Jump to content
İlhan

Dünden Bugüne, VW Golf

Tavsiye Edilen Mesajlar

İlhan    5.347
İlhan

Bu konuyu açmamda ki sebep. @emregc arkadaşımın aşağıda ki mesajına istinaden olmuştur. :)

 

"Mazda'nın Skyactiv projesi ile tasarımda , sağlamlıkta ve ekonomiklikte yaptığı baştan ayağa iyileştirmeleri bu görüşten muaf tutuyoruz. Ama VW,  Audi, BMW , Mercedes  gibi yenisi ile  3 sene önceki kasası arasında çok fark  olmayan araçlar için harcananlar havaya gitmektedir, yani hava atmak için ."

1. Nesil Golf

 

1974 yılında "Maksimum bagaj kapasitesi ve güvenlik" vaad ederek pazara katıldı.

Dünden Bugüne Volkswagen GOLF | Netten Yazar

 

 

2. Nesil Golf

1986 yılında ABS sistemi ilk kez modellere uygulandı.

 

Dünden Bugüne Volkswagen GOLF | Netten Yazar

 

3. Nesil Golf

Golf 20 yaşında.

 

Dünden Bugüne Volkswagen GOLF | Netten Yazar

 

4. Nesil Golf

 

Isıtmalı koltuklara ve yan hava yastıklarına sahip ilk Golf.

 

Dünden Bugüne Volkswagen GOLF | Netten Yazar

 

 

5. Nesil Golf

 

2003 yılında 6 farklı hava yastığıyla üretime sunuldu.

Dünden Bugüne Volkswagen GOLF | Netten Yazar

 

 

 

6. Nesil Golf

 

2008 yılında az yakıt tüketimi sağlayan Turbo Dizel motor teknolojisine geçildi.

 

Dünden Bugüne Volkswagen GOLF | Netten Yazar

 

7. Nesil Golf

 

Dünden Bugüne Volkswagen GOLF | Netten Yazar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.347
İlhan

8 . nasıl olacak diye ilköğretim okullarımızda tasarım yarışması yapsalar kesin bir tutturan olur ve VW'nin en genç tasarımcısı olarak adlandırılabilir...  :D

 

Emre bu konuyu açmama ilham kaynağı oldun. Sonradan konu içeriğini düzenledim. Konunun başına bir bakarsan. :D

Gittikçe Japonlara benziyor bu araç :D

 

Ben en çok 2.Nesil kasayı beğendim.  :fiuw:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.347
İlhan

Peki, dünden bu güne Mazda 3'e bakalım birde. Fotoğrafları internetten sıradan fotoğraflardan seçtim. Özellikle aynı tek tip renk, kırmızıyı belirledim. Adamlar makyaja bile yeni kasa demişler. Tepeden tırnağa değişime bir bakar mısınız ? Özellikle ve özellikle 3.Nesil Mazda 3'de eskiden gelen hiç bir şey yok !! Skyactiv teknolojileri adı altında her şeyi değişti...

 

 

1.Nesil Mazda 3

api-model-year-image.ashx?id=2308&width=

GEDC02311.JPG

 

2.Nesil Mazda 3

 

28780786.jpg

 

 

3.Nesil Mazda 3

 

2015-Mazda3-GT-front-q.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.492
Mehmet Özdemir

Daha gerilere gidip 323'leri de koyalım. Emre beyin geçen bahsettiği araba sevdası kitabını yalanlayacak değişimler var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
MFSX    89
MFSX

daha gecen gun esimle gecmisti bu konu aramizda. Foto ve aciklamalarla bu konu ustune iyi oldu ,sagol İlhan. 

 

Golf 'u TR de iken de kendim alip hic kullanmadim ama o kadar cok kullanan arkadasim vardi ki cevremde her versiyonunu severdim acikcasi. 

 

Mazda 3 un degisimi dillere destan. teknolojisi, aldigi oduller vs kaniti zaten. Mazda Rusya 1 ay onceye kadar Mazda 3 satamiyordu ama ne yaptilarsa artik yol sokak bir anda mazda 3 oldu. Sanirim ellerindeki 2015 modelleri cikartiyorlar :) Mazda 3 'un cok satilmama sebebi fiyatiydi. Mazda 6 Rusya'da uretildigi icin Japonya'dan gelen 3 serisi ile ayni fiyattaydi. Dolayisi ile bir ust segment olan 6 serisi dolu yol sokak burada. 

