Jump to content
aydingokce

Mazda 3 HB Power mı ? VW Golf 1.4 TSI Highline mı ?

Tavsiye Edilen Mesajlar

aydingokce    4
aydingokce

Merhabalar, 

 

Forumu inceledim, benzer başlıklar olduğunu gördüm. Ancak, hem uzunca bir mesaj yazacağım için hem de o başlıklarda süregelen tartışmaların içine limon sıkmamak için yeni başlık açmayı uygun gördüm. Gerekli görülürse mesajım ilgili başlığa taşınabilir. Sitede yeniyim. Kafama takılan konularda bana yardımcı olunmasını rica ediyorum. 

Evet, başlıkta belirttiğim gibi, arada kaldım. Mazda 3 HB Power AT ile VW Golf 1.4 TSI Highline (125'lik) DSG arasında kaldım. Yeni Opel Astra'yı henüz incelemedim, inceleyince bu ikilinin arasına o da balıklama dalabilir. Şimdilik bu iki seçenek arasında değerlendirme yapacak olursak, bendeki durum şu: Duygularım Mazda 3, mantığım Golf diyor. 

DUYGULARIM MAZDA 3 DİYOR, ÇÜNKÜ: 

1) Tasarımı hepimizin malumu. Hele ki o ateş kırmızısı yok mu, of offf.... Bu yakışıklılıkta bir erkek olsa aşık olmayacak kadın, bu güzellikte kadın olsa aşık olmayacak erkek zor bulunur. Golf'ün tasarımının adından bile söz etmek, Mazda 3'e hakaret olur diye düşünüyorum. 
2) Açıkçası, Mazda 3'ün içine oturunca biraz hayal kırıklığı yaşamadım diyemem. Arabanın içinde, dışındaki ihtişamı bulamadım. Bu kadar siyah olmasını da yadırgadım, birazcık açık renk döşeme de kullanılsın isterdim. Yine de, kullanılan plastiğin kalitesi üst düzeyde de olsa, son derece sıkıcı ve sıradan bir iç mekana sahip olduğunu düşündüğüm Golf'e göre Mazda 3 birkaç boy önde. 
3) Golf'ün yalnızca dış ve iç tasarımından değil, yaygınlığından gelen bir sıradanlığı da var. Kısacası, s.kini sallasan Golf'e değecek be kardeşim bos.png Mazda 3'ün bu konuda sürücüsüne kıyas kabul etmez düzeyde bir özgünlük sağladığı, yadsınamaz bir geçek. 
4) Golf kullanıcı kitlesine genel olarak gıcığım. Bu sitede istisnaları varsa, lütfen onlar üstüne alınmasın. Ben genel konuşuyorum. Diğer markalara ve kullanıcılarına karşı üst perdeden kibirli konuşmaları, dünyada Volkswagen'den başka kaliteli araba yokmuş gibi bir triplere girmeleri, yolda araç kullanırken yaptıkları davranışlar, devamlı bir sıkıştırma, makas atma, şeridin akış hızına uyduğum halde kıçıma girip selektör yapma, kuralsızlık - saygısızlık (Böyle kullanan her marka araç sürücüsü olabilir tabii ama, Golf için istisnasına çok çok çok çok az rastlıyorum) . Kendimi bu kitlenin içinde düşünmek, beni rahatsız ediyor. Mazda 3 kullanıcılarının trafikte araç kullanma davranışlarını pek gözlemleme olanağım olmadı ama genelde daha düzgün kullandıklarına dair bir önyargım var. Bu forumdaki mesajlarda da VW kullanıcılarında genelde gördüğüm kibiri Mazda kullanıcılarında pek görmedim. 
5) Her ne kadar kendim benzinli araç kullanacak olsam ve emisyon skandalı ile doğrudan bir ilgim olmasa da, işini dürüstçe yapmak yerine sahtekarlığa başvurmuş bir markaya para kazandırma fikri, bünyemde ufak da olsa manevi bir rahatsızlık yaratıyor. 
6) Ben arabayı satmak için değil binmek için alırım. Satarken ne olacak meselesi zerre umurumda değildir. 
7) Ben bilinçli bir kullanıcı olduğum için DSG'nin benim kullanımımda pek sorun çıkarmayacağını düşünsem de, içim hiç bir zaman bir tork konvertörlü kullanırkenki kadar rahat olmayacak. Aynı şey, turbo - atmosferik ayrımı için de geçerli. 

