SCBS), SBS gibi düşük hızda (4-30km/s) acil fren sistemine dayalı olan yakın kızılötesi kameradır ve 6m önde bir araç veya engel olması durumunda etkiyi engellemek veya en azından azaltmak için önce frenlere basınç uygular ardından fren uygular.
  • Kör Nokta İzleme (BSM), CX-3’ün yanında ve arkasındaki kör noktaları algılamak için 24GHz radarı kullanır, sürücü şeridi değiştirmek üzere sinyal verdiğinde yan şeritten yaklaşan araçlar olması durumunda yan aynalardaki göstergeleri yakıp söndürerek ve sesli ikazla birlikte uyarıda bulunur. Böylece BSM, yandan geri geri gelen bir aracın olması durumunda sürücüyü uyaran Arka Çapraz Trafik Uyarısını (RCTA) ekleyerek aracın her yanını görüntülemek için Araç Arkası Görüntüleme (RVM) sisteminin işlevlerini arttırır.
  • Şeritten Ayrılma Uyarı Sistemi (LDWS), bir kamera yardımıyla şerit çizgilerini gözlemler ve yanlışlıkla şerit değiştirme durumunda sürücüyü uyarır.
  • Uzun Far Kontrolü (HBC), karşıdan gelen araçların farlarını ve öndeki araçların arka farlarını incelemek için bir kamera kullanarak, diğer sürücülerin görüş açısını etkilememek için uzun ve kısa farlar arasında otomatik olarak geçiş yapar.

__________________

*Sistem bulunabilirlik durumu, trim düzeyine ve piyasaya bağlıdır.

Pasif güvenlik

  • CX-3’ün SKYACTIV-Gövdesi, sınıfının en iyi çarpışma güvenlik koruması için güçlendirilmiştir. Özellikleri şöyledir:
    • Önden çarpışma gücünü daha iyi emmek ve kabini korumak için daha güçlü 1,180MPa zemin panelleri
    • Daha sağlam B sütunları ve yüksek dayanıklı çelik kapı destekleriyle dış paneller
    • Daha geniş burkulma bölgesi sunan ve hafif etkilerden gelen motor bölümü hasarını önleyerek onarım maliyetini kısıtlayan ön konsol çıkıntısı
  • Arka taraf çerçeve deformasyonunu kontrol etmek için jant bariyerlerinin yanı sıra artı şeklindeki çapraz kesit güçlendirme parçalarına sahip arka tampon çarpışma bölmeleri

Resmi ekleyen

Mehmet Özdemir, ATAK_T-129, Bikes44 ve 3 diğer kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda, Cenevre otomobil fuarında açılışı CX-3 ile yaptı.

 

Ali, İlhan ve Fotifoti bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arabaya diyecek laf yok tabi de bu araç da bizim 3 ler gibi sınırlı gelirse çok yazık olur. Benim tahminim fiyat aralığı 80-100 bin bandında gelecektir. Bu fiyata da büyük bir patlama yapabilir.

 

Umarız Mazda bu fırsatı da tepmez, bu araçla da 300-500 satarsa daha zor araba satar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben arabayı resimler ve anlatılanlara bakıldığında beğendim. Ülkemize geldiğinde test sürüşü yaptıktan sonra net bir şekilde fikrimi söyleye bilirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teknik verileri gayet iyi. Mazda 3 ün bundan iyi olur heralde

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teknik verileri gayet iyi. Mazda 3 ün bundan iyi olur heralde

 

Mazda3 derken Mazda3 dizelden mi bahsediyorsun ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

cx-3'ün yol tutuşundan şüphe eden varsa mx-5 ile aynı banttan çıktığını bilmek içini rahatlatabilir :D

 

mxcx.jpg

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomobil iyi ama İngilterede fiyatı beğenilmedi. 

Normalde bu sınıf olarak Juke boyutunda ama fiyat olarak Qashqai gibi olmuş diyorlar. 

Bu açıdan ülkemizde 1.5 dizel otomatik AWD nin üst donanımlarda 100ü bile geçeceğini tahmin ediyorum. 

