Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Vuruntu ve Sarsıntı


alpqla
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Selam arkadaslar iki gün önce m3 hatchback power kirmizi aldim ve araniza katildim.. Öncelikle şimdiden herkese çok tesekkür ederim.
Arabada ''P'' den ''R'' ye alirken ''R'' de bi kütleme ve sarsinti oluyor...  ''N'' den ''R'' ye aldığımdada aynı şekil... Bunlar araba dururken tabismile.png Motor ısınınca biraz hafifliyo sarsıntı ve kütleme ama yinede var... Mesela ''D'' de yok denecek kadar az... Birde hava soğukken sabah çalıştırdım motor soğukken yapayım dedim mütiş kütlüyor vuruntu yapıyor birdahada sabah soğukken denemedim bi 5dk motor ısıtıyorum malum arac 0 daha...


Birde araba tam duracakken bi silkeleniyo yani motor stop edecek gibi oluyo ama etmiyo... Bazi arkadaslar istop ozelliği diyecekler fakat istop normal durduktan sonra istediğin zaman freni dibe köklersen devreye giriyor, yani aracta istop açık olduğu halde ayak kombini ile ister kullan ister kullanma... Dedigim gibi normal duracakken tam lastigin durmaya misal 40-50 cm varken yani 1-2 saniye sonra duracakken başliyo silkelenmeye stop edecekmis gibi, bu silkelenme 1 yada 2 saniye kadar surüyor tam durunca düzeliyor... Sizlerdede böyle birşey varmi normalmidir...?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle aracınız hayırlı olsun.

Vitesi değişirken ayağınızın frende olduğundan emin olunuz. Her halükarda araç yokuşta veya rampadaysa ufak bir sarsıntı normaldir. Sizdeki ne derece bir sarsıntı?

İ-stop ile ilgili söyledikleriniz de çok normal. Güle güle kullanın çok iyi bir tercih yaptınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş


Konu başlığı ile içeriği biraz uyumsuz gibi. Vuruntu dediğin motor silindirlerin erken ateşlemesi durumudur ki belli bir ses yapar ve motora ciddi zarar verir, motorla ilgili sorundur, içerikte bahsettiğin sorun ise daha çok otomatik vitesle ilgili görünüyor. Yani otomatik vitesi iyi bilen anlayan bir ustaya baktırman iyi olur.  Bu arada manuel viteste dahi yağ tipi ve belli bir aralıkta yenilenmesi önemli, otomatikte bu çok daha önemli cunku  otomatik vitese özel bir yağ konuluyor ve daha sık değişim gerektiriyor.

Motorda vuruntu var ise ona özel basit bir tavsiyem var: Kullandığım benzin markası önemli; 2010'da naked motosikletimde bir kere Opet 'ten benzin almıştım çok fazla vuruntu yapmaya başladı! Sonra PO'dan aldım vuruntu yok oldu. Shell'de de az cok yapıyordu. Tahminim bazı markalar daha iyi ateşleme için öyle katkı maddeleri kullanıyor ki bu bazı motorlarda vuruntuya yol açıyor. Geçen hafta kardeşimin otomatik Passat'ını kullandım ki o da bazen yokuş yukarı hafif vuruntu yapıyordu benzini tamamen harcadıktan sonra (yol bilgisayarı sadece 10km gösterirken) PO'dan benzin aldım, vuruntu gittiği gibi çekişi daha seri oldu. Bir markayı kötülemek diğerini öne çıkarmak forum kuralına ne kadar uygundur bilemem, ancak deneyimler ortada.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@revivo73 abi arkadaşımızın aracı henüz daha 2 günlük.  Tabi sıfır mı aldı 2.el mi aldı orası muallak. Ama her halükarda 2.elde olsa km'si çok yoktur. Lpg vs görme durumu da olmayacağı için. 2.el gibi düşünürsek motorla ilgili bir sıkıntısının olacağına pek ihtimal vermiyorum.

Arkadaşımızın bence seninde dediğin gibi ifadesi yanlış. Vites geçişlerinde ki (P-R / N-R / N-D) ses ve silkelemeden söz ediyor sanırım. @Bikes44 arkadaşımızda frene iyi basman gerekiyor demiş. Geri vitese başka türlü geçme ihtimali var mı ? Geri vites için gerekli koşullar, Fren+Vitesin üzerinde ki mandala basmak gerekmiyor mu. (Benim otomatik Honda'mda bu şekildeydi)

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar aracı 0 aldım.. evet vites geçislerinde özellikle r ye geçerken kütleme sarsıntı gibi durum var... istopa normal diyen arkadaşım hangi durum normal anlamadım aracın her defasında durmaya yakın 1 2 saniyeliğine stop edecek gibi silkelenmesimi normal? bence hiç normal değil çünkü istop tam basınca devreye giriyor ben normal istopsuz durmaktan bahsediyorum. Ne problemli arabaymış valla ya.

xanatoliax

arkadaşım moral yerlerde benim eğer uygun olursan yanına gelip bi kıyaslamak isterim arabaları.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eğimli yolda park edildiğinde paktan geriye yada ileriye alırken gelen ses normal. Fakat durmaya yakınken stop ediyormuş gibi devir düşmesi normal değil. Servise danışın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın.

