Jump to content

1. Nesil Mazda 3 AT Kısa Vites Aralıkları


Manjimurai
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaslar Merhaba, 

Dün hiç aklımda yokken arabami satıp öğle arası kendimce temiz olduğunu düşündüğüm, ilk kez oturup sürmeme rağmen beğendiğim 2005 model Mazda 3 otomatik vites araci satın aldım. 

Aracı kullanırken farketmedigim bir ayrıntı dikkatimi çekti. Servis uzak olduğu için, vakit de dardi kendi ustalarıma götürdüm. Onlar da aracı çok beğendi. Herhangi bir kusur bulamadık. 

Bir sorun mudur yoksa normal birsey mi emin olmadığım için sizlerin de fikrini almak istedim.

Araç 20kmh.da 3.vites de gidiyor. 40-50 civarı yaklasinca 4. Vitese atıyor:)

Durmaya yakın 4,3,2,1 normal seyrediyor. Kalkışta da yine normal 1,2,3,4 seyrinde gidiyor ama 2.yi çok çabuk atlıyor sanki yokmuş gibi. Bu normal bir durum mudur? Merak ettim açıkçası.

Ayrıca dikkat etmem gereken herhangi bir konu var mı araç ile ilgili? Subap ve sanzuman konusunda pek de bilgim yok. Tüp 2.5 sene önce civarı takılmış, araç suan 133bin km.de.

Şimdiden herkese teşekkürler

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vites aralıkları, biraz da önceki sahibinin kullanış tarzıyla alakalı. Şanzıman, kullanıcın alışkanlıklarına göre kendisini ayarlıyor. LPG takıldığında kaç kilometredeymiş öğrendiniz mi? Bir gün mutlaka başına geliyor sübap sorunu LPG kullananlarda. Dikkatli kullanıp, kaçınılmazı erteleyebilirsiniz. Bir de şanzıman yağının ne zaman değiştiğini öğrenseydiniz. 60 - 70 bin kilometrede değişim tavsiye ediliyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Acilen aracın şanzıman yağını (beraberinde süzgecini) ve V kayışını değiştirin. 

Şanzıman geçiş aralığı gibi bir şey yoktur tam otomatik şanzımanlarda. Ne zaman geçmesini isterseniz o zaman geçer. Sakin kullanırsanız erken geçer, agresif kullanır çok basarsanız geç geçer bir üst vitese.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Acilen aracın şanzıman yağını (beraberinde süzgecini) ve V kayışını değiştirin. 

Şanzıman geçiş aralığı gibi bir şey yoktur tam otomatik şanzımanlarda. Ne zaman geçmesini isterseniz o zaman geçer. Sakin kullanırsanız erken geçer, agresif kullanır çok basarsanız geç geçer bir üst vitese.

Sanzuman geçiş aralığı nasıl yok hocam. Bazı araçlarda vites araliklari uzun, bazı sinda ise kısa olabiliyor. 

Bundan önceki aracım Carisma da vites araliklari uzundu, 20kmh da 3. Vitese geçmiyordu :) 

Dediğiniz gibi tam otomatik zaten biz müdahale edemiyoruz ki. Manuel e aldığımız durumlar hariç.

Vites geçişleri bana garip geldi açıkçası. 2. Vites yok gibi davranıyor desem yeri var. 

Bugün de uzun yola çıktım çok yakıyor diyorlardi ama normal gibi geldi. Önceki Aracıma göre 60 km daha az gitti ama olsun. Konfor yeter. 

Yalniz nazar değdi Aracıma. Garip bir çukura düştü araç sol alt teker Rot başı falan hasat oldu.  Şuan araç sağa çekerek gidiyor, umarım bir sorun çıkmaz, cok masrafı olmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vites geçiş aralığı size bağlı, yukarıdaki mesajımda bir yanlışlık yok. Sakin kullanırsanız düşük devirde vites yükseltir. Hızlanmayı artırmak için vites oranları kısa ama 4. viteste 120 km hızda 3250 devir civarı çeviriyor. 2. viteste tutmak da tutmamak da sağ ayağınıza bağlı. Fakat gaza az basışlarda aracın daha az yakması için vitesleri hızlı yükseltir. yaşadığınız olay bundan ibaret. manuel vitesli bir araç ya da çift kavramalı bir otomatik kullanmıyorsunuz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatik Mazda kullanmadim ama verdiginiz vites/hiz rakamlari cok anormal degil bence de. @Mutlu Tekir in dedigi gibi yakit sarfiyati amacli olarak ayarlaniyor vites gecis hizlari. Mesela benim arac manuel vites ancak gosterge tablosunda surekli gitmemi tavsiye ettigi vitesi gosteriyor. Henuz 50 km civari 5. vitese atmami oneriyor ornek olarak. Rampa yoksa veya arac cok yuklu degilse motorun torku vitesi erken yukseltmek icin yeterli ve yakit sarfiyatini dusuruyor gercekten. Ecnebilerin deyimiyle "granny shifting" yani yasli nineler gibi vites degistirmek :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...