Jump to content
Efebey

Yeni Sorento Türkiye’ye Hazır !

Tavsiye Edilen Mesajlar

Efebey    467
Efebey
Koreli üreticinin popüler modellerinden Sorento, üçüncü nesliyle yollara çıkmaya hazırlanıyor. 
 
q3mg5836.jpg
 
Model İstanbul Autoshow’da sahneye çıkacak. 
Şu an yollarda olan Sorento üzerine inşa edilen bu yepyeni SUV'un tasarımında kalite algısı üst seviyede… 
 
Özellikle artan boyutlar iç mekanda da rahat ve ferah bir ortam vaat ediyor.
 
Tasarımın en dikkat çekici yeniliği "kaplan burnu" ızgara olurken, bu ızgara eski nesildekine göre daha geniş. Şık farlar ve stoplar da yeni Sorento'nun dikkat çekici yanlarından… 
 
Otomobilin hatları artık daha sert ve belirgin... Bu da Sorento'yu daha vurucu ve sportif bir görünüme bürümüş. Selefine göre, daha alçak tavan çizgisi ve daha yüksek bel çizgisi ile dikkat çeken modelin camları da daha dar olarak tasarlanmış.
 
Avrupa pazarında Sorento'nun kaputunun altında üç farklı motor seçeneği sunulacak. 2.4 litrelik 188 HP güç üreten ve 241 Nm torka sahip benzinli motor, Sorento'nun 0'dan 100 km /s hıza 10.4 saniyede ulaşmasını sağlıyor. 
 
Eğer aracı manuel değil de 6 kademeli otomatik şanzımanla tercih ederseniz, aracın 0'dan 100 km/s hıza ulaşması saniyenin 10'da 1'i daha yavaş gerçekleşiyor.
 
Dizel cephesinde ise 2.0 litrelik ve 2.2 litrelik dört silindirli iki motor Sorento'nun kalbini attırıyor. 2.0 litrelik motor 6 kademeli otomatik şanzımanla kombine edilmiş ve 185 HP güç, 402 Nm tork değerine sahip. 
 
Bu versiyona sahip Sorento'nun 0'dan 100 km/s hıza ulaşması 10.4 saniye sürüyor. 2.2 litrelik ve motor gamının en güçlü versiyonu olan dizel motor ise 200 HP güç ve 441 Nm tork üretiyor. Bu aracın 0'dan 100 km/s hıza ulaşması 9.6 saniye…
 
 
9yvc5d2m.jpg
 
 
 
 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.558
İlhan

Kira Sorento değilde, Sportege modelinde alternatif motor seçenekleri sunabilmesi gerekiyordu. Kia bir dönem Sorento modeliyle piyasayı alt üst etmişti. O dönemler bilmiyorum Ötv-Mtv bu kadar yüksek değildi sanırım. Hele ki Ötv'nin yükseldiği dönemlerde çok ucuza Sorentolar satmıştı.

 

Sportage modelinde 1,6 dizel motor olmayışı, büyük kayıp. Çok yakın zamanda Sportage reklamları ardı ardına dönüyordu radyoda, gazetelerde, dergilerde. 62 bin liradan başlayan fiyatlarlaydı sanırım..Şimdileri yükseldi bildiğim kadarıyla. Benzinli modelini satamayınca, mecburen fiyatları dip yapmışlardı.

 

Kia'nın bir diğer eksiği ise "C" segmentinde Sedan otomobillerinin olmayışı. Bu fuarda olabilir diye düşünürken, yine böyle bir model yokmuş.

 

Sorento'nun kesimi belli. Ama ilk zamanlar sattığı gibi satabilir mi..Bence ihtimal bile yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.820
Burak

Kia Autoshow'larda genelde araçlardan ziyade getirttiği ünlülerle adından söz ettiriyor :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.558
İlhan

İlave olarak Sportage modelinde 4x4 seçeneğide yok. 

