Jump to content
Ali

2016 Yeni Opel Astra

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ali    760
Ali

İşte karşınızda yeni opel astra :)


Opel çok tutulan Astra modelinin 2016’ ;D yollara çıkacak olan ve bir önceki versiyonuna göre 200 kg daha hafif olan yeni versiyonunu tanıttı.

İlk kez Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtılacak olan 2016 Opel Astra’nın ilk fotoğrafları bugün yayınlandı.

 

Opel’in en beğenilen modellerinden birisi olan Astra’nın görünümü 2016’da bir kez daha yenileniyor. 2016 Opel Astra bir önceki modeline göre 200 kg daha hafif ve iç mekanda da selefine göre bir çok değişiklik göze çarpıyor.

 

2016 Opel Astra, markanın yeni platformu üzerinde geliştirilmiş ve Opel’in son teknoloji ve motorlarıyla donatılmış. Yeni görünüm yanında 2016 Opel Astra’nın en önemli yeniliği hafifleşmesi. Karoserde ve şaside ciddi anlamda bir hafifleme söz konusu.

 

Alman markanın en beğenilen modellerinden biri olan Astra, yeni nesliyle gün yüzüne çıktı. 1991 yılından bu yana yollarda olan Astra’nın yeni nesli, selefine göre 200 kg daha hafif. Buna ek olarak, iç mekanda daha geniş yaşam alanı sunuyor.

 

Markanın yeni platformu üzerinde yükselen model, Opel’in en son teknoloji motor ve teknolojileriyle donatılmış. Yeni nesil Astra’da en önemli yenilik, yeni platformun getirdiği hafif karoser. Yaklaşık yüzde 20’lik bir diyete gidilen karosere ek olarak, şasi de 50 kg daha hafif.

 

2016 Opel Astra 4370 mm uzunluğuyla selefine göre 50mm daha kısa. Ayrıca 26mm daha alçak tasarlanan model, 1460 mm’lik yüksekliğe sahip. Aracın aks mesafesi de ilginç bir şekilde 20mm daha kısa… Opel yetkilileri tüm bu boyut küçülmelerine rağmen, iç mekan genişliği arttırmayı başarmış.

 

Sonuç olarak, arka koltuklardaki yolcular için 35mm ekstra diz mesafesi ve ön sıra ile arka sıra koltuklar arasındaki mesafede de ekstra alan elde edilmiş. Küçülen boyutların Yeni Astra’ya en önemli etkisi aerodinamik yapı denilebilir. Nitekim otomobilin sürtünme katsayısı 0.30cd’ye kadar düşürülmüş.

Yeni Astra’nın kaputunun altında da seçenekler oldukça fazla. 1.6 litrelik benzinli ve dizel üniteler, 95 HP’den 200 HP’ye kadar farklı güç seçenekleriyle sunulurken, tüm dizel motorlar start/stop sistemine sahip. Aracın en küçük hacimli motoru ise 1.0 litrelik direkt enjeksiyonlu 105 HP güç üreten Ecotec olurken, en dikkat çekici motoru ise yeni 1.4 litrelik direkt enjeksiyonlu, tamamen alüminyumdan yapılmış turbo beslemeli benzinli ünite. Bu ünite, 145 HP gücü ve 250 Nm torkuyla dikkat çekiyor.

 

Kaynak : http://www.trf1.net/otomobil-haberleri/109809-2016-opel-astra-gorucuye-cikti.html

post-49-0-22272600-1433223708_thumb.jpg

post-49-0-34713500-1433223713_thumb.jpg

post-49-0-33885300-1433223725_thumb.jpg

post-49-0-61437100-1433223730_thumb.jpg

post-49-0-38411900-1433223736_thumb.jpg

post-49-0-16549300-1433223750_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mümin    925
Mümin

Dün bende bu haberi okumuştum. Ama çok kısa sürede yeni kasa çıkarmasına açıkcası anlam verememiştim. 200 kg hafifletilmesi bende  "acaba yeni Astra az yakar mı? " intibası uyandırdı.

Bence güncel versiyon gayet güzeldi. Eskimiş bir görüntüsü yoktu. Hantallığına birşey diyemem tabi. Hayırlısı diyelim. Mazda'nın yolundan geldiklerine sevindim. Öğreniyorlar.  ^-^

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.782
İlhan

Eski ağırlığı neydi ki bu adamlar 200 Kg hafifletmişler. :D

 

Hb kasa tasarımı oldukça şık ve yakışıklı gözüküyor. Ön kokpitte ki o düğme karmaşası bitmiş gibi. Kokpitte çok şık duruyor. 

 

Motor seçenekleri arasında halen "C" segmenti bir araçta. 95 Hp güç nasıl olur demeden edemeyeceğim. 

 

Bakalım sedan kasası nasıl olacak. Otomatik vites seçenekleri, hangi motorlarda olacak. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ali    760
Ali

Opelin satışta olan kasasını kullanmıştım araç 1.4 140bg ama sanki 110 bg gibi gidiyor. Kasa ağır olduğu için pek tat vermemişti bana bizim araçlardan seri fakat ahım şahım bir kullanım zevki bulunmamakta. Bakalım yeni kasasına kilo hafifletme nasıl olacak opel bu kilo azaltma işine girişmesi güzel oldu açıkcası. Arabanın tasarımını beğendim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Horizon05    37
Horizon05

iki gün önce 2014 1,6 dizelini birkaç saat  kullandım araç düşük devirle baya seri insanı  koltuğa yapıştırıyo onun haricinde pek bişey görmedim dikkatimi çeken direksiyon oldu yavaş ta gitsen 180 e çıksan sertliği aynı hiç değişmiyor bu çok kötü bişey bence ve vites geçişlerini beğenmedim bizim araçlar kemikli bunda vites geçtimi geçmedimi anlamıyosun :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
universitely76    72
universitely76

Mevcut Astra daha güncelliğini korurken yollara çıkacak yeni kasanın tasarımı oldukça şık olmuş :)

 

Ağırlık azaltma yaklaşımlarını da Mazda'dan mı görmüşler acep :P 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
PAN    314
PAN

 

Ağırlık azaltma yaklaşımlarını da Mazda'dan mı görmüşler acep :P

 

Yaşı bana yakınlar bilir eskiden insanlar arabasının ağırlıyla övünürdü. Ağır araba hep daha iyi idi. Nereden nereye geldik :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.782
İlhan

Yaşı bana yakınlar bilir eskiden insanlar arabasının ağırlıyla övünürdü. Ağır araba hep daha iyi idi. Nereden nereye geldik :)

 

Aracın ağır olması, kaportasının kalın olması, ön arka tamponunun sağlam hatta demirden olması makbuldü. :D

 

Şimdileri ise bir çok yerde fiber malzeme kullanılıyor. Kaporta sağlamlığı gitti yerine şase sağlamlığı geldi. 

