Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Dizel 1.5 105 Bg


Ali
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda 'nın diğer ülkelere ait resmi sitelerini gezerken dizel mazda3 teknik verilerinin açıklandığını gördüm. Sizin yorumunuz nedir? :)

Mazda3 1.5 105BG SKYAYCTIV-D

Ortalama yakıt.  (3.8L / 100km) 

 

http://www.mazda.ie/cars/mazda3saloon/

Ali tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güç, performans beklentisi olanlar için tabi bir hayal kırıklığı olacaktır. Şu an benim dizel guzu 115 Ps. İlk ve en büyük hayal kırıklığı sende olacaktır zaten @Ali :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güç, performans beklentisi olanlar için tabi bir hayal kırıklığı olacaktır. Şu an benim dizel guzu 115 Ps. İlk ve en büyük hayal kırıklığı sende olacaktır zaten @Ali :D

Belki bizim ülkemiz için biraz güç takviyesi yaparlar :D. Ama yakıt tüketimi bana iyi geldi bir dizel kullanıcısının beklentisini karşılayacaktır. 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yanlız ilgili sitede şöyle bir durum var ,

Benzinli araçlarda 100ps yazıyor.

Bizim ülkemizde olanlar 120ps olduğuna göre ülkemize gelecek olan dizellerin güçleride farklı olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ortalama bir yakıt tükeminin çok altında değil sanırm. Yani benzinlinin yarattığı fark gibi bir fark olmamış mı skyactive dizelde?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Performans olarak sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Otomatik CX3 ün performansı beni tatmin etmişti. Mazda 3 te de aynı performansı bulabileceğimi düşünüyorum.

Beni kaygılandıran fiyatı aga fiyatı :) @İlhan

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şöyle yakıt kıyaslaması için bir tablo hazırladım. Ama 1.5 Dizel Mazda 3'ün şehir içi şehirler arası verilerine ulaşamadım. Sadece karma olarak 3.8 bilgisine ulaştım.

 

8Qv8dd.jpg

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Umarım ne yapıp ne edip dizel mazda3ü normal fiyatlarla yeteri kadar türkiye'ye getirtebilirler. 

Ve ben hala 1.5 dizel motorun otomatik şanzımanlı versiyonunun gelişmeye ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Muhtemelen tüketim ve  performans olarak cx3 ile aynı olacaktır.    Bir de mazda türkiye, arabayla uzun yol yapıp 4.5 lt tükettik diye bir video paylaşmıştı.  Özellikle bir firma tüketimin azlığına dikkat çekmek için bir video çekiyorsa o videonun çekimi esnasında iyice ekonomi kasıyor demektir. Bu paylaşım sayesinde bu yeni motorun rakiplerinden daha fazla yakmış olduğuna bir kez daha inandım. Aynı projeyi daha önce Peugeot, 208 dizele uygulamıştı ve 43 lt depoya sahip otomobil 2100 küsur km yol yapmıştı.. Çok uzağa gitmeye gerek yok mazda türkiye ekonomi amaçlı çektiği tanıtım videosunda 4.5 litre yakalamışken ben rahatça şile yolu gibi virajlı ve yokuşlu bir yolda 1400 küsur kiloluk passat  ile  4.7 lt tüketebiliyorum. Kaldı ki  yeni nesil dci ve hdi gibi rakip motorlar da çok başarılı.     Bence mazda3 için o motorun otomatik şanzımanlı versiyonunu tekrar bir elden geçirmeleri lazım..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Golf dizel ile 2.6 litre yakmışlardı uzun km testi yaparak. Mazda 3 bu otomatik şanzımanla o verileri yakalaması imkansız. Kaldı ki veriler manuel dizel için. Otomatikte 0.5 litre daha eklemek gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şanzıman problemli değil yanlış anlaşılmasın.Problem şanzımanın ağır başlı olması. Zf veya aisin tork konertörlü şanzımanlara oranla yavaş ve yakıt oranı fazla. Benzinlideki manuel otomatik farkına bakarak anlaşılıyor zaten.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3. Nesil Mazda 3'ün manuelini kullandın mı @M.E.G ?  Otomatikle fark çok mu büyük performans açısından? 

Kullanmadım Mehmet. Fakat teknik veriler herşeyi açıklıyor :)

0-100 manuel 10.2 otomatik 11.6 !!!

Son hız manuel 195 otomatik 185 ti heralde.

Tüketim manuel 4.2 otomatik 4.8...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Skyactiv 1.5 dizel, 2.2 dizel gibi çift turbo değil. 1.5 dizelde tek turbo var diye biliyorum.  CX-3'ün düz vitesine hiç binmedim ben ama 0-100 değeri olarak 10sn gözüküyor ve bu çok iyi bir değer bence. Otomatik şanzıman olarak bugün çok başarılı tork konvertörlü şanzımanlar var. Örneğin Peugeot  308'de yeni nesil 120 hp hdi motor ile tork konvertörlü bir otomatik şanzıman bulunuyor ve 0-100 değeri 9.5 saniye olarak geçiyor. Tüketim olarak da hdi motorların çok ekonomik olduğu aşikar.    

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12.11.2015 17:06:51, Mehmet Özdemir :

Endenozya mı burası? Bir de manuelmiş. 

İrlanda Mehmet ..

Bir saat önce, Mazda41 :

Beygir çok düşük en azından 120 beygir olmalıydı

Türkiye'ye hangi donanım ile geleceğini bilmiyoruz. Benzinlide olduğu gibi farklı bir güç ile gelebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda'da genel sıkıntı şu:

bakınca bu araba ne kaçıyordur ya dedirten tasarımla çıkıp güçsüz motorlar kullanmak. sonra insanlar gelip burada ağlıyor araba gitmiyor diye.. 

evet gitmiyor.  beklentiyi bu yüzden  yüksek tutmamakta fayda var.

şahsi fikrim de şu. zamanında aynı motor yanılmıyorsam türkiye'de satılmayan 3. nesil mazda 2 için de konuşulmuştu ve yorumum değişmedi

sene olmuş 2015 1.5'ten 105 beygir..

ayıp..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Katılmıyorum bu güne kadar Toyota araba üretimlerini o ülkenin şartlarına göre üretti. Örn: mtv si ve akaryakıtı yüksek ülkelere düşük hacimli motor üretti, az yakan hızlı kaçan vergisi az muhabbeti :) Şu olabilirdi 105 hp lik ve 160 hplik gibi.. bunu volvo yapar mesela.. Mazdada bunu yapsaydı iyiydi.. 105hp'lık misal 1000 adet satılıyorsa 160hp'lık 150-200 adet felan satılacaktır... Çok insan gördüm bunun niye 150 hp'lığı yok diyip akabinde üretilince yine gidip 100 hp'lıga sarılanı :) Seat leon 1.2 110 hp lık araç yok satıyor fr 1.4 150hp ra göre :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...