Jump to content
Oziyal

Makale : Eskişehir Tülomsaş Elektirkli Lokomotif Üretiyor

Tavsiye Edilen Mesajlar

Oziyal    677
Oziyal

Çevreci GE Lokomotifleri Türkiye’nin Yükünü Taşıyor

 

moving_powerhaul.jpg

 

GE’nin iş kollarından biri olan GE Ulaşım, dünyanın en zorlu ulaşım problemlerinin üstesinden gelerek; raylı sistemler, madencilik ve denizcilik endüstrilerini şekillendiren ekipmanlar üretiyor.

Dünya üzerinde 50’den fazla ülkede yaklaşık 20 bin GE lokomotifi kullanılıyor. Türkiye’nin tek lokomotif üreticisi TÜLOMSAŞ ile 2012 yılında yaptığı stratejik ortaklığını kapsamında bilgi ve birikimini paylaşıyor, son teknoloji lokomotiflerin üretilmesi için Türk mühendislerin ve teknisyenlerin yetişmesine katkıda bulunuyor.

 

GE Ulaşım ve TÜLOMSAŞ, bugüne kadar üretilen PowerHaul™ yük lokomotiflerinden 5’ini Eylül ayında kullanıma hazır olarak TCDD’ye teslim etti ve yıl sonunda kadar 5 adet daha teslim edecek. Son teknolojiye sahip, güvenli ve çevreci özellikleri ile öne çıkan PowerHaul™ yük lokomotifleri, öncelikli olarak Eskişehir, Afyon, Bilecik, Ankara gibi yük taşımacılığının yoğun olduğu hatlarda sonrasında da tüm Türkiye’de kullanılacak.

Eskişehir’de üretilen lokomotifler, Türkiye’nin yanı sıra, Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’ya da ihraç edilecek. İlk lokomotifin ihracatı ise Avrupa’ya 2014 yılında gerçekleşmişti. 2023 yılına kadar ise yıllık 50-100 adet Powerhaul™ lokomotif üretilmesi ve bunlardan 30-70 adedinin ihraç edilmesi planlanıyor.

 

GE Ulaşım Avrupa, K. Afrika, Ortadoğu, Rusya, Türki Cumhuriyetler Genel Müdürü Gökhan Bayhankonuyla ilgili olarak, “TÜLOMSAŞ ile işbirliğimiz kapsamında yerel üretimi ve istihdamı destekleyen taahhütlerimizi yerine getirmekten dolayı mutluluk duyuyoruz. Türk mühendislerimizin ve teknisyenlerimizin eseri olan 5 PowerHaul™ yük lokomotifini başarıyla tamamlayarak TCDD’ye teslim ettik. 2015 yılına kadar ise 5 PowerHaul™ yük lokomotifi daha teslim etmeyi hedefliyoruz. GE Ulaşım olarak yenilikçi teknolojilerimiz ve deneyimlerimiz ile Türkiye’nin tek lokomotif üreticisi olan TÜLOMSAŞ’ı desteklerken, ülkemizin ihracat kapasitesine, teknolojik gelişimine ve demiryollarındaki yatırım hedeflerine katma değer sağlamaktan dolayı gurur duyuyoruz” dedi.

 

Türk mühendislerin başarısı

GE ve TÜLOMSAŞ ortaklığı sonucunda, iş gücünün gelişmesi ve inovasyon çalışmalarının artırılması için yıl boyunca TÜLOMSAŞ çalışanları GE mühendis ve teknisyenleri tarafından hem Eskişehir’de hem de GE Erie Pennsylvania’da eğitim aldılar.

 

Yenilikçi, çevreci, daha hızlı ve daha verimli

PowerHaul™, diğer yük lokomotifleri ile karşılaştırıldığında daha güçlü, temiz ve yakıt verimliliği açısından daha uygun bir lokomotiftir. Yük taşımacılığında hız, güven ve uygun maliyet özellikleri ile öne çıkan GE PowerHaul™ Lokomotif, V-16, çift turbo 3,700-GHPor, 2.750 kW motor, 6 aks, gelişmiş AC çekiş sistemi ve dinamik frenleme ile, hafif aks-yükü uygulamalarını desteklemeye yönelik daha fazla beygir ve çekiş gücü için tasarlandı. Günümüz çevre sorunlarına yenilikçi çözümler sunmak hedefiyle üretilen PowerHaul™ Lokomotifler, GE’nin enerji verimliliği sözü doğrultusunda diğer lokomotiflere kıyasla sera gazı emisyonlarını yaklaşık yüzde 18 oranına kadar azaltıyor. Düşük bakım – onarım maliyetine sahip PowerHaul™ Serisi ayrıca EU Stage emisyon standartları ile uyumludur ve yerel gerekliliklere kolayca adapte olarak esnek bir platform sunuyor. Lokomotif kabininin ergonomik olarak tasarlanmasının ve maksimum verimlilik sağlamasının yanı sıra, ağır yük taşıma esnasında dinamik frenleme özelliğiyle de pürüzsüz kullanım deneyimi sunuyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.536
Mehmet Özdemir

Güzel haber.. Bu Tülomsaş General Electric'le ortak mıdır yoksa sadece bilgi alışverişi mi yapıyorlar?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Oziyal    677
Oziyal

Güzel haber.. Bu Tülomsaş General Electric'le ortak mıdır yoksa sadece bilgi alışverişi mi yapıyorlar?