 

Ben Mazda'nin gorus, yenilenme, teknoloji ve marka olarak bircok rakibinden acik ara farkla onde oldugunu dusunuyorum. Japonlar biliyor bu isi..  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina    644
Katil Balina

bunlar tasarımda tutarlılığı biraz yanlış anlamışlar:)

nasıl bir motivasyonla acaba 6'dan inip 7'ye biniyorlar?

hadi bmw mercedes bu işi yapıyor da sen kimsin ya senin neyine?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.492
Mehmet Özdemir

Bir şey tuttuysa fazla kurcalama demiş olmalı tasarımcıları. Sadece dış tasarımda da değil, far açma düğmesi değişmez mi yıllarca?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.620
Burak

nasıl bir motivasyonla acaba 6'dan inip 7'ye biniyorlar?

 

 

Öyle deme, yuvarlak farların hepsi dikdörtgenleştirilmiş, daha büyük değişim mi olur :)

 

Bir tek logo ve sensörlere dokunamamışlar , onu da bir sonraki versiyona bırakmışlardır belki :D 

Bir şey tuttuysa fazla kurcalama demiş olmalı tasarımcıları. Sadece dış tasarımda da değil, far açma düğmesi değişmez mi yıllarca?

 

1997 de çıkan Polo' lardan beri aynı benim bildiğim :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.492
Mehmet Özdemir

 

1997 de çıkan Polo' lardan beri aynı benim bildiğim :D

 

Polo'yu geçtim, fabia, octavia, jetta hepsinde aynı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.347
İlhan

Öyle deme, yuvarlak farların hepsi dikdörtgenleştirilmiş, daha büyük değişim mi olur :)

 

Bir tek logo ve sensörlere dokunamamışlar , onu da bir sonraki versiyona bırakmışlardır belki :D

 

1997 de çıkan Polo' lardan beri aynı benim bildiğim :D

 

Şu an gözümde birden, "Skayactiv Work Shop" etkinliğinde. Halit Bolkan'ın söyledikleri canlandı. 

 

Otomobil dünyasında "Mazda" firmasına ayrı bir saygı duyuyorum demişti. Dünyada kaç tane otomobil firması. Mevcut bir model otomobilini tepeden tırnağa değiştiriyor demişti. Bir çok firma, Motor+şanzıman aynı kasada bir makyaj, al sana yeni model diye piyasaya sürüyorlar demişti. Mazda ise tepeden tırnağa sil baştan yeni bir otomobil yaratıyor dedi. Bunu kaç tane firma yapıyor ?

Bu bir risktir, maliyettir..Ama Mazda bu işi her seferinde çok güzel başarıyor demişti...

 

O etkinliğe katılan arkadaşlar bu konuşmaları hatırlamıştır sanırım...

 

Hatta Halit bey bu şekilde köklü değişiklik yapan firmalardan örnek vermişti. Ama yakın zaman diliminde böyle bir örnek yoktu. Yanılmıyorsam 20 yıl öncesine filan gitmişti..Ama şimdi verdiği örneği hatırlamıyorum...Hatırlayanınız vardır belki..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.620
Burak

Ben konuşmayı zor hatırlıyorum sen adamı soyadı ile hatırladın daha da üstüne ne diyebilirim ki ? :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.347
İlhan

Ben konuşmayı zor hatırlıyorum sen adamı soyadı ile hatırladın daha da üstüne ne diyebilirim ki ? :D

 

Ahaa bu güzeldi işte.

 

Abi Halit Bolkan candır..Kendisini sıkı takip ederim. O günkü etkinlikte konuşmacı olmasına çok sevinmiştim. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina    644
Katil Balina

Öyle deme, yuvarlak farların hepsi dikdörtgenleştirilmiş, daha büyük değişim mi olur :)

pardon ya orayı kaçırmışım:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emregc    401
emregc

Daha gerilere gidip 323'leri de koyalım. Emre beyin geçen bahsettiği araba sevdası kitabını yalanlayacak değişimler var.

