Jump to content
blanebate

Karbüratörlü Mazda 626'yı Enjeksiyonluya Dönüşümü

Tavsiye Edilen Mesajlar

blanebate    33
blanebate

Merhaba 1990 model karbüratörlü olan aracımı enjeksiyon luya çevirmeyi düşünüyorum bizim araçlar türkiyeye gelenler genelde 8v karbüratörlü bu araçlarin yurtdışı modelleri bildiginiz gibi enjeksiyonlu. Merak ettiğim direk olarak karbüratör ve emme manifoldu çıkarip enjeksiyonlu modellin parçalarını takarak çevrim olabilirmi yoksa motorada müdahalede bulunmak gerekirmi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.494
Mehmet Özdemir

Türkiye'de veya başka yerde uygulanmış mı hiç? Araştırdınız mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
blanebate    33
blanebate

Hayır detaylı araştırma yapmadım ama 626 ların enjeksiyonlularida oldugundan çok sıkıntı olmaz diye düşünüyorrum parçalarida buldum rusyadan çok cüzi bir rakama tekabül ediyor hatta motor değiştirmenin yasal prosedürleri kolay olsa mazda 626 2.0 16 v 4ws motoru bile buldum ama getirmek baya zahmetli parçalar küçük olunca sıkıntı çıkmıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mursel_Balci    432
Mursel_Balci

626 motoronu enjeksiyonluya çeviren birisini tanıyorum. Türkiyeye gelen 929 modellerinin 2,0 motorlu olanları bizim motorlarla aynı sayılır onlar enjeksiyonlu. üst kapakta ufak tefek farklılıklar var. yani 929'un üst kapak emme manifoldu enjektörler, hava filtresi kutusu, boğaz kelebeği, beyin, sensörler, benzin pompası eklenirse oluyor. tabi bir de bu işlemi yapacak iyi bir usta lazım. üst kapağa flanş yapılırsa değiştirmeye de gerek kalmayabilir belki.

 

Eğer rusyadan getirtecekseniz motor koduna göre yine aşağı yukarı aynı parçaları getirtebilirseniz olur sanırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    484
NoooFearrrr

     Hiç önermiyorum, motoru parçaları almak bir yana bunları monte edecek ustayı bulmak daha zor bana kalırsa arabanı hiç kurcalama sonra bu günlerini ararsın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
blanebate    33
blanebate

941090161-3428-5151.jpg

http://www.imageuplo.com

16931930791-1617-5151.jpg

http://www.imageuplo.com

941090131-454-5151.jpg

http://www.imageuplo.com ben resimlerden gördügüm kadarıyla motor ların arasında bir fark olmadığını kanaatine vardım fiyatta tr ye göre çok komik bir rakam olunca neden olmasın dedim ve full bütün parçalar. Rusya ya arada gidiyorum alır gelirim diye düşündum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik    645
zoptrik

Böyle bir şansınız varsa hiç kaçırmayın derim. 

Ama amaç ne? Yakıt ekonomisi ise çok bir şey farketmez üstüne sıralı sistem LPG ihtiyacınız olacak. Bunun dışında ben olsam 12v turbolu modeller var. onların sistemini araştırırdım. Eğer böyle bir sistem bulsaydım muhtemelen aracımı satmazdım. 

Kolay gelsin. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
blanebate    33
blanebate
:) hemen olacak bir iş değil direk tr ye kargo çok pahalıya geliyor benim planım orada bir arkadaşa aldirip kendim gittiğim zaman getirmek tabi buda biraz sıkıntılı araçla gitmek lazım veya bir tirci ilçede olabilir insannin aklına neler geliyor sunroof var orjinal full motor var 16 valf. 2.0. Burada bu işlere girsen para yetişmez 6-7 bin ruble

