Jump to content
karaqedi

3. Nesil Mazda 3 Chip Tuning ? +14hp +18tork

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mersinden_Ersin    225
Mersinden_Ersin

Yazılım olayları iki çeşit oluyor. Biri bu araya takılan box tipi, diğeri direk yazılım değiştirme olayı.

Box tipi olanlar sensörleri saçmalatarak güç arttırma yoluna gittiğinden motor için pek sağlıklı olmadığı söylenir. 

 

Yazılımı değiştirmede de geri dönüş zor. Aslında orjinal yazılım yedekleniyor, dönmesi de kolay da istediğin zaman sök tak olayı sıkıntı. Güvenilir ve profösyönellerce hazırlanmış yazılım da önemli. 

Özellikle turbo motorlu araçlarda yazılımla bolca güç elde edilebiliyor, benim de kafamı sürekli kurcalıyor ancak güvenemiyorum bir türlü. Ancak sizdeki gibi tamamen yeni kafadaki bir motorda (sıkıştırma vs.) hayatta böyle bir şeyi denemezdim, bence vazgeçin bu fikirden.


Yakıt olayı şu şekilde, eğer artı gücü kullanmayı sevip, ara hızlanmaları dip gaz yaparsanız daha da fazla yakar. Ancak alışkın olduğunuz şekilde, sakin hızlanmalı, sakin sürüşlerde yakıt biraz düşebilir aynı gücü yani ivmeyi motor daha rahat verebildiği için.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
peaceseller    76
peaceseller

Ben kesinlikle bulaşmam ama diyelim ki zararsız. 450 € fiyatı var. Eğer getirecek tanıdığınız da yoksa Türkiye'ye gelişi vergiler, nakliye bindiğinde, zar zor belki hissedebileceğiniz 5-10 beygir için dünyanın parasını vermek çok mantıklı görünmüyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina    730
Katil Balina

bu çip işi çok acayip bir denklem üzerinden yürür. aslen ortada "sabit" bir ürün varken de kazananı olmaz çok.

neden mi? kendimce cevaplarım!

a)bu çip üretiyoz diyen adamların milyar dolarlık arge ile çalışan mühendisleri firmaları herhangi bir şeye zarar vermeden aşmaları olanaksız. bu üreticiler dünyanın en iyi müendislerini çalıştırıyorlar ki sayısı duruma göre parça başı onlarla telaffuz ediliyor!

B) şu argüman çok yaygın; "abi adamlar daha fazla güç alabilecekken motorun ömrü ve servis masrafı için gücü bilerek kısıyorlar yeaa"

kısmen doğru. bu adamlar neredeyse 30 sene çalışacak motor şase şanzıman üzerine her değeri bin kere düşünerek yapıyorlar. yoksa her motora iki sene çöpe at ömrü ver adamlar 1.6'dan rahat 300 hp çıkarır bu onlar için hiç sorun değil. motoru yapan adam sanayi işi ustadan daha iyi biliyordur makineyi merak etmeyin.

c) yakıt tüketimim artar mı? en sevdiğim soru bu ve diğer markalar için benzerleri. güzel kardeşim misal skyactive denen motora adamlar milyar dolar arge yatırmış üç kuruşluk yazılımcının bildiğini bu motoru yapan bilmeyecek de motora sonradan müdahale eden ne olduğu belirsiz yazılımcı mı bilecek?

o yüzden bu türden sorular bende hep cevabı biline biline sorulan sorular klasmanında..

yani mevcut yazılım motor vs zaten fabrikadan olabilecek optimal düzeyde çıkar..

ama araba ne zaman ki gözden çıkarıldı işte onlara yapılanlara da bayılıyorum şahsen. herifler 2.0 motordan 500 hp alıyorlar mesela ne güzel.

ama işte işler öyle olmuyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Canuck    443
Canuck

Ben kesinlikle bulaşmam ama diyelim ki zararsız. 450 € fiyatı var. Eğer getirecek tanıdığınız da yoksa Türkiye'ye gelişi vergiler, nakliye bindiğinde, zar zor belki hissedebileceğiniz 5-10 beygir için dünyanın parasını vermek çok mantıklı görünmüyor.

