Jump to content
sampiyonosman

2010 Mazda 6 Lpg ve Sübap

Tavsiye Edilen Mesajlar

sampiyonosman    43
sampiyonosman

Merhabalar. Bir kaç gün içerisinde kaporasını verdiğim mazda 6 aracımı satın alıcam.

2010 model exclusive paket.

Aracı çok çok kısa bir süre benzinli binip akabininde mutlaka lpg takıcam.

%99 prins vsi2 olucak. Lpgciler silverline öneriyor fakat keihin enjektör kullanılması sebebiyle

genel olarakda yüksek devir araç sürmem nedeniyle vsi2 olmasını düşünüyorum.

Konuyla ilgili merak ettiğim konu şu

Ailede 1.6T 180hp insignia kullanıyoruz üzerinde landirenzo lpg bulunuyor.

lpg de genel olarak bir sorun yok fakat araç 75bin e geldiğinde sübapları çelik olarak değiştirmek zorunda kaldık.

Mazda 6 sübapları ne durumda hiç uğraşmayıp değiştiripmi başlayalım yoksa çelikmi?

Forumda araştırmalarımda ngk nin lpg için bujilerinden bahsetmişler bunlarıda direk takalımmı yoksa bekleyelimmi sorun yaratmasını?

(lpg markası konusunda lütfen öneride bulunmayın.)

yardımlar için şimdiden teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.250
Mutlu Tekir

https://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CBoQFjAAahUKEwjI3pvvr47JAhUGFiwKHQYaDDQ&url=http%3A%2F%2Fmmfdergi.uludag.edu.tr%2Farticle%2Fdownload%2F5000082712%2F5000076912&usg=AFQjCNHzo_nYJfVTq-64fp-S0_vgrINxoA&sig2=zrbYBXuc_Gpp8hDcrJRSCg&bvm=bv.107467506,d.bGg

 

Ekteki linkte Uludağ üniversitesinden bir öğretim üyesinin lpg kullanımının subaplar üzerindeki ısıl etkisi araştırmasını bulabilirsiniz.

4bin devir sonrasında zaten hassas olan mazda 3'ün subaplarını daha çok yıpratacaktır. Lpg yüksek devir sevmez. Değiştirseniz o değiştiğiniz subaplarsa belirli bir miktar fazla götürecektir, ama onun da sonu aynıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.563
Zealot

merhaba, yeni aracınız hayırlı olsun.

mazda 6'nızda  LFF7 kodlu 108kw/147 hp  lik benzinli motor bulunmakta. bu motor lpg dönüşümü için uygundur. 

Bu motorda da tıpkı insignia gibi daha verimli çalışması için hafif alaşımdan yapılmış sübaplar kullanılmakta. Lakin hem gücünün daha az olması, hemde tahmin ediyorum ki daha uzun bir headers kullanılmasından dolayı,  sübapların ömrü insignialardan fazla.   bu yüzden aracınızı aldıktan sonra siz gittiği yere kadar lpg ile kullanın. ben 60 benzin + 100bin lpg olmak üzere 160bin dir kullanıyorum aynı motora sahip aracımı. maşallah =)    (BRC kit var) 

aracınızın sübaplarını çelik sübaplarlla değiştirmek ayrıca size güç kaybı olarak da geri dönecektir. ortalama 100bin km gitse orj. sübaplar,  bence sonraki değişimde de orj. sübap kullanabilirsiniz. zannetmiyorum 300bin km yi görmeyi düşündüğünüzü...  belki de değişime hiç gerek kalmayacak..

inanın bana şimdi kapak açmaya, rektifiyeye v.s. hiç gerek yok..

yağlama kiti taktırmayı düşünebilrisiniz.  bunun faydası zararı aylardır yıllardır tartışılıyor, bu konuya girmeye gerek yok ama bence taktırın..

buji olarak LFF7 motorda NGK ITR6F13 kodlu iridium buji kullanılmakta. bu bujiler ortalama 100-120bin km görevini başarıyla yerine getiriyor.  LPG için sadece 1 numara soğuk başlı olanı var ve performans olarak size bir getirisi yok. tırnak aralığı v.s.  herşeyi aynı. sadece soğuk -sıcak buji kavramı diye bir konuda 1 sıra fark var aralarında  o bujinin kodu da ITR5F13     ve bence orjinal benzin için 6F olanı kullanın..     