 

Yeni Sorento oldukça yakışıklı görünüyor. Fuarda bir inceleyeyim bakayım. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.568
Zealot

abi 4x4 e takılmayın ya,   extra 100kg ağırlık,  tüketim artışı , komplike yapı, şanzıman modifikasyonu,   getiriyor.

 

karoser yapısı, lastikkleri, yaklaşma uzaklaşma açıları da  araziye uygun değil, 

 

150 hp bi araç için  getirdiği götürdüğü kadar yok .   

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.558
İlhan

abi 4x4 e takılmayın ya,   extra 100kg ağırlık,  tüketim artışı , komplike yapı, şanzıman modifikasyonu,   getiriyor.

 

karoser yapısı, lastikkleri, yaklaşma uzaklaşma açıları da  araziye uygun değil, 

 

150 hp bi araç için  getirdiği götürdüğü kadar yok .   

 

Bu tip yerden yüksek, Crossover diye adlandırılan otomobillerde bence 4x4 seçeneği olmalı. 4x4 özelliğini sadece arazi olarak düşünmüyorum. Aksine sürüş güvenliği ve karakteri olarak düşünüyorum. Bu tip yerden yüksek bir otomobilin, klasik önden çekişli olması ne derece sağlıklı. Kaldı ki bu işin birde maliyeti var. Sırf yerden yüksek olup, jeep  görüntüsüne sahip olmasından dolayı 10-15 bin lira daha fazla para veriliyor. Günümüzde bu otomobilleri genişleyen aileler, iç ve bagaj hacminden ötürü seçiyor. Benim bu tip bir ihtiyacım olsa, gider Mpv sınıfı otomobil alırım. 10-15 liramda cebimde kalır. 

 

Benim şahsi fikrim Crossover olunca 4x4 olmalı. Hele ki 2.2 Dizel Cx-5 kullandıktan sonra bu fikrim dahada sabitleşti. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.568
Zealot

frene basarken tüm arabalar 4x4,

hızlı girilen sert bir virajda da gaza basmadığınız için şartlar yine eşit,  viraj çıkışında da,  zaten 100-150 hp araba, 1.5 ton,  225 -18" lastik, patinaja düşmeyecektir, düşse bile esp asr son noktaya gelmiş durumda , 

bu arabalara çok bi faydası yok yani.  

 

250hp olsa,  yağmurda karda, buzda, yerimden ok gibi fırlamak istiyorum dersen,  o zaman 4x4.

 

ama konu güvenlik ise dururken hepsi 4x4 unutmayın

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
gomodoejderi    51
gomodoejderi

Çoğu araç 40km altı hızlarda 4x4 çalıştırıyor diye biliyorum. Son gelenlerde akıllı çekiş vb. durumlara girmiş olabilirler bilemem.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.274
Fotifoti

Fuarda gördük :) oculus vr bağlamışlardı araca. Ön far cx5'e benziyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.132
M.E.G

İlave olarak Sportage modelinde 4x4 seçeneğide yok.

Yeni Sorento oldukça yakışıklı görünüyor. Fuarda bir inceleyeyim bakayım. :)

2.0 dizelleri 4x4 abi. Sürekli 4 çeker dışında kar çamur ve araziye girmediğin sürece 4 çekerin farkı pek belli olmuyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.558
İlhan

2.0 dizelleri 4x4 abi. Sürekli 4 çeker dışında kar çamur ve araziye girmediğin sürece 4 çekerin farkı pek belli olmuyor.