MANTIĞIM GOLF DİYOR, ÇÜNKÜ: 

1) Arada dağlar kadar performans farkı var. Tamam, ben deli gibi gazlayan bir adam değilim aslında. %90 sakin kullanırım. Ama, o %10'luk zaman diliminde bir coşa geldiğim zaman da, bu kadar çok para verip de aldığım arabanın önüne gelenden tokat yemesini istemem. 
2) Yalıtım ve yol konforu konusunda Golf'ün açık ara değil ama yine de hissedilebilecek bir miktarda önde olduğunu düşünüyorum. 
3) Golf'ün güvenlik donanımı konusunda bir artısı var (Diz havayastığı). 
4) Golf'ün frenlerinin daha iyi olduğuna dair bir izlenimim var. 
5) Her ne kadar Mazda 3 Golf'e göre gırtlak spec kalsa da, bu fiyat seviyesindeki bir otomobile yakışmayan donanım eksikleri var. Arkada havalandırma kanalı olmaması, torpido gözünde soğutma olmaması, far kumandalarının altında garaj kumandası koymak için bir göz bulunmaması, hıza duyarlı otomatik kapı kilitleme özelliğinin olmaması (Mazda forumunda okumuştum bunu) gibi. 
6) Her ne kadar Doğuş'un adam öpme politikasına pek saygı duymasam da, servis ağının yaygınlığı ve yedek parça bulunurluğu konusunda bir avantajı olduğu da gerçek. 
7) Mazda 3'ün lastik ebatları (215/45R18) beni düşündürüyor. Değiştirmek ya da kış lastği almak gerektiğinde zor bulunacak bir ebatmış gibi geliyor. Ayrıca, stepne bulunmaması, yalnızca lastik tamir kiti bulunması beni tedirgin ediyor. 

Yardımcı olun lütfen :) 
 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Anilcanatan    81
Anilcanatan

Merhabalar, 

 

Forumu inceledim, benzer başlıklar olduğunu gördüm. Ancak, hem uzunca bir mesaj yazacağım için hem de o başlıklarda süregelen tartışmaların içine limon sıkmamak için yeni başlık açmayı uygun gördüm. Gerekli görülürse mesajım ilgili başlığa taşınabilir. Sitede yeniyim. Kafama takılan konularda bana yardımcı olunmasını rica ediyorum. 

Evet, başlıkta belirttiğim gibi, arada kaldım. Mazda 3 HB Power AT ile VW Golf 1.4 TSI Highline (125'lik) DSG arasında kaldım. Yeni Opel Astra'yı henüz incelemedim, inceleyince bu ikilinin arasına o da balıklama dalabilir. Şimdilik bu iki seçenek arasında değerlendirme yapacak olursak, bendeki durum şu: Duygularım Mazda 3, mantığım Golf diyor. 

