Jump to content

Mazda 3'ümü Satıp, Vw Golf 7.Nesil Almak ?


yigitgurel

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaslar merhaba.

Mazda forumunda mazda satip golf almayi dusunuyorum diyerek fanatiklerin gazabina ugrayabilirim belki yine de sormak istiyorum. 2012 mazda 3 mirai var. Daha once de 2006 mazda3 vardi. Bu yeni araca alisamadim. Kalitesiz geldi.ic mekanda plastik cok fazla. Gecenlerde baska konu altinda bunu yazmistim.

2 gun knce golf 7 1.2 tsi test ettim. Dis tasarim haricinde golf cok daha iyi gibi geldi. Ayni gun sifir mazda 3 testine de gittim. Yine de golf daha kaliteli hissi yaratti. Sizce durum nedir?

Goruslerinizi merak ettim. Selamlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda'nın 3 serisi 2006'larda daha iyiydi, iç-dış tasarım olarak; motor ve mekanik ve elektronik aksamlardaki teknolojik geliştirmeler değerlendirme dışında. Sırf yeni model değişik olsun diye oturmuş bir tasarımla çok oynamamak gerekiyor.

 

Golf 7'ye gelince, Golf 7 diye bir model yok aslında ya da Sahibinden ona kategori açmamış, daha cok Golf 1.6 Midline Plus kagetorisi altında geçiyor. Oradaki Midline 'taki mid yerine comfort, trend, high gibi başka takılar da geliyor ki aynı tipte arabalar arasında kendini farklı hissettirme görevi görüyor olmalı mid orta şeker, comfort konforlu, trend yeni moda, high ta yüksek his veriyor olmalı ki bu tür sınıflandırmaya tabi olmak bana koyar, yani güzel iç tasarımı veya başka iyi şeyler için gidip Golf almam mümkün değil, şahsen. Bir de dıştan Polo gibi ve Polo'dan daha garip durmuyor mu. İllaki VW alcaksın deyip önüme Golf ve Polo koysalar Polo tercih ederdim, çünkü daha iyi duruyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam birkac duzeltme yapmak isterim izninizle. Golf 7den kasit 7.nesil golf anlaminda. 3.nesil mazda 3 gibi.

Golfte ayni sekilde mazda gibi donanimlarina isim vermis. Bunda da garipsenecek bir durum yok diye dusunuyorum. Kisisel tercihler farkli olabilir tabi sizin tercihinize de saygi duyuyorum. yeni mazdalarin hicbir donaniminda sunroof olmamasi da kotu bi durum. Bu arada yazdiginiz ilk paragrafa sonuna kadar katiliyorum.

Cihan hocam. Bende bu zamana kadar boyle dusunuyordum. Simdi biraz ikilemde kaldim sadece. 4 aracim oldu bu zamana kadar. 2honda 2 mazda. Ilk 3 aracim genelde 9~10 yasinda oldugu icin bu yaslarda arabalarin sorunsuzlugu beni cezbediyordu. Ama 50 bin lira verip yol sesi motor sesi sert plastik vs gibi durumlarla karsilasinca aklima soru isaretleri gelmeye basladi.

Bu 3 durum haricinde hic problem yok zaten. Mazda herseye ragmen ayri bir keyiftir ama bu konulara biraz takildim bu aralar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hm şimdi 5.Ekimdeki diğer konuya baktım aracı 52bin km'de almışsın ki ben sıfır araç zannediyordum. Bu durumda aracın diğer kullanıcılarının nasıl kullandığı felaket önemli. Benim ofisin penceresinden bazen dışarı bakıyorum ne hor kullananlar ne keyfi hareketlerle neler yapanları görüyorum. Yani senin arabayı vidalarını oynatacak şekilde öyle kullanmış olabilirler; kaza yapmamış ve 52bin km'de olması bu durumu kurtarmaz, kaldı ki kazalar ve km de gizlenebiliyor ve cazip hale getirilebiliyor.

