Jump to content

Mazda 3 İçin Doğru Yağları Almış mıyım?


sahmelik
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

     ''iyi bir yağlayıcı aşınma koruyucu  bıdı bıdı bıdı .'' gibi bir yazı diliyle bilginizi, düşüncenizi ifade edebilmeniz üzücü bir durumdan başka birşey değildir. Yazı diliniz günümüz sosyal medyasında sıkça rastladığımız , güzel türkçemizin dejenere olmuş halini sergileyen saygıdan uzak örnekler içermektedir.

 

     Tekrar ifade etmek istiyorum elbette API SN sertifikası önceki sertikaların içerdiği bütün maddelere sahiptir. Ancak bu bileşenlerin her API sertifikasında bulunduğu oranlar farklılık göstermektedir. Önemli olan nokta burasıdır. Eski motor tiplerinde katalitik konvertör yapı ve alaşım özelliği farklı olduğundan , daha fazla zddp içeren eski sertifikalı yağların kullanımında bir sıkıntı yoktur elbet ancak yeni API sertifikalı SN gibi yağların bu eski motorlarda kullanımı güncel motorlar için değiştirilen yağ içerik oranı nedeniyle aşınma ve motor korunmasında sıkıntı yaratır. Eski katalitik konvertörlerde platin ve paladyum gibi maddelerin oransal içeriği çok fazlaydı ve bu kompozisyonda üretiliyordu. Bunlar üreticiye daha fazla maliyet yüklediğinden ,üreticiler maliyet odaklı yaklaşım ile katalitik konvertör kompozisyonunu değiştirdi. Bu parçanın kompozisyon değişikliği ve yeni motor teknolojileri beraberinde kükürt, fosfor ve çinko gibi maddelerin yeni yağlarda azaltılarak katalitik konvertör üzerinde oluşabilecek zararları engelleme çalışmasını başlattı. Yeni api sertifikalarında bu maddeler çıkarılmadı ve ikame edilmedi sadece yağın içinde ki oransal içeriği azaltıldı.

 

      Özetle 1950 chevrolet e yeni sertifikalı API SN gibi yağı , düşük oransal zddp ve diğer bileşenler nedeniyle , aşınma korunmasında yeterli olamayacağından dolayı (katkı ilavesiz) koyamadığınız gibi 2015 model chevrolet e de eski sertifikalı API SJ vb yağı yüksek kükürt,çinko ve fosfor içeriğinin günümüzde farklı alaşımda üretilen katalitik konvertöre zarar verebileceği düşünüldüğünde kullanamazsınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mustafa, konuyu bir kullanıcı olarak oldukça basit bir seviyeye indirmek istiyorum zira Mehmet'in de söylediği gibi bu terimlerin çoğunu son 24 saatte duydum ama öğrenmekten de mutlu oldum, emeklerinize sağlık

Dediğim gibi çok basitleştirmek gerekirse soruyu, Eğer her motor ayrı Yağı kullanmak zorunda olsaydı neden API üst segment yağların alt segmentlerde de kullanılabileceği ibaresini ekledi ? Amerika bu konularda çok hassastır bilirsin. Adamlar hukuksal problemlerle karşılaşmamak için her türlü garip uyarıyı koyar. Mesela çamaşır makinesinde " bu Yıkama makinesine kimseyi koymayın" yazarlar.

Bu arada yazının sonundaki kısım sanırım bizlere hitaben değil zira kimse alt segment bir yağı üst segment bir motorda kullanabiliriz demedi ama yapılmaması gereken bir şey adına uyarı şeklinde yazdıysan haklısın

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

For automotive gasoline engines, the latest ILSAC standart or API service category includes the performance properties of each earlier category and can be used to service older engines where earlier category oils were recomenned.. 

 

yani diyor ki:  en son standartlar , eskileri karşılar ve bünyesinden barındırır..

eski kategori istenen  eski motorlarda kullanılabilir.

 

  Can be used  - older engines..  recomenned  earlier categories.

 

 

Kaynak Amerikan petrol enstitüsü ..

 

Uzatmaya gerek var mı

 

Ferman ektedir.

