Jump to content

Mazda 2 Yüksek Devir Problemi


orkunbekar
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Aracım 2011 Model Mazda 2 1.5 play otomatik vites. Alalı iki hafta oldu. Araç düz yolda 100'le giderken hızlanmak için gaza hafif bassam turbo moduna geçmiş gibi bağırıyor, 4000-4500 devirlere çıkıyor. Vites atsın diye ayağımı gazdan hafifçe çekiyorum ve biraz duruluyor araba. Vites attı herhalde diyorum. Ancak tekrar gaza biraz yüklensem yine aynı olay. Özellikle dik yokuşlarda baya bir bağırıyor motor ama kuru gürültü. Vites mi atamıyor yoksa 4 ileri vites olduğu için 4. vites aralığı çok mu ilerde bilmiyorum. Corolla vardı önceden hiç tereddüt etmeden 150 yapardım kafam rahat olurdu. Birkaç gün önce İstanbuldan Trabzona geldim. 1000 Km lik yolda cesaret edip 140-150 yapamadım.

Bu tarz bir durumla karşılaşan var mı? Bu bir arıza mıdır, Mazda 2 ler bu şekilde mi genelde?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sorununuz aracın daha önceden agresif kullanılmasından ötürü otomatik vitesin geç vites atmasıdır. akü kutup başını söküp kontak açık freni 2-3 kez pompalayın sonra geri takın düzelmesi gerekir. sakin kullanırsanız vitesleri daha erken atar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynı durum Mazda 3 lerde de var ses var görüntü yok durumu :) bu ne yazıkki 1,5 motor ve 120 beygirden kaynaklı. Gaza çok ani ve hızlı basmanız bir işe yaramıyor. Daha sakin gaz vermek gerekiyor.

 

Ama araba bu kadar bunu da kabul etmeniz lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şanzımanın sürücüye odaklı kendisini ayarlamasından dolayı kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Yoksa Mazda2 kullanan çoğu insan Mazda3'e falan nal toplattırır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mutlu hocam yarın servise göstereceğim arabayı. Sizin söylediğiniz çözümü de onlarla paylaşırım. Hem de bilgisayara bağlasınlar bir bakalım ne çıkacak.

Yalnız Mazda 3 için de aynı durum geçerli olduğuna göre Mazda servisine göstersem arabada sıkıntı yok diyecekler muhtemelen. Peki sizler benden eski Mazda kullanıcıları olarak sıkıntı çekmeden 150 km hıza ulaşabiliyor musunuz? Yani gaz ayarına alışmakla çözülüyor mu olay, yoksa sizde hala benim gibi geniş otoban yolunda bile 100-110 ile mi gidiyorsunuz?

Hızı sevmem diyorsanız 130'lara da düşebiliriz çünkü ben 130 yapmak için bile stres oluyorum. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mutlu hocam yarın servise göstereceğim arabayı. Sizin söylediğiniz çözümü de onlarla paylaşırım. Hem de bilgisayara bağlasınlar bir bakalım ne çıkacak.

Yalnız Mazda 3 için de aynı durum geçerli olduğuna göre Mazda servisine göstersem arabada sıkıntı yok diyecekler muhtemelen. Peki sizler benden eski Mazda kullanıcıları olarak sıkıntı çekmeden 150 km hıza ulaşabiliyor musunuz? Yani gaz ayarına alışmakla çözülüyor mu olay, yoksa sizde hala benim gibi geniş otoban yolunda bile 100-110 ile mi gidiyorsunuz?

Hızı sevmem diyorsanız 130'lara da düşebiliriz çünkü ben 130 yapmak için bile stres oluyorum. :)

 

Tam gazda çok rahat 180 e kadar çıkıyor. Fakat ben gaza çok az bastığımdan ötürü vites geçişleri hızlı olduğundan süre daha fazla oluyor. Otobanda bile vaktim varsa 90 ile en sağdan giderim daha az yakıt tüketmek ve lpg nin sübaplara en az zararı vermesi için.

Eğer başka bir araçtan geçtiyseniz mazda 3e başlangıçta bu tür sorunlarınız olacaktır. Mesela toyota yarisime göre direksiyonu daha ağır geldi, gaz pedalı daha yumuşak, haliyle daha hassas geldi. Sonradan 2-3 kere aküyü sıfırlayınca aslında gaz pedalının hassas değil, agresif kullanıldığından öyle algıladığını keşfettim. Tabi bakımların da önemi büyük.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracı servise götürdüm. Problem yokmuş. Sorun olmadığını öğrendikten sonra arabayı daha cesur sürmeye başladım. Artık rahatlıkla 130-140 yapıyorum. Demek ki sorun arabayı yeni aldığım için eleştirel bakmamdan kaynaklıymış.

Ayrıca haklısın Pan. Arabadan kendini aşmasını beklememek lazım.

Hepinize teşekkür ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hem Mazda 3, hemde Mazda 2 kullanmış birisi olarak. Mazda 2 yolda Mazda 3'e nal toplattırır. (Skyactiv ve dizel Mazda 3 hariç)

 

Ve şu kadarını söyleyeyim, adamı benzinli Mazda 3'ünden soğutturur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

herkese merhaba,

bende 2010 model mazda 2 fun+ sahibiyim.

bende en fazla 150 km hız yaptım..

bundan fazla gider miydi? giderdi bence ama yüksek hızda benim limitim 150 :)

 

arabanın özellikle vites geçislerin de, yokuslarda turbo ya gecmiş gibi bir ses cıkarması bende de  zaman zaman oluyor..

ama aynen soyledıgınız gibi.. agresif kullanmakla alakalı.. bende gazdan ayagımı hafifce çekip sonra tekrar yavasca gaz verıyorum.. standart kullanımlarda 3000 devir civarında gidiyor.