 

Bana sıfır bir Golf 7 ver, öyle bir kullanayım 52bin km sonra onun her tarafından ses gelmeye başlayabilir, bu tür durumlarda önceki kullanıcılar çok önemli, bu açıdan benim önceki yorumlarım da var araba alma satıcı al diye. Yani şu anda Mazda 3 Mirai'den çok onun önceki sahiplerini de konuşuyoruz aslında.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim arkadaşta var golf7 highline. Bana kalırsa içeri fazla yol sesi alması ve koltukların fazla terletmesi dışında pek sorunu yok. Onunki 1.4 TSI 150hp highline ve yakıt ortalaması 7.6. 1.2 ile çok daha iyi veriler yakalayabilirsiniz elbet.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İç mekan kalitesi olarak golf'ün daha iyi olduğunu düşünüyorsanız alıp hafif bozuk zeminde 1 sene kullanın, sonra attan inip eşeğe binmişim diye başına vurursunuz direk.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Önceki kullanıcılar 52bin km kullanmış; kim bilir nasıl kullandılar. Bir de bazı kişiler arabayı belli bir km'de, km çok yüksek değilken nasıl olsa satarım diye düşündüğü için de tamamen keyfine göre kullanıyorlar ve onu nasıl kullandığını  bilemezsin; bozuk yol testi yapmak belki çözüm olabilirdi. Bu arada benim araba tipi ve modeli farklı tabi ancak 125bln km'de ve tırtıklı yolda dahi ses yapmıyor; belli ki önceki 2 sahibi dikkatli kullanmışlar dikkatli olmayan bi tip kullanmış olsaydı durum böyle olmazdı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

araç ilk sahibinden alınma. Faturası dahil herşeyini kontrol ettim. Bir bayan kullanmış bu sure zarfında. Aracı çok zorlamadığına eminim. Ama bayanların kullanışına da çok güvenmiyorum açıkçası. Ayrıca forumda kabin içi seslerden şikayetçi birçok yazı okudum bu sadece benim aracıma özel bir durum değil. Ayrıca ahım şahım bir ses de yok arabada. Sadece bir önceki mazdam 185binde olmasına ragmen kabin içi sessizlik konusunda şimdikinden daha başarılıydı diye düşünüyorum. Bundan dolayı sizlerin de fikirlerini almak istedim. Golf 7 nasıl bir tercih olur diyerek ?

 

@Sezar_323 arkadaşımızın söylediği içinde çevremde 2 yaşında golf bulup biraz dolaşıcam. Dediği gibiyse çıtırtıların başlamış olması gerekiyor. Bir de böyle değerlendirmekte fayda var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaslar merhaba.

Mazda forumunda mazda satip golf almayi dusunuyorum diyerek fanatiklerin gazabina ugrayabilirim belki yine de sormak istiyorum. 2012 mazda 3 mirai var. Daha once de 2006 mazda3 vardi. Bu yeni araca alisamadim. Kalitesiz geldi.ic mekanda plastik cok fazla. Gecenlerde baska konu altinda bunu yazmistim.

2 gun knce golf 7 1.2 tsi test ettim. Dis tasarim haricinde golf cok daha iyi gibi geldi. Ayni gun sifir mazda 3 testine de gittim. Yine de golf daha kaliteli hissi yaratti. Sizce durum nedir?

Goruslerinizi merak ettim. Selamlar

hangisi daha iyi arac diye karsılastırma yapamam,zira ikisinede binmedim ama farklı bir bakıs acısıyla yaklasmak istiyorum..öyle yada böyle arac senin memnun olmadıgın konularda pek ciddi bişeyler değil..her 2.el arac kapalı bir kutu,,elinde ne oldugunu bildiğin bir aracını bırakıp,,yeni bir arac,belki borc,,expertiz üzerine alma vs gereksiz masraf,her 2.el satan illa bişeyi eksık ya lastiği,ya balatası ya diski vs..bide o masraflar,,hepsi ne için? D segmenti alıyosan yap,,aracını satıp üzerine 30-40bin koyup yenı alıyosan yine yap,ama altındaki aracı satıp  aynı b.kun laciverti bir iş yapmak bnim için mantıksız bir harcama olurdu..tabi karar sizin,hakkınızda hayırlısı neyse o olsn..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence öncelikli olarak Golf'ü kullanıp test etmelisiniz. Bizler buradan ne desek bence boş.