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
sampiyonosman    43
sampiyonosman

Yeni üyenize dolu dolu bilgilerle cevaplar için çok teşekkürler.

"Temiz alternatif yakıtlarla çalışmak üzere dönüştürülen taşıtlarda supaplarda görülen problemlerin ana kaynağının yüzeylerdeki filmin kaybolması sonucu bütün çalışma koşullarında oluşan ısıl darbelerden kaynaklanabileceği, devir sayısının artmasıyla iyileştirilmeyen avans farklılıklarının daha şiddetli zorlamalar oluşturacağı anlaşılmaktadır. Bu durumda supapların daha iyi malzemeden yapılması veya bu şartlarda çalışan supapların kullanılması gereği ortaya çıkmaktadır. Ayrıca supapların yüzeylerinde oluşturulacak direnci yüksek ve ısı iletim katsayısı düşük kaplamaların supap dayanımını artıracağı ve ısı kayıplarını azaltacağı rahatlıkla söylenebilir." 

Subapları ve bujileri sorun çıkana dek kullanıyoruz. Sorun cıktıgında gerekeni yapıyoruz ozaman.

100bin km lpg ile harika bir rakam bencede maşşallah diyelim inş darısı bana. senelik 25k yol yapıyorum hemen hemen.

Yakın çevremde Mazda araç kullanan tek bir insan dahi yok.

Ama nedense bu araçdan hiçbir şekilde pişman olacağımı sanmıyorum.

Araçla ilgili Lpg dönüşüm işi Ankara Memduh Ustada yapılcak. En geç 10 gün içerisinde olumlu olumsuz yorumlarımı eklerim.

Tekrar teşekkürler.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.250
Mutlu Tekir

Mazda 3'te 30bin km. lpg ile kullanıp subapları yanan bir kaç forumdaşın konusu var forumda. Ankara Şaşmaz'daki prins atiker bayi quattro garagedaki Bekir usta da aynı şeyi söylemişti bana, 4500 üstünde kullanıp kullanmaman sana kalmış diyerek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
67Bulent1976    112
67Bulent1976
11 saat önce, sampiyonosman :

Merhabalar. Bir kaç gün içerisinde kaporasını verdiğim mazda 6 aracımı satın alıcam.

2010 model exclusive paket.

Aracı çok çok kısa bir süre benzinli binip akabininde mutlaka lpg takıcam.

%99 prins vsi2 olucak. Lpgciler silverline öneriyor fakat keihin enjektör kullanılması sebebiyle

genel olarakda yüksek devir araç sürmem nedeniyle vsi2 olmasını düşünüyorum.

Konuyla ilgili merak ettiğim konu şu

Ailede 1.6T 180hp insignia kullanıyoruz üzerinde landirenzo lpg bulunuyor.

lpg de genel olarak bir sorun yok fakat araç 75bin e geldiğinde sübapları çelik olarak değiştirmek zorunda kaldık.

Mazda 6 sübapları ne durumda hiç uğraşmayıp değiştiripmi başlayalım yoksa çelikmi?

Forumda araştırmalarımda ngk nin lpg için bujilerinden bahsetmişler bunlarıda direk takalımmı yoksa bekleyelimmi sorun yaratmasını?

(lpg markası konusunda lütfen öneride bulunmayın.)

yardımlar için şimdiden teşekkürler.

lpg nin markasından ziyade sizin arabayı nasıl yüksek devirdemi kullanıp kallanmıyacağınıza bağlı.subapların ömrünü bu belirler.uzun yolda kullanırsıız mesela yüksek devirde sollama yapmak gerekir bunlar hep subapların erimesini hızlandırır.eğer çok kilommetre yapıyprsanız mazdaya lpg taktırmanızı tevsiye etmem dizel bir araba daha makul.lpg li Mazdaların sorunu bitmez bıkarsınız masraf ve sorunlarından.sübaplar ve yatakları çok narindir şeker gibi erir.çelik dayanıklı taktırsanız o mazda olmaz artık başka araba olur verim tam alamazsınız.yine de siz bilirsiniz.tavsiyem dizel mazda bakmanız lpg yerine.dizel mazda 3 mesela.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
black_dynamic42    1
black_dynamic42

   Merhaba ,

         2 yıl önce 2009 mazda 6 at sahibi oldum.Araç aldığımda 110000 kmdeydi.aldığım hafta tartarini lpg kiti taktırdım.şu an 