 

Araba Sevdası konusunda ki tezim, tasarımlarında, emniyet ve ekonomiklik özelliklerinde majör değişiklik yapılmamış araçların ekonomik ömürlerini tamamlamadan yenilenmesinin israf ve boşa harcanan para olduğu yönündedir...VW , Audi vb. markaları örnek verdim...

 

Skyactiv değişimini burada muaf tutuyorum çünkü majör bir değişim var ve fayda/maliyet oranı oldukça yüksek.. Ancak Mazda Skyactiv tasarımında önemli ilerlemeler kaydetmedikçe bu araçları satın alanların işleri yolunda gittiği sürece araçlarını kullanmalarını tavsiye ediyorum, 2014-2015 model Skyactiv araçların sahibinden.com da satışta olduğunu görmek beni üzüyor. Araba Sevdamızı bir miktar daha kontrol etmeyi öğrenmeliyiz diye düşünüyorum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emregc    401
emregc

Keşke firmalar şöyle araçlarını bir 200-300 bin km kullanana destek verseler ancak hep yenisini satmak maksadı ile  2.el kampanyaları yaparak alıcıyı destekliyor görünüyorlar :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
firstblood    76
firstblood

Otomobil dünyasının iphone'u :) fazla değişiklik yok ama rağbet çok..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Badilcan    46
Badilcan

Bi zamanlar VW Ceo suna sormuşlardı sanırım ,

Neden büyük değişiklikler yapılmıyor diye.

Oda efsanelerin üzerinde büyük değişiklikler yapamazsınız,Uzakdan bakıldığında tanınmalı demişti.Aynı şey  Porsche içinde geçerli demişti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.347
İlhan

MAKYAJLI VW GOLF, 2016 CENEVRE'YE GELEBİLİR

Volkswagen'in, makyajlı Golf modelini 2016 Mart'ta yapılacak Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtması bekleniyor. Yeni 2016 VW Golf makyaj ile daha iddialı hale gelecek.

2016 sonunda tanıtılıp 2017 yılında yollara çıkması beklenen makyajlı Volkswagen Golf 7, Alman medyasında çkıkan haberlere göre Mart ayında düzenlenecek Cenevre Otomobil Fuarı'nda gün yüzüne çıkacak. Volkswagen'in bu hamleyi yapma nedeni olarak, markanın yaşadığı emisyon krizinin yarattığı etkilerin ve yeni nesil Astra'nın piyasa hızlı girişinin önünü kesmek istemesi gösteriliyor. Alman üreticinin bu konuda ne kadar başarılı olacağı zaman içerisinde belli olacak. Volkswagen, makyaj operasyonunda radikal değişiklikler yerine özellikle dış tasarımda ufak güncellemeler yapacak. Yeni Tiguan ve Passat ile daha yakın bir görünüme kavuşacak olan yeni Golf'ün iç mekanında da iyileştirmeler yapılacak. Bağlanabilirlik ve multimedya sistemlerinin yer bulacağı makyajlı Golf 7'de direksiyon tepkilerinin netleştirilmesi gibi teknik güncellemelerin de yapılması gündemde. 115 hp güç üreten 1.0 litrelik TSI üç silindirli benzinli motorun, 1.2 litrelik TSI motorun yerini alacağı 2016 Golf'ün en güçlü seçeneği olan 400 hp güç üreten R400, yerini 420 hp güç üreten R420'ye bırakacak. 204 hp güç ve 350 Nm tork değerine sahip olan Volkswagen Golf GTE'de makyajın ardından 218 hp güç ve 400 Nm tork değerine kavuşacak. 2016 VW Golf fiyatında ise yapılacak güncellemelere rağmen çok büyük bir değişim olması beklenmiyor. Avrupa'da aracın 17.650 Euro'dan başlayan fiyatlarla sunulmaya devam edeceği bildiriliyor. 

Kaynak

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Yeni 2017 Polo net ve karizmatik tasarımı ile etkiliyor, ayrıca yolcular ve bagaj için daha fazla alan sunuyor.