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Oziyal    639
Oziyal

:) hemen olacak bir iş değil direk tr ye kargo çok pahalıya geliyor benim planım orada bir arkadaşa aldirip kendim gittiğim zaman getirmek tabi buda biraz sıkıntılı araçla gitmek lazım veya bir tirci ilçede olabilir insannin aklına neler geliyor sunroof var orjinal full motor var 16 valf. 2.0. Burada bu işlere girsen para yetişmez 6-7 bin ruble

Bende amerikadaki arkadaşlarla görüşüyorum neler neler var dediğiniz gibi hız sabitleyici ve otomatik ayarlanabilir süspansiyon işte tedarik etmek çok zor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
iskambil77    72
iskambil77

Hiç önermiyorum, motoru parçaları almak bir yana bunları monte edecek ustayı bulmak daha zor bana kalırsa arabanı hiç kurcalama sonra bu günlerini ararsın.

katılıyorum. Motorlara bakınca yapılacak olanlar hiçte küçümsenecek miktarda değil. Ciddi anlamda bir ustaya ihtiyacın olur. Tabii motor değişimi yapılamaz ise geri dönüşte mümkün olmaz ise boşa harcanmış bir yığın emek ve bir motor. İşin ruhsat kısmıda bir engel bana göre.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ali gb    28
ali gb

enjeksiyonluya çevirmene gerek yok, pistonları büyüttür 1.6 ise aracın, 1.7 olur. benim ustam kendi 323 sedanına öyle yapmış. bi kaç da ayar çekmiş 2. vites de 110 u görüyormuş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
blanebate    33
blanebate

Ben okadar riskli bir iş olduğunu düşünmüyorum açıkcasi emme manifoldu girişleri tıpatıp aynı komple enjeksiyon sistemi ecu hava akismetre filtre kutusu ile bu iş ile halledip tamamlanir diye düşündüm bunlarin hepsinin maliyeti 250 lirayı bile bulmuyor adamla konuştum rusya içinde istediğiniz adrese gönderebilecegini söyledi tabi alıp hemen getirttip takmakya çalışmam yılbaşında kuzey kafkasya ya gitmeyı planliyorum orada aynı model inceleyip gerekirse satın almayı düşünüyorum tabi gelirken araç orada kalacak malzemeler olmama ihtimali olursa araçlada kalabilir gittikçe araç sıkıntımızda olmaz böylece

enjeksiyonluya çevirmene gerek yok, pistonları büyüttür 1.6 ise aracın, 1.7 olur. benim ustam kendi 323 sedanına öyle yapmış. bi kaç da ayar çekmiş 2. vites de 110 u görüyormuş.

Aracım 2.0 motor. Problemi yok çok şükür aracı güneş yanıklarından dolayı komple boyatmayi düşünüyorum tavan arka bagaj dışında komple boyanmış ama düzgün olmamış

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
blanebate    33
blanebate

merhaba arkadaşlar

karbüratörü enjeksiyona çevirme hesapları yaparken yeni bir araç sahibi oldum rus ilan sitesinde bulduğum 1990 mazda 626 2.0i 16v gt yi satın aldım demiyeyim aldırdım fiyat olarak 48500ruble tl olarak 2260liraya denk geliyor araç novosibirskten maykop şehrine kadar 4000km yol yapmış ve bır problem çıkarmamış  268000kmde ymiş tabiki ben aracı görmedim aşagıda satıcının koymuş olduğu resimleri ekledim  kısmetse seneye yazın rusyaya gıtmeyi düşünüyorum araç orada kalacak tr ye getirme prosedurü hakkında bilgim yok  ama karbüratörü  enjeksiyona çevirme değilde komple motor değiştirme yoluna gitmeyi düşünüyorum 

150135102.jpg

151023449.jpg

150135210 (1).jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Oziyal    639
Oziyal

Hayırlı olsun güle güle kullan motor değiştirmek sıkıntı çıkartabilir çünkü motor numarası kontrolü tüv de yapılıyor diye biliyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    484
NoooFearrrr

      Bu motorun buji kablolarını koruyucu kapagı çok iyiymiş.  Sonradan birçok parçayla uğraşmaktansa bu komple motor fikri çok daha iyi olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×