Jump to content
zodijackly

Mazda 323 İçin El Yapımı Hava Filtresi?

Tavsiye Edilen Mesajlar

zodijackly    3
zodijackly

Arkadaşlar merhaba. Daha önceden mazda 323 açık hava filtresi konusu açılmış ancak kimse bu işten pek verim alamamış anladığım kadarıyla. Ben nette biraz aradım parça olarak bulamadım açık hava filtresini. Ben şunu düşündüm ancak mantıklı mı mantıksız mı karar veremedim. Karbüratörlü motorlarda hava filtresi bildiğiniz üzere tencere gibi bir düzenin içerisinde :) Bu kapak bi kelebek ile takılıp çıkabiliyor. Benim düşüncem bu mevcut filtreyi açık hava filtresi gibi kullanmak. Ya komple kapağı çıkarıp ya da kapağı çıkarıp aynı kapak üzerinde istediğimiz büyüklükte bir veya birkaç delik açıp aynı tencere gibi yine küçük kapaklarla ya sürekli delikler açık kalacak şekilde kullanmak ya da onlara göre metal veya plastik kapaklar yapıp isteğe göre normal veya açık olacak şekilde ayarlayabilmek. Umarım anlatmak istediğimi anlatabilmişimdir. Ya komple kapaksız olacak ya da mevcut kapak üzerinde isteğe bağlı küçük delikler açacağız. Bu deliklere de başka aparatlar ayarlayıp istediğimiz zaman kapatabileceğiz? Bir de ben açık hava filtresini nerden bulabilirim (incelemek amacıyla). Yorumlarınızı bekliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    484
NoooFearrrr

Dediğiniz yapılabilir lakin amaç ne olacak. Sonuçta su anki durumundan dan farkı ne olacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
oguzhan89    276
oguzhan89

Lpg varsa sizin iş olmaz kazik mikser yaptirirsaniz daire şeklinde filtre ebatlarında bir tas yapilip karbüratörün üstüne oturtulabilir veya karbüratöre kep yaptırılıp kazik mikser yüzük mikser veya blos mikser taktırılıp ucuna filtre konulabilir ayrıca filtre konusunda kesenin ağzı açılmazsa karışımlar dengesiz olur

Tempra tipo keplerini bir araştırın uyarsa çok kolayca halledersiniz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zodijackly    3
zodijackly

Öneriler için teşekkürler arkadaşlar. Aslına bakarsanız ben açık hava filtresi v.s meraklısı değilim ancak aracım çalışmada çok ses çıkarıyor. Kır kır kır kır şeklinde. Arkadaşlar bu araba dizel mi diye soruyor. Benim amacım aslında biraz bu sesi kısmak.

Daha doğrusu kısmak demeyelim de bastırmak diyelim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
oguzhan89    276
oguzhan89

sanırım siz subap sesinden bahsediyorsunuz tavsiyem yağ değişimi sıcak 30 30 ayar akabinde avans ve gaz ayarı eğer halen geçmezse bor tarzı katkı 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina    660
Katil Balina

sizin konunuzla çok ilgisi yok ama bu hava filtresi işinin biraz para tuzağı olduğunu düşünmeye başladım. bu K&N  denilen filtre için mesela mazda için bi deneme yapmışlar. ben de merak saldım ama işe yaramadığını gösteren pek çok video var.

güzel bi tanesi burada

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zodijackly    3
zodijackly

Merhabalar tekrardan arkadaşlar. Oğuzhan kardeşim söylediğin gibi motorcu da aynı şeyi teklif etti. Ben açık hava filtresi diye gittim ama karbüratörlü motordan pek verim alamayacağım söylendi ve aynı söylediğin gibi subap ayarı yapalım dedi. Ancak üst kapak contasını da değiştireceğiz deyince bişey yaptırmadım. Egzosa baktı mavi duman atıyor mu diye bana sordu göremedi yine de üst kapak contasında ısrar ediyor bende sebebini bilemedim ve hemen yaptırmadım. Arabada hararet yok, ısınma problemi yok, mavi duman yok ama üst kapak contasına taktı. Yağ eksiltmeyle mi bir bağlantısı var bilemedim.. Katil balina video görünmüyor ama?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina    660
Katil Balina

 Katil balina video görünmüyor ama?

görünüyor olması lazım. izleyenler var?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
oguzhan89    276
oguzhan89
Merhabalar tekrardan arkadaşlar. Oğuzhan kardeşim söylediğin gibi motorcu da aynı şeyi teklif etti. Ben açık hava filtresi diye gittim ama karbüratörlü motordan pek verim alamayacağım söylendi ve aynı söylediğin gibi subap ayarı yapalım dedi. Ancak üst kapak contasını da değiştireceğiz deyince bişey yaptırmadım. Egzosa baktı mavi duman atıyor mu diye bana sordu göremedi yine de üst kapak contasında ısrar ediyor bende sebebini bilemedim ve hemen yaptırmadım. Arabada hararet yok, ısınma problemi yok, mavi duman yok ama üst kapak contasına taktı. Yağ eksiltmeyle mi bir bağlantısı var bilemedim.. Katil balina video görünmüyor ama?

Üst kapağın 20 liralık contasindan mi bahsediyor ustanız yoksa silindir kapağı contasindan mi ? Kapak için diyorsa normal ben her subap ayarindan sonra illaki degistirmelerini isterim video gözüküyor mazda 3 kn filter diye youtube de arama yaparsanız izleyebilirsiniz subap ayarında tekrar söylüyorum sıcak 30 30 olmali

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zodijackly    3
zodijackly

görünüyor olması lazım. izleyenler var?

Tamam youtube'dan buldum teşekkürler.

Üst kapağın 20 liralık contasindan mi bahsediyor ustanız yoksa silindir kapağı contasindan mi ? Kapak için diyorsa normal ben her subap ayarindan sonra illaki degistirmelerini isterim video gözüküyor mazda 3 kn filter diye youtube de arama yaparsanız izleyebilirsiniz subap ayarında tekrar söylüyorum sıcak 30 30 olmali

Aynen üst kapak contası. 30 30 olmasını bizzat söylerim teşekkürler.

Video da açıldı O0

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×