Mazda kaynaklı fiyat nedeniyle çok satılmayacaktır diye düşünüyorum.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

işte fiyatlar

file.php?id=50&sid=817e5d445f8a09c267859

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir de aynı ülkenin yeni Mazda3 fiyat listesini koyabilir misiniz? Karşılaştırma o şekilde daha rahat olur. İngiltere fiyat listesi herhalde değil mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İngiltere Mazda 3 benzinli full modeli 21395 sterlin. Yani 84bin TL bizde 75bin tl. Cx-3 dizel full ingiltere de 95bin tl. arada dizel, 4x4 ve deri döşeme farkı var. İngiltere ucuz bir memleket değil bilmeyenler için belirteyim :) bu hesapla cx-3 fullü 85'e geliyor bize :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hani hep benzinliyle karşılaştırıyoruz ya; bazı ülkelerde dizel için ekstra vergi olabilir mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Oralarda mazot daha pahalı diye biliyorum (baktım çok fark yokmuş ama daha pahalı ). Ama euro6 motor en düşük vergiyi öder. 

 

https://www.gov.uk/vehicle-tax-rate-tablestablo bize sorun yok diyor :) 

 

bizdeki gibi ötv var mı ona da bakayım


http://www.dilokulubul.com/ulkeler/ingiltere/otosatinalma.asp

 

%17.5 kdv varmış.o kadar.


• Vergilendirme (Road Tax): İkinci el bir araç almanın bize getireceği kanuni yükümlülük ve masraflar açısından baktığımızda ilk karşılaşılan olay vergilendirme (road tax) konusudur. 2001 yılı öncesi kayıt edilmiş bir araç alırsanız motor büyüklüğüne göre, sonrasında kayıt edilmiş bir araç alırsanız ise saldığı C02 miktarına göre vergi ödemekle başlıyorsunuz işe.

 

biz de o günleri görür müyüz acaba?

Mehmet Özdemir ve hkaleli bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Emisyona göre olduğuna göre İngiltere'de de cx-3 ve Mazda3 aynı

Fotifoti bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Diğer ülkeler çok bizi bağlamaz bence, bizim piyasada neyin hangi fiyata gideceği az çok bellidir.

 

Tahminimce, 1.5 Dizel man. baz modeli 80.000 lira  1.5 dizel AWD otm 100.000 lira gibi fiyata satar. Bu bandın üstüne çıkarsa kimse almaz (Bizim milletin anlayışına binaen) Bu bandın altına girerse de ülkemize gelen kadar araç satılır :D

 