 

Doğru onu biliyorum. Lakin ben düşük hacimli motorda, dizel ve otomatik motor seçeneği yok demek istemiştim. Yoksa Kia yılda kaç tane satıyordur ki 2.0 Dizel Sportage...Kesin CX-5 ten fazla satıyordur da.. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.274
Fotifoti

Onu bilemedin iste [emoji12] 2.0 ve üzeri motorda cx-5 %37 Payı vardı yanlış hatırlamıyorsam :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Kia'nın geçtiğimiz aylarda Avrupa'da tanıtılan yeni Crossover modeli Niro ülkemizde satılmaya başlandı. Ancak modelin en dikkat çekici noktası olarak 1.6lt atmosferik motora sahip bir hybrid sistem barındırıyor olması gösterilebilir. Bu sayede 1.6lt ve altı ÖTV dilimine giren Niro, kendi sınıfında dizel motorlu araçlara rakip olabilecek bir fiyata sahip. 
      Kia Niro Hangi sınıfta yer alıyor?
      Her ne kadar Kia Niro'yu bazı yayın organlarında C Segmenti olarak sınıflandırıldığını görsek de 4355mm uzunluk, 2700mm dingil aralığı, 1805mm genişlik ve 1535mm yükseklik ölçüleri ile B Segmenti modellere daha yakın. Kia Niro'nun C Segmentinde yer alan ve ölçülerini aşağıda belirttiğimiz Kia Sportage modeline göre 125mm daha kısa, 50mm daha dar, 70mm dha az dingil aralığı ve 120mm daha kısa yüksekliğe sahip olması nedeniyle,  bize göre büyük bir B Segmenti Crossover olarak adlandırılmasını gerektiriyor.  Aslında benzer bir durum Toyota C-HR modelinde de olmuştu ve yaptığımız bir analizde modelin boyutlarını incelemiş, iddia edildiği gibi C Segmentinden çok büyük bir B Segmenti olduğunu düşündüğümüzü belirtmiştik. C-HR'nin boyutları ise aşağıda görüldüğü gibi Kia Niro ile hemen hemen aynı.  Kısacası Kia Niro bize göre iri bir B Segmenti Crossover modeli ve C Segmenti Crossover modellerine de bir miktar rakip olabilir. Ayrıca Kia ürün gamında Sportage gibi gerçek anlamda bir C Segmenti Crossover olması da bunu gösteriyor diyebiliriz. 
       
      Kia Niro Teknik Özellikleri
      İçten yanmalı motor: 1.6lt, 4 silindir, atmosferik-benzin, 105ps güç, 147nm tork
      Elektrik motoru: 44ps güç, 169nm tork - 1.56KW-saat Lithium Ion Polymer şarj edilebilir piller
      Toplam güç: 141ps
      Toplam tork: 264nm
      Şanzıman: 6 ileri çift kavramalı otomatik
      Çekiş: Önden
      Ağırlık: 1410kg
      Elektrikli menzil: Yaklaşık 40km - Şarj süresi henüz belirtilmiyor
      Tüketim (Kia Almanya ve Kia Türkiye)
      3.8lt-3.9lt/100km, Ortalama, şehir içi ve şehir dışı için neredeyse aynı - 16jant
      4.4lt-4.5lt/100km, Ortalama, şehir içi ve şehir dışı için neredeyse aynı - 18jant
      Tüketim (Kia A.B.D)
      5.6lt-5.7lt/100km, Ortalama, şehir içi ve şehir dışı için neredeyse aynı - 16jant
      0-100km/saat hızlanma: 11.1 saniye
      Maksimum hız: 162km/saat (sınırlandırılmış)
      Fiyat: 123.900TL
       
      Kia Niro Hybrid sistemi nasıl çalışıyor?   Yukarıdaki görselden de anlaşılacağı gibi Kia Niro tipik bir şarj edilebilir hybrid ancak aracın elektrikli motoru genellikle ilk hareket ve hafif hızlanmalarda tek başına devreye giriyor. Ne zaman ki gaza fazla basılıyor ve güç ihtiyacı artıyor işte o zaman içten yanmalı motor devreye giriyor ve elektrikli motor ile beraber çalışıyor. Sabit hızlı sürüşlerde ise içten yanmalı motor öncelikli olarak devrede ancak elektrik motoru destek güç olarak hazırda bekliyor. Fren yapıldığında ise fren enerjisi geri kazanımı pilleri şarj ediyor. Ayrıca aracı 240V şebeke elektriğinden de şarj etmek mümkün ancak ne kadar sürede pillerin dolduğu belirtilmiyor.

