Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Dizel 1.5 105 Bg


Ali
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Aracın gerçekten dinamik görüntüsü çok aldatıcı, ancak aracı alırken test sürüşü denen birşey var , bunu yapmadan aldım diyen zaten hangi arabayı alırsa alsın sadece dış görünümü için almıştır. Ama test sürüşü yapıp beğenip sonra arabayı aldım ama araba kaçmıyor diyenlere de EL İNSAF diyorum... Bekleyin araç gelsin çıkar sürüşünü kontrol edersiniz, düşük performanslı ise almayıp çıkarsınız, ama tüm dizellerle aynı değerlere sahip ise bence konu fazla uzatılmış olur... SAYGILAR...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Belli motor hacimleri için belli güç-tork aralıkları var diye biliyorum. Bir motordan haddinden fazla güç elde etmek bir başarı değil. Bilakis çok basit bir işlem. Oysa optimum yakıt/performans değerlerini uzun ömürlü bir şekilde elde etmek asıl başarı. Honda'nın 1.6 Dizel 160hp yahut PSA'nın 1.2 turbo 130hp motorlarının çok da uzun ömürlü olamayacağı, belli bir kmde arızalanma olasılığının yüksek olduğu söyleniyor.

Temel prensibi uzun ömürlü ve sorunsuz motor üretmek olan Mazda'dan 1.5 dizel 150hp motor üretmesini beklemeyin bence. Adamlar optimumun peşindeler. Mevcut 105ps 110 olur ancak :D

Mazda3 için konuşacak olursak da, 1.5 dizelden benim beklentim sessiz çalışması ve şehiriçi 5litre/100km tüketimi geçmemesidir. Onun dışında 1.5 dizel 105ps 270nm tork hertürlü atak bir yapıda olacaktır zaten.

105hp den şikayet eden sevgili dostlarımızın, 2015 model (son kasa öncesi) Superb'de 1.6TDI 105hp-250nm motor olduğundan ve de aracın peynir ekmek gibi satıldığından haberleri varmı abaca?

Şuan Mazda'nın önünde duran ve çözmesi gereken en önemli sorunun kabin içi ses yalıtımı olduğunu düşünüyorum !

Saygılar, selamlar.. :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zaten güç ve tork konusunda bir eleştiri yok. Manuel ve otomatik arasındaki uçurumdan şikayetçi çoğu kullanıcı. Otomatik şanzımanın geliştirilmesine uğraşmalı Mazda mühendisleri.

Buradan çift kavramalı falan kullansın demiyoruz, diğer markaların çok daha verimli tork konvertörlü şanzımanları var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, Bikes44 :

Belli motor hacimleri için belli güç-tork aralıkları var diye biliyorum. Bir motordan haddinden fazla güç elde etmek bir başarı değil. Bilakis çok basit bir işlem. Oysa optimum yakıt/performans değerlerini uzun ömürlü bir şekilde elde etmek asıl başarı. Honda'nın 1.6 Dizel 160hp yahut PSA'nın 1.2 turbo 130hp motorlarının çok da uzun ömürlü olamayacağı, belli bir kmde arızalanma olasılığının yüksek olduğu söyleniyor.

Temel prensibi uzun ömürlü ve sorunsuz motor üretmek olan Mazda'dan 1.5 dizel 150hp motor üretmesini beklemeyin bence. Adamlar optimumun peşindeler. Mevcut 105ps 110 olur ancak :D

Mazda3 için konuşacak olursak da, 1.5 dizelden benim beklentim sessiz çalışması ve şehiriçi 5litre/100km tüketimi geçmemesidir. Onun dışında 1.5 dizel 105ps 270nm tork hertürlü atak bir yapıda olacaktır zaten.

105hp den şikayet eden sevgili dostlarımızın, 2015 model (son kasa öncesi) Superb'de 1.6TDI 105hp-250nm motor olduğundan ve de aracın peynir ekmek gibi satıldığından haberleri varmı abaca?

Şuan Mazda'nın önünde duran ve çözmesi gereken en önemli sorunun kabin içi ses yalıtımı olduğunu düşünüyorum !