Şuan 1.6 Dizel Otm. 4X4 Full Qashqai 115.000 lira..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Yepyeni Mazda MX-5: Dördüncü nesil, tarihteki en çok satan roadster olarak dünya rekorunu kırmasını sağlayarak Mazda’yı tüm zaman satışlarında 1 milyon satışa ulaştırması beklenen araç.
      Sade ve hafif Jinba Ittai –at ve binicisi bütün halinde- eğlencesi günümüz ihtiyaçlarına uyacak şekilde spor araçta yeniden vücut buluyor Tüm araçta bulunan ideal yapıların izinden giderek çıkış modeli neslinden 100 kg daha hafiftir Teknoloji harikası ekipmanlarından bazıları şöyledir: Araç içi akıllı telefon internet erişimi MZD Connect i-ACTIVSENSE gelişmiş güvenlik teknolojisi MX-5’in bugüne kadarki en gelişmiş insan-makine ara yüzü Ultra sportif yeni KODO tasarımı Güz döneminde Avrupa’da satışa sunulması planlanıyor Ürün Konsepti
      Aşağıdaki özellikleriyle sürücülere keyif veriyor ve sürücülerin hisleri ve duygularına hitap ederek roadster deneyimini maksimuma çıkarıyor: Tarz ve hareket arasındaki zıtlığı her açıdan ifade eden gövde yüzeyleriyle birlikte nefes kesen sağlam bir tasarım Üstün Jinba Ittai hissiyle her sürücüyü baştan çıkaran deneyim Heyecan veren yeni ve evrensel roadster deneyimi Aynı zamanda günümüz teknolojisi ve taleplerini de karşılıyor Gövde
      Mazda’nın ödüllü KODO – Hareketin Ruhu tasarımının aşırı sportif ve eşsiz yorumu Hafifçe arkaya doğru kayan kabin ve kalça noktaları düşürülmüş koltuklarla her zamankinden daha dinamik Kapı döşemesine uzanarak aracın içi ve dışı arasındaki sınırları kaldıran gövde panelleri Işığın açısı ile değişen ve arabanın canlı gibi görünmesini sağlayan gövde yüzeylerindeki yansımalar Kabin
      Aşağıdaki özelliklere sahip, tamamen roadster zevkini yaşatmak üzere tasarlanmış bir kabin: Kapı kaplaması şeklindeki gelişmiş rüzgar kontrolü ve yukarıdan aşağı rüzgara göre tam olarak optimize edilmiş daha küçük kelebek camları İster müzik dinlerken ister telefonla konuşurken net ses veren yeni kafa desteği hoparlörleri Otururken bile kolay çalıştırılabilen bir yumuşak tavan MX-5’in özgün Jinba Ittai özelliklerinden olan kabin küçük ve rahattır fakat sürücünün odaklanmasını sağlayan bir simetriye sahiptir. Bağlanabilirlik, işlevsellik & donanım:
      MZD Connect, sürüş sırasında güvenli ve kolay internet ve iletişim hizmetleri sunmak için akıllı telefonla uyumlu olarak çalışan Mazda’nın yeni nesil bağlantı sitemi MX-5’in en gelişmiş ve oldukça ergonomik bir düzene sahip insan-makine ara yüzü Sürücünün sabit ve konforlu bir şekilde oturmasını sağlayarak optimum şekilde konumlandırılmış pedallar, kontrol düğmeleri, göstergeler ve diğer ekipmanlar Güç Aktarma Organları
      MX-5’in ön ortaya konumlanmış motorunu ve 50:50 ön-arka ağırlık dağılımlı arkadan çekişli sürüş düzenini destekler Doğrudan tepkisellik ve sütün çeviklik sunmak adına MX-5 için özel olarak modifiye edilen iki adet hafif SKYACTIV-G benzinli motorlarından biriyle çalışır SKYACTIV-G 1,5: 7000 devirde 96 kW/131PS SKYACTIV-G 2,0: 6000 devirde 118 kW/160PS Özel olarak ayarlanmış altı vitesli düz veya otomatik şanzıman seçeneklerinden biriyle çalışan, SKYACTIV-MT’nin patentli kısa ve canlı vites geçiş stroku özelliğine sahiptir Şasi ve gövde
      Üstün Jinba Ittai deneyimini yeni bir seviyeye çıkarmak için doğru tepkisellik ve doğu yol tutuşu sunar Bugüne kadarki en düşük ağırlık merkeziyle ve düşük ağırlık merkezine mümkün olan en yakın şekilde maksimum konsantre ağırlık miktarıyla harika ön-arka ağırlık dağıtımı yapar Sürücünün sert frenlerde bile sabit oturma şeklini korumak adına üstün kontrol ve verim için optimize edilmiş fren sistemi Önde çift salıncaklı ve arkada çoklu bağlantı düzeneğini kullanarak hafif fakat aşırı dayanıklı süspansiyon Güvenlik
      i-ACTIVSENSE aktif güvenlik teknolojisi ve Mazda Proaktif Güvenlik felsefesiyle birlikte hareket eder, bu felsefenin amaçları şunlardır: Riskleri önceden belirleyerek kaza olasılığını en aza indirmek Sürücünün aracı güvenli bir şekilde sürebileceği koşulları maksimum seviyeye çıkarmak Çok kademeli bir pasif güvenlik yaklaşımı vardır: Üstü açık gövdeyi daha da güçlendiren ve çarpışma etkisini emen SKYACTIV Teknolojisi sayesinde hiç olmadığı kadar güvenli Baş koruma fonksiyonuna sahip SRS yan hava yastıkları özellikli
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Mazda, Istanbul Autoshow'da Yepyeni Mazda CX-3, Mazda’nın efsanevi roadsterı Yeni Mazda MX-5, son teknolojiye sahip atletik sedanı 2015 Mazda 6, SUV segmentinde fark yaratan modeli 2015 Mazda CX-5 ve Mazda’nın en çok satan modeli Mazda 3 ile Japon mühendisliğinin eşsiz örneklerini sunacak.
      Mazda İstanbul Autoshow standının yıldızlarından biri efsanevi roadster Yeni Mazda MX-5 olacak. Mazda’nın ikon haline gelmiş iki kişilik otomobilinin dördüncü nesli olan bu model, Mazda araçlarının mühendislik felsefesi olan sürüş keyfini mükemmel bir şekilde bünyesinde barındırıyor.
       