      Görünen o ki Kia Niro modelindeki elektrik motorunun esas amacı, içten yanmalı benzin motorun en fazla tüketim yaptığı noktalarda yardımcı olmak. Özellikle durağandan kalkışların bol olduğu sıkışık trafikte tek başına devrede olan elektrik motoru, içten yanmalı motorun en fazla tüketim gerçekleştirdiği durumlarda büyük fayda sağlıyor. Ayrıca özellikle sabit ve ortalama hızlardaki otoban sürüşlerinde içten yanmalı motorların düşük tüketime sahip olduğu herkes tarafından biliniyor. Özet olarak Kia Niro'nun Hybrid sisteminin amacı içten yanmalı benzin motorun çok yakıt tükettiği yerlerde tek başına veya yardımcı olarak devreye girmek de diyebiliriz. Elektrik motorunun 40km menzili ise sistemin nasıl çalıştığı dikkate alınırsa; sanki doğrudan sıkışık trafiğe girip, çok kibar gaz hareketleri ile mümkün olabilecek gibi görünüyor. 
      Kia Niro ne kadar yakıt tüketiyor?
      Kia Niro'nun 16 janta sahip versiyonu için Kia Türkiye ve Kia Almanya sitelerinde hem ortalama, hem şehir içi, hem de şehir dışı için yaklaşık 3.8lt/100km tüketim değeri veriliyor. Ancak aynı araç için bu değerler A.B.D sitesinde 5.6lt/100km olarak belirtilmiş ve test standardı farklı. A.B.D sitesinin kabul ettiği ECE standartları günlük kullanıma oldukça yakın olmasıyla öne çıkıyor. Bu da ülkemizde ve Avrupa'da lanse edilen 3.8lt/100km yakıt tüketiminin hayal olduğunu gösteriyor. Bize göre 1410kg ağırlığındaki, 16 janta ve 205/60/16 lastiklere sahip olacak Kia Niro'nun ortalama yakıt tüketimi 6-6.5lt/100km civarında olacaktır. 
      Bu da 100km'de 30-35 kuruş civarında bir yakıtla yetinebildiği anlamına geliyor. Donanım paketi tek tip olacak ve 18 janta ve 225/45/18 lastiğe sahip sahip versiyon ve bol donanımlı versiyon gelecek olursa tüketim değerleri 35-40kuruş olarak gerçekleşebilir. Ancak bahsi geçen 3.8lt/100km tüketim sadece ve sadece 16 jantlı versiyonda olacağı için, ülkemizde 18 jantlı versiyon tek seçenek olarak sunulursa, bu değerin diğer araca ait olduğu bilinmeli. Umarız Kia Türkiye bu yanlışa düşmez. 
      Kia Niro'ya fiyat ve tüketim olarak en yakın araç hangisi?
      B veya C Segmenti Crossover segmentinde ise dizel-otomatik seçeneği sunan önemli modeller mevcut. İlk olarak bunlardan Kia Niro'ya en yakın boyutları sunan ve C Segmentinin en küçük temsilcilerinden bir tanesi olan Nissan Qashqai'yi ele alalım. Nissan Qashqai 1.6dci-Xtronic modeli giriş seviyesi donanımda 122.325TL fiyata sahip ve en yüksek donanım seçeneğinde bu fiyat 170.430TL'ye kadar çıkıyor.
       