      Yeni Polo piyasaya çıktı.Net ve güçlü tasarımı, daha geniş kullanım alanı, daha verimli motorları ve öncü niteliğinde sürüş yardım sistemleriyle yeni Polo önceki nesillerin başarı hikayesini sürdürmekte kararlı. Volkswagen Markası Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Herbert Diess yeni modeli “Polo genç ve taze bir otomobil. Karizmayı güçlü teknolojiyle birleştiriyor. Bu boyutta olup da bu kadar geniş kullanım alanı sunan başka bir otomobil yok. Bu da Polo’yu bir numaralı kompakt otomobil yapıyor ve daima öyle kalacak” diye tanımlıyor.
      Bugüne kadar 14 milyondan fazla satılan Polo, dünyanın en başarılı kompakt otomobillerinden birisi. Farklı versiyonlara sahip Polo, dünya çapında 16 milyondan fazla kez satıldı. Altıncı nesil, tamamen yeni bir dış tasarıma sahip. Bu tasarım, arabayı daha sportif ve daha büyük gösteriyor. Aynı zamanda, yeni Polo gerçekten de her bakımdan selefinden daha büyük. Sonuç olarak, sürücü ve yolcular için daha fazla kullanım alanı var ve bagaj kapasitesi 280 litreden 351 litreye çıktı.

      Yeni Polo modelinin lansmanı ile Volkswagen, dünyanın en gelişmiş kompakt otomobillerinden birini sunuyor. Bu, daha önce Golf ve Passat sınıfı için kullanılan yardım sistemlerinin Polo'ya da aktarılması anlamına geliyor. Üç standart donanım seviyesi Trendline, Comfortline ve Highline'a ek olarak, özel versiyon Polo Beats (300 watt'lık bir ses sistemi gibi özelliklere sahip) ve sportif üst model Polo GTI (147 kW / 200 PS güç çıkışı) seriyi çeşitlendiriyor. Yeni Polo'nun, giriş seviyesi Trendline versiyonu bile, evden çıkış ve eve varış fonksiyonlarına sahip LED gündüz farları, hız sınırlayıcı, Şehir Acil Durum Freni, Yaya İzleme ve Ön Bölge Asistanı çevre izleme sistemi gibi standart özelliklere sahip. Polo Trendline'ın Almanya'da fiyatı 12.975 € 'dan başlıyor.
       
      Yeni Polo ile sunulan özelliklerden bir tanesi de uyumlanabilir seyir kontrolü ACC (210 km / s hıza kadar aktive edilebilir). Polo'da sunulan yeni seçenekler arasında, arka trafik uyarısı, kör nokta algılama, şerit değiştirme sistemi, park alanlarından çıkmak için "manevra fonksiyonu" ile yarı otomatik park yardımı sistemi de bulunuyor. Park yardımı, park ederken herhangi bir darbeyi önleyerek otomatik koruma sağlıyor. İsteğe bağlı anahtarsız erişim kilitleme ve motor başlatma sistemi de modelde ilk kez sunuluyor.

      Buna ek olarak, Polo, Volkswagen Grup içerisinde yeni versiyon Active Info Display'i kullanan ilk model oldu. Dijital kontrol araçlarıyla sistem segmentte tamamen yeni. Aynı zamanda, Polo 6.5 ile 8.0 inç arasında değişen farklı boyutlarda ekranlara sahip yeni nesil multimedya sistemleri ile geliyor. Ekranlar camla kaplanmış ve kabine akıllı telefonlara benzer yüksek teknolojili bir görünüm kazandırıyor.

      Çok sayıda yeni renk seçeneği (toplam 14 dış cephe rengi mevcut) ve on iki farklı tekerlek seçeneği (14 - 18 inç, bazıları kontrast renklerde boyanmış), çok sayıda dekor ve 11 farklı koltuk kaplaması Polo'yu daha renkli ve daha kişisel hale getiriyor. Diğer kişiselleştirme seçenekleri arasında tam LED farlar, LED arka lambalar, nem ve güneş sensörü ile alerjen filtresi, akıllı telefonlar için kablosuz şarj (isteğe bağlı olarak endüktif anten bağlantısı da dahil olmak üzere), ayarlanabilir amortisörlü Sport Select süspansiyon düzeni ve bu sınıftaki en büyük panoramik açılabilir tavan pencerelerinden birisi bulunuyor.