 

Ben eski nesil o uzun burunlu bir Volvo ile. Yeni nesil Renault Clio'nun kafa kafaya çarpıştırılma testini izlemiştim. İzlemeden evvel ki düşüncem, Renault ortadan kaybolacak düşüncesiydi. :) Lakin acayip şaşırmıştım. O koca cüsseli Volvo'nun kokpiti içeri, sürücüye gelmişti. Renault ise önü darmadağın ama kokpit yerinde, sürücüye bir darbe gelmemişti. Aslında teknolijinin nereye geldiğini anlatan çok basit bir videoydu. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.730
Zealot

hatırlatma : momentum = kütle x hız 

 

hızı eşit 2 cisim çarpıştığında kütleleri eşit ise sabit kalırlar,  

kütlesi büyük olan  büyüklüğü kadar negatif yönde hareket ettirir. 

 

1000 kg ile 1500 kg 2 araç aynı hızda kafa kafaya çarpışırsa,  araçlarda oluşan hasarı kenara bırakalım,  1500 lük olan 1000 liği durdurup geriye doğru götürecektir.  bu durumda 1000 kg aracın içindeki insan bir anda negatif ivmeye maruz kalacaktır. 

 

kaynak : Isaac Newton

 

Not: ben;  aracım 1000 kg,  hatta daha da hafif olsun isterdim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.294
Fotifoti

Mevcut kasanın iç malzeme ve ferahlığı kötü. İnsignia baya kaliteli duruyor ama Astra öyle değil. Bakalım yenisi nasıl olacak. Yine de Alman'ın yapıp binmediği arabaya ben niye bineyim [emoji12]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
PAN    314
PAN

hatırlatma : momentum = kütle x hız 

 

hızı eşit 2 cisim çarpıştığında kütleleri eşit ise sabit kalırlar,  

kütlesi büyük olan  büyüklüğü kadar negatif yönde hareket ettirir. 

 

1000 kg ile 1500 kg 2 araç aynı hızda kafa kafaya çarpışırsa,  araçlarda oluşan hasarı kenara bırakalım,  1500 lük olan 1000 liği durdurup geriye doğru götürecektir.  bu durumda 1000 kg aracın içindeki insan bir anda negatif ivmeye maruz kalacaktır. 

 

kaynak : Isaac Newton

 

Not: ben;  aracım 1000 kg,  hatta daha da hafif olsun isterdim. 

 

Burada bir başka fizik yasası işliyor ama çarpışma sırasında esneyen akordion gibi içeri katlanan çarpışma enerjisini emiyor. Bu nedenle yeni arabalarda içerdeki sürücücü kurtarmak için arabanın deformasyonuna izin verecek malzemeler kullanıyorlar.

 

Eski arabalar ağır çelikten yapılırdı araba burulmaz ve darbede bozulmazdı bu durumda çarpışma enerjisi bütünüyle sürücüye naklediilir ve ezilme olmasa dahi iç organları yırtılır ölüm oradan olurdu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.782
İlhan

Burada bir başka fizik yasası işliyor ama çarpışma sırasında esneyen akordion gibi içeri katlanan çarpışma enerjisini emiyor. Bu nedenle yeni arabalarda içerdeki sürücücü kurtarmak için arabanın deformasyonuna izin verecek malzemeler kullanıyorlar.

 

Eski arabalar ağır çelikten yapılırdı araba burulmaz ve darbede bozulmazdı bu durumda çarpışma enerjisi bütünüyle sürücüye naklediilir ve ezilme olmasa dahi iç organları yırtılır ölüm oradan olurdu.

Mustafa abimizin şöyle çok değerli bir paylaşımı vardı. Konu buralara gelmişken, bir göz atmanızı öneririm.

 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/12595-kaza-ge%C3%A7iren-arac%C4%B1n-do%C4%9Fru-onar%C4%B1lmas%C4%B1n%C4%B1n-%C3%B6nemi/

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.730
Zealot

burada başka bir yasa işlemiyor efendim.  bildiğimiz momentum.    

bu çarpışma enerjisi dediğiniz şey zaten momentumun korunumu yasasından geliyor. 

 

  1000kg olan araba 1500 kg lık yükü absorbe etmek zorunda,    1500 olanda  1000kg ı,    

 

ben yeni veya eski teknoloji adına bir kelime kullanmadım, bunu karşılaştırmadım da ..     sadece momentum  . yalın haliyle    

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    513
NoooFearrrr

    Kasayı değiştirmden sadece makyaj daha iyi olurdu bu kasayı begenmedim ön yan camlar ile arka camlar arasındaki kavis çok cins durmuş sanki kendini kısmış gibi gözüküyor, içi şık olmuş ona bişey diyemem lakin çıplak gözle görmek gerek ben eski kasayı beğeniyordum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mümin    925
Mümin

Ben en çok C sütununa gıcık oldum. Görüş açısını çok daraltıp, kör noktaları artıracak gibi. İncelemelerde görürüz artık. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
PAN    314
PAN

Bu güne kadar beğendiğim bir opel tasarımı olmadı. Genelde arabaları da sorunludur. General motors aldı ama makus kaderini değiştiremedi.

 

Araba tercihlerimde hep son sıralarda yer bulacak bir araba modeli

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bosphoruss9    379
bosphoruss9

Aracın ağır olması, kaportasının kalın olması, ön arka tamponunun sağlam hatta demirden olması makbuldü. :D

 

Şimdileri ise bir çok yerde fiber malzeme kullanılıyor. Kaporta sağlamlığı gitti yerine şase sağlamlığı geldi. 

