Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Yüksek Devirlerde Vites Geçişi


Eyüp Çağatay Ceylan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Eyüp Çağatay Ceylan

merhaba,

 

geçen ay Mazda 3 1.6 impressive satın aldım.

 

vites geçişlerini yüksek devirde yapıyor sanki biraz, araç 4000 Km de henüz,

 

bundan önce 1.6 dynamic vardı, onda böyle değildi.

 

normal mi bu yoksa anormal mi bilemedim

 

şimdiden yardımlarınız için,

 

teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bundan önceki kullanıcının sürüş tarzını devam ettiriyor demek ki şanzıman. Ben test etmedim ama Mutlu arkadaşımız akü kutup başlarını söküp, bekleyip tekrar taktığınızda kendisini resetlediğini belirtmişti.


Bu arada araç 4000 km'de mi? Yoksa yazarken mi hata oldu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

40bin km.dir o. :)
Aynen önceki sahibi agresif bir sürüş tarzı benimsediyse, haliyle şanzıman da böyle alışmıştır. Akü resetleme yaparak ve çok sakin kullanarak şanzımanın karakteristiğini sıfırlayabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ne kadar sert kullanırsan kullan ayağını gazdan çektiğinde bir üst vitese geçmesi lazım. Ayarını kendin yapabilmelisin. Çok hafif bastığında 4000 leri görüyorsa sıkıntı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba, bende yaklaşık 1ay önce 2011 Mazda 3 Impressive M/T (manuel) sahibi oldum. Bu arada aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın. Daha önceki aracım 1.3 CDTI Opel Corsa 2004'deki devir aralıklarına alışkın olduğumdan Mazda'nın devir aralıkları çok garip gelmişti. Önceki aracımda 2200d/dk'da 100km/h ile gidiyordum fakat M3'de bu devir aralığı 80-85km/h aralığına denk geliyor. Yaklaşık 2900d/dk'da 100km/h'ye sabitleyebiliyorum ve buna halen alışamadım ve normal mi emin değilim. Corsanın toplam devir arılığı 6000d/dk olduğundan ve Turbosu olduğundan dolayı M3'de bir sorun yoktur diye düşünüyorum. Corsa hem çok hafif hemde Turbolu olduğundan dolu dolu gidiyordu. Mazda3 ise hem daha ağır hemde atmosferik olduğundan sanırım daha yüksek devirlerde verimli olabiliyor. BBildiğim kadarıyla bizim atmosferik 1.6 motorlar 4000d/dk bandından itibaren tam güç sağlayabiliyorlar. Sizin devir aralıklarınızda buna yakınsa ve düşüncelerim doğruysa sanırım normal bir durumdur. Yine bilgisi olan arkadaşlar bizleri bilgilendirirse sevinirim.

Bu arada konu açılmışken M3'ün 4. ve 5. viteslerdeki aşırı yavaş ivmelenmesi şu an aklıma en çok takılan konu. Eğer 3.vitesi dolu dolu çevirmez isem (örn.2500d/dk'da 4.vitese atarsam) 4.vites aracı yeteri kadar ivmelendiremiyor. 3.vitesi 5000d/dk'lara kadar çevirip 4'e geçersem biraz daha verimli gibi oluyor fakat bu sefer de 5.viteste araç neredeyse ivmelenmiyor. Bakıma götürdüğümde servis ile de konuşacağım bu konuyu ama bu konuda bilgisi, düşüncesi olan arkadaşlar da fikir verebilirse sevinirim.

SpeedMazda tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Corsa dizel, mazda3 benzinli olduğundan devir farkı gayet normal. Corsa 4500 devir çevirebilirken mazda3 6700 devir çevirebilir. Corsa dizel olduğundan düşük devirlerde yüksek torku sayesinde verimli (canlı ), mazda 3 atmosferik benzinli olduğundan yüksek devirlerde verimli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba, bende yaklaşık 1ay önce 2011 Mazda 3 Impressive M/T (manuel) sahibi oldum. Bu arada aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın. Daha önceki aracım 1.3 CDTI Opel Corsa 2004'deki devir aralıklarına alışkın olduğumdan Mazda'nın devir aralıkları çok garip gelmişti. Önceki aracımda 2200d/dk'da 100km/h ile gidiyordum fakat M3'de bu devir aralığı 80-85km/h aralığına denk geliyor. Yaklaşık 2900d/dk'da 100km/h'ye sabitleyebiliyorum ve buna halen alışamadım ve normal mi emin değilim. Corsanın toplam devir arılığı 6000d/dk olduğundan ve Turbosu olduğundan dolayı M3'de bir sorun yoktur diye düşünüyorum. Corsa hem çok hafif hemde Turbolu olduğundan dolu dolu gidiyordu. Mazda3 ise hem daha ağır hemde atmosferik olduğundan sanırım daha yüksek devirlerde verimli olabiliyor. BBildiğim kadarıyla bizim atmosferik 1.6 motorlar 4000d/dk bandından itibaren tam güç sağlayabiliyorlar. Sizin devir aralıklarınızda buna yakınsa ve düşüncelerim doğruysa sanırım normal bir durumdur. Yine bilgisi olan arkadaşlar bizleri bilgilendirirse sevinirim.

Bu arada konu açılmışken M3'ün 4. ve 5. viteslerdeki aşırı yavaş ivmelenmesi şu an aklıma en çok takılan konu. Eğer 3.vitesi dolu dolu çevirmez isem (örn.2500d/dk'da 4.vitese atarsam) 4.vites aracı yeteri kadar ivmelendiremiyor. 3.vitesi 5000d/dk'lara kadar çevirip 4'e geçersem biraz daha verimli gibi oluyor fakat bu sefer de 5.viteste araç neredeyse ivmelenmiyor. Bakıma götürdüğümde servis ile de konuşacağım bu konuyu ama bu konuda bilgisi, düşüncesi olan arkadaşlar da fikir verebilirse sevinirim.

 

Aracın bakımları tam mıdır? Bujiler, hava filtresi değişti mi? Yağın durumu iyi mi? LPGli mi? LPGli ise ayarı düzgün mü? (Benzinde de gazda da aynı şekilde gibi bir cevap bu soru için yeterli değildir.) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eyüp Çağatay Ceylan

Bundan önceki kullanıcının sürüş tarzını devam ettiriyor demek ki şanzıman. Ben test etmedim ama Mutlu arkadaşımız akü kutup başlarını söküp, bekleyip tekrar taktığınızda kendisini resetlediğini belirtmişti.

Bu arada araç 4000 km'de mi? Yoksa yazarken mi hata oldu?

 

aracın ilk sahibi bayan pek öyle agresif kullandığını zannetmiyorum. 

 

zaten araç 1 senedir falan kapalı otopark da muhafaza ediliyormuş,

 

pek kullanılmamış eşinin aracını kullanıyormuş.

 

ayrıca aracım şuan 4900km de. aracı aldığımda 3500km de idi.

 

teşekkürler yardımlarınız için.

 

aracın tüm bakımları yapılmıştır. 2017' e kadar da muayenesi vardır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...