Saygılar, selamlar.. :D

Hangi araçların satılıp satılmadığı hakkında çoğu kişi fikir sahibidir. Yıllardır mazda kullanan bazı insanlarda yolda gidişini bildiğinden bazı konularda beklentilerini söylemesi gayet normal. Sizin kullanmış olduğunuz mazda3 misal araba vites geçişlerinde sanki yarım saniye sonra atıyor bu size performans kaybettiriyor. Bunu yazılım vs. ile mazda zaten istese düzeltir. Otomatik ve manual vites arasında 1.5 saniye oynuyor buda bana göre can sıkıcı. Şimdi bazıları çıkar gidip farklı araç alın vb durumlar yapar. Zaten atmosferik rakiplerine göre hantal bir araç değil. İyileştirmeler yapılması araç için bence güzel. Ayrıca 1.2 turbo vw alanlarında yorumlarını okumanızı isterim. Superb alıp 105bg satın alan kişiler bir uzun yol yaptığında 4 kişi bağajda dolu ise zaten duygularını az bucuk tahmin ediyorum. Bir trafiğe bakarsan markaya para veren bir milletiz. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16.11.2015 19:55:17, Bikes44 :

Şuan Mazda'nın önünde duran ve çözmesi gereken en önemli sorunun kabin içi ses yalıtımı olduğunu düşünüyorum !

kesinlikle katılıyorum... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar 1.5 skyactive-d   105hp- 270nm     motordan şikayetçi olmayın.     

cx3 teki versiyon  2500 devirde 95 hp üretiyor ve  4000 e kadar 95-105 hp arası  hep tam güç sağlıyor.. bu muazzam bir şey.

2. nesillerde dizel mazda3 lerin  benzinlileri geçmesinin sebebi  10 hp fazla olması değil,   sürekli yüksek güç sağlamasıdır zaten... 

günlük hayatta bir aracı yürüten şey maksimum gücü değil, ortalama gücüdür.

 

bu motor piyasadaki tüm 105 hp lik vw tdi larından güçlü.. leon'lar- jetta'lar- passatlar .  

son 120hp ye güncellenmiş vw 1.6 tdi lardan 250 devire kadar  net daha güçlü. bu motor 2500 devirde 89hp üretir..

renault dci 90-105-110 hp  versiyonlarından da güçlü.   kat kat kat güçlü. mukayese bile edilemez..   

benzinli skyactive 1.5 mazda 3ler   4000 devirde  85hp güç veriyor, 3000 devirde yaklaşık 55 hp veriyor     ki,   sizin  yeni bir dizel mazda 3 ü yakalamanız için 4500-6000 den aşağı inmemeniz gerekir. 

1.6 opel 136 hp,  skyactive den ezici olarak üstün..  malesef onunla kıyaslanamaz.  136 olduğu için değil, 2000 devirden sonra 100hp üstü veriyor..  baya güçlü. 

 

 

şimdi neden 105 hp de kısıldığını izah edeyim,  

toplam hacmi 1.5 litre olan 4 silindiri yüksek basınçlı hava ile doldurabilmeniz için,  

ya daha büyük bir turbo,  ya  bir büyük bir küçük turbo,   gerekir.

büyük turbo koysa,  sürüş dinamikleriniz zayıflar,  1500 devirde  fırlamak yerine 2000 lere yaklaşmanız gerekir ki bu da konfordan ödün verir.  lineer olmaz sürüşünüz. gaza basıp çektiğinizde,  1.sn gecikmeli  güç elde edersiniz. küçük turbo çabuk dolar. büyük geç dolar.. belli devirin altında hiç dolmaz. araba gitmez. birden fırlar v.s.v.s.

çift turbo koysa,  daha komplike yapı, yüksek basınca dayanması için daha ağır blok, daha ağır pistonlar, ilave turbo ağırlığı,  ve basınç altında istenilen kadar yüksek devir çeviremeyen bir motor.. bu da skyactive ruhuna  aykırı..      

sürekli 95 hp veren bir skyactive-d  herkesi tatmin edecektir..  günlük kullanımda  2.0 147hp lik  2. nesil mazda 6 lar gibi ilerler..    kimseyi üzmez..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda-tr verilerine göre

manuel   =  4,2  / 6,4

oto = 4,8 / 6,8   

 

  araçları kullanmadım ama kağıt üstünde fark çok,  en azından son 3 dişli kilitlendiği için  şehir dışı tüketimin aynı olmasını bekliyor insan.  

yeni 308 de kaliteli bir otomatik şanzıman var. AISIN marka .      çok enteresandır ki,  şehirler arası verilerde mazda 3 e yakın, şehir içinde mazda3 daha iyi.