+ Kazakistan. Hic bulasmayin. Hic bir faydasi olmaz, olursa zarari olur. Zaten atmosferik motor icin yapilabilecekler oldukca kisitli.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.557
İlhan

@Balkan abi benden önce sorarak vurgulamış. Evet emisyon olayları ne oluyor ! Malum son günlerde Vw emisyon skandalı aldı başını gidiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emregc    401
emregc

Bizim skyactiv G 1.5 motorun gücü yazılım ile yükseltilebilir... Örneğin Azerbaycanda bu motor 125 At gücünde olduğu söylenmektedir..  İtalya'da ise aynı 1.5 motor 100 Cv gücündedir.

 

http://www.mazda.az/?sid=158

 

http://www.mazda.it/modelli/nuova-mazda3-hatchback/specifiche-e-prezzi/

 

Fayda maliyet hesabı yapılarak çip alınabilir...Bir miktarda araç hafifletilebilirse (araçdan çıkarılacak bişey kalmayınca binen herkes diyet yaparak toplamda 20 kg verebilse mesela) chip in performansa etkisi daha hissedilir olur...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.557
İlhan

  ilhan havayı daha fazla kirleteceğin kesin ama euro 6 iken euro 5 emi düşüyor seviye bak onu bilmiyorum işte :)

 

@Balkan abi ne almaya karar verdin ?  Yada karar verebildin mi ? C - D - Crossover segmentte karar kılabildin mi ?

 

Seni bekliyorum değiştirmek için. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.557
İlhan

Bizim skyactiv G 1.5 motorun gücü yazılım ile yükseltilebilir... Örneğin Azerbaycanda bu motor 125 At gücünde olduğu söylenmektedir..  İtalya'da ise aynı 1.5 motor 100 Cv gücündedir.

 

http://www.mazda.az/?sid=158

 

http://www.mazda.it/modelli/nuova-mazda3-hatchback/specifiche-e-prezzi/

 

Fayda maliyet hesabı yapılarak çip alınabilir...Bir miktarda araç hafifletilebilirse (araçdan çıkarılacak bişey kalmayınca binen herkes diyet yaparak toplamda 20 kg verebilse mesela) chip in performansa etkisi daha hissedilir olur...

 

Skyactiv guzu zaten 1274 kg. Rakiplerine göre ağırlığı bence oldukça iyi. Yakıtı full depo almayacaksın 15-20 litre yakıtla dolaşacaksın. Stepne yerine tamir kiti kullanacaksın. jantları küçültüp 16-17'ye geçeceksin. Gitmiştir herhalde bir 30-35 kg. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.131
M.E.G

Yazılım konusunda her araç için konuşmuyorum ama bir çok üretici, yazılım firmalarıyla çalışabiliyor. Abt, Ac schnitzer v.b. Üretici garantisinde yazılım yapılıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar    1.990
Arabalar

Atmosferik motorlarda chip tuning tatminkar sonuç vermiyor. Söz edilen beygir artışının karşılığını bulmak için sürekli gaza daha fazla basarsınız ve daha fazla yakıt tüketirsiniz. Aracın periyodik bakım ihtiyaçları daha kısa sürede ortaya çıkar. Bulaşmamak daha isabetli.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
sojustbecause    3
sojustbecause