 

___________________________________

post-8218-0-69986500-1430988534_thumb.pn


USE GF 5    Where  GF-1 is recommended 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın Zealot,

 

        Son mesajlarınızın hepsi aynı kopyala yapıştır yapabilirsiniz tekrar tekrar yazmanıza gerek yok. Son yazınızdan sonra benim yazdıklarımı kesinlikle hiç mi hiç okumadığınız ve araştırmadığınız kanısına vardım. Ben konuyu yağların içeriksel farklılıkları üzerinden yürütüyorum sizse her defasında konuyu genel anlamda API sertifikaları üzerinden sürdürmekte ısrar ediyorsunuz. Dediğim gibi yazdıklarımı ya okumuyorsunuz ya da anlamamak için gayret sarfediyorsunuz.

       ''Can be used  - older engines..  recomenned  earlier categories.'' ibaresinin doğruluğunda mutabıkız. Ancak her sertifikanın içeridiği kimyasal bileşiklerin oransal içeriği o dönemin motorları için daha optimum düzeydedir. Siz ne kadar konuyu genele çekmek istesenizde , bahsettiğim bu bileşenlerin yağ içerisinde ki oransal değişimi sertifikalar arasında farklılık göstermektedir ve bu farklılık yadsınamaz bir gerçektir. Yazdıklarım konusunda bir fikriniz olmayabilir ya da tersi bir fikriniz olabilir saygı duyarım ancak ısrarla kısır döngüye soktuğunuz bu konuyu burada bitirmekte fayda olduğunu düşünüyorum. Yazdıklarımı , benim sizin yazdıklarınıza yaptığım şekilde dikkat ve özenle emeğe saygı çerçevesinde tekrar tekrar okumanızda yarar var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

        Arkadaşlar öncelikle yağlar  konusunda fazladan sağladığı idda edilen yakıt ekonomisinin çok abartılıdğını söylemek isterim, bu konuda görüşüm arabanın üreticisi hangi yağı önermişse en ekonomiği odur zaten çünkü üretici aracına en uygun yağı seçmenin peşindedir.

       İkinci husus yeni nesil yağlar her viskosite değerinde üretiliyor olsa bile arkadaşlar yağın viskosite değerini seçmenin en kesin kriteri iklim şartlarıdır demem oki hiç araba üreticisinin yağ tablosunda hangi sıcaklık aralığında hangi viskosite değerinde yağ kullanılması gerektiği yazıyor ise onu kullanmak gerekir. Sentetik veya tam sentetik olsun farketmez, illa iyi yağ diye +40 derecede arabada, 0-30, 0-40 veya 5-30 kullanmak size mantıklı geliyormu, bence yağın içeriğinden çok kullanım aralığına bakmamız gerek yag kaliteleri farklıdır, ama yağ firmalarının atıp tutuğu gibi bahsi geçen tüm sıcaklık aralıklarında çok da fazla abartı bir yağlama sağlayamayabiliyorlar, örnek 15.000 değişilir denilen 5-30 tam sentetik bir yağ daha 10 000 dolmadan özelliğini yitirebiliyor, sonuç olarak bahsi geçen apı standartları çokta itibar edilecek bir şey değil, öncelikli olan viskoiste değeridir, bence yağ seçimi tamamen üreticinin direktiflleri doğrultusunda olmalıdır. 

 

 

Benim kanaatime göre tüm Türkiyedeki iklim şartlarına  uygun bir yağ bu.

http://www.hepsiburada.com/liste/petronas-syntium-1000-10w-40-4lt-motor-yagi/productDetails.aspx?productId=otvarp17&categoryId=26005&SKU=OTVARP17#Gorseller

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

        Arkadaşlar öncelikle yağlar  konusunda fazladan sağladığı idda edilen yakıt ekonomisinin çok abartılıdğını söylemek isterim, bu konuda görüşüm arabanın üreticisi hangi yağı önermişse en ekonomiği odur zaten çünkü üretici aracına en uygun yağı seçmenin peşindedir.