      Mazda’nın ilk neslinden itibaren MX-5’i tanımlayan Jinba Ittai (“sürücü ve aracın bir olması”) eğlence unsurunu barındırırken en son aktif güvenlik ve bağlantı teknolojisini de bünyesinde barındırıyor.
       
      İlk olarak 1989 yılında piyasaya sürülen MX-5, uygun fiyatlı hafif spor otomobil pazarını anında canlandırdı. 26 yıldan beri kazandığı 200 ödülün ardından efsane halen güçlü bir şekilde yoluna devam ediyor. Toplam satış adetleri 1 milyon araca yaklaşırken Mazda, tüm zamanların en çok satan iki kişilik spor otomobili alanında Guinness Dünya Rekorunu elinde bulunduruyor.
       
      Mazda’nın en son modeli Yepyeni Mazda CX-3’de fuarın bir diğer önemli yıldızı olacak. KODO tasarımının en zengin tekrarı niteliğinde olan Yepyeni Mazda CX-3, MZD Connect ve tüm güvenlik özelliklerine sahip. Güç aktarım mekanizması olarak AWD, FWD, Benzin, Dizel, manüel ve otomatik vites seçenekleri içerisinde 1.5 motor, dizel, otomatik ve 4x4 seçeneklerine sahip versiyonu otomobil severler tarafından büyük ilgi görmesi bekleniyor.
       
      Kompakt crossover Mazda CX-3, benzersiz ve şık Kodo tasarımı ile yenilikçi ve ödüllü SKYACTIV Teknolojisini, yaşam tarzınıza uyacak şekilde konfor ve kullanışlılık ile birleştiriyor. SKYACTIV Teknolojileri sayesinde, otomobilin olağanüstü performansından ödün vermeksizin yakıt verimliliği ve düşük emisyon değerleri sunuluyor. Yenilikçi MZD-Connect ile tüm müzik, telefon, uydu navigasyon ve otomobil ayarlarının kontrolü parmaklarınızın ucunda yer alıyor.
       
      Yıldız modellerimiz Yepyeni Mazda CX-3 ve Yeni Mazda MX-5’in yanısıra Mazda ustalığının ve teknik uzmanlığının en iyi öğelerine sahip gelişmiş teknoloji ve olağanüstü yakıt ekonomisi sunan sedan modelimiz Mazda6 2015 ve Mazda’nın SUV sınıfındaki beğenilen aracı Mazda CX-5 2015’de fuarda sergilenen diğer önemli modellerimiz olacak. Mazda3 ile beraber SKYACTIV TEKNOLOJİSİ ve KODO tasarımının potansiyelinden tam olarak yararlanan bütün yeni nesil modellerimiz, “sürüş keyfini” yeni bir seviyeye taşımayı amaçlıyor.
       
      Mazda, Türkiye’de sergileyeceği modelleri Yepyeni Mazda CX-3, Mazda’nın yeni roadsterı MX-5, son teknolojiye sahip atletik sedanı 2015 Mazda6, SUV segmentinde fark yaratan modeli 2015 Mazda CX-5 ve Mazda’nın en çok satan modeli Mazda3 ile Auto Show’da Japon mühendisliğinin eşsiz örneklerini sunacak.
       
    • Gökhan
      Yazan: Gökhan
      MazdaClubTR olarak Mazda Türkiye'nin daveti ile katıldığımız etkinliğin ilk gününde başta Mazda Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul olmak üzere yetkililerle sohbet etme ve Barselona'yı yakından tanıma fırsatı bulduk.Sabahın ilk ışıklarıyla buluştuğumuz Mazda Türkiye ekibi ve diğer basın mensupları ile birlikte keyifli bir uçak yolculuğu sonucunda Barselona'ya ulaştık. Yolda sohbet etme fırsatı bulduğumuz Mazda Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul'dan sohbet arasında aldığımız samimi açıklamaları satır aralarında bulabilirsiniz.
      Havaalanında ilk sürpriz, Türkiye'de muhtemelen görme fırsatımız olmayacak olan 2015 Mazda6 AWD SW lar ile karşılanmamızdı.