 

Ben eski nesil o uzun burunlu bir Volvo ile. Yeni nesil Renault Clio'nun kafa kafaya çarpıştırılma testini izlemiştim. İzlemeden evvel ki düşüncem, Renault ortadan kaybolacak düşüncesiydi. :) Lakin acayip şaşırmıştım. O koca cüsseli Volvo'nun kokpiti içeri, sürücüye gelmişti. Renault ise önü darmadağın ama kokpit yerinde, sürücüye bir darbe gelmemişti. Aslında teknolijinin nereye geldiğini anlatan çok basit bir videoydu. :)< :)>

Abi bahsettiğiniz video sw volvo ve renault modüs ise (

) bu video ise dikkatli bakarsanız araclar birbirine demir halatla bağlı ve çekiliyor araçlar çalısmıyor.burdan nereye gelicem derseniz kaza sonrası volvonun kaputunun içine dikkatli bakın motor kısmı boş))renaultta motor var volvoda kaputun içinden motor alınmıs..neden böyle bişey yapmıslar bilmiyorum hiç volvom olmadı pek sevmemde marka fanatiği fln asla değilim ama renault modüs de sıradan araç karbon fiber fln yok volvoda..o yüzden pek mantıklı gelmedi tabi aslı nedir bilemiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
PAN    314
PAN

renaultta motor var volvoda kaputun içinden motor alınmıs..

 

Hayır böyle bir durum yok

 

volvoda motor yolcu bölümüne kaymış ve akordion gibi ezilmiş. Reno da ise esnek yapısı sayesinde hasar çok daha az.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bosphoruss9    379
bosphoruss9

Hayır böyle bir durum yok

 

volvoda motor yolcu bölümüne kaymış ve akordion gibi ezilmiş. Reno da ise esnek yapısı sayesinde hasar çok daha az.

olabilir abi cok anlamıyorum teknık konulardan ama demekkı nasıl dağıldıysa motor yokmus gibi bi intibaa bırakmıs bnde)))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.180
M.E.G

Gayet güzel olmuş.... Şuanda vile 1.6 136 bg lik dizeli piyasanın en iyi dizellerinden biri. Sessiz ve bir o kadar atak. Ağırlığı 200 kg daha düşünce performans ve yakıt tüketimi çok iyi değerlere ulaşabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Opel, yeni Grandland X fiyatlarını Avrupa pazarı için duyurdu. Almanya'da yeni Opel Grandland X Fiyatı 23.700 euro'dan başlayacak.

      Modern, dinamik çizgiler, havalı bir off-road görünümü, yüksek manevra kabiliyeti, yüksek oturma konumu, en yeni teknolojiler, geniş alan ve konfor; yeni Opel Grandland X talebin ve rekabetin çok yüksek olduğu SUV segmentinde fiyat - performans oranı ile de iddialı bir yarışmacı. Yeni Opel Grandland X, Eylül ayında Frankfurt Uluslararası Otomobil Fuarı'nda (IAA) prömiyerini gerçekleştirecek ve kısa süre sonra bayilerde olacak. Otomobil şimdiden 23.700 € 'dan başlayan fiyatlarla siparişe açıldı (tüm fiyatlara Almanya'da KDV dahildir). Yeni model standart olarak çok sayıda özellikle birlikte geliyor. Bunlar arasında kamera tabanlı Şeritten Ayrılma Uyarısı, Yol İşaretleri Tanıma, Yokuş Kalkış Asistanı, Radyo R4.0 Bluetooth ile eller serbest telefon kullanımı, partikül ve koku filtreli klima, çok sayıda ayar imkânı olan konforlu koltuklar ve 40:60 katlanabilir arka koltuk sırtları, Opel OnStar, Edition donanım seviyesinden itibaren standart geliyor.
       
      Opel'in yeni kompakt SUV'sinin havalı, dinamik tasarımı, onu göz alıcı yapıyor. Opsiyonel iki renkli kombinasyonlar otomobilin çekiciliğini daha da artırıyor. 4.48 metre uzunluğundaki Grandland X, atletik görünümü, gergin kasları ve kısa çıkıntıları ile taze ve canlı dış boyutlara sahip. 2675 milimetrelik uzun aks mesafesi sayesinde, cömert bir iç genişlik sağlanmış. Bagaj ve spor ekipmanları için 514 ila 1652 litrelik bir yük hacmi bulunan yeni Opel SUV, son derece geniş kompakt sınıf station wagom nodellerle bile aynı seviyede.

      Grandland X, birinci sınıf ultra-modern sürüş yardımı, eğlence ve konfor özellikleri portföyüne sahip. Otomatik Acil Fren, yaya algılama fonksiyonu ile İleri Çarpışma Uyarısı, Sürücü Uyuşukluğu Alarmı, Gelişmiş Park Yardımı ve 360 ° Kamera, Innovation donanım seviyesi ile gelen özelliklerden sadece bazıları. Seçilen hız ve mesafeye göre öndeki araçla aradaki güvenli mesafeyi koruyan, fren ve gazı da kontrol edebilen Adaptif Hız Sabitleme Kontrolü (800 €) gibi sistemler, güvenliği daha da artırıyor. Tipik birinci sınıf Opel konforu, AGR (Sağlıklı Sırtlar İçin Kampanya) sertifikalı ergonomik koltuklar (sürücü koltuğu için 390 € fiyatla. Grandland X Innovation ile standart), ısıtmalı direksiyon simidi, ön ve arka koltuk ısıtması, basit tekme hareketi ile açılan bagaj kapağı gibi özelliklerle devam ediyor. 700 Euro karşılığında sunulan panoramik tepe penceresi iç mekanı daha aydınlık ve ferah yapıyor, ayrıca harika bir gökyüzü manzarası sunuyor.
      Tipik Opel stili ile, Grandland X sürücüleri ve yolcuları, en yeni nesil Android Auto ve Apple CarPlay uyumlu IntelliLink sistemlerinin yanı sıra Wi-Fi erişim noktası dahil olmak üzere kişisel bağlantı ve servis asistanı Opel OnStar ile otel odalarında rezervasyon ve park yeri araması gibi yeni özelliklerin keyfini çıkarıyor. Akıllı telefonlar, endüktif şarjla kablosuz olarak dahi şarj edilebiliyor. En iyi ses deneyiminden yararlanmak isteyen müzik hayranları için, sekiz hoparlör ve bir subwoofer ile Denon premium ses sistemi, 580 € fiyatla otomobile eklenebiliyor.