"yararlı" ya da "zararlı" kelimelerini tek başına kullanmanın doğru olmadığını düşünüyorum chip konusunda. her şey ne elde etmek istediğinize bağlı.
bir şey elde ederken, bir şeyden feragat etmeniz kaçınılmaz. uygulama neticesinde elde edeceğiniz şey, feragat edeceğiniz şeyden daha önemli ise, yararlıdır. aksi durumda ise zararlıdır.
birkaç konuya kısa yorumlar getireyim (her zaman istisnalar mevcuttur):
* atmosferik motorlara etkisi, aşırı beslemeleri motorlara etkisine göre genelde düşüktür fakat buradaki örnek üzerinden gidersek, +14 HP'lik bir artış, 120HP'lik aşırı beslemeli bir motordaki performans artışından çok daha fazlasını getirir atmosferikte. 3. nesil mazda 3 için, +14 HP'nin ciddi bir performans artışı getireceğini düşünüyorum.
* aracınızı, "stock halindeyken nasıl kullanıyorsanız", chip sonrası da öyle kullanacağınıza inanıyorsanız, muhtemelen yakıt tüketiminiz chip sonrası düşecektir fakat gerçekte öyle olmayabilir; zira daha devirli kullanacaksınız, daha fazla tüketeceksiniz.
* aracın ömrü normal şartlarda kısalır. ama bu, şunun gibi bir şey: bir gemide birkaç ay bekledik, karaya yakın bir yerde fakat açıkta. haftada bir şehire gidebiliyorduk. gemide elektriği jeneratörlerle sağlıyorsunuz ve hiçbir zaman karadaki kadar stabil olmuyor voltaj. dalgalanmalardan dolayı da elektronik cihazların ömürleri kısa oluyor. bu sebeple, şarjı bitince telefonunu şarj etmeyen insanlar vardı, batarya ömrü kısalmasın diye. e gemidesin? hayatla tek bağın telefon, o da çekerse. 35 liralık bataryanın hesabı nedir? nihyaetinde, aracınızın ömrü (tamamen farazi sayılar ile) 30 sene ise 25'e iner, siz bunu 10 sene kullanacaksanız yine 10 sene kullanırsınız. aldığınız keyfi de yanınıza kalır.
* emisyon değerleriniz yükselir.
* geriye dönüş yapabilirsiniz, eski yazılım yedekleniyor.
* yazılımı kimin sağladığı çok önemli. birçok dev üretici, yazılım firmaları ile çalışıyor ya da kendi içlerinde departmanları var. zira aynı araçlar farklı ülkelerde farklı performans değerleri ile satışa sunuluyor. hızlanma, son hız vb değer farkları genellikle şanzuman dişli oranları ve donanım kaynaklı ağırlık ile direkt ilgili fakat maksimum torku verdiği devir-vites ikilisi değeri ile maksimum beygir gücü değeri yazılımlar ile sağlanıyor. yani aslında araca yazılım atmak, crack'li photoshop kullanmak demek değil. sadece ihtiyaca cevap.
* garanti kapsamını bilmiyorum.

örnek uygulama:
Lada Niva'ları bilen bilir. Her şeyi ile şaka gibi bir araçtır fakat arazi performansı kendisini yıllarca kullanan kişileri dahi her seferinde şaşırtır. Neyse; Türkiye'de bu araca +10 HP yükseltme sayesinde %20 civarında bir yakıt tasarrufu, %50 civarında bir 0-100 hızlanması iyileştirmesi ve %15 civarında bir son hız iyileştirmesi yapılıyor. Araç normalde 80 HP ve atmosferik benzinli motora sahip.

daha da uzatmadan sonuca geleyim, zira yazılabilecek çok şey var; soru gelirse memnuniyetle bilgim dahilinde cevaplarım.
* evo alıp 1000HP yapmıyoruz. altı üstü 14 HP'lik bir dokunuşla, aracın yokuş çıkışı performasına destek atıyoruz diye düşünebilirsiniz. yakıtı 1 litre artırır, yarım litre düşürür; çok da önemli olacağını sanmıyorum. yani üstüne makale yazmaya gerek yok, 465€ veririm derseniz, keyfini sürersiniz. vermem derseniz de, araçlarımız zaten çok keyifli.

hatalarım var ise, düzeltirseniz sevinirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet    1.041
Servet

Yazılım sonrası yakıtı düşürdüğünü iddia eden kişi araç üreticisi tarafından havada kapılır. Düşük yakıt düşük emisyon demek. Düşük yakıt yüksek güç düşük nox demek. Üretici milyon dolarlar harcıyor bunlar için

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.131
M.E.G

Atmosferik motorda kesinlikle düşmeyeceğini bir yazılım firması ile görüşmemizde söyledi. Ama turbo motorda da aynı hızlarda seyir edersen düştüğünü iletti. @Servet abi ne diyorsun bu konuda. Söyleyen firma, reklama girmesin,  paşanın oğlu  :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
sojustbecause    3
sojustbecause
6 saat önce, Servet :