 

Golf yaşınıza uygun bir otomobil.

 

Golf'ün bagaj hacmini bilmiyorum. Ama bizim Sedanların 415 litre bagaj hacmi vardı sanırım. Sedandan, Hb otomobile geçeceksiniz. Ama bazı Hb otomobillerin bagajı geniş, ferah ve kullanışlı olabiliyor. Tıpkı Honda Civic Hb te olduğu gibi. Öyle ki Civic Sedan'dan daha büyük bagajı var.

 

Sonra satın alma sonrası servis maliyetlerinin iyicene araştırın derim. İstanbul'da sıradan bir periyodik bakım için. 1 hafta 10 gün önceden randevu filan almak gerekiyor. Temmuz sıcağında kliması bozulan eşimin eniştesi için, 15 gün sonraya randevu verdiğini biliyorum Vw servisin.

 

İşin özü iyi araştırın derim Golf'ü. Sonra elde ki bulgurdan da olmayın derim.

 

Ve hatta tavsiyem golf forumuna üye olun ve bir süre takip edin derim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizim şirket aracı golf 7 idi. Sabah işe kendi aracımla gider gün içinde her yere golf ile giderdim.2012 model 1.6 tdi highline. Ne yalan söyleyeyim kendi aracımdan daha fazla beğeniyordum golf ü. Sessizlik konusunda kesinlikle bizim araçlardan daha başarılı. Hatta arada dağlar kadar fark var diyebilirim.Çünkü 2. nesil Mazda 3 lerin gerçekten bir yalıtım sorunu var.Hem motor hem yol sesini aşırı içeri almakta.

Golf'ün artılarına gelirsek: Yol tutuşu motor performansı gayet güzel ben bir sorun göremedim. Kullanımı rahat vites geçişlerini de hissettirmiyor. Dsg yi her tarafta kötülerler ama inanın çok rahat kullanımı.Gaza bastığınız anda tepki veriyor. 

Tasarım dışarıdan vasat fakat iç donanım gayet kaliteli ve ambiyansı güzel.

Hb olmasa kesinlikle almayı düşündüğüm bir araç.

Bence de gidin test sürüşü yapın ve forumlarını takip edin.Ona göre daha rahat karar verirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bundan önce üç yıl jetta'ya binmiş, hazirandan beri pasata binen ve neredeyse her hafta golfü olan arkadaşıyla buluşup turlayan biri olarak ve bunun yanında 2 yıl mazda3, 2.5 yıl mazda6'ya binmiş biri olarak bazı şeylere açıklık getireyim.

Genel olarak mazda3 vs golf olarak bakıyoruz olaya.

1.2 TSI da 1.5 skyactiv de benzer yakar büyük ihtimal fakat 1.2 tsi performans olarak daha başarılı bana kalırsa. Hele ki otomatik şanzıman düşünürseniz 1.5 skyactiv performans olarak çok zayıf kalıyor kimse kusra bakmasın...

Vw konusunda uzun vadede bir takım güvensizlikler söz konusu öyle olunca herkes bir yorum yapıyor biryerlerden duyup. 3 yıl hatta daha fazla süre jettaydı şirket aracımız hergün yol yapardı ve gittiğinde 160.000 kmdeydi sanırsam. Akü arızası dışında hiçbir arıza yaşamadık ki o da 3.yılda oldu ve bir akünün ömrü üç aşağı beş yukarı zaten üç yıldır.

Golf, c segmentinin en çok satan arabası ve vw de çakal bir firma. Adamlar kalkıp ta hem segmentinin hem de kendilerinin en çok satan modelinde dandik malzeme kullanmaz. Yani beş yıl sonra kapı kolu elimde kalır mı ya da plastik çatlar mı vs böyle şeyler konusunda içiniz rahat olsun. 5 yılda birşey olmaz he ama 15 yıl sonrasını bilemem.