      Avrupa'nın birçok yerinde yeni Polo, yıl bitmeden önce piyasaya sürülecek ve bir dizi Euro 6 uyumlu motor aşamalı olarak sunulacak. İlk sunulacak güç çıkışı seçenekleri, 48 kW / 65 PS'den 110 kW / 150 PS'ye kadar uzanacak. İlk kez, Polo, 66 kW / 90 PS'lik bir güç çıkışı ile yeni geliştirilen 1.0 TGI bir doğal gaz motoruyla da satışa sunulacak. Buna ek olarak, dört benzinli ve iki dizel motor seçeneği mevcut ve hepsi standart olarak durdur / başlat sistemi ve rejeneratif frenleme modu ile donatılmış. Güç çıkışı 70 kW veya üstü olan her motor çift debriyajlı bir şanzıman (DSG) ile kombine edilebiliyor.
       
      Doğal gaz
      1.0 TGI, 66 kW / 90 PS, 5 vitesli şanzıman
       
      Benzin
      1.0 MPI, 48 kW / 65 PS, 5 vitesli manuel şanzıman ile
      1.0 MPI, 55 kW / 75 PS, 5 vitesli manuel şanzıman ile
      1.0 TSI, 70 kW / 95 PS, 5 vitesli manuel şanzıman / 7 vitesli DSG ile
      1.0 TSI, 85 kW / 115 PS, 6 vitesli manuel şanzıman / 7 vitesli DSG ile
      1.5 TSI 110 kW / 150 PS, 6 vitesli manuel şanzıman / 7 vitesli DSG ile
      2.0 TSI 147 kW / 200 PS, 6 vitesli manuel şanzıman / 7 vitesli DSG ile 
       
      Dizel
      1.6 TDI 59 kW / 80 PS, 5 vitesli manuel şanzıman
      1.6 TDI, 70 kW / 95 PS, 5 vitesli manuel şanzıman / 7 vitesli DSG ile
      Kaynak
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Volkswagen’in 2018 Polo modeli yarı hibrit sistemiyle gelecek. Talepteki düşüş ve katı CO2 emisyon standartları nedeniyle dizel motorlar terk ediliyor.
       
       
      Volkswagen altıncı nesil 2018 Polo’da kullanılması planlanan 1.5 litre dört silindirli motorun geliştirmesini durdurdu. Bunun yerine benzinli – elektrikli yarı hibrit sistem kullanılacak. Yeni alüminyum blok, yüksek basınçlı enjeksiyonlu motor Volkswagen’in küçük motorlar atağının bir parçasını oluşturacaktı. Bu seride güncellenen yedinci nesil Golf’te kullanılan 1.5 litre dört silindirli direkt enjeksiyonlu benzinli motor da bulunuyor. Ne var ki, yüksek mühendislik maliyetleri, sıkı CO2 ve Nox emisyon standartları ve Avrupa’da B segmentinde azalan dizel talebi, Volkswagen’in dizel skandalı ile de birleşince, firma küçük dizel motorlar stratejisini bırakmaya ve benzinli – elektrikli hibrit sistemler geliştirmeye karar verdi. Bu konudaki açıklama da VW’nin Ar-Ge yöneticisi Frank Welsc’ten geldi.
       
      Geçen hafta İspanya’da yeni Golf’ün tanıtımında konuşan Welsch yeni stratejilerinde dizellerden vazgeçmelerinde özellikle etkili bir egzoz arıtma sistemi geliştirmenin yüksek maliyetinin rol oynadığını söyledi. Welsch “Sadece katalizör sistemi için 6 – 8 bin euro malzeme maliyeti çıkıyor. Katalizör sistemi en az motorun kendisi kadar pahalı. Polo’ya dizeli eklersek otomobilin fiyatının %25’i arıtma sistemi maliyetinden oluşuyor” dedi.
       
      Öte yandan, Welsch Volkswagen’in Polo ve gelecek versiyonlarında dizel motorlar sunmaya - yeni giriş seviyesi T-Cross SUV de buna dahil - ne zaman tam olarak son vereceklerini net şekilde belirtmedi. 1.6 litre dört silindirli motorun günlerinin sayılı olduğunu söyleyen Welsch EA827 için “Üç ya da dört yıla ortadan kalkacak” dedi.
       
      Volkswagen’in ürün serisinde dizel küçük motorlara alternatif sunacağını doğrulayan Volkswagen’in Ar-Ge yöneticisi, “Çok uzak olmayan bir zamanda insanlar benzinli motorlu yarı hibrit otomobilleri tercih edecekler” diye konuştu.
       