 

Ben zaten anlamıyorum Tülomsaş üreten bir firma ve devletin biz gidip tranvaylarımızı falan dışarıdan alıyoruz, stratejik ortaklık var sanırım yoksa firma devletin :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.820
Burak

"çift turbo 3,700-GHPor" daki GHPor ne birimi bilen var mı arkadaşlar ? İlk defa duydum da :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SeymeN67    67
SeymeN67

Başlıktaki üretiyor kelimesini heryerde okumaya başladım. Şase yi kendi yapıp diğer aksamları hep dışarıdan gelen bir lokomotif yerli üretim olabilirmi? Çalıştığım kurum olarak 3 tane lokomotifi burada yaptırdık. Motor cummis, şanzıman voiht, elektronik kısımları knorr. yani para eden parçaları ve teknoloji hep yabancı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.274
Fotifoti

Millidir o milli. tarih kitaplarımız eskiden Milli tarih kitabı idi, şimdi sadece tarih. Hiç bir yerde milli kalmadı. Rıdvan'ın ne zaman milli olduğunu bile öğrenemedik. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
peaceseller    76
peaceseller

Bir bilgi. Biz de Ankara'daki Bozankaya adlı firmamızda kendi tasarımımız ve markamızla dizel, CNG, elektrikli otobüs ile tramvay ve troleybüs (bizim verdiğimiz isim trambus) üretiyoruz.

 

www.bozankaya.com.tr

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
peaceseller    76
peaceseller

Başlıktaki üretiyor kelimesini heryerde okumaya başladım. Şase yi kendi yapıp diğer aksamları hep dışarıdan gelen bir lokomotif yerli üretim olabilirmi? Çalıştığım kurum olarak 3 tane lokomotifi burada yaptırdık. Motor cummis, şanzıman voiht, elektronik kısımları knorr. yani para eden parçaları ve teknoloji hep yabancı

 

Evet,üretiyor. Üretmiyor mu? %100 yerli üretim diyen yok zaten haberde. Ne yapalım yerli motor, yerli şanzıman yok diye hiçbir şey yapmadan oturalım mı? Bir yerlerden başlanıyor işte. %100 ünü ithal etmek yerine %50 sini ithal etmek daha iyi değil mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SeymeN67    67
SeymeN67

Evet,üretiyor. Üretmiyor mu? %100 yerli üretim diyen yok zaten haberde. Ben de milletimizin yerlilik oranı %100 olmadıkça burun kıvırma tavrını anlayamıyorum. Ne yapalım yerli motor, yerli şanzıman yok diye hiçbir şey yapmadan oturalım mı? Bir yerlerden başlanıyor işte. %100 ünü ithal etmek yerine %50 sini ithal etmek daha iyi değil mi?

Hayırdır. Bu tavrınızin anlamı nedir? Damariniza basılmış gibi bir haliniz var. Tamam %100 yerli demiyor ama öyle ima ediliyor. Montajını yaptığın bir şey için bu kadar övünursen o dediğin %100 yerliyi yapma yolunda 1 adım ilerleyemezsin. Birde şu %100 yerli yada %70 yerli diye birşey olmaz. Yerli diyebilmek için toplamı Türkiye de üretilmiş olmalıdır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.252
Mutlu Tekir

"çift turbo 3,700-GHPor" daki GHPor ne birimi bilen var mı arkadaşlar ? İlk defa duydum da :)

 

Burak abi o HP dir, diğerleri yazım hatasıdır, 2750 kw=3688 hp yapıyor onu yuvarlamışlar sanırım.

 

Bu montaj yapmak, yerlilik konusunu anlamıyorum bir türlü. Apple ürünlerinin montajı çinde yapılıyor, çoğu araç, elektronik parça uzakdoğuda üretiliyor. Büyük firmalar parçaları ucuza ürettirip kendi ülkelerinde de birleştirebiliyorlar araçlarını. Şimdi bunlar onlara göre yerli olmuyor mu?

Airbus 4 ülke kurucusu ile oluşmuş ve aralarında Türkiye'nin de olduğu çeşitli ülkelere parça ürettiriyorlar.

Otokarda Türkiye'nin ilk doğalgazlı ve ilk elektrikli otobüsü ve ilk elektrikli minibüsü üretiliyor. vs. vs. üretilenlere bakalım, montaj olmasına değil. Globalleşen dünyada, herşeyiyle tamamiyle kendisine yeten ülke çok azdır. 