Yazılım sonrası yakıtı düşürdüğünü iddia eden kişi araç üreticisi tarafından havada kapılır. Düşük yakıt düşük emisyon demek. Düşük yakıt yüksek güç düşük nox demek. Üretici milyon dolarlar harcıyor bunlar için

Servet Bey merhabalar.
Düşük yakıt düşük emisyon demek değildir. Düşük yakıt yüksek güç düşük nox demek değildir. İki cümle içerisinde "evet" ya da "hayır"la özetlenebilecek kadar basit konular değiller bunlar. Üretici milyon dolarlar harcıyor bunlar için : ) Latife ediyorum lütfen yanlış anlamayınız. Fakat aşağıda da belirteceğim gibi, kesin kanılara açık bir konu değil bence.

5 saat önce, M.E.G :

Atmosferik motorda kesinlikle düşmeyeceğini bir yazılım firması ile görüşmemizde söyledi. Ama turbo motorda da aynı hızlarda seyir edersen düştüğünü iletti. @Servet abi ne diyorsun bu konuda. Söyleyen firma, reklama girmesin,  paşanın oğlu  :D 

"Kesinlikle" gibi kelimeler çok iddialı kelimeler. Her şeyin istisnası vardır. Yüzlerce parametrenin kombinasyonu sonucu olaşan son güç ve son tüketim değerlerini, bir iki tane parametreyi baz alarak "kesinlik" üzerinden değerlendirmenin doğru olduğunu düşünmüyorum. 

En basit örnek ile; birçok kasada 1.8'lik motorlar 1.6'lıklardan daha az yakarlar, daha performanslı giderler. Bu sadece araç ağırlığı ile ilgili değildir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet    1.041
Servet

Verdiğim örnekler yazılım sonrası öncesi egzos emisyonu bizzat ölçerek elde ettiğim değerler sonrası kelimelere dökülüyor, derine inmeden yüzeysel anlattım. Yazılımın temeli avans zamanını değiştirmek ve yakıt püskürtme zamanını uzatmak. Buda fazla yakıt ile fazla güç demek. Zaten bu konuda hem fikirizdir. Şöyle örnek vereyim :

Düz yolda 15 kw ile 90 km hızla giden araç 100 gr yakıt tüketimi yaparken, yazılım ile yine 15 kw gücü 90 gr ile alan çıksın ortaya, milyoner olur :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
sojustbecause    3
sojustbecause

çok yaklaştık aslında. ben de farklı bi açıdan şunu demek istedim:
x beygir güç için 5000 dv/dk gerekiyorsa, yazılım sonrası x beygir güç için (örn) 4300 dv/dk gerekiyor.
sizin söylediğinizden yola çıkarak; 5000 dv/dk'de kullanmaya devam edersek, daha fazla yakıt tüketir. ben de böyle düşünüyorum.
ben ise şu açıdan bakıyorum: x beygir güce ihtiyacım var, yazılım öncesi 5000 çevirmem gerekiyordu, şimdi 4300 çevirerek elde edebiliyorum o yüzden daha az devirde aynı gücü elde ediyorum. dolayısı ile yakıtım teknik olarak düşüyor. ama dediğiniz gibi (ki ilk iletimde de bahsettiğim gibi aslında); güç artınca talep artıyor, yükleniyoruz, tüketiyoruz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet    1.041
Servet

Devir, hız ve araç ağırlığı değişmiyor. Mekanik müdahale ve senkron yazılım ile ekonomi sağlanır. Evet, ben yazılımı niye yaparım, daha güçlü olması için. Hem gücüm olsun hemde aynı anda az yaksın. Oldu paşam derler bana [emoji3]

 

 

İlave, benzinli araçta en kolay verim alma iat sensörü içindeki manifold hava emiş ısı sensörü değeri ile oynamak. Aracı - 20 gibi hava emdiğine inandırıp zengin karışım elde edilir, de motoru yer bitirir sürekli kullanım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×