DUYGULARIM MAZDA 3 DİYOR, ÇÜNKÜ: 

1) Tasarımı hepimizin malumu. Hele ki o ateş kırmızısı yok mu, of offf.... Bu yakışıklılıkta bir erkek olsa aşık olmayacak kadın, bu güzellikte kadın olsa aşık olmayacak erkek zor bulunur. Golf'ün tasarımının adından bile söz etmek, Mazda 3'e hakaret olur diye düşünüyorum. 
2) Açıkçası, Mazda 3'ün içine oturunca biraz hayal kırıklığı yaşamadım diyemem. Arabanın içinde, dışındaki ihtişamı bulamadım. Bu kadar siyah olmasını da yadırgadım, birazcık açık renk döşeme de kullanılsın isterdim. Yine de, kullanılan plastiğin kalitesi üst düzeyde de olsa, son derece sıkıcı ve sıradan bir iç mekana sahip olduğunu düşündüğüm Golf'e göre Mazda 3 birkaç boy önde. 
3) Golf'ün yalnızca dış ve iç tasarımından değil, yaygınlığından gelen bir sıradanlığı da var. Kısacası, s.kini sallasan Golf'e değecek be kardeşim bos.png Mazda 3'ün bu konuda sürücüsüne kıyas kabul etmez düzeyde bir özgünlük sağladığı, yadsınamaz bir geçek. 
4) Golf kullanıcı kitlesine genel olarak gıcığım. Bu sitede istisnaları varsa, lütfen onlar üstüne alınmasın. Ben genel konuşuyorum. Diğer markalara ve kullanıcılarına karşı üst perdeden kibirli konuşmaları, dünyada Volkswagen'den başka kaliteli araba yokmuş gibi bir triplere girmeleri, yolda araç kullanırken yaptıkları davranışlar, devamlı bir sıkıştırma, makas atma, şeridin akış hızına uyduğum halde kıçıma girip selektör yapma, kuralsızlık - saygısızlık (Böyle kullanan her marka araç sürücüsü olabilir tabii ama, Golf için istisnasına çok çok çok çok az rastlıyorum) . Kendimi bu kitlenin içinde düşünmek, beni rahatsız ediyor. Mazda 3 kullanıcılarının trafikte araç kullanma davranışlarını pek gözlemleme olanağım olmadı ama genelde daha düzgün kullandıklarına dair bir önyargım var. Bu forumdaki mesajlarda da VW kullanıcılarında genelde gördüğüm kibiri Mazda kullanıcılarında pek görmedim. 
5) Her ne kadar kendim benzinli araç kullanacak olsam ve emisyon skandalı ile doğrudan bir ilgim olmasa da, işini dürüstçe yapmak yerine sahtekarlığa başvurmuş bir markaya para kazandırma fikri, bünyemde ufak da olsa manevi bir rahatsızlık yaratıyor. 
6) Ben arabayı satmak için değil binmek için alırım. Satarken ne olacak meselesi zerre umurumda değildir. 
7) Ben bilinçli bir kullanıcı olduğum için DSG'nin benim kullanımımda pek sorun çıkarmayacağını düşünsem de, içim hiç bir zaman bir tork konvertörlü kullanırkenki kadar rahat olmayacak. Aynı şey, turbo - atmosferik ayrımı için de geçerli. 

MANTIĞIM GOLF DİYOR, ÇÜNKÜ: 

1) Arada dağlar kadar performans farkı var. Tamam, ben deli gibi gazlayan bir adam değilim aslında. %90 sakin kullanırım. Ama, o %10'luk zaman diliminde bir coşa geldiğim zaman da, bu kadar çok para verip de aldığım arabanın önüne gelenden tokat yemesini istemem. 
2) Yalıtım ve yol konforu konusunda Golf'ün açık ara değil ama yine de hissedilebilecek bir miktarda önde olduğunu düşünüyorum. 
3) Golf'ün güvenlik donanımı konusunda bir artısı var (Diz havayastığı). 
4) Golf'ün frenlerinin daha iyi olduğuna dair bir izlenimim var. 
5) Her ne kadar Mazda 3 Golf'e göre gırtlak spec kalsa da, bu fiyat seviyesindeki bir otomobile yakışmayan donanım eksikleri var. Arkada havalandırma kanalı olmaması, torpido gözünde soğutma olmaması, far kumandalarının altında garaj kumandası koymak için bir göz bulunmaması, hıza duyarlı otomatik kapı kilitleme özelliğinin olmaması (Mazda forumunda okumuştum bunu) gibi. 
6) Her ne kadar Doğuş'un adam öpme politikasına pek saygı duymasam da, servis ağının yaygınlığı ve yedek parça bulunurluğu konusunda bir avantajı olduğu da gerçek. 
7) Mazda 3'ün lastik ebatları (215/45R18) beni düşündürüyor. Değiştirmek ya da kış lastği almak gerektiğinde zor bulunacak bir ebatmış gibi geliyor. Ayrıca, stepne bulunmaması, yalnızca lastik tamir kiti bulunması beni tedirgin ediyor. 