      130ps güce ve 320nm torka sahip Nissan Qashqai'nin yakıt tüketimi ise ortalama olarak 5.6lt/100km olarak belirtiliyor. Ancak bu tüketim verisi en az %30 oranında yükselecektir diye düşünüyoruz. Bu doğrultuda Nissan Qashqai'nin ortalama olarak 7lt-7.5lt/100km civarında motorin tüketeceğini tahmin ediyoruz ki, bu da yaklaşık olarak aynen Kia Niro 16jant'da olduğu gibi 30-35 kuruşa denk gelebilir. 
      Kia Niro - Toyota C-HR arasında durum nedir?
      Kia Niro'nun gerek boyut gerekse de motor sistemi açısından en büyük rakibi şüphesiz Toyota C-HR modeli. 1.8lt atmosferik-benzin motora sahip olmasına rağmen ülkemizde üretilmesi nedeniyle özel bir teşvik ile daha düşük ÖTV oranı ile vergilendirilen C-HR Hybrid fiyatları 116.900TL'den başlıyor ve 127.700TL'ye kadar çıkıyor. Teşvik olmazsa bu fiyatlar 155.000TL civarından başlıyor. Performans ve tüketim değerleri ise Kia Niro ile hemen hemen aynı. Ancak C-HR'nin bir şarj edilemeyen bir hybrid model olduğunu da belirtmeden geçmeyelim. 
      Kısacası Toyota C-HR ve Kia Niro fiyat da dahil olmak üzere sanki birbirlerine eşit rakip olarak yaratılmış 2 model olmalarıyla öne çıkıyor. Ancak düşük donanım da olsa Nissan Qashqai gibi kendilerinden daha üstün performansa ancak aynı yakıt tüketimine sahip bir önemli rakipleri de bulunuyor. Ayrıca başka markalarda da benzer fiyata ve özelliklere sahip dizel-otomatik modeller mevcut. Ancak Toyota C-HR satışlarının Hybrid olarak değil de genellikle 1.2lt turbo-benzin motor üzerinden gittiğini de belirtmeden geçmeyelim. Yani bu araç yerine tüketiciler ya CH-R'nin 1.2lt motora sahip olanını tercih ediyor ya başka markalarda dizel-otomatik tercihi yapıyorlar denilebilir. Tabi benzer şekilde başka markalardan turbo-benzin tercihi yapan tüketiciler de olabilir.

      Kia Niro'nun sahip olduğu 1.6lt motor sayesinde Toyota'dan MTV anlamında daha düşük masrafa sahip olduğu ise önemli bir avantaj. Toyota C-HR hybrid almak isteyen bir çok kişi bu nedenle 1.2lt motora veya başka markalara da kayıyor olabilir. Kia Niro senelik olarak 1035TL MTV ödeyecekken, bu vergi Toyota C-HR modelinde 1827TL olarak gerçekleşiyor. 
      SONUÇ
      Kia Niro sunduğu teknolojik özellikler, düşük yakıt tüketimi ve ortalama performansı ile gayet güzel bir otomobil olarak öne çıksa da bize göre hedeflendiği gibi dizel-otomatik tekelini kırabilecek performans ve fiyata sahip değil. Ayrıca Türk insanına hybrid sistemine yeni olması birçok kişiyi de korkutabilir. Daha rafine ve pürüzsüz bir sürüş karakterine sahip olsa da insanımızın dizel alışkanlığı bu aracın önünde önemli bir engel ve Toyota C-HR'nin bile başaramadığını Kia Niro'nun başarabileceğini şimdilik düşünmüyoruz. Ancak Toyota C-HR'nin aksine şarj edilebiliyor olması ve pratikte zorlanmadığı takdirde teorik olarak 40km civarında sadece elektrik gücü ile hareket edebilme ihtimali olması ve MTV değerinin Toyota C-HR'ye göre yıllık yaklaşık 800TL daha az olması  küçük bir ihtimal de olsa satışlar konusunda bizi yanıltabilir.