      Tüm transferlerimizi sağlayan bu araçları Türkiye'de görmek ve sürebilmek gerçekten büyük keyif verirdi. Hele bir de içindeki 2.2 Dizel motoru ve AWD sisteminin vereceği keyif düşünüldüğünde..
      Barselona Marina'da muhteşem manzara eşliğinde yediğimiz öğle yemeğinde Nurkan Bey ile yaptığımız sohbetin ana konusu Mazda CX-3 idi dersek yalan olmaz.

      İlk etapta bu araca odaklandıklarını ve bunun ürün gamında ciddi bir yere sahip olacağına dair izlenimlerin temelini sanırım aracı henüz görmeden kapora verenlerin sayısının 200'ü geçmesi oluşturuyor.
      Bu sebeple ilk etapta araç gamını genişletmeyip Mazda CX-3, 2015 Makyajlı Mazda 6 ve 2015 Makyajlı Mazda CX-5 ile yollarına devam edecekler bu sene.
      Programın yoğunluğu sebebi ile çok fazla yazma fırsatı bulamamakla birlikte resim ve aldıkça diğer bilgileri paylaşmaya devam edeceğim.
      Barselona izlenimlerini paylaştığımız albüme aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz
      Album: 15 - 16 Mart - Barselona - Mazda CX-3 Test Sürüşü
      19 images 0 comments  
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Mazda, tüm yeni nesil modellerini 85. Cenevre Otomobil Fuarı’nda ilk kez bir araya getiriyor. Cenevre’nin yıldızı, Avrupa prömiyerini yapan Mazda CX-3 olacak. Mazda’nın ilk küçük SUV modeli CX-3 Los Angeles Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirilen dünya prömiyerinden sonra heyecanla beklenen otomobil sınıfının belki de en eğlenceli aracı.
      .Mazda, 2014 yılında da Avrupa’da başarılı bir yılı geride bıraktı. Şirketin agresif model çıkışlarıyla da kanıtladığı üzere Mazda görünüş bakımından da geri adım atmıyor: Şirket altı ay içinde beş yeni modeli piyasaya çıkaracak.
      Tüm bu modeller 85. Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkıyor. Özellikle de üç adet yepyeni model nesli olan Mazda CX-3, Mazda MX-5 ve Mazda2, Mazda CX-5 2015 ve Mazda6 2015’in yanında yerini alacak.
      ABD, Japonya ve Avustralya’da görücüye çıkışının ardından Avrupa prömiyerini yapan yepyeni Mazda CX-3’e medya yoğun ilgi gösterdi. Bu ilgi, gelecek yıllarda sektörün en hızlı büyüyen segmenti olması beklenen bu segmentte oldukça teşvik edici bir durum.
      Rakip modellerle ilgilenmek yerine Mazda; şirketin ilk SUV'sini alması muhtemel olan kişiler üzerinde çalıştı ve bu kişilerin ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda aracını tasarladı. Sonucunda da genç, aktif, yaratıcı ve tamamen yeni bir ürün olan CX-3 ortaya çıktı. Mazda’nın SKYACTIV Teknolojisine dayanan yakıt verimli bu eğlence dolu araç, hem önden çekişli (FWD) hem de dört çekişli (AWD) seçeneklerini sunuyor. KODO tasarımı, akıllı telefon bağlantı sistemi ve çok çeşitli aktif güvenlik teknolojileri de, bu hedef grupta yankı uyandıracak.
      Mazda standının göz bebeklerinden bir diğeri olan yepyeni Mazda MX-5 de, yaklaşık 25 yıl önce başlamış olan hafif spor araç geleneğini sürdürüyor. Dördüncü nesil roadster, araç kullanmayı seven dünyanın her yerindeki kişilerin hislerine hitap etmek üzere tasarlandı.
      Mazda'nın bu yepyeni iki modelinin yanı sıra, hepsi yakın zamanda Avrupa'da satışa çıkmış ve övgüye boğulmuş olan üç model daha bulunuyor. Yepyeni Mazda2, Mazda CX-5 2015 ve Mazda6 2015 için başlangıçta gelen talepler, bu yıl Avrupa’da güçlü bir ivme yakalama çabasında olan Mazda için sevindirici görünüyor.