 

manuel = 3,8 / 5,8

oto= 4,1 / 6,3

 

kağıt üstünde  özel bir şanzımandan ziyade, sıradan bir tork konvektörlü gibi gözüküyor ama kullanıp tecrübe etmek gerekir.   bence beklenenden kötü. çok fark var ve bunu yüzdeye vurursak ,  günlük kullanımda %10-15i bulacaktır.  hem yakıt olarak çok, hem de performans olarak az. 

bence hala çift kavramalara göre verimsiz.  

ama dünya devleri de hep tork konvertörlü kullanıyor, kimi kendi yapıyor kimi hazır alıyor...  >    Mercedes, bmw,  audi(300hp üstü), land rover, jaguar, amerikanlar v.s.v.s 

 

@Burak ayarlamadı ki bir test aracı ,  enine boyuna inceleyelim 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...
19.11.2015 at 09:25, zealot :

arkadaşlar 1.5 skyactive-d   105hp- 270nm     motordan şikayetçi olmayın.     

cx3 teki versiyon  2500 devirde 95 hp üretiyor ve  4000 e kadar 95-105 hp arası  hep tam güç sağlıyor.. bu muazzam bir şey.

2. nesillerde dizel mazda3 lerin  benzinlileri geçmesinin sebebi  10 hp fazla olması değil,   sürekli yüksek güç sağlamasıdır zaten... 

günlük hayatta bir aracı yürüten şey maksimum gücü değil, ortalama gücüdür.

 

bu motor piyasadaki tüm 105 hp lik vw tdi larından güçlü.. leon'lar- jetta'lar- passatlar .  

son 120hp ye güncellenmiş vw 1.6 tdi lardan 250 devire kadar  net daha güçlü. bu motor 2500 devirde 89hp üretir..

renault dci 90-105-110 hp  versiyonlarından da güçlü.   kat kat kat güçlü. mukayese bile edilemez..   

benzinli skyactive 1.5 mazda 3ler   4000 devirde  85hp güç veriyor, 3000 devirde yaklaşık 55 hp veriyor     ki,   sizin  yeni bir dizel mazda 3 ü yakalamanız için 4500-6000 den aşağı inmemeniz gerekir. 

1.6 opel 136 hp,  skyactive den ezici olarak üstün..  malesef onunla kıyaslanamaz.  136 olduğu için değil, 2000 devirden sonra 100hp üstü veriyor..  baya güçlü. 

 

 

şimdi neden 105 hp de kısıldığını izah edeyim,  

toplam hacmi 1.5 litre olan 4 silindiri yüksek basınçlı hava ile doldurabilmeniz için,  

ya daha büyük bir turbo,  ya  bir büyük bir küçük turbo,   gerekir.

büyük turbo koysa,  sürüş dinamikleriniz zayıflar,  1500 devirde  fırlamak yerine 2000 lere yaklaşmanız gerekir ki bu da konfordan ödün verir.  lineer olmaz sürüşünüz. gaza basıp çektiğinizde,  1.sn gecikmeli  güç elde edersiniz. küçük turbo çabuk dolar. büyük geç dolar.. belli devirin altında hiç dolmaz. araba gitmez. birden fırlar v.s.v.s.

çift turbo koysa,  daha komplike yapı, yüksek basınca dayanması için daha ağır blok, daha ağır pistonlar, ilave turbo ağırlığı,  ve basınç altında istenilen kadar yüksek devir çeviremeyen bir motor.. bu da skyactive ruhuna  aykırı..      

sürekli 95 hp veren bir skyactive-d  herkesi tatmin edecektir..  günlük kullanımda  2.0 147hp lik  2. nesil mazda 6 lar gibi ilerler..    kimseyi üzmez..

Çok doğru yazmışssın :) kehanet gibi :D araç gerçekten çok güzel gidiyor. Hiç öyle 105 gibi hissetmiyorsun. Hele tozlu yolda topuklarsan kalkışta bir de 4 çekeri hissediyorsun tadından gidilmiyor. Ben veririm test için istiyorsan eskişehire gelmen yeterli :D şöyle bir video buldum. Abi biz benzinli gibi giden dizel yaptık diyor. Saygılarımı sunuyorum kendisine. 

Ve soruyorum çip takalım mı? 

Mesala bu arkadaşlar 130hp rahat diyor :) 

Motoru böyle sökmemiz gerekmesin ama :D 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...