Sorularınıza gelince...

"Arabada ''P'' den ''R'' ye alirken ''R'' de bi kütleme ve sarsinti oluyor...  ''N'' den ''R'' ye aldığımdada aynı şekil... Bunlar araba dururken tabismile.png Motor ısınınca biraz hafifliyo sarsıntı ve kütleme ama yinede var... Mesela ''D'' de yok denecek kadar az... "

Böyle bir şey aracımda hiç olmadı vites geçişlerinde.(araç 14 ayını doldurdu)

"Birde hava soğukken sabah çalıştırdım motor soğukken yapayım dedim mütiş kütlüyor vuruntu yapıyor birdahada sabah soğukken denemedim bi 5dk motor ısıtıyorum malum arac 0 daha..."

Aracı ik çalıştırdığınızda gelen yoğun gürültü egzoz gazları temizleme sisteminin ısınana kadar çıkardığı ses, vuruntu derken vites geçişinden bahsediyorsanız böyle bir seste duymadım, aracı çalıştırır çalıştırmaz D ye alır ve hareket ederim çok az gaz vererek, 10 sn bile beklemem.

 "bi 5dk motor ısıtıyorum malum arac 0 daha..."

5 dk motoru ısıtmak için rölantide aracı çalıştırmanız aracınızın motoruna zarar verir (Bkz. Kullanma Kılavuzu) Maksimum 2 dk deniyor, Almanya da bu süre 0, yani çalıştırır çalıştırmaz hareket edin ama motor ısınana kadar devri yükseltmeyin (Benim uyguladığım da bu).

Birde araba tam duracakken bi silkeleniyo yani motor stop edecek gibi oluyo ama etmiyo...

Bende de bazen oluyor, otomatik vitesten kaynaklandığını düşünüyorum, üzerinde durmadım.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

nasıl bi silkelenme bu istopa geçsemmi geçmesemmi tarzı bişeymi

 

birde şu aşağıdaki videoda bir test sürüşü var yagmur yagarken çekilmiş dikkatimi çekti aracın içerisinde çok tiz sacın inceliginden sanıyorum kaynaklı bir yagmur sesi var yagmur damlaları çin çin çon çun şeklinde duyuluyormu yoksa bu videodaki ses kaydındamı bir problem var 

 

karaqedi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracı susturmadan önce N' ye alıp el frenini çekip P 'ye alıp öyle mi susturuyorsunuz? Kendi i30' um da N 'ye almadan direk P 'ye alıp el frenini çekersem çalıştırdıktan sonra R 'ye geçerken takılma ve zorlanma oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracı susturmadan önce N' ye alıp el frenini çekip P 'ye alıp öyle mi susturuyorsunuz? Kendi i30' um da N 'ye almadan direk P 'ye alıp el frenini çekersem çalıştırdıktan sonra R 'ye geçerken takılma ve zorlanma oluyor.

En doğru ve sağlıklı yöntem bu şekildedir. Böylelikle şanzımana binecek yükü almış-boşaltmış oluyorsunuz. El freni çekilmeden park moduna alıp, ayak frenden çekildiği anda tüm yük şanzımana biniyor. Bu esnada hafifte olsa bir kayma ve ses çıkarma durumu oluyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen dediğiniz gibi. 3 yıl önce arabayı ilk aldığım gün bu şekilde yapmıştım ve takılmaları görünce forumlarda araştırıp dediğiniz şekilde yapıyorum bende. Öbür türlü vites kolu kırılacak gibi oluyor ve zorlanıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

 "bi 5dk motor ısıtıyorum malum arac 0 daha..."

5 dk motoru ısıtmak için rölantide aracı çalıştırmanız aracınızın motoruna zarar verir (Bkz. Kullanma Kılavuzu) Maksimum 2 dk deniyor, Almanya da bu süre 0, yani çalıştırır çalıştırmaz hareket edin ama motor ısınana kadar devri yükseltmeyin (Benim uyguladığım da bu).