Tabi her markada olduğu gibi vw'lerde de birtakım kronik işçilik sorunları oluyor. Hem arkadaşımın golfünde hem bizim jettada hem de pasatta olan birşey, atıyorum arabayı yana doğru savurarak yokuş çıkıyorsunuz veya kaldırım üstüne çıkıyorsunuz veya iniyorsunuz. Bu gibi durumlarda kapılardan gıcırtılar geliyor. Bu kroniktir gördüğüm her vw'de var ama önemli birşey olduğunu sanmam zaten dediğim gibi kaldırıma çıkarken gibi durumlarda oluyor bu ses.

Bunların yanında VW trim parçasını mazda'nın aksine çok kullanan bir markadır. Her kapıda ve göğüste trim parçası olur genellikle. Jetta, malzeme kalitesi olarak çok kötüdür hatta golften on gömlek aşağıdadır ve jettada trim sesi problemi vardır. Golf'te trim sesine rastlamadım. Sadece arkadaşımın aracında sağ ön güneşlikten ses geliyor. Onun dışında golfte bariz bir trim sesi ile ilgli çok sıkıntı yok. Bunun en büyük sebebi golfte kullanılan iyi kalitede malzemelerdir. Genel olarak bakarsanız göğüs plastiği her c segmenti araç gibi yumuşaktır. Rakiplerinden öne çıktığı noktalar ise ön kapı plastiklerinde sert üZerine yumuşak malzemenin iyi seçilmiş olması ve kapı cepleri ve torpido gözlerinde kumaş malzeme kullanılması. İşçilik bakımından tüm c segmenti araçlarda olduğu gibi konsolun alt kısmında kalan kısımlar sert plastik ve birleşimleri ahım şahım değil ama bu segment için normal. Bir de içeri aldığı yol sesinin biraz fazla olduğunu düşünüyorum. Tabi lastiklerin de önemi var. Arkadaşımda opsiyonel büyük jantlar var ve turanza lastikler var. Turanza çok iyi bir lastik değil bence.

Bunun yanında golfü hatırlamıyorum ama belirtmek istediğim birşey var. Vites topuzunun ve bardaklıkların olduğu kısma önem veririm. Tutarım esnetirim. Örneğin bu kısım mazda6da çok fazla oynarken passatta oraya çok iyi bir şekilde monte edilmiştir. Bunu birtakım önyargıları yılmak için söylüyorum. Kısaca golfün malzeme konusunda uzun vadede baş ağrıtacağını hiç ama hiç sanmam. Hele 3 yıllık yoğun kullanımdan sonra meksika üretimi düşük malzeme kaliteli jetta'da ciddi sorun yaşanmadıysa golf'te hiç sanmam.

Motor ve şanzıman olarak ta çok fazla soru işareti var. Evet şanzıman çift kavrama ve motor da aşırı beslemeli turbo motor. Tabiki atmosferik motorlu tork konvertörlü bir takım kadar uzun ömürlü olmayacaktır ama ben yine de bahsedeyim. Bizim araçtan örnek vereyim. DSGler sürekli yenileniyor. Bizim araçta ve golflerde son jenerasyon dsg var diye biliyorum ve klasikleşmiş bir takım problemler giderilmeye çalışılmış. Örneğin genellikle siz daha durmadan eğer frene tam basarsanız zaten startstop devreye giriyor ve otomatikman şanzıman trafikte korunmuş oluyor. Şayet startstop kullanmıyorsanız fren ve dsg birbirine uyumlu çalışıyor. Siz durduktan sonra dsg zaten kavramayı bırakıyor. Yani sürekli kavrayıp balata yeme durumu yok. Ondan sonrası size bağlı. Ayağınızı frenden çekip gaza dokunmadan beklediğiniz anda kavrama başlıyor. Ya da ayağımız frene tam basalıyken biraz yumuşatıp daha az basarsanız yavaş yavaş kavramaya başlıyor. Eğer çok dur kalk yaparsanız araç durur pozisyonda beklerken kısa bir süre kavrayıp yine bırakıyor. Yeni jenerasyon dsgler için çok kafa yorulmuş belli. Bizim araç haziranda geldi şuan 20.000 küsur kmde ve şuana kadar kokuymuş silkelemeymiş görmedim. Ama amacınız dsg'yi zorlamaksa o da kullanıcıya kalmış sonuçta temel olarak robotik bir şanzıman.