       
      Opel, Uyumlanabilir İleri Aydınlatma (AFL) LED farları sayesinde Grandland X'e son derece parlak sürüş ışığı sağlayarak, aydınlatma teknolojisinde liderliğe olan bağlılığını bir kez daha ortaya koyuyor. Viraj lambası, uzun far asistanı ve otomatik seviyelendirme gibi fonksiyonlar, her durumda önünüzdeki yolun en iyi şekilde aydınlatılmasını garanti ediyor.
       
      Modern motorlarla sürüş keyfi ve Grip Control çekiş sistemi
      Birçok sürücü destek sistemine ek olarak, güçlü motorlar ve isteğe bağlı elektronik Grip Control çekiş sistemi, Grandland X'de hem keyifli hem de güvenli sürüşe katkıda bulunuyor. Giriş seviyesinde, mükemmel CO2 emisyonlarına sahip iki motor bulunuyor ve bunlar hem çevre dostu hem de ekonomik verimlilik sağlıyor. Her iki motor da modern altı ileri manuel şanzıman veya sürtünme optimizasyonlu altı ileri otomatik şanzıman ile kombine edilebiliyor ve Durdur/Başlat sistemiyle geliyor.
       
      1.2 tamamen alüminyum Turbo benzinli direkt enjeksiyonlu motor, (NEDC yakıt tüketimi: kentsel 6,4 l / 100 km, kent dışı 4,9 l / 100 km, ortalama 5,5-5,4 l / 100 km, 127-124 g / km CO2) 96 kW / 130 hp güç çıkışı ve 230 Nm maksimum tork sunuyor.
       
      88 kW / 120 hp gücündeki 1.6 litrelik dizel motor, (NEDC yakıt tüketimi: kentsel 5.1-4.7 l / 100 km, kent dışı 4.2-3.9 l / 100 km, ortalama 4.6-4.3 l / 100 km, 118-111 g / km CO2) ise 300 Nm tork üretiyor.
       
      Daha fazla güç isteyen müşteriler için, Opel yakın gelecekte Grandland X motor portföyünü genişletecek.

      İsteğe bağlı elektronik Grip Control, gücün yola güvenli bir şekilde aktarılmasını sağlıyor ve böylece yıl boyunca ve her yüzeyde en iyi çekişi garantiliyor. Sürücünün beş sürüş modu seçeneği var. Sistem tork dağılımını ön tekerleklere uyumluyor, gerekirse tekerlek dönüşünü sağlıyor ve otomatik şanzıman ile vites değişim noktaları ve gaz kelebeği tepkisi ayarlanıyor. Bu en iyi çekişi ve stabil bir sürüşü kar, çamur, kum, hava koşulları ya da yüzey kalitesi fark etmeksizin garanti ediyor. Canlı, dinamik sürüş performansı Grandland X'in lüks ve konforlu iç kabininde keyifle yaşanabiliyor.
       
      Orta kısımda multimedya, klima kontrolleri ve şasi fonksiyonlarına hızlı ve sezgisel erişim için üç farklı kontrol bölümü var. SUV'lerin tipik özelliği olan yükseltilmiş oturma pozisyonu iyi bir görüş sağlıyor.
       
      Yeni Grandland X benzinli versiyonunun giriş seviyesi fiyatı 23.700 euro'dan, dizel versiyon ise 26.500 euro'dan başlıyor. Yeni model Opel Crossland X ve çok satan Opel Mokka X kardeşlerine katılıyor. Aynı zamanda, Grandland X Opel'in Astra'dan Zafira'ya uzanan popüler kompakt otomobil segmentindeki portföyünü genişletiyor.
      Kaynak
      Benim ilk dikkatimi çeken 1.2 Turbo benzinli ve 1.6 120 bg Dizel motorlar. Sanırım bunlar PSA grubunun motorları.
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Opel stil sahibi ve havalı olarak nitelendirdiği yeni Crossland X modelini tanıttı. Yeni Opel Crossland X markanın X ailesinin yeni üyesi olacak.

      eX-tra havalı: Hızla büyüyen CUV/SUV segmentinde tamamen yeni bir crossover
      Yeni X ailesi: Crossland X, iddalı Opel Mokka X’e katılıyor
      eX-tra rahat: Yüksek oturma pozisyonu, ferah ve konforlu iç mekan 
      eX-faktör teknolojiler: Akıllı bilgi-eğlence ve destek sistemleri
      eX-tra görüş: Head up display, 180 derecelik geri görüş kamerası ve AFL LED Farlar
      Dünya Prömiyeri 1 Şubat’ta Berlin’de 
       
      Dışarıdan bakıldığında kompakt içeriden bakıldığında ferah ve çok yönlü. Tamamen yeni Opel Crossland X, çift renkli yapısı ve havalı SUV görünümü ile B segmentindeki iddialı sportif Mokka X’e katılıyor. Opel’in çok yönlü ve şehirli crossover modeli, X ailesinin ikinci üyesi. Daha büyük Grandland X ise C segmentinde bu yılın dördüncü çeyreğinde meraklıları ile buluşacak. Opel, Crossland X ile birlikte 2017’de gerçekleştireceği büyük model atılımını başlatıyor, bu sene pazara sunulacak iki yeni X modeli farklı dünyaların en iyilerini bir araya getirecek: Cesur tasarımlı modeller ve şehirli yaşam tarzını kolaylaştıran SUV’lerin üstün ve faydalı özellikleri.  Bu modeller kesinlikle eX-tra’lara sahip otomobiller. Yeni Opel Crossland X ilk defa Berlin’de 1 Şubat’ta görücüye çıkacak.
       

      Opsiyonel olarak dört çeker özelliği ile gelen Opel Mokka X ile karşılaştırıldığında yeni Crossland X, ufak boyutları ile şehirde kendini buluyor, ama aynı zamanda organik çiftliğe alışverişe gitmeye ya da örneğin Bozcaada’da kısa bir tatil kaçamağı için çok uygun. 4,21 metrelik uzunluğu ile Astra’dan 16 cm daha kısa, ancak 10 cm daha yüksek. Böylece otomobilde seyahat edenler yüksek oturma pozisyonundan faydalanabiliyor ve kusursuz çevre görüşü elde ediyorlar. Opsiyonel olarak sunulan panoramik cam tavan ferahlık hissini daha da artırıyor.
       