Yardımcı olun lütfen :) 
 

 

Yardımcı olayım hocam kendimce

Tespitlerin hepsi doğru biraz da eksik mesela (Golf Comfortline ve Mazda power donanımlarını baz alıyorum) 

* Mazda 3 

* Çift tıkla camları kapama ve cam açma-kapama tuşları aydınlatma sadece 1 camda var. 

* Geri vitese taktığında sağ aynanın aşağı bakması yok ( Forumdaki bir arkadaş 2. nesil mazda 3 için yapmıştı eminim 3. nesilde de yaparlar)

* Kumandadan ayna kapatma opsiyonel.

* Şoför koltuğu arkasında harita cebi yok 

* Kumaş koltuklar çok kaliteli durmuyor.

* Elektronik el freni olmalıydı kesinlikle çok daha farklı olurdu büyük bir eksik.

* İstesen de sunroof ve deri koltuk seçeneğini alamıyorsun.

Gelelim Golf' e şimdi donanım olarak golfun eksiklerini buraya yazacak vaktim yok :)

Mazda' nın bu eksikleri olmasına rağmen kıyasladığında eğer ki kısa zamanda satmak için değil uzun vade binmek için alıyorsan hiç ama hiç düşünmeden Mazda almalısın. D segmenti hissi veren gerçekten müthiş bir araç.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
aydingokce    4
aydingokce

Yardımcı olayım hocam kendimce

Tespitlerin hepsi doğru biraz da eksik mesela (Golf Comfortline ve Mazda power donanımlarını baz alıyorum) 

* Mazda 3 

* Çift tıkla camları kapama ve cam açma-kapama tuşları aydınlatma sadece 1 camda var. 

* Geri vitese taktığında sağ aynanın aşağı bakması yok ( Forumdaki bir arkadaş 2. nesil mazda 3 için yapmıştı eminim 3. nesilde de yaparlar)

* Kumandadan ayna kapatma opsiyonel.

* Şoför koltuğu arkasında harita cebi yok 

* Kumaş koltuklar çok kaliteli durmuyor.

* Elektronik el freni olmalıydı kesinlikle çok daha farklı olurdu büyük bir eksik.

* İstesen de sunroof ve deri koltuk seçeneğini alamıyorsun.

Gelelim Golf' e şimdi donanım olarak golfun eksiklerini buraya yazacak vaktim yok :)

Mazda' nın bu eksikleri olmasına rağmen kıyasladığında eğer ki kısa zamanda satmak için değil uzun vade binmek için alıyorsan hiç ama hiç düşünmeden Mazda almalısın. D segmenti hissi veren gerçekten müthiş bir araç.

Yanıt için teşekkürler. Bu saydığın eksiklerden 1,3 ve 4 önemli benim için. Diğerleri önemli değil. Fiyat seviyesi olarak baktığımızda, Mazda 3 Power'ın rakibi Highline'dır, Comfortline değil kesinlikle. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.530
Mehmet Özdemir

İki aracı da gidip test ettiniz mi? Hızlanma, performans golf tercih etmeye değecek farkta mıdır?

Mehmet Özdemir tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
aydingokce    4
aydingokce

İki aracı da gidip test ettiniz mi? Hızlanma, performans golf tercih etmeye değecek farkta mıdır?