       İkinci husus yeni nesil yağlar her viskosite değerinde üretiliyor olsa bile arkadaşlar yağın viskosite değerini seçmenin en kesin kriteri iklim şartlarıdır demem oki hiç araba üreticisinin yağ tablosunda hangi sıcaklık aralığında hangi viskosite değerinde yağ kullanılması gerektiği yazıyor ise onu kullanmak gerekir. Sentetik veya tam sentetik olsun farketmez, illa iyi yağ diye +40 derecede arabada, 0-30, 0-40 veya 5-30 kullanmak size mantıklı geliyormu, bence yağın içeriğinden çok kullanım aralığına bakmamız gerek yag kaliteleri farklıdır, ama yağ firmalarının atıp tutuğu gibi bahsi geçen tüm sıcaklık aralıklarında çok da fazla abartı bir yağlama sağlayamayabiliyorlar, örnek 15.000 değişilir denilen 5-30 tam sentetik bir yağ daha 10 000 dolmadan özelliğini yitirebiliyor, sonuç olarak bahsi geçen apı standartları çokta itibar edilecek bir şey değil, öncelikli olan viskoiste değeridir, bence yağ seçimi tamamen üreticinin direktiflleri doğrultusunda olmalıdır. 

 

 

Benim kanaatime göre tüm Türkiyedeki iklim şartlarına  uygun bir yağ bu.

http://www.hepsiburada.com/liste/petronas-syntium-1000-10w-40-4lt-motor-yagi/productDetails.aspx?productId=otvarp17&categoryId=26005&SKU=OTVARP17#Gorseller

 

 

Sayın NoooFearrrr,

 

       Bir yağın viskozite özelliği önemli bir özelliktir ancak tek başına yeterli değildir. Viskozite, yağın akmaya karşı olan direncini ve sürtünme ölçüsüyle kayganlığını ortaya koyan en önemli fiziksel özelliğidir. Sadece fiziksel özelliği ile bir yağın yeterli olup olmadığını söyleyebilmek imkansızdır. Bunu daha önceki mesajlarımda çok detaylı bir şekilde anlatmaya çaba sarfettim.

       Sizin pek itibar edilmemeli dediğiniz API standartları da yağın üretim yılları arasında değişkenlik gösteren yağ bileşenlerini yani değişen yağ kimyasal özelliklerinin farklılığını ortaya koymaktadır. Viskozite dediğimiz akışkanlık direncinin yerçekimi ile birlikte değişen hava koşullarına karşı gösterdiği koruma düşük sıcaklıklarda çok daha önemlidir.

 

       Aşağıdaki tablodan görebileceğiniz gibi sıcaklık yükseldikçe değişik multigrade viskozite yağları arasındaki akışkanlık farkları çok çok azalmaktadır. İşte burada daha önemli olan nokta yüksek sıcaklıklardaki yağın akışkanlığından ziyade soğuk hava koşullarında motorun ilk çalışma esnasında yağın gösterdiği akışkanlık değeridir. Motorun çalışmasıyla parçaların ne kadar hızlı yağlanabilirliği ve motorun korunabilirliği tablodan anlaşılabiliyor.

 

Oq7ygZ.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Eyvallah. Yeni yaglarlar birlikte yeni standartlar ve bileşenler kullanılıyor ama ben genel bir bakış açısıyla yağların özelliğinin çok abartdığını ve uygunsuz iklim şartlarında(  yağın kullanılacağı sıcaklık aralığını kastettim)  çok daha erken deforme olup özelliklerini kaybettiklerini ifade etmeye çalıştım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mobil 1 eSP Formula 5/30 motor yagi

Bosch DOT 4 fren hidrolik yagi

Motul motylgear 75w80 düz şanzıman yagi

Fiyat 92+12+84

Bu bilgiler 1. nesil için geçerli mi? Kullanım kitapçığında manuel şanzıman yağına 80w90 yazıyor. Ben mi yanlış baktım acaba? Bilgim olmadığından soruyorum cahilliğime verin lütfen :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazdaya mail attım cevaben:

 

şasi numaralı aracınız hakkında yapmış olduğunuz başvuru ilgili birimlerimiz ile paylaşılmıştır.

Aracınızda 5W-30 yağ kullanılması halinde API CD/CE/CF-4 veya ACEA B3/B4/B5 spesifikasyonlarını karşılamanız yeterli olacaktır.