 

mazda 2 kullanması keyfli son derece seri bir araba.

 

özellikle benim gibi ilk arabası olacaklara birebir..

 

saygılarımla

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hiç böyle bir sıkıntı duymadım Mazda 2 için, Mazda 3 ağırdır, hantaldır ama 2 fişek gibi gider, ses yapar, icraat da yapar dediğiniz pozisyonlarda, çok rahat hızlanır...

 

Aracın ilk sahibi döneminden bir arızası olduğunu düşünüyorum, iyi bir servise baktırın....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.3 manuel mazda 2 kullanıyorum. en son 1.6 dizel tdci'den sonra kağnı gibi gelmisti. burada da çok kez dile getirdim ama aslında genel olarak otomobilde bir sorun olmadığını zamanla öğrendim. turbo dizelden sonra atmosferik 1.3 gerçekten yorucu olabiliyor. neyse efenim 15 yıl hep turbo dizel otomobiller kullanmış biri olarak alışması biraz zor olsa da şimdi yeni yeni (bir yıldan fazla!) benzinli motorları tanıdım diyebilirim. kesinlikle iki ayrı dünya.

şimdilerde 1.3 mazda 2 ile arada otobanda yokuş aşağı 185 bile yaptığım oldu. araba düzde normalde 160'a ise zar zor çıkıyor.

konuya gelirsek; sizinkine benzer bir durumu ben de dün ankara adapazarı arası gidiş geliş yaklaşık 600 km yol yaptığım kız arkadaşımın 2014 1.6 benzinli fiesta'sıyla yaşadım. küçük motorlarda otomatik otomobiller gerçekten zulüm oluyor. otobanda yokuşta gaza bastığımda vitesi "çok" küçültüp neredeyse 5.5-6 bin devirlere kadar çıkıyor sonra vitesi büyütüp tekrar tekrar küçültüyordu. bu bir süre böyle devam edince haliyle arabaya gıcık oldum. şehir içinde çok kullanmıştım ama şehirlerarası kullanmadan araba almamak gerek onu anladım. ama anormal durumu da kafaya taktığım için aynı yolda dönüşte bir sure benzinde kullanayım dedim bakalım nasıl davranıyor.işte burada neredeyse sorun çözüldü araba kendine geldi diyebilirim. yokuşta sadece bir vites düşürüp hafiften devrini alınca makul viteste ve devirde bağırmadan yokuş çıkmaya başladı. önceki olur olmadık yerde fazla vites küçültüp 5-6 bin devirlere zorlamama rağmen çıkmadı.

bu durumda;

ya lpg (brc marka) ayarlarında sorun var ya da lpg ayarında sorun yok da motor ivmelenme konusunda gerekli gücü lpg'den alamayınca vitesi daha da küçülterek işini yapmaya çalışıyor.

ama gerçekten hep manuel kullanan biri olarak gıcık oldum arabaya. öyle böyle saçmalamıyordu çünkü. 2.5 altı otomatik otomobillerin benim için olmadığını bir kez daha amladım:)

tabi sizin araçta lpg var mı bilmiyorum. hele ki 1.5 olarak 1.3 olandan daha iyidir çünkü bendeki 86 beygir, 1.5 102 beygir olmalı? şimdi al sat işi ile uğraşmaktan çekinmesem anında satar benimki temizliğinde ve renginde bir 1.5 play paket almak isterim. tabi manuel olması şartıyla.

iki günlük otomatikten sonra bugün kendimkine geçtiğimde araba kullanmak bu olsa gerek dedim şahsen.

otomatik, müdahaleye çok izin vermediğinden olsa gerek bana daha yorucu geliyor:) ben müdahale etmeyince yoruluyorum demek ki..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet aracım tüplü. Hatta alır almaz tüp taktırdım diyebilirim. Yalnız bahsettiğim sıkıntı tüpten mi kaynaklanıyor diye düşünerek şehirler arası yolda benzinde de kullandım. Mesele bahsettiğiniz gibi otomatik ve küçük motor olması. Yine de gaz pedalının hassasiyetine oldukça alıştığım için artık kafaya takmıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet aracım tüplü. Hatta alır almaz tüp taktırdım diyebilirim. Yalnız bahsettiğim sıkıntı tüpten mi kaynaklanıyor diye düşünerek şehirler arası yolda benzinde de kullandım. Mesele bahsettiğiniz gibi otomatik ve küçük motor olması. Yine de gaz pedalının hassasiyetine oldukça alıştığım için artık kafaya takmıyorum.

 

Ben tam aksini düşünüyorum, o ebattaki ve hafiflikte ki bir otomobile. 1.5 cc motor ve 103 Hp fazla bile.

 

B segmentinde ki otomobillere genelde 1.2 - 1.4 cc arası motor koyuyorlar. Hp güçleride 75-90 hp arası geziyor. Mazda 2 bu konuda çok çok iyi. 

 

C segmentinde ki 1.6 Hacmine sahip. Mazda 3'ün, 105 Hp olduğunu düşünürsek. Mazda 2 mükemmel bir performansa sahip diyebilirim.

 

Tekrar yineliyorum...Benzinli bir Mazda 3 (At) kullanıcısı, gelsin birde Mazda 1.5 Mazda 2 kullansın. Yeminle Mazda 3'ünden soğur, soğur, soğur....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ah bir de bu söylelenenleri 1.3 mazda 2 için ben de kullanabilseydim:)

20 civarı beygir umarım iyi etki ediyordur çünkü dizelin torkuna ve gücüne alışmış biri olarak su an susmakla yetiniyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...