Merhaba, 

Maalesef Mazda 3'ü test edemedim. Haftasonu test sürüşü olmuyormuş efendim, ancak hafta içi günlerde test sürüşü yapılabiliyormuş. İstanbul Avrupa yakasında yaşıyorum ve çalışıyorum. İstanbul'da test sürüşü yapılabilecek Mazda bayileri yalnızca Anadolu yakasında var ve hafta içi gidip de test sürüşü yapmak pek mümkün olmuyor. Aslında bu da Mazda için eleştirilecek bir konu. Bu kadar az satışı olan bir marka, az satışı olmaya devam etsin diye neden ekstra çaba gösterir, anlamak güç. Peki, performans açısından nasıl bir kanıya vardım: Benzer bir aracı referans alarak. Babam, en son kasa 1.6 benzinli otomatik Honda Civic kullanıyor. O aracı benim de bolca kullanmışlığım var. Mazda 3'ün otomatik vitesle Civic ile benzer performans göstereceği kabulüyle hareket ettim. 

 

Golf için ise: 1.4 TSI DSG test edemedim ama 1.2 TSI DSG test ettim. Yukarıda belirttiğim gibi, bunu Mazda 3 ile doğrudan kıyas etme şansım olmadı ama, benzer performansa sahip olacağını düşündüğüm Civic ile kıyas ettiğimde, özellikle ara hızlanmalarda 1.2 TSI bile çok bariz bir üstünlüğe sahip. 1.4 TSI de 1.2 TSI'den üstün performansa sahip olacağına göre...

 

Yani, özetle, doğrudan değil ama dolaylı bir karşılaştırma yaptığımda golf'ün çok üstün bir performansa sahip olacağını öngörebiliyorum. Ancak, yalnızca buna dayanarak "değer mi" sorusunun cevabını vermek güç. Performans, bir otomobili değerlendirmekte kullanılacak kriterlerden yalnızca bir tanesi. Esasında, o sorunun cevabını kolaylıkla veremediğim için burada sizlerin görüşlerini almak istiyorum zaten :) 

aydingokce tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Anilcanatan    81
Anilcanatan

Yanıt için teşekkürler. Bu saydığın eksiklerden 1,3 ve 4 önemli benim için. Diğerleri önemli değil. Fiyat seviyesi olarak baktığımızda, Mazda 3 Power'ın rakibi Highline'dır, Comfortline değil kesinlikle. 

Mazda power donanimini aldığınız fiyata highline değil birkaç ekstra paketi olan comfortline alabilirsiniz. Bunun yanında highline ile de kıyaslayabilirsiniz sizi tek düşündürecek şey hızlanmasıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
karaqedi    19
karaqedi

bende golfu baya bir araştırmıştım zamanında almaya değer görmedim sizin dediğiniz gibi kullanıcı kitlesi de benim için etken oldu bunun yanında sikayetvar.com a girdiğimde tsi motorlarla ilgili başıma gelse sinir krizi geçirebileceğim şikayetler var bence karar vermeden önce sikayetvar.com a girin şikayetleri okuyun donanimhaberdeki arızalarla ilgili başlıkları okuyun bunlardan sonra karar verin 

bizim başımıza gelen bir olayda bir ay önce bir tanıdıgımıza aldığımız 0 dizel passatın bagaj kapagının boyalı olması hadisesidir. konuyla ilgili çözüm üretmiyorlar boya koruma yapalım geçiştirelim derdindeler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.248
Mutlu Tekir

Valla performans konusunda bir şey diyemeyeceğim. Atmosferik motorlar yüksek devir ister güç isterseniz. 1.3 dizel linea, bugün de mercedes cla180 i dikiz aynasından izlemesem de 1-2 araç boy farkı attım. İsteyince arada sırada güzel gidiyor, daha benim araç otomatik vites.