      Ayrıca, Opel’in yeni modeli günlük sürüşü daha da konforlu, rahat ve kolay kılan yenilikler ile gelecek. Full LED farlara sahip sürüşe duyarlı geliştirilmiş ön farlar(AFL), head up display ve 180 derecelik panoramik geri görüş kamerası, geliştirilmiş park desteği sistemi, yaya tespit özellikli ön çarpışma uyarı sistemi, otonom acil fren sistemi, üç seviyeli sürücü yorgunluk sistemi, şerit takip sistemi, hız tabelası takip sistemi ve yan kör nokta uyarı sistemleri sadece birkaç örnek. Yeni Crossland X aynı zamanda Opel’in standartlarına uyumlu şekilde Apple CarPlay ve Android Auto destekleyen geniş 8 inç’e kadar opsiyonel olarak alınabilen renkli dokunmatik ekranlı IntelliLink bilgi-eğlence sistemine de sahip.

      Ön tarafta seyahat eden yolcular Opel’in ödüllü AGR sertifikalı ergonomik koltuklarının keyfini sürebilecekler. Opel B segmentinde hem Crossland X hem de Mokka X’le bu konforu sunan tek marka. Crossland X arka koltukları katlamadan elde edilen 410 litrelik bagaj hacmi ile de segmentinde öncü konumda. Dahası, arka koltuk 150 mm ileri-geri hareket edebiliyor, böylece istenirse arka koltukta seyahat eden yolculara daha fazla diz mesafesi, ya da daha geniş bagaj alanı sağlanabiliyor.
       
      Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik: “Şehir trafiğine uyum sağlayacak şekilde tasarlanmış, B SUV ve crossover modellerine talep ciddi şekilde artıyor. Havalı, SUV’lerden ilham alan tasarımı, çarpıcı bağlantı özellikleri ve kullanışlı yapısı ile yeni Crossland X, sınıfında Mokka X’in yanında liderlik için ikinci güçlü adayımız olacak” dedi ve ekledi: “Crossland X, güçlü yapısıyla sürüş keyfini şehirli yaşam tarzıyla birleştiren, hem şehir içi kullanım hem de şehir dışında küçük kaçamaklar için ideal bir model.”
       
      2010’dan günümüze B CUV-SUV segmenti beşe katlanarak büyük bir büyüme gerçekleştirdi. Mokka X yüksek satış rakamlarına ulaşan ve dolayısıyla segmentinde standartları belirleyen bir model. Şimdi Crossland X kompakt segmentin altındaki en hızlı büyüyen bu segmentte Opel markasına yeni bir canlılık ve daha da büyüme getirecek.

      Net Sade Tasarım ve Çarpıcı Alan Kullanımı
      Cesur, canlı ve havalı her “şehirli crossover” otomobilin olmazsa olmaz nitelikleri. Yeni Crossland X’te bu niteliklerin hepsi mevcut ve en iyi donanım seviyeleriyle tam bir Opel karakteristiğine sahip. 4,212 mm uzunluğa, 1,765 mm genişliğe ve 1,590 mm yüksekliği ile gayet kompakt bir yapısı var. Crossland X hem sofistike hem de güçlü yapısıyla Opel’in tasarım felsefesi olan “heykelsi tasarım Alman mühendisliği ile buluştu” söylemine kendi yorumunu katıyor. Önde parlayan Opel logosu ile bezenmiş ön ızgarasını cesur şekilde sergiliyor. İki krom kanatçık logoyu sarıyor ve Opel’in “çift kanat” LED gündüz farlarına doğru uzanıyor. Ortadaki Opel logosundan krom kanatçıklara ve oradan da AFL LED farlara bağlanan krom çıtalar genişlik hissi uyandırıyor. Önde ve tüm alt bölümünde görülen SUV tipi kaplamalar ve gümüş rengi ek parçalar otomobilin kendinden emin duruşunu, ayrıca işlevsel ve sportif şıklığını da yansıtıyor.
       
      Çarpıcı yan hatları ve otomobilin alt ve üst kısımlarını görsel olarak ayıran “yüzer” hissi veren tavan, görsel olarak Crossland X’i genişletiyor ve böylece ferah iç mekanını tamamlıyor. Yüzer tavan aynı zamanda Opel ADAM’larda görmeye alıştığımız arkaya uzanan kavisli krom cam hattıyla da benzerlik taşıyor. Kişiselleştirme şampiyonunda olduğu gibi Crossland X’te de müşteriler çeşitli tavan rengi seçenekleri arasından tercih yapabilecek. Crossland X’in dikkat çekici arka tarafı ise özellikle karter koruması ile açık şekilde SUV duruşu sergiliyor. Yükseğe yerleştirilmiş ayrık stop lambaları ise “çift kanat” görünümü veriyor ve aşağı süzülen tavan hattını ve bagaj kapağı arasındaki formu destekliyor.

      Opel’in tasarım felsefesinin merkezindeki heykelsi tasarım ve üstün mühendislik yeni modelin iç tasarımında da kendisini gösteriyor. Ön konsol ve orta konsol net şekilde ve yatay olarak konumlanmış. Konsolun ve havalandırmanın çevresindeki ufak krom dokunuşlar yüksek kalite mesajını veriyor. Apple CarPlay ve Android Auto uyumlu 8 inç’e kadar büyüyen opsiyonel renkli dokunmatik ekrana sahip bilgi eğlence sistemleri Radio R 4.0 IntelliLink ve Navi 5.0 IntelliLink orta konsola pürüzsüz şekilde yerleştirilmiş. Uyumlu akıllı telefonlar için kablosuz şarj imkanı da sağlanmış.
       