Motor olarak zaten günümüzde çoğu marka turboya geçti. Downsizing olayının vw cephesinde nerden baksanız 15 yıllık geçmişi var hani o 1.8 T passatlar vardır.. 1.4 TSI olayı da yanılmıyorsam üç aşağı beş yukarı 10 yıldır var. Bunun yanında birsürü marka da bu işe girişti.

Evet turbo motora hor davranırsanız bakmazsanız sıkıntı çıkarır; evet turbolu motor size 1.000.000 km kusursuz hizmet etmeyebilir ama bu piyasadaki tüm turbo araçlar için geçerli. Sanki TSIlar birtek turboymuş gibi bir algı var. Yani soru şu olmalı; alacağım arabanın motoru turbo mu olmalı atmosferik mi ? Orası tamamen size kalmış..

1.2 tsiı çok detaylı bilmem ama 1.4 tsi 150 hpden biraz bahsetmem gerekirse performans olarak gayet yeterli. Alt devirlerde gayet fazla güç verip etkilerken üst devirlerde o etkileyiciği çok yok. Sizi üst devirleri çıkarmayı seven bir motor değil ama düşük devirlerde etkiliyor. Sabah ta yazdığım gibi arkadaşımın ortalaması 7.6. Bu daha da düşebilir o arasıra gazlıyor arasıra sakin sürüyor.

kendi fikrimi belirteyim; eğer 3-5 yıl kullanacaksanız ve bakımları vs. Yaptıracaksanız golfü tercih edin bence. 2. El durumu ve servis ağı olarak belli zaten..

Ama en az 10 yıl süreceğim derseniz o zaman mazda3 tercih etmenizi tavsiye ederim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bundan önce üç yıl jetta'ya binmiş, hazirandan beri pasata binen ve neredeyse her hafta golfü olan arkadaşıyla buluşup turlayan biri olarak ve bunun yanında 2 yıl mazda3, 2.5 yıl mazda6'ya binmiş biri olarak bazı şeylere açıklık getireyim.

Genel olarak mazda3 vs golf olarak bakıyoruz olaya.

1.2 TSI da 1.5 skyactiv de benzer yakar büyük ihtimal fakat 1.2 tsi performans olarak daha başarılı bana kalırsa. Hele ki otomatik şanzıman düşünürseniz 1.5 skyactiv performans olarak çok zayıf kalıyor kimse kusra bakmasın...

Vw konusunda uzun vadede bir takım güvensizlikler söz konusu öyle olunca herkes bir yorum yapıyor biryerlerden duyup. 3 yıl hatta daha fazla süre jettaydı şirket aracımız hergün yol yapardı ve gittiğinde 160.000 kmdeydi sanırsam. Akü arızası dışında hiçbir arıza yaşamadık ki o da 3.yılda oldu ve bir akünün ömrü üç aşağı beş yukarı zaten üç yıldır.

Golf, c segmentinin en çok satan arabası ve vw de çakal bir firma. Adamlar kalkıp ta hem segmentinin hem de kendilerinin en çok satan modelinde dandik malzeme kullanmaz. Yani beş yıl sonra kapı kolu elimde kalır mı ya da plastik çatlar mı vs böyle şeyler konusunda içiniz rahat olsun. 5 yılda birşey olmaz he ama 15 yıl sonrasını bilemem.