      Volkswagen’İn yeni nesil modellerinin geliştirme süreçlerini takip eden Welsch hibritlerin giderek sıkılaşan emisyon standartlarına ekonomik ve uygulanabilir bir yanıt olabileceğini savunuyor ve “Bir yarı hibrit sistem hem ucuz hem de küçük kapasiteli dizel ile aynı CO2 seviyesine sahip ve Nox emisyonu çok daha az” diyor.
       
      Yeni planlar dahilinde Volkswagen ağırlıklı olarak yeni Golf 1.5 TSI Evo Blue Motion için tanıtılan sistem gibi yeni elektrikli sistemlere yatırım yapacak. Welsch enerji geri kazanımı için 48 volt sistem kullanılacağını, en yeni sistemde dört kat daha fazla enerji elde edilebildiğini belirtiyor.
       
      Sürüş sistemi stratejisindeki değişikliğin sonucu olarak, mevcut beşinci nesil Polo’da sunulan Volkswagen turboşarjlı 1.4 litre üç silindirli dizel motorunun da üretimini durdurma kararı aldı. Motorun piyasadan ne zaman tamamen çekileceği ise henüz belirsiz.
       
      1.5 litre dört silindirli dizel motorun sonlandırılma kararına karşın, Welsch firmasının yaygın şekilde kullanılan 2.0 litre dört silindirli dizel motorunun (EA288) ise korunacağını vurguladı. Welsch “2.0 litre kesinlikle iyi bir geleceğe sahip. 1 ya da 1.5 yıl içinde yeni nesil çıkacak” dedi.
       
      Welsch ayrıca yeni 2.0 litre motorun kod adının EA288 EVO olduğunu doğruladı ve motorun CO2 emisyonlarının ciddi oranda düşürüleceği sinyalini verdi.
       
      kaynak

    • Ali
      Yazan: Ali
      FBI, Volkswagen'ın üst düzey yöneticisi Oliver Schmidt'i, emisyon skandalı sonrasında ABD yasalarını ihlal etmek suçlamasıyla tutukladı. 2014 ve Mart 2015 döneminde Alman otomotiv devi Volkswagen'ın ABD yasalarına uyum ofisinin başında bulunan Schmidt, Florida'da emisyon skandalına yönelik yürütülen bir soruşturma kapsamında Detroit'te tutuklandı. 
      Alman Volkswagen ise yaptığı açıklamada, ABD Adalet Bakanlığı ile işbirliğinin sürdüğünü, fakat yürüyen bir soruşturma ile ilgili şu aşamada henüz bir açıklama yapılmayacağını bildirdi.
      Volkswagen hakkında New York ve Massachusetts federal savcılık ofisleri tarafından yürütülen soruşturmada hazırlanan iddianameye göre Oliver Schmidt, Alman devinin ABD emisyon yasalarını ihlal etmesinde büyük rol sahibi olarak nitelendiriliyor.
      Bu arada tutuklama kararı, VW ve AMD Adalet Bakanlığı arasında emisyon skandalı nedeniyle 2 milyar doları aşan bir anlaşmanın arefesinde geldiği de dikkat çekti.
      Kaynak :http://www.haberturk.com/ekonomi/otomobil/haber/1346196-volkswagen-yoneticisi-oliver-schmidt-fbi-tarafindan-tutuklandi
       
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Volkswagen yeni Golf’ü sunar. Alman üretici 2017 Golf modelini resmi olarak gün yüzüne çıkardı. Yeni Vw Golf 2017 teknik iyileşmeleri ile öne çıkıyor.     Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Herbert Diess: “Yeni Golf, Volkswagen’in tarihindeki en büyük ürün atağının başlangıcını temsil ediyor”. Volkswagen kapsamlı bir güncellemeden geçirdiği Golf modelini bugün Almanya Wolfsburg’daki Autostadt içinde bulunan kulesinde tanıttı. Güncellenen otomobil yeni bir tasarım, yeni motor teknolojileri, asistan sistemler ve yeni nesil multimedya sistemleri ile geliyor. Kompakt sınıfında dünyada ilk kez en üst seviye “Discover Pro” multimedya sistemi jest kontrolü ile çalıştırılabiliyor. 9.2 inç ekranı ile sistem konsept ve görünüm olarak yine Golf’te yeni bir özellik olan dijital kontrol paneli ile bütünlük içinde. Güncellenen Golf yarı otomatik sürüş fonksiyonlarına sahip ilk kompakt otomobillerden birisi. Yeni trafik sıkışıklığı asistanı otomobilin yoğun trafikte sürücü müdahalesi olmadan dur-kalk yapmasını ve ilerlemesini sağlıyor.