 

Bu arada Tülomsaş dışında Sakarya Tüvasaş, Sivas Tüdemsaş, Kayseri'de de vardı bir tane, diğer raylı sistemler fabrikalarımızdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
peaceseller    76
peaceseller

Hayırdır. Bu tavrınızin anlamı nedir? Damariniza basılmış gibi bir haliniz var. Tamam %100 yerli demiyor ama öyle ima ediliyor. Montajını yaptığın bir şey için bu kadar övünursen o dediğin %100 yerliyi yapma yolunda 1 adım ilerleyemezsin. Birde şu %100 yerli yada %70 yerli diye birşey olmaz. Yerli diyebilmek için toplamı Türkiye de üretilmiş olmalıdır

 

Açık olmayan ya da imalı birşey yazmadım, gayet net. Ayrıca yerlilik oranı diye bir kavram vardır, araştırınız. Bazı kamu ihalelerinde yerlilik oranı maddesi bulunur. Peki mesela Volvo %100 yerli midir sizce? Ya da MAN? Mercedes? 

 

Ben %100 mü diye bakmam, her atılan adıma saygı duyarım, arkasında alınteri, uzun mesailer vardır. İçindeki bilir, dışarıdan bakan olmamış deyip keser atar. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Gökhan    697
Gökhan

Olsun, küçükte olsa, adım adımdır. Ve durmaktan iyidir. Saptırmamak kaydıyla tabi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SeymeN67    67
SeymeN67

Bu konuda açıklama yapmak mecbur oldu. Bu kafayla gidersek 3. Dünya ülkesi olmaktan kurtulmayız arkadaşlar. Teknoloji başkasının montajı üretimi bizim olan her şey ülkemizden dışarıya para çıkışını hızlandırır. Hele hele dışarıdan alınan ürünlerin ömrü o ülkenin o firmanın keyfine kalmıştır. 4-5 trilyonluk (en küçüğü ) lokomotifin 1 parçasını bulamadığınız da mecburen hurdaya çıkarmak zorunda kalırsınız. Bunun gibi hurdaya çıkan 5 adet lokomotifimiz vardı. Uzun vadede baktığınızda işler hiç te güllük Gülistanlik değil.

Uzun lafın kısası teknolojiyi kendimiz üretip öyle sevinsek daha iyi olur.

Alın teri ve emeğe gelince ona kimsenin hele benim hiç bir şey dediğim yok. Benim için en yüce değer emektir.

Biz ancak dışarıya kaçırdığımiz beyinler orada Nobel ödülü alınca seviniriz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.252
Mutlu Tekir

Yerlilik konusunu açalım o zaman. 

Yerli motorumuzu üretebiliyor muyuz? Evet, Türk Traktör.

Yerli piston, segmanımızı yapabiliyor muyuz? Evet yapanlar dolu.

Yerli motor projelerimizi yapabiliyor muyuz? Evet.

Yerli çipimizi üretebiliyor muyuz? Aselsan.

Yerli raylı sistemler araçlarını da üretebiliyoruz. Varsın bir kısmı dışarıdan olsun, bu dışarıdan alınanlar ülkemizde yapılamayan şeyler midir? Hayır.

 

Aynı şekilde yerli otobüsümüz var mı? Var Otokar.

Minibüsümüz? Otokar, Temsa, BMC.

Elektrikli ve doğalgazlı ilk otobüsümüz. Otokar.

Ek olarak motor üreten fabrikamız. Tümosan.

Toyota, Hyundai, Ford, Renault, Peugeot için ülkemizde araçlar üretiliyor. Bunlardan da illaki bilgi birikim isağlanmıştır.

Şimdi illaki herşeyiyle yerli olacak diye yerli otomobilimiz mi olmalı? Eğer kaliteli olmayacaksa, kaderi devrim gibi olacaksa, ortadoğuda kullanılamayacak ve servis ağı yeterli olmayacaksa ve haliyle ekonomik kâr durumları düşünelerek gerekliliği tartışılır. Gerekli şeyleri yapabiliyorken yerli yerli diye de açılmamak, gereksiz uğraşlara kapılmamak gerekir.

 

Tabiki ülkede gidişat güllik gülistanlık değil. Ama mühendislerimiz güzel işler de çıkarıyor. Japonya ve Çin, eskiden kopyalayarak üretirlerken ve kalite düşükken ürünlerinde, günümüzde Japon malları en kaliteli ve sorunsuzluğuyla öne çıkıyor. Çin de bu hedefte ilerliyor, tüm dünyanın "MONTAJ" cenneti...

 

"Biz ancak dışarıya kaçırdığımiz beyinler orada Nobel ödülü alınca seviniriz. " çok doğru bir laf.

Saygılar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.820
Burak

Burak abi o HP dir, diğerleri yazım hatasıdır, 2750 kw=3688 hp yapıyor onu yuvarlamışlar sanırım.

 

Aslında öyleymiş gibi görünüyor. Hatta sen ilk söyleyince "3700 GHP or 2750 kW" yazacaklarına yanlış yazmışlardır diye düşündüm ama makalenin orijinalinde de aynısı var. Ya balık baştan koktu ya da cidden çok az kişinin bildiği bir birim ile karşı karşıyayız :D

 

http://www.getransportation.com/news/ge-transportations-powerhaul-series-locomotives-expands-footprints-deliver-best-class-haulage

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×