      Bu arada neredeyse bütün dünyada hybrid ve elektrikli araçlara teşvik veren vergi sistemlerinin olduğunu, Türkiye'de ise hybrid modellerin hala aracın sahip olduğu içten yanmalı motorun hacmine göre vergilendirildiğini belirtelim. Ülkemizde Hybrid sisteminin dizele alternatif olabilmesi için teşvik sisteminin uygulanmasının şart olduğunu, aksi takdirde hybrid araçların komik düzeyde satılacağını da belirtmeden geçemeyelim. 
      Kaynak:SekizSilindir
       
                                                         
    • Efebey
      Yazan: Efebey
       
      Kia'nın A Segmenti temsilcisi Picanto, resmi tanıtımı 9 Mart 2017 tarihinde yapılacak olan Cenevre Otomobil Fuarı öncesinde, ilk görselleri ile resmi olarak tanıtıldı. Her ne kadar sportif görünüme sahip serinin en üstünde yer alan GT Line paketi ile tanıtılmış olsa da tasarımdaki kayda değer değişim gerçekten de çarpıcı olmasıyla dikkat çekiyor. 

      Bir önceki modelin daha minik ve sevimli görünümü yerine artık daha sinirli ve keskin hatlara sahip sportif tasarım yer alıyor. Ön panjur Kia'nın diğer modelleri ile oldukça benzeşirken, ön farların daha büyük ve çekik yapısı sinirli bir bakışın ortaya çıkmasını sağlıyor. Ön panjurun genel yapısı ile büyük farlar başarılı bir şekilde birleştirilmiş.
      Arka tasarım ise daha geniş ve keskin hatları ise ön görünümün sportifliğine destek veriyor. Yan görünüm ise ön ve arkanın yana yansımaları hariç önemli bir değişiklik barındırmıyor. Bu arada aracın uzunluğunda herhangi bir değişiklik olmamasına rağmen dingil mesafesinin 2385mm'den 2400mm'ye çıkmış olması arka diz mesafesinin bir miktar genişlemiş olabileceği anlamına geliyor. 
      Kia; tarafından yapılan bir açıklamada ise belli bir değer verilmemesine rağmen yaşam alanı ve bagaj hacminin rakiplerinden daha geniş olduğu belirtiliyor. 
      Kokpit ise yenilenen dış tasarımdan çok daha fazla yenilik barındırıyor diyebiliriz. Son zamanların kokpit modası orta konsolda asılı gibi duran ve iki tarafı tuşlarla çevrili bilgi eğlence ekranı hoş bir görünüme sahip. 
      Sürücü ve yolcu tarafında yer alan ve dikine duruşu ile dikkat çeken dikdörtgen elips karışımı iri havalandırma üfleçleri ise ilginç bir görünüme sahip. Genel olarak bakılacak olursa kokpit birçok farklı markanın son zamanlarda benimsediği yapıya sahip olmasıyla dikkat çekiyor ve bize göre de eskisinden daha modern ve şık görünüyor. 
      Kullanılacak motorlar ile ilgili henüz bir bilgi bulunmasa da halen kullanılmakta olan 1.25lt atmosferik-benzin 85ps gücünde motorun elden geçmiş bir versiyonu ile Hyundai i20 modelinde de kullanılmaya başlanan 1.0lt 3 silindir turbo-benzin 100ps ve 120ps gücündeki motorların Kia Picanto modelinde de kullanılması muhtemel görünüyor. Ayrıca mevcut modellerde kullanılan ve eski teknoloji 4 ileri otomatik şanzıman yerine 6 ileri otomatik şanzıman kullanılmaya başlanabilir. Bu sayede hem performansta artış hem de yakıt tüketiminde düşüş sağlanabilir. 
      Yeni Kia Picanto'nun 9-19 Mart 2017 tarihlerinde gerçekleşecek Cenevre Otomobil Fuarı sonrası Avrupa'da satışına başlanacağı tahmin ediliyor. Ülkemize ise yaz başı gelmesi ve mevcut kur değerlerinde önemli bir artış olmazsa 55.000TL-57.000'den başlayan fiyatlarla satılması beklenebilir. (1 Euro=3.75TL)
       

       

    • Efebey
      Yazan: Efebey
       
      Yeni Rio’nun platformundan yükselecek olan kompakt crossover, Mazda CX-3’ün en ciddi rakiplerinden biri olmaya hazırlanıyor.