Tabi her markada olduğu gibi vw'lerde de birtakım kronik işçilik sorunları oluyor. Hem arkadaşımın golfünde hem bizim jettada hem de pasatta olan birşey, atıyorum arabayı yana doğru savurarak yokuş çıkıyorsunuz veya kaldırım üstüne çıkıyorsunuz veya iniyorsunuz. Bu gibi durumlarda kapılardan gıcırtılar geliyor. Bu kroniktir gördüğüm her vw'de var ama önemli birşey olduğunu sanmam zaten dediğim gibi kaldırıma çıkarken gibi durumlarda oluyor bu ses.

Bunların yanında VW trim parçasını mazda'nın aksine çok kullanan bir markadır. Her kapıda ve göğüste trim parçası olur genellikle. Jetta, malzeme kalitesi olarak çok kötüdür hatta golften on gömlek aşağıdadır ve jettada trim sesi problemi vardır. Golf'te trim sesine rastlamadım. Sadece arkadaşımın aracında sağ ön güneşlikten ses geliyor. Onun dışında golfte bariz bir trim sesi ile ilgli çok sıkıntı yok. Bunun en büyük sebebi golfte kullanılan iyi kalitede malzemelerdir. Genel olarak bakarsanız göğüs plastiği her c segmenti araç gibi yumuşaktır. Rakiplerinden öne çıktığı noktalar ise ön kapı plastiklerinde sert üZerine yumuşak malzemenin iyi seçilmiş olması ve kapı cepleri ve torpido gözlerinde kumaş malzeme kullanılması. İşçilik bakımından tüm c segmenti araçlarda olduğu gibi konsolun alt kısmında kalan kısımlar sert plastik ve birleşimleri ahım şahım değil ama bu segment için normal. Bir de içeri aldığı yol sesinin biraz fazla olduğunu düşünüyorum. Tabi lastiklerin de önemi var. Arkadaşımda opsiyonel büyük jantlar var ve turanza lastikler var. Turanza çok iyi bir lastik değil bence.

Bunun yanında golfü hatırlamıyorum ama belirtmek istediğim birşey var. Vites topuzunun ve bardaklıkların olduğu kısma önem veririm. Tutarım esnetirim. Örneğin bu kısım mazda6da çok fazla oynarken passatta oraya çok iyi bir şekilde monte edilmiştir. Bunu birtakım önyargıları yılmak için söylüyorum. Kısaca golfün malzeme konusunda uzun vadede baş ağrıtacağını hiç ama hiç sanmam. Hele 3 yıllık yoğun kullanımdan sonra meksika üretimi düşük malzeme kaliteli jetta'da ciddi sorun yaşanmadıysa golf'te hiç sanmam.

Motor ve şanzıman olarak ta çok fazla soru işareti var. Evet şanzıman çift kavrama ve motor da aşırı beslemeli turbo motor. Tabiki atmosferik motorlu tork konvertörlü bir takım kadar uzun ömürlü olmayacaktır ama ben yine de bahsedeyim. Bizim araçtan örnek vereyim. DSGler sürekli yenileniyor. Bizim araçta ve golflerde son jenerasyon dsg var diye biliyorum ve klasikleşmiş bir takım problemler giderilmeye çalışılmış. Örneğin genellikle siz daha durmadan eğer frene tam basarsanız zaten startstop devreye giriyor ve otomatikman şanzıman trafikte korunmuş oluyor. Şayet startstop kullanmıyorsanız fren ve dsg birbirine uyumlu çalışıyor. Siz durduktan sonra dsg zaten kavramayı bırakıyor. Yani sürekli kavrayıp balata yeme durumu yok. Ondan sonrası size bağlı. Ayağınızı frenden çekip gaza dokunmadan beklediğiniz anda kavrama başlıyor. Ya da ayağımız frene tam basalıyken biraz yumuşatıp daha az basarsanız yavaş yavaş kavramaya başlıyor. Eğer çok dur kalk yaparsanız araç durur pozisyonda beklerken kısa bir süre kavrayıp yine bırakıyor. Yeni jenerasyon dsgler için çok kafa yorulmuş belli. Bizim araç haziranda geldi şuan 20.000 küsur kmde ve şuana kadar kokuymuş silkelemeymiş görmedim. Ama amacınız dsg'yi zorlamaksa o da kullanıcıya kalmış sonuçta temel olarak robotik bir şanzıman.