Yalıtım konusuna katılıyorum, mazda Japonlara göre daha kaliteli daha az ses alsa da yine de alıyor. Ankarada yaşıyorsunuz yetkili servis konusunda hiç bir sıkıntınız olmaz. Aynı şekilde yedek parça konusunda da. Arka havalandırma ızgaraları yok ama ayak altından arkaya hava veriliyor. Eğer ayaklara havalandırmayı verirseniz arkaya da gidiyor.Lastik ebadı konusunda satıp 16" e geçebilirsiniz. Bu aynı zamanda yol sesi konusunda da olumlu yansıyacaktır. (ben sırf yol sesi daha az olduğu için 15" jant kullanıyorum)

Astrayı da listeye ekleyin derim, bir tanıdığımda var, o da gayet güzel.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
aydingokce    4
aydingokce

bende golfu baya bir araştırmıştım zamanında almaya değer görmedim sizin dediğiniz gibi kullanıcı kitlesi de benim için etken oldu bunun yanında sikayetvar.com a girdiğimde tsi motorlarla ilgili başıma gelse sinir krizi geçirebileceğim şikayetler var bence karar vermeden önce sikayetvar.com a girin şikayetleri okuyun donanimhaberdeki arızalarla ilgili başlıkları okuyun bunlardan sonra karar verin 

bizim başımıza gelen bir olayda bir ay önce bir tanıdıgımıza aldığımız 0 dizel passatın bagaj kapagının boyalı olması hadisesidir. konuyla ilgili çözüm üretmiyorlar boya koruma yapalım geçiştirelim derdindeler

Tavsiyeniz üzerine baktım, resmen içim daraldı Golf'ü incelerken. 3. nesil Mazda 3 içinse sikayetvar.com'da hiç şikayet görmedim. Normal koşullarda bu tek başına Golf'ü eleyip Mazda 3 alma sebebi olurdu aslında. Lakin, burada istisna sayılabilecek bazı faktörler var. Biraz orana da bakmak lazım. Yani DSG'li Golf kaç tane satılmış, kaç tanesinde arıza çıkmış. Çok fazla satılan bir model olduğu için sorun sayısının artması da bana normal geliyor. Mazda 3'e gelince: İstatistikte, sağlıklı bir genelleme için gerekli denek sayısı diye bir kavram vardır. Mazda 3'ün Türkiye'deki satış rakamlarının sağlıklı bir genelleme için yeterli denek sayısına ulaştığını düşünmüyorum. Bir de, etraftakilerin tecrübeleri de önemli rol oynuyor. Benim üç yakın arkadaşım ve bir akrabamda kuru kavrama DSG'li araçlar var, hiçbiri en ufak bir sıkıntı yaşamadı. Açıkçası, DSG yaşanan sorunların temelinde biraz bilinçsiz kullanım da var. Tabii tork konvertörünün önemli avantajı, bilinçsiz kullanımı tolere edebilmesi :) Ama benim ihtiyacım yok, ben zaten bilinçli kullanıcıyım :) 

Valla performans konusunda bir şey diyemeyeceğim. Atmosferik motorlar yüksek devir ister güç isterseniz. 1.3 dizel linea, bugün de mercedes cla180 i dikiz aynasından izlemesem de 1-2 araç boy farkı attım. İsteyince arada sırada güzel gidiyor, daha benim araç otomatik vites.

Yalıtım konusuna katılıyorum, mazda Japonlara göre daha kaliteli daha az ses alsa da yine de alıyor. Ankarada yaşıyorsunuz yetkili servis konusunda hiç bir sıkıntınız olmaz. Aynı şekilde yedek parça konusunda da. Arka havalandırma ızgaraları yok ama ayak altından arkaya hava veriliyor. Eğer ayaklara havalandırmayı verirseniz arkaya da gidiyor.Lastik ebadı konusunda satıp 16" e geçebilirsiniz. Bu aynı zamanda yol sesi konusunda da olumlu yansıyacaktır. (ben sırf yol sesi daha az olduğu için 15" jant kullanıyorum)

Astrayı da listeye ekleyin derim, bir tanıdığımda var, o da gayet güzel.