      Elbette, olağanüstü bağlantı özellikleri, manuel ve otomatik vites seçeneklerine sahip benzinli ve dizel gibi geniş motor seçenekleri rahatlatıcı bir yolculuk için tek başına yeterli değil. Çarpıcı ferahlık hissi ve birinci sınıf ergonomik koltukları Crossland X ile uzun yolculukları keyfe dönüştürüyor. Dahası Crossland X sağladığı yüksek konforda kendisini gösteriyor, kaydırılabilen arka koltukları aynı zamanda katlanabiliyor. 60’a 40 katlanabilen koltuklar, 150 mm geriye de kaydırılıp arka koltukta seyahati daha konforlu hale getirebiliyor. Alternatif olarak arka koltuklar öne çekilip bagaj kapasitesi sınıfının lideri olacak şekilde 520 litreye yükseltilebiliyor. Koltuk dayanağı katlandığında uzun eşyalar rahatlıkla taşınabiliyor. Arka koltuklar tamamen katlandığında ise bagaj hacmi 1.255 litreye yükseliyor. Elbette kabinde de birçok eşya saklama gözü mevcut.
       
      Standartları belirleyen aydınlatma teknolojisi ve önemli destek sistemleri
      Yeni Opel Crossland X’te bulunan birçok ultra modern teknoloji sayesinde seyahatler daha güvenli ve rahatlatıcı olacak. Full LED Farlara sahip Sürüşe duyarlı geliştirilmiş ön farlar AFLkaranlıkta kusursuz aydınlatma sağlıyor. Viraj aydınlatması, uzun far desteği ve otomatik seviyelendirme seyredilen yolu optimal şekilde aydınlatıyor. Opsiyonel olarak sunulacak Head Up Display ise hız, navigasyon ve destek sistemlerinin bildirilerini ön cama yansıtarak dikkat dağılmalarının önüne geçiyor.

      Opel Eye ön kamera çeşitli verileri işleyerek, trafik işaret tanıma ve şerit takip sistemi gibi sürüş destek sistemlerinin temelini sağlıyor. Eğer sistem sürücünün şeritten istemsiz olarak ayrıldığını algılarsa sürücüyü sesli ve görsel olarak uyarıyor. Hız limitleyici özellikli Cruise Control sürüşü daha rahat kılan unsurlardan birisi. Eğer geçici olarak otomobilin hızı düşerse imkan olduğunda hızlanmak için sürücünün gaza basmasına gerek yok, Crossland X ayarlanan hıza kendi kendine yeniden ulaşıyor. Yaya tespit edebilen ve acil fren sistemine sahip ön çarpışma uyarı sistemi kazaların önlenmesine yardımcı oluyor. Sistem sadece sesli ve görsel uyarı vermiyor aynı zamanda da öndeki araçla aradaki mesafe hızlıca kapanır ve sürücü buna tepki vermezse kendiliğinden fren yapıyor. Ön çarpışma uyarı sistemi özel Sürücü dalgınlık sistemi ile de bağlantılı. Bu sistem sürücünün sürüş stiline göre yorgunluğunu değerlendiriyor ve bir mola verilmesi gerektiğini sürücüye bildiriyor.   

      Crossland X aynı zamanda Panoramik Geri Görüş Kamerasına da sahip. Bu kamera arka görüşü 180 dereceye yayıyor. Böylece sürücü geri giderken yolun iki tarafından da gelen trafiği görebiliyor. Son nesil Gelişmiş Park Desteği otomobilin park edilmesini daha da kolaylaştırıyor. Sistem uygun park alanını görüyor ve otomobili otomatik park ediyor. Aynı şekilde park alanından otomatik olarak çıkabiliyor. İki durumda da sürücünün sadece gaz ve fren pedallarına dokunması yeterli. Kış aylarında ise ısıtmalı direksiyon simidi ve ön cam, güvenlik ve rahatlığı artırıyor.
      Kaynak
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Opel 2017 yılında, 2020’ye kadar 29 yeni model ve 17 yeni motor sunacağı büyük ürün atılımı kapsamında müşterilerini heyecan verici yeni modellerle tanıştıracak. Bu modellerin başında Opel’in yeni amiral gemisi Insignia Grand Sport bulunuyor. Yeni model, Avrupa genelinde 900 bin satış rakamına ulaşan ve 2009 Avrupa’da yılın otomobili seçilen birinci nesil Insignia’dan tamamen farklı bir tasarıma sahip ve sürüşü daha güvenli ve daha rahat kılan birçok teknolojiyi de bünyesinde barındırıyor. Yeni Insignia kullanılan hafif materyaller ve geliştirilmiş mühendislik çözümleri sayesinde 175 kg’a kadar hafifledi. Bu, sürüşte çeviklik ve hassasiyete doğrudan etki ediyor. Segmentindeki en sofistike sistem olan tork vektörleme yeteneğine sahip dört çeker sistemi gibi yüksek teknoloji özelliklerini bünyesinde barındıran Yeni Insignia Grand Sport, 1.5 165 hp benzinli ve 1.6 136 hp dizel motor seçenekleri ile ilgiyi üzerinde toplayacak.

      Bu modelin Dünya prömiyeri Mart 2017’de Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nda yapılacak. Ülkemizde ise Nisan sonunda İstanbul Otomobil Fuarı’nda meraklıları ile buluşacak. Ülkemizde 2017 satış hedefini 5 bin 500 adet açıklayan Özcan Keklik, Haziran ayında satışlara başlamayı planladıklarını belirtti.
       
      Insignia Grand Sport gibi yeni Insignia’nın Sports Tourer modeli de Opel’in yeni tasarım dilini belirleyen Monza Konsept’ini yansıtacak. Bir önceki modelle kıyasladığımızda yeni Insignia Sports Tourer arka koltuklarda ve bagaj kapasitesinde daha da geniş alan sunacak. Yeni Insignia Country Tourer 4x4 ve off-road tarzı ile ana yollardan çıkmayı sevenler için çarpıcı bir seçenek olacak.
       
      Bu iki model de 2017 üçüncü çeyreğinde satışa sunulacak.
      Opel’in ilk defa Mokka X ile anmaya başladığı “X” takısına sahip olacak yeni modelleri B ve C crossover modellerimiz Crossland X ve Grandland X olacak. Opel Genel Müdürü “X”i geleneksel gövde tasarımlarına göre daha cesur, daha maceracı ve dayanıklı bir karakteri vurgu olarak tanımlıyor ve şöyle açıklıyor: “Opel’in yeni nesil segment kimliği olan X, klasik gövde tipi ile sportif, havalı, son moda SUV ve Crossover gövde tipi arasındaki geçişi simgeliyor. Tamamen yeni iki yeni modelimiz ile büyüyen crossover pazarında müşterilerimize çarpıcı alternatifler sunacağız.”
       