Motor olarak zaten günümüzde çoğu marka turboya geçti. Downsizing olayının vw cephesinde nerden baksanız 15 yıllık geçmişi var hani o 1.8 T passatlar vardır.. 1.4 TSI olayı da yanılmıyorsam üç aşağı beş yukarı 10 yıldır var. Bunun yanında birsürü marka da bu işe girişti.

Evet turbo motora hor davranırsanız bakmazsanız sıkıntı çıkarır; evet turbolu motor size 1.000.000 km kusursuz hizmet etmeyebilir ama bu piyasadaki tüm turbo araçlar için geçerli. Sanki TSIlar birtek turboymuş gibi bir algı var. Yani soru şu olmalı; alacağım arabanın motoru turbo mu olmalı atmosferik mi ? Orası tamamen size kalmış..

1.2 tsiı çok detaylı bilmem ama 1.4 tsi 150 hpden biraz bahsetmem gerekirse performans olarak gayet yeterli. Alt devirlerde gayet fazla güç verip etkilerken üst devirlerde o etkileyiciği çok yok. Sizi üst devirleri çıkarmayı seven bir motor değil ama düşük devirlerde etkiliyor. Sabah ta yazdığım gibi arkadaşımın ortalaması 7.6. Bu daha da düşebilir o arasıra gazlıyor arasıra sakin sürüyor.

kendi fikrimi belirteyim; eğer 3-5 yıl kullanacaksanız ve bakımları vs. Yaptıracaksanız golfü tercih edin bence. 2. El durumu ve servis ağı olarak belli zaten..

Ama en az 10 yıl süreceğim derseniz o zaman mazda3 tercih etmenizi tavsiye ederim

Golf bu kadar iyi anlatılamazdı heralde.. Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2006'da 1999 Peugeot Partner'im vardı bir gün Bursa'da doğa harikası Uluabat gölüne giderken yol berbat bozuktu ve yanımda o zamanlarki eşim vardı aracla 10-20kmh'yi geçemiyordum gecsem arka süspansiyonun torsiyon olmasının da etkisiyle aracın her tarafı zangır zangır titreşiyordu. 1-2 km o şekilde gittikten sonra yanımdaki kadın patladı bu kadar da yavaş gidilmez diye ancak ben hızımı değiştirmedim. direksiyonda o olsaydı o 5-6km'lik yolda aracın işini bitirmişti ve sonra düz yolda araçtan yeni sesler merhaba diyecekti. fakat kadın sürücüler araçtan gelen sesleri erkekler kadar takmaz  ve duymaz diye tahmin ediyorum.

 

2010'da 2008 Ford fiesta aldım fakat adamın hep karısı kullanmış (adam bana onu tam söylemedi) ve nitekim aracın altı üstü her tarafı sorunlu çıktı ön akslardan uğultu sesi geliyordu, kapatırken bir kapıdan başka diğerinden başka ses geliyordu cunku her birini farklı şekillerde vurmuş.

 

Aslında Mazda 3, Golf 7, Peugeot, Ford vs kullanmaya bilmeye gerek yok 2.el aracın önceki sahipleri kim, nasıl kullanmış onu inceleyip tahmin edip araç almak iyi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben once arabanin tipine sonra diger seylere bakarim... Araba dedigin yakisikli olacak ilgi cekecek... Misal hayatta gri fume v.b kızılay rengli araba almam... Tabi bu benim tercihim zevler ve renkler değisebilir. Almanya dogumlu 80 yillarda Golf Gti gtd hastasi biri olarak suanki Golf e para verip almam. Isterse 1 lt yaksin isterse kulagima zerre ses gelmesin. Araba yakisikli degil benim gözümde :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla golf ü o kadar kötülüyor ki herkes bu forumda bende bunu anlamış değilim. Tabi ki burası mazda forumu bir hayranlık olacak araçlarımıza ama bu kadar da değil yani.Hani Mazda 3 aracım olmasa arada ciddi fark var diye düşünecektim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dostum kimse kötülememiş ki yorumları bnde okudum,,tipini beğenmediğim için almam diyen olmus,,geri kalan yazılar gayet alınabilir demiş yani)))

 

birde dsg sıfır alırken bncede süper,milletin dsg kötülemesinin sebebı cogu 2.el alıcısına hatırı sayılır masraflar cıkartması..