Yeni Astra'yı da inceleyeceğim. Jant meselesini ben de düşündüm. 18''leri değiştirip 16'' almayı. Bu değişim sorunsuz olarak yapılabilir mi acaba? Jant değiştirecekseniz orijinal ebattan en fazla 1'' uzaklaşın derler ya. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.521
İlhan

Bir dönem daha bu şekilde, Mazda 3 - Golf kıyaslaması yapılmıştı. Konuya buradan ulaşabilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.556
Zealot

volkswagen mi,  ne o öyle,   kızılay dağıtmış gibi.

 

"eskiden;   her yerde sen vardın..  şimdi nereye baksam volkswagen"

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emregc    401
emregc

Golf daha konforlu ve içi daha geniş diyor bu test videosu ancak tasarım farkı, beğeni meselesi var ki bence en önemli kriter bu.. Hergün arabaya aşk ile bakıp, işte benim arabam demek var birde park edip arkana bakmamak var... "mantık evliliği beni bozar mı bozar" , " ne yaparsan yap aşkı ile yap" demiş şair :) ...

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.521
İlhan

Mühendis olmanızdan ötürü. Mühendisler tarafından yönetilen, ender bir otomobil firması olan. "Mazda" markası diyorum size. :)

Espri bir yana, bence her iki otomobili de en kısa sürede test etmelisiniz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
karaqedi    19
karaqedi
 

Tavsiyeniz üzerine baktım, resmen içim daraldı Golf'ü incelerken. 3. nesil Mazda 3 içinse sikayetvar.com'da hiç şikayet görmedim. Normal koşullarda bu tek başına Golf'ü eleyip Mazda 3 alma sebebi olurdu aslında. Lakin, burada istisna sayılabilecek bazı faktörler var. Biraz orana da bakmak lazım. Yani DSG'li Golf kaç tane satılmış, kaç tanesinde arıza çıkmış. Çok fazla satılan bir model olduğu için sorun sayısının artması da bana normal geliyor. Mazda 3'e gelince: İstatistikte, sağlıklı bir genelleme için gerekli denek sayısı diye bir kavram vardır. Mazda 3'ün Türkiye'deki satış rakamlarının sağlıklı bir genelleme için yeterli denek sayısına ulaştığını düşünmüyorum. Bir de, etraftakilerin tecrübeleri de önemli rol oynuyor. Benim üç yakın arkadaşım ve bir akrabamda kuru kavrama DSG'li araçlar var, hiçbiri en ufak bir sıkıntı yaşamadı. Açıkçası, DSG yaşanan sorunların temelinde biraz bilinçsiz kullanım da var. Tabii tork konvertörünün önemli avantajı, bilinçsiz kullanımı tolere edebilmesi :) Ama benim ihtiyacım yok, ben zaten bilinçli kullanıcıyım :) 

Yeni Astra'yı da inceleyeceğim. Jant meselesini ben de düşündüm. 18''leri değiştirip 16'' almayı. Bu değişim sorunsuz olarak yapılabilir mi acaba? Jant değiştirecekseniz orijinal ebattan en fazla 1'' uzaklaşın derler ya. 

 

yani mazda 3 bende araştırma aşamasındayım şuan sahibi değilim begendigim bir araç şüphesiz ama illa mazda 3 almak adına değil de benimde içimi daraltanı elediğim için bakmanızı önerdim :) mazda almazsınız astra alırsınız 308 alırsınız tabiki sizin zevklerinize beklentilerinize kalmış bir durum bende bilgi amaçlı üye oldum bilglendikçe araştırdıkça deneme sürüşüde yapınca araca kaptırdım diyebilirim. mazda 3 ile golfun satıs rakamları her ne kadar farklı olsalarda vw grubu araçlarla ilgili şikayetler beni sogutmaya yetti neticede mazda 3 dün çıkmış bir model değil mazda da yeni bi marka değil o kadar mazda kullanıcısı var hiç satmıyor diye birşey yok :)  şuanki aracımızda opel mesela üstüne para verseler iki kere düşünürüm opeli