Yazın tamamda kışın '' - '' derecelerdedemi max 2 dk.. Çünki mavi motor soğuk işareti çıkıyor ve soğuk motora yüklenmek zarar kesinlikle verir diye düşünüyorum.. yani sakin bile kullansan 2 bin devir bile olsa çalıştırır çalıştırmaz zararlı derim.

nasıl bi silkelenme bu istopa geçsemmi geçmesemmi tarzı bişeymi

 

birde şu aşağıdaki videoda bir test sürüşü var yagmur yagarken çekilmiş dikkatimi çekti aracın içerisinde çok tiz sacın inceliginden sanıyorum kaynaklı bir yagmur sesi var yagmur damlaları çin çin çon çun şeklinde duyuluyormu yoksa bu videodaki ses kaydındamı bir problem var 

 

Evet stop etsemmi etmesemmi tarzi 1 2 saniye silkeleniyor frenede tam kök basmadığım için etmiyor stop... istop freni dip yapınca devreye giriyor.. yağmurlu havada kullanmadım ama ses yapar gibi hissediyorum davlumbaza giren ufak kırıntılı taşların sesi çok geliyo mesela içeri.. Yağmur yağdığında izlenimlerimi belirticem.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazın tamamda kışın '' - '' derecelerdedemi max 2 dk.. Çünki mavi motor soğuk işareti çıkıyor ve soğuk motora yüklenmek zarar kesinlikle verir diye düşünüyorum.. yani sakin bile kullansan 2 bin devir bile olsa çalıştırır çalıştırmaz zararlı derim.

Evet stop etsemmi etmesemmi tarzi 1 2 saniye silkeleniyor frenede tam kök basmadığım için etmiyor stop... istop freni dip yapınca devreye giriyor.. yağmurlu havada kullanmadım ama ses yapar gibi hissediyorum davlumbaza giren ufak kırıntılı taşların sesi çok geliyo mesela içeri.. Yağmur yağdığında izlenimlerimi belirticem.

Bu durum çok normal, sebebini de şu şekilde açıklayabilirim. Aracınızın yeni olmasına bağlı olarak lastiklerinizde henüz çok yeni. Lastiğin üzerinde ki dişler, kanallar çok yeni. Dolayısı ile çok fazla küçük kum-taş parçalarını sıçratıyor. Ama kullanımınıza bağlı olarak ilerleyen kısa süreçte bu rahatsız eden sesten kurtulacaksınız.

Aracımda ki Toyo lastikleri değiştirip, Michelin Primacy aldığımda ilk izlenimim bu olmuştu. Yağmurlu havada çok fazla, tabiri caiz doğru ise faşır fuşur yağmur-su sesi geliyordu..Akabinde davlunbazlardan kum-taş sıcrama sesi geliyordu.. Eyvah dedim Toyo'lardan kurtuldum diye sevinirken, başıma iş aldım dedim..Ama yanılmışım, meğer yeni lastiğin vermiş olduğu şeylermiş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle aracınız hayırlı olsun ve aramıza hoş geldiniz. konuya vakıf değilim ancak okuduğum kadarıyla aracın düz zeminde mi yoksa rampa bir yolda mı park halinde bu vites geçişini zorladığını anlayamadım. rampa aşağı yollarda olması gayet normal ancak düz zeminde yapıyorsa en basit mantıkla şimdiye kadar kimseden böyle bir şikayet gelmediği için servis yolu gözükür gibime geliyor. inşallah önemsiz bir mevzudur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Park halinde düz bi zeminde hatta sana bişey söyleyim mi yokuşa park ettim biraz önce geri vitese alırken vurmadı bu sefer :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazın tamamda kışın '' - '' derecelerdedemi max 2 dk.. Çünki mavi motor soğuk işareti çıkıyor ve soğuk motora yüklenmek zarar kesinlikle verir diye düşünüyorum.. yani sakin bile kullansan 2 bin devir bile olsa çalıştırır çalıştırmaz zararlı derim.

Evet stop etsemmi etmesemmi tarzi 1 2 saniye silkeleniyor frenede tam kök basmadığım için etmiyor stop... istop freni dip yapınca devreye giriyor.. yağmurlu havada kullanmadım ama ses yapar gibi hissediyorum davlumbaza giren ufak kırıntılı taşların sesi çok geliyo mesela içeri.. Yağmur yağdığında izlenimlerimi belirticem.

Kullanım klavuzunu okumanızı tavsiye ediyorum, 5 dk çok fazla. Almanya hariç (orada yasakmış !!!) aracı 10 sn rolantide bekleyip hareket edin deniyor.

 

Araç dururken silkeleme dediğim gibi bende de oluyor arada, önemsemedim, belki AT yazılımının güncellenmesi ile düzelebilir, servis bültenlerini bir araştırmak lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracın içinden kitapcıkta çıkmadı ellerinde kalmamış:)Kuru Kuru halı paspas bide hiç bakmadığim tamir kiti heralde... geri görüş cam hediyeli aldım ellerinde camera kalmamış onu taktırmaya geldiğinde kitapcığıda veririz dediler :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...