      Volkswagen Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Herbert Diess yeni otomobilin dünya prömiyerinde şunları söyledi: “Güncellemede en çok yeni nesil multimedya ve bağlanabilirlik özelliklerine odaklanıldı. Başka hiç bir kompakt otomobilin Golf’ten daha akıllı, güvenli ya da interaktif olmadığını söyleyebilirim. Volkswagen ivme kazanıyor. 2017’de ondan fazla yeni model ve büyük güncellemeler tanıtacağız. 2020 yılı itibariyle bütün serimiz yenilenmiş olacak”.

      Piyasaya çıktığı ilk günden bu yana 33 milyon satılan efsane model Golf’ün yeni güncellemeyle kazandığı potansiyel sahip olduğu asistan sistemlerden anlaşılabiliyor. Bunlar arasında ön kısım asistanı ve yaya takibi, yeni trafik sıkışıklığı asistanı ve acil durum assitanı gibi teknolojiler var. Firmanın yönetim kurulu üyesi ve baş mühendis Dr. Frank Welsch 2017 model yılı Golf ile birlikte kompakt sınıfında ilk kez otomatik sürüş özelliklerine de yer verdiklerine dikkat çekti. Welsch bu teknolojilere ilişkin şunları söyledi: “Şerit asistanı ve şeritten ayrılma uyarısı sistemi, uyumlanabilir seyir kontrolü ACC ve trafik sıkışıklığı asistanı gibi özelliklerin birlikte çalışması sayesinde, trafik sıkışıklığı asistanı saatte 60 km’ye kadar hızlarda, dur-kalk yapılan yoğun trafikte otomobilin hakimiyetini sürücüden devralabiliyor. Sistem direksiyonu, freni ve gazı kontrol edebiliyor”.
       
      Yeni Golf’teki bu inovasyonlara TSI motor ailesi eşlik ediyor. Güncellenen Golf yeni turboşarjlı 1.5 TSI Evo motorla geliyor. Bu motor 110 kW/150 hp güç çıkışına sahip, dört silindirli ve değişken aktif silindir yönetimi (ACT) sistemi ile geliyor. Bunu 96 kW/130 hp gücünde yine ACT teknolojili BlueMotion versiyon takip ediyor. Bu versiyon aynı zamanda boş viteste giderken motoru geçici süre için kapatabiliyor.

      Dr Welsch yeni motorlar için ise "Yeni Golf bu motorlarla benzerlerine kıyasla bir litre daha az yakıt harcıyor. Buna akıllı sürdürülebilirlik diyoruz. Bu herkes için ulaşılabilir bir ilerlemedir” dedi. Volkswagen aynı zamanda Golf GTI’ın da performansını arttırdı. Motor artık 169 kW/230 hp ya da 180 kW/254 hp güç seçenekleriyle gelecek. Yeni 7 kademe DSG (çift debriyajlı) vites yüksek verimlilikli bir alternatif olarak aşamalı şekilde 6 kademe DSG viteslerin yerini alacak.

      Volkswagen Golf güncellemesi iki ve dört kapılı versiyonları, Golf Variant, sportif Golf GTI ve Golf GTE’yi kapsıyor. Yeni Golf’ün tanıtıldığı Wolfsburg, aynı zamanda modelin yedi neslinin de geliştirildiği ve üretildiği yer. Yeni Golf tasarımıyla da önceki nesillerden ayrılıyor. Değişiklikler arasında yeni tamponlar, halojen farlar ve LED gündüz sürüş ışıkları, xenon farların yerini alan yeni full LED far seçeneği, yeni ön kanatlar, full LED arka lambaları ve alaşım tekerlekler bulunuyor.
       
      2017 model yılı Golf’ün ön satışları bu Aralık ayının başında başlayacak. Modelin giriş fiyatı değişmeyecek. Volkswagen gelecek hafta Los Angeles otomobil fuarında sıfır emisyonlu yeni e-Golf’ün de prömiyerini gerçekleştirecek.
      Kaynak

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×