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ahmet Aytemiz    1
Ahmet Aytemiz

Volkswagen'in geleceği biraz sıkıntılı ileride zarar etme olasılığınız yüksek önceki aracım jetta idi eğer uzun vade düşünüyorsanız hiç düşünmeyin mazda alın konfor olarak çok üstün sadece ikinci el ve performans da golf iyidir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bosphoruss9    379
bosphoruss9

kardeşim benzer bir ikilemde kalan arkadas vardı,onada aynı tavsiyeleri vermiştim,,önccelikle %90 sakin kullanıyorum diyorsun,kalan %10da mazda gitmiyor diye birşey yok,,turbo olmadıgı için üst devirleri çevireceksin o zaman oda gider sonucta değerler ortada biri 122,biri 120hp golfün öle farklı gitme şansı yok,,sadece turbo var diye alt devirde iyi hızlanır,sen vites düşürürsün 3-4 devir arasına gelirsin,bu sorunu çözersin,,sıfır alırken kağıt üzerinde belki evette  kullanıma geçince pişmanlık yarattırmayacak seyler senın saydıgın eksıkler,,m3'ün golfe göre bir başka artısıda sıfır ve farklı bir araba aldıgın hergün belli olur,sokaklarda çok gezmediği için yüzü kolay kolay eskimez,,vw alıcıları varyemez insanlar olarak bulunur gözümde,60a alır kullanır kullanır 65e satmaya çalısır,sıfır vw alırsan otomobil ile ilgili çevren tarafından bu tarz bi yaftayla şakalara maruz kalabilirsin,,önce ikisinede bin,gez,içten dıştan bak,,ikisinide bedava veriyorlar birini seçme şansın var,hangisini seçerdin diye düşün,,başka birşey düşünmeden gönlüne yatanı seç,,birde yanlıs bilmiyorsam m3 iç döşemeleri beyaz deri olabiliyor farkını verip,,iç güzelliğide istiyorsanız onada bakın derim..umarım seni ençok mutlu edecek olanı alırsın

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Devrim Babacan    491
Devrim Babacan

...mazda gitmiyor diye birşey yok,,turbo olmadıgı için üst devirleri çevireceksin o zaman oda gider sonucta değerler ortada biri 122,biri 120hp golfün öle farklı gitme şansı yok,,sadece turbo var diye alt devirde iyi hızlanır,sen vites düşürürsün 3-4 devir arasına gelirsin,bu sorunu çözersin...

Peki ortalama tüketim değerleri farkı ne olur bu iki arkadaşın?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bosphoruss9    379
bosphoruss9

Peki ortalama tüketim değerleri farkı ne olur bu iki arkadaşın?

valla iki aracıda kullanmadığım için birşey diyemem ama,,%10 gazlama yaparım demiş,,onda da yakıt düşünmez herhalde,,düşünürse bile turbolu golfün daha fazla yakacağını düşünüyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Gökhan    696
Gökhan

Aynı soruyu bir vw forumunda açtınız mı acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
aydingokce    4
aydingokce

Aynı soruyu bir vw forumunda açtınız mı acaba?

VW kullanıcılarının genel kişilik özellikleri kabak gibi ortadayken, aklı mantığı olan bir insan sizce bu konuyu VW forumunda açar mı? 

,birde yanlıs bilmiyorsam m3 iç döşemeleri beyaz deri olabiliyor farkını verip,,iç güzelliğide istiyorsanız onada bakın derim..umarım seni ençok mutlu edecek olanı alırsın

Emregc'nin gönderdiği testte öyle gerçekten de, TR'de alınabiliyor mu bilmiyorum. Sormak lazım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×