Bilgilerinize sunarız.

Ürün ve hizmetlerimize gösterdiğiniz ilgiden dolayı teşekkür ederiz.

Saygılarımızla,

Mazda İletişim Hattı
44 44 693

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2. nesil 96bin km.deki Mazda 3 aracım için;

-Motor yağı Mobil 1 0w-40 ESP

-Direksiyon hidroliği Mobil 1 ATF 220 Premium

-Fren hidroliği Mobil DOT4

-Otomatik şanzıman yağı Mobil 1 Synthetic ATF

almayı planlıyorum.

 

Litreler konusunda yardımcı olabilir misiniz? Şanzıman yağı tamamen değişmiyor sanırım 3-4 lt arası değiştirilebiliyormuş sanırım, 1000 km. kadar sonra da yine 3-4 lt arasında değiştiriliyormuş. Bunun dışında fren hidroliği hiç değişmemiş aracın hidrolik sistemi yenilenmesi lazım, 3 lt fren hidrolik yağ tutar mı? Direksiyon hidroliğinin litresi ne kadardır? Motorun yağ haznesi 3.7 lt mi yoksa 4.2 lt mi? Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Olsun yine de değiştirilse iyi olur :)

 

Aynı düşünceye sahibim. O0 Ben aracımın direksiyon hidroliğini bu videoda görüldüğü şekilde kendim değiştirdim.

 

Aracımın kitapçığında önerdiği direksiyon hidroliği değerleri ATF M-III  -   M-V değerlerini karşılayan bir yağ ile değişimi yaptım. Yaklaşık olarak 900 ml bir yağ kullandım yani 1 lt yağ işinizi görür. Değiştirirken eski yağın 5 senede çok koyulaşıp karardığını farkettim. İçim rahat olsun diyerek değiştirdiğim ve şimdi kafam rahat.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynı düşünceye sahibim. O0 Ben aracımın direksiyon hidroliğini bu videoda görüldüğü şekilde kendim değiştirdim.

Aracımın kitapçığında önerdiği direksiyon hidroliği değerleri ATF M-III - M-V değerlerini karşılayan bir yağ ile değişimi yaptım. Yaklaşık olarak 900 ml bir yağ kullandım yani 1 lt yağ işinizi görür. Değiştirirken eski yağın 5 senede çok koyulaşıp karardığını farkettim. İçim rahat olsun diyerek değiştirdiğim ve şimdi kafam rahat.

Bu videoyu biraz turkcelestirsek hocam benim anladigim motor blogunun ordan bi karton koyuyo davlumbazi sökuyo hortumu buluyo yagi bosaltiyo yag iyice bosalsin diye direksiyonu sag sol yapiyo .atladigim biyer varmi ? Bu adam ne anlatiyo bukadar [emoji2]

Bide kirkoya almis arabayi galiba

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Videoyu izlerken bunaldım. :) Ne anlattı ne yaptı çözemedim. Tam en önemli yerinde video atlıyor. Nasıl söktü de yağı boşalttı? Ondan sonra o söktüğü şeyi nasıl taktı? Anlayamadım. Aracı lifte kaldırıp boşaltmak daha kolay gibi sanki? :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sağ tekerleğin oradan davlumbazı söküyor. Lastik önü lastik arkası tüm vidaları çıkarıp davlumbazı dışarı alıyor. İşlemi gerçekleştirdikten sonra gördüğünüz manzara aynısı zaten. Kelepçeli olan borunun kelepçesi gevşetip geriye alıyor ve soldan gelen ince boruyu içerden çektiğimiz anda yağ boşalıyor. Borular açık vaziyette çalıştırıp döndürebildiği kadar döndürmeye çalıştım çok az bişi döndü ve direksiyon sertleşti zorlamak istemedim ve o anda sistemdeki yağıda tasdikli bir şekilde dışarıya attığını farkettim. Ondan sonra sol taraftan gelen boruyu sağdakinin içine yerleştirip kelepçeyi eski yerine getirip sıkıca sabitledim. Üstten yağ ekledim çalıştırdım biraz daha ekledim ve tamamladım. yaklaşık 900 ml yağ aldı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...