      Üçüncü çeyrekte satışa sunulacak B Crossover modeli Crossland X ile Opel 2017’de bin 500 adetlik satış rakamına ulaşmayı hedefliyor.
       
      Crossland X’in büyük abisi C Crossover modeli Grandland X ise yüksek oturma pozisyonu ile görüş rahatlığı vaat ediyor. 2017’nin son çeyreğinde müşterileriyle buluşacak Grandland X’in satış hedefi ise 1.000 adet.
       
      2017’de ülkemizde satışa sunulmayacak olsa da Avrupa genelinde ismini sıkça duyacağımız bir diğer Opel modeli ise 2016 Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılan elektrikli otomobil Ampera-e olacak. Sıfır emisyon değeriyle çevreci kimliğini ortaya koyan Otomobil, 360 Nm tork ve 206 hp gücüyle de yüksek performans vaad ediyor. Opel Mühendislerinin batarya teknolojilerinde kat ettiği önemli mesafeler sayesinde Ampera-e tam 500 km menzile sahip. Bu değerle en yakın rakibine 100 km fark atacak. Ampera-e, elektrikli ulaşımın artık geniş kitlelere yayılma zamanının geldiğinin bir kanıtı.
       
      Keklik, kapanış bölümünde ise: “Tüm bunların anlamı Opel olarak 2017 yılının bizler için güçlenerek daha yukarı doğru yol aldığımız bir yıl olacağıdır. Bununla beraber her zaman olduğu gibi ‘Müşteri Çoşkusu Yaratmak’ tüm hedeflerimizin en başında yer almaya devam edecek” diyerek sözlerini noktaladı.
       
      Kaynak
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Yeni İnsignia'da en çok dikkatimi çeken aracın hafiflemesi olmuş. Bu durum performans ve yakıt ekonomisi olarak geri dönüş sağlayacaktır eminim. Mevcut İnsignia'larda beni en çok rahatsız eden durum ise aracın iç hacmi idi. Özellikle arka koltukta oturanlar için sıkıntılıydı. Birde oto koltuğu ile çocuk oturmaya kalktığınızda, çocuğun kafası tavana değecek gibi oluyordu. Şimdi yeni İnsignia 29mm  daha alçalmış. Buna bağlı olarak aracın uzunluğu, genişliği ve dingil mesafesi uzamış. Tüm bunlar aracın iç hacmine nasıl yansıyacak merak ediyorum. 
      İnternette eski ve yeni kasa İnsignia'yı karşılaştırmışlar. Şöyle bir makale ve tablo ortaya çıkmış..
       
      Alıntıdır
      Yeni Opel Insignia geçtiğimiz günlerde tanıtıldı ve modelde yaşanan değişim son zamanlarda gördüğümüz en önemli yenileme operasyonlarından birisi olduğunu hissettiriyordu. Ayrıca aracın boyutlarında da büyüme gerçekleşti. Biz de bu önemli değişimin düzeyini görebilmek için bir önceki ve yeni modelin hem görünüm hem de boyut karşılaştırmasını yapacağız.

      Boyut karşılaştırması   Yeni Opel Insignia'nın aşağıdaki tabloda verdiğimiz ölçülerine bakıldığı zaman zaten büyük bir araç olmasına rağmen ölçülerinin hissedilir miktarda arttığını görüyoruz. Ancak fotoğraflarda görüldüğü kadar uzamadığı da dikkat çekiyor. %1.2 oranında yani 5.7cm boyu uzayan araç, sanki 15-20cm uzamış gibi görünüyor. Ancak bu algının oluşmasında iki büyük etken bulunuyor. Birincisi ciddi oranda yani 9.2cm artış yaşayan dingil aralığı ve ikincisi de yüksekliğin hissedilir bir oranda yani yaklaşık 3cm azalmış olması olarak gösterilebilir. Genişlik ise neredeyse hiç değişmemiş. Bu değişime yaklaşık 6cm'lik uzayan boyu da eklenince karşımıza daha basık ve uzun görünen bir araç çıkmış oldu.   Yeni-eski Opel Insignia boyut karşılaştırması Yeni Insignia'nın bu ölçülerine bir de sınıfındaki diğer modeller ile karşılaştırırsak uzunluk olarak sınıf lideri olacağını görebiliriz. Ayrıca Renault Talisman ve Skoda Superb ile de benzer genişlik ölçülerine sahip. Dingil aralığı olarak da Skoda Superb ile oldukça yakın ancak burada sınıf lideri Ford Mondeo olarak göze çarpıyor.    Yeni Opel Insignia ve bazı rakipleri boyut karşılaştırması Görünüm karşılaştırması   Yeni Opel Insignia yerini aldığı model ile en ufak bir tasarım detayı barındırmıyor. Öyle ki hangi açıdan bakarsak bakalım en ufak bir benzerlik göremedik. Bu duruma kokpit de dahil. Aslında tasarım olarak sevilen bir model olmasına rağmen bu şekilde bir farklılığa gidilmiş olması şaşırtıcı ve bu da Opel'in yeni benimsediği tasarım anlayışından kaynaklanıyor denilebilir. Ancak boyutları büyümesine rağmen yukarıdaki tablolarda da gördüğümüz gibi uzunluk olarak çok önemli bir değişikliğe uğramayan yeni Insignia için Özellikle sosyal medya hesaplarımızda yapılan yorumlarda bir çok kişi aracın çok büyüdüğünü düşünüyordu. Yukarıdaki boyut karşılaştırması başlığı altında bu durumun nedenlerini zaten analiz etmiştik. Aşağıdaki karşılaştırmalı görsellerin de analizimizi desteklediğini düşünüyoruz.              
          Kaynak: SekizSilindir
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Opel Insignia 2017 yılında yenileniyor ve aracın çeşitli prototipleri de özellikle Avrupa'da bulunan büyük otomobil dergilerine verildi ve bu modeller de test geçtiğimiz günlerde edildi. Bu doğrultuda merak edilen bazı önemli bilgiler de Opel tarafından otomobil gazetecilerine açıklandı. Biz de model hakkında önemli bilgiler içeren bu ön testleri ve fotoğrafları analiz etmek istedik. (Görsel tahmini çizimdir)