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Geçtiğimiz günlerde Barselona’da gerçekleştirilen ve MazdaClubTR'nin de katıldığı etkinlikte Mazda Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul ve Mazda Motor Avrupa Başkanı ve CEO’su Jeffrey H. Guyton önemli açıklamalar yaptı..
      Mazda CX-3'ün Türkiye'de Mazda'ya yeni müşteriler kazandırmasını beklediğini belirten Yurdakul, 2015 için de iddialı açıklamalarda bulundu.Geçen sene Kasım ayında Los Angeles Otomobil Fuarı’nda dünya çapında görücüye çıktıktan sonra geçtiğimiz haftalarda Cenevre Otomobil Fuarı’nda tekrar dikkatleri çeken Mazda’nın ilk küçük SUV’si Yepyeni CX-3 heyecanla bekleniyor. Model, Türkiye’de ise ilk defa Mayıs ayında İstanbul Autoshow’da Türk otomobil severlerin beğenisine sunulacak.
      Geçtiğimiz günlerde Barselona’da gerçekleşen etkinlikte Mazda CX-3 ile ilgili bilgi veren Mazda Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul ;
      "Mazda CX-3 SKYACTIV Teknolojileri ile donatılmış en yeni modelimiz. KODO tasarımının en son ve en zengin tekrarı niteliğinde olan CX-3, MZD Connect ve tüm güvenlik özelliklerine sahip. Güç aktarım mekanizması olarak AWD, FWD, Benzin, Dizel, manüel ve otomatik vites seçenekleri mevcut. Bunlar içinde markamıza çekmeye çalıştığımız hedef kitlenin en çok talep ettiği 1.5 motor, dizel, otomatik ve 4x4 seçeneklerine sahip versiyonun Mazda’ya oldukça fazla yeni müşteri kazandırmasını bekliyoruz. Mazda CX-3 Türkiye’de ilk defa İstanbul Autoshow’da görücüye çıkacak. Bu süreç içerisinde ön siparişleri almaya başladık. Yeni modellerin büyük oranda ilgi görmesiyle 2015 yılı, Mazda’nın Türkiye’de de en güçlü dönemlerinden biri olacaktır.” dedi.
      Daha sonra toplantıda konuşan Mazda Motor Avrupa Başkanı ve CEO’su Jeffrey H. Guyton;
      “CX-3’ün bu kısa sürede bu kadar yoğun ilgi görmesi bizi oldukça mutlu etti. CX-3 dünyada, ama özellikle de Avrupa’da bizim için çok önemli bir model olacak. Avrupa’nın en hızlı büyüyen bu segmentinde hali hazırda önemli bir patlama yaşanıyor. Segment, 2013 ile karşılaştırıldığında 2014 yılında %56 oranında büyüdü. Araştırmacılar bu segmentteki hızlı büyümenin devam edeceğini ve 2017 sonunda 810,000 adete ulaşacağını tahmin ediyor. Bu segmentin, kendi boyutlarında CD Premium dışı segmenti bu sene sonuna kadar aşacağı tahmin ediliyor. Küresel bazda CX-3 üretimimiz 150,000 adet olarak planlandı. Bunun 38,000 adeti Avrupa’ya getirilecek ve böylece hem iş hacmimizin artmasına hem de markamızı geliştirmemize yardımcı olacaktır.” dedi.
      Kompakt crossover Mazda CX-3, benzersiz ve şık Kodo tasarımı ile yenilikçi ve ödüllü SKYACTIV Teknolojisini, yaşam tarzınıza uyacak şekilde konfor ve kullanışlılık ile birleştiriyor. SKYACTIV Teknolojileri sayesinde, otomobilin olağanüstü performansından ödün vermeksizin yakıt verimliliği ve düşük emisyon değerleri sunuluyor. Kendinizi otomobille bir hissetmenizi sağlayan sağlayan ideal sürüş konumu, direksiyon hakimiyeti ve kontrolü dikkat çekiyor. Yenilikçi MZD-Connect ile tüm müzik, telefon, uydu navigasyon ve otomobil ayarlarının kontrolü parmaklarınızın ucunda yer alıyor.


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.