Jump to content
matimato

1.Nesil Mazda 3 Otomatik Vites Kaçırma Sorunu

Tavsiye Edilen Mesajlar

matimato    0
matimato

merhabalar sizinle yaşadığım bir sorunu paylaşmak istiyorum. Bayram olduğu için de malum yardım alamadım.

Mazda 3 120.000 km 2006 model de

1. Geri vitese taktığımda önceden ileriye hiç kaçırmazdı.Şimdi düz yolda bile geriye takınca hafif ileriye gidiyor sonra geri vitese geçiyor. Sanki o arada vitese geçmiyor gibi.

2. Vites geçişlerinde araç ileri doğru itiliyor sanki.

3. 2. vitesten 3. vitese geçerken araba bağırıyor.Gaz veriyor. Çok zorlanıyor. Ama diğer vites geçişlerinde sorun yok.

4. Manuele geçmiyor. Manuel kısmına aldığımda ekranda AT yazmaya devam ediyor. Ve otomatik vites çalışmaya devam ediyor.

 

Bu sorunları son 2 gündür yaşıyorum.

 

Sizce sorun ne olabilir. Teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.252
Mutlu Tekir

Yağı değiştirdiniz mi hiç?

Manuel kontrol anahtarı bozulmuş olabilir.

3. Vitese geçerken bağırıyor dediniz. Akü resetleme yapıp ve sakin kullanarak deneyin bir de

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
matimato    0
matimato

En son 100.000 bakimda yetkili servise gitmistim eskiden manuele gecince vites satisi yazardi ekranda vb artik manuele gecsemde otomatik devam ediyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.252
Mutlu Tekir

Yetkili servise gittiniz de şanzıman yağı değişti mi? Değiştiyse eğer atf m-v standartlarında bir yağ ile mi değişti? Süzgeç de değişti mi?

Vites geçişlerindeki sertlik yağdan kaynaklı olabilir büyük ihtimalle.

Manuel kontrol için anahtar çalışmıyor işte (switch). Elektrikçi bağlantıları kontrol edebilir.

3. Vitesteki durum akü resetlemeyle gitmiyorsa selenoidde bir sıkıntı olabilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emreozkaya    25
emreozkaya
9/24/2015 4:43:24, Mutlu Tekir :

Yetkili servise gittiniz de şanzıman yağı değişti mi? Değiştiyse eğer atf m-v standartlarında bir yağ ile mi değişti? Süzgeç de değişti mi?

 

Vites geçişlerindeki sertlik yağdan kaynaklı olabilir büyük ihtimalle.

Manuel kontrol için anahtar çalışmıyor işte (switch). Elektrikçi bağlantıları kontrol edebilir.

3. Vitesteki durum akü resetlemeyle gitmiyorsa selenoidde bir sıkıntı olabilir

Bu akü resetleme nasıl yapılıyor 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.252
Mutlu Tekir
10 saat önce, emreozkaya :

 

Akü eksi kutup başını çıkarıp kontak açıkken fren pompalıyosunuz 5 dk kadar bekleyince sıfırlanmış oluyor 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emreozkaya    25
emreozkaya
10 saat önce, Mutlu Tekir :

Akü eksi kutup başını çıkarıp kontak açıkken fren pompalıyosunuz 5 dk kadar bekleyince sıfırlanmış oluyor 

Cevabınız için teşekkürler peki Kaçkere pompalıyoruz freni belli bi sayısı varmi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.252
Mutlu Tekir
6 dakika önce, emreozkaya :

Cevabınız için teşekkürler peki Kaçkere pompalıyoruz freni belli bi sayısı varmi

önemli olan akü kutup başını sökünce sistemde kalan statik elektriği de bitirmek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×