      Yeni Opel Insignia  ölçüler Uzunluk: 4899mm (+57mm daha uzun) Genişlik: 1863mm (+7mm daha geniş) Yükseklik: 1469mm (-29mm daha basık) Dingil açıklığı: 2829mm (+92mm daha uzun) Diz mesafesi: Bir miktar daha fazla Baş mesafesi: 952mm (-13mm daha az) Sürüş pozisyonu 30mm daha alçak Bagaj hacmi: 500lt civarı Ağırlık: 1400kg-1450kg (-175kg daha az - %8-%9 civarı daha hafif) Yeni Opel Insignia'nın ölçülerine bakıldığı zaman zaten büyük bir araç olmasına rağmen ölçülerinin önemli oranda arttığını görüyoruz. Öyle ki bir üst sınıfta bulunan ve her ikisi de yeni tanıtılan Mercedes E Serisi ve BMW 5 Serisi'ne yakın olan boyutları oldukça dikkat çekici. Aşağıdaki tablodan da görüleceği gibi sadece dingil aralığı diğer iki modelden belirgin olarak daha az. Diğer 3 ölçüyü de göz ile anlamak gerçekten de zor.    Yeni Insignia'nın bu ölçülerine bir de sınıfındaki diğer modeller ile karşılaştırırsak uzunluk olarak sınıf lideri olacağını görebiliriz. Ayrıca Renault Talisman ve Skoda Superb ile de benzer genişlik ölçülerine sahip. Dingil aralığı olarak da Skoda Superb ile oldukça yakın ancak burada sınıf lideri Ford Mondeo olarak göze çarpıyor.      Tüm bu ölçülerden gördüğümüz kadarıyla yeni Opel Insignia boyut olarak sınıfının en büyük araçlarından birisi olmaya aday gibi gözüküyor. Boyutlardaki bu büyüme özellikle arka koltuk sırasındaki diz mesafesinin artmasını sağlayabilir. Burada Alman Autobild'den 2 metre boyu ile ünlü gazetecinin çekilen fotoğrafı oldukça önemli. Bu kadar uzun boya sahip bir kişinin dizlerinin ön koltuğa değmiyor olması önemli. Ayrıca aracın yüksekliğinde azalma meydana gelmiş olmasına rağmen baş mesafesi de oldukça iyi görünüyor. Bu da yere daha basık ancak ferah olan sportif bir yapının ortaya çıkmasını sağlayabilir.    Yeni Opel Insignia motorlar  
      Opel'in çeşitli modellerinde halen kullanılmakta olan 1.6lt ve 2.0lt turbo dizel ile 2.0lt turbo benzin motorları herhangi bir teknik değişiklik olmadan kullanılmaya devam edilecek ancak en büyük sürpriz 1.4lt turbo-benzin motorun yerine tamamen yeniden tasarlanan 1.5lt motorun geçmiş olması oldukça dikkat çekici. Yani hacim küçültme yerine bu sefer az da olsa hacim yükseltme ile karşı karşıyayız. Geçtiğimiz günlerde bu doğrultuda bir analizimiz olmuş ve düşük hacimli motorlarda emisyon kontrolünün zorlaşması nedeniyle özellikle düşük hacimli motorlarda hacim artışı ile karşılaşabileceğimizi belirtmiştik.    1.5lt turbo-benzin 165ps güç 250nm tork 2.0lt turbo-benzin 250ps güç 400nm tork 1.6lt turbo-dizel 160ps güç 350nm tork 2.0lt turbo-dizel 195ps güç 400nm tork Bu motorun yanında ülkemizde olmasa da halen Astra modellerinde kullanılan 1.6lt çift-turbo dizel 160ps gücündeki motor da yeni Insignia seçenekleri arasında bulunacak. Bu iki motor haricinde oldukça güçlü 2.0lt benzin ve dizel seçenekleri mevcut ancak ülkemizi daha çok diğer seçenekler ilgilendiriyor. Burada esas önemli olan ise aracın boyutlarındaki büyümeye rağmen ağırlığında neredeyse %10 oranında azalma olması ve bunun yanında yeni kullanılmaya başlanan 8 ileri tork konvertörlü şanzımanın tüm değerleri etkileyebilme potansiyeli.      Motor veriminde artmanın yanı sıra, hem ağırlık azalması hem de güç aktarımın daha kayıpsız olması mutlaka performans ve tüketim değerlerini oldukça iyi yönde etkileyecektir. Bilindiği gibi Opel'in en fazla eleştirilen iki noktası ağırlık ve güç aktarımıydı ve bunların sonucu olarak da güçlü motorlar kullanılmasına rağmen hem performansı hem de tüketim değerleri rakiplerinin gerisindeydi. Ancak her iki konuda da iyileştirme yapılmış olması Opel Insignia'nın karşımıza bambaşka bir model olarak çıkmasını sağlayacak gibi görünüyor. Zaten aracı test eden gazetecilerin de yorumları bu yönde ve aracı oldukça atak bulduklarını belirtiyorlar.   
      Diğer kesinleşen bilgiler 6 ileri manuel ve 8 ileri tork konvertörlü otomatik şanzıman GM E2XX platformu Önden çekişli  Sportback ve Sportwagon kasa tipleri Ford Focus RS benzeri sürekli 4x4 çekiş, tork vectoring ve adaptif süspansiyon sistemi 8 inch Apple Car Play ve Android Auto özellikli bilgi-eğlence sistemi Lastik ebatlarında bir değişiklik bulunmuyor SONUÇ   Öyle görünüyor ki yeni Opel Insignia eleştirilen bazı önemli noktalarını ciddi oranda iyileştirmiş ve karşımıza hem daha büyük ve rahat hem de daha performanslı ve düşük tüketime sahip değerleri ile çıkacak. Umarız ilk satılmaya başlandığında ülkemize düşük hacimli benzin ve dizel motorlara entegre edilmiş 8 ileri şanzımanıyla çıkar. Fiyatının da mevcut Insignia ile çok farklı olmayacağını umuyoruz ki VW Passat, Skoda Superb, Ford Mondeo ve Renault Talisman gibi dişli rakipleri karşısında sağlam durabilmesi için bu olmazsa olmaz bir parametre olarak dikkat çekecektir.         
       
       
       
       
       
       
      Kaynak:SekizSilindir

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×