      Son yıllarda en hızlı gelişen kompakt crossover sınıfı Mazda CX-3, Jeep Renegade, Honda HR-V ve son olarak Türkiye’de üretilecek olan Toyota C-HR’nin katılmasıyla rekabetin çok sıkı yaşandığı bir segment olacağa benziyor. Bu pastadan payını almak isteyen KIA’da yeni Rio platformundan yükselecek olan kompakt crossover’ı ile iddialı olmayı hedefliyor.
      Güney Koreli markanın 2013 Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıttı The Provo Concept ile benzer tasarıma sahip olmasını planladığı yeni CUV’unun ismini henüz açıklamadı.
      Gelen bilgilere göre KIA’nın yeni CUV’u 2017 yılının üçüncü çeyreğinde pazara sunulmuş olacak.


    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Şimdi bu araç da CX-3 ten çok satarsa artık diyecek bir kelimem kalmaz bu millete. Aracın şekli hoşuna giden var mı ?
       
      Kia, 1.6 litrelik dizel motor ve 7 kademeli çift kavramalı şanzıman olan 7 DCT'ye sahip Soul modelini, 82.900 TL fiyatla ülkemizde satışa sunuyor.
       

       
      Kia'nın ilk olarak 6 kademeli tam otomatik şanzıman ile kombine edilen 1.6 litrelik dizel motorla ülkemizde satışa sunuduğu yeni Soul modeline bir yeni seçenek daha ekliyor. Markanın yeni geliştirdiği 7 DCT adlı 7 kademeli çift kavramalı şanzıman, güncellenen 1.6 litrelik dizel motor ile birlikte Soul'da yer almaya başlıyor. 
       
      Her iki seçeneği de sadece Premium donanım seviyesi ile sunan Kia, 6 ileri otomatik Soul modelini 78.900 TL fiyatla satarken, 7 DCT şanzımana sahip versiyon için 4.000 TL daha yüksek bir bedel olan 82.900 TL'yi belirlemiş. 
       
       
      6 kademeli tam otomatik şanzımana sahip Kia Soul'da görev yapan 1.6 litrelik dizel motor 4.000 devirde 128 hp güç ve 1.900 ile 2.750 devir aralığında 260 Nm tork üretirken, 7 DCT vitesli Soul'da 1.6 litrelik dizel ünite 4.000 devirde 136 hp güç ve 1.750 ile 2.500 devir aralığında 300 Nm tork üretir hale getirilmiş.
       
      Güç ve tork değerlerindeki artış ile birlikte 7 DCT şanzıman, aracın son hızının 5 km/s iyileşerek 182 km/s'ye çıkmasını, 0'dan 100 km/s hıza ivmelenme süresinin ise 1,1 saniye azalarak 11,1 saniyeye gerilemesini sağlamış.
       
      Bir diğer önemli gelişim ise aracın yakıt tüketimi değerlerinde yaşanmış. Aracın yakıt tüketimi şehir içinde, 1.5 litre azalışla 7.5 litreden 6.0 litreye, şehir dışında 0.5 litre azalışla, 5.2 litreden 4.7 litreye ve ortalamada 0.8 litre azalarak 6 litreden, 5.2 litreye düşmüş. Kia Soul'un emisyon değeri de 6 kademeli otomatik versiyonda 158 gr/km iken 7 DCT versiyonda 135 gr/km. 
       

       

       
       

       
      Kaynak : Habersefi.com
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Uzun süredir satışta olan Kia Sportage'ın yeni kasası herkes tarafından merakla bekleniyordu. Özellikle Hyundai ix35'in tekrardan Hyundai Tucson olarak satılacak olması ve yeni Tucson'un çok beğenilmesi Sportage'a olan beklentileri bir hayli yükseltti.
       
      Uzun bekleyiş nihayet sonlanmaya başladı. Geçtiğimiz günlerde Kia Sportage'ın yenilenen modeli kamuflajlarıyla yollarda yakalandı.
       

       
       

       

       
       
       

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×