 

bir örnek vereyim;ferizli devlet hast.dr.larından bir arkadas(abimin mesai arkadası aynı zamanda)2.el passat dsg alıyor.galiba 110bin kmde arac alınırken. 2-3ay sonra sanzıman ile ilgili rahatsızlıklar baslıyor.bakım için adapazarı vw yetkili servise gittiğinde çift baskı balata+volan değişim=8bin tl fiyat çıkarmıslar..

 

sebep olarakta bu sanzımanlar her 2 baskı balata değişiminde bir volanda değişir,balata bitince çiziyomus galiba bişeler anlatmıs ikna etmişler..o fiyata bakım dahilmiydi bilmiyorum..arac 120bin km civarı cıkarmıstı bu sıkıntıyı,sanayide yaptırmak için sorusturmus baskı balata değişir ama bilg.ayarı var tanıtım yapmak gerekıyo yine yetkılı servıse gıtmen lazım denmiş,oda mecbur 8bin tl ye yaptırmış..baskı yapsa kavga dövüş etse belki düşerdi fiyat..

 

şuan sıfır 1.33 corolla almıs manuel,,bu adamdan vw'i iyi anlatmasını bekleyemeyiz..bence vw sıfır alanlar memnun kalır ve iyi anlatır iyi deneyimler yaşar,,ama 2.el vw ?? 

 

arkadasıma 1.4 tsi scirocco almak için yola cıktık o motorların süreklı piston kırma tarzı bir problemi oldugunu öğrendik,internette bir arastırdık direk fikrimizden vazgeçtik tsi alma,daha eski motorlarını al diye vw ustasından tavsıye aldık..sonunda 1.8 civc hb aldık.bu tarz bir anımızda var

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim yorumlar Golf'u kötülemekten cok arkadaşın Mazda 3'te yaşadığı gürültü problemine ışık tutmak üzerine. Kaldı ki VW'nin yaşadığı EPA sorununda çoğu kişi VW 'yi berbat araba yapıo, kandırıo gibi eleştirilere karşı VW 'ye destek veren kişiyim yani Golf e özel kötüleme durumum yok. Ayrıca 2012 Mazda 3'e de tasarım açısından iç tasarımın gerçekten iyi olmadığı yönünde eleştirilerim var.

 

Fakat Golf'e öyle iyi araba demek te zor. Kardeşim VW'cidir. Yıllardır en cok VW serisi alır kullanır önce Passat, sonra Polo, sonra Jetta ve en son 2013'te yine Passat fakat bu sefer Station aldı hala kullanıyor. Passat'ı almadan önce Golf serisini ciddi düşünmüştü ancak bazı yönlerden bir türlü iyi bulmadığı için almamıştı. Station Passat 'ı fiziksel engelli bir vatandaştan ilk sahibi olarak aldı, araçta hiçbir sorun ses yok, insana keyif veren güzel araba, ayrıca bazen ben de büyük eşya falan taşıyacağım zaman ödünç alıyorum minivan gibi geniş işe de yarıyor. Bir düşününce Golf dış tasarımı çok güzel olsaydı dahi fazla esprisi olmayacaktı; bu tabi ki bizim aileye keyfe keder bir durum ancak tek başıma düşünsem de öyle özel ilgimi çeken bir yanı yok Golf'ün.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yanlış anlamayın sizler için söylemedim her volkswagen konusunda öyle bir anlatılıyor ki araçlar ona şaşırıyorum. Ben çevremde daha hiç duymadım öyle kronik problemlerini ama forumlarda var. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arşivlendi

Bu konu arşivlendi ve yorumlara kapatıldı

Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.
×
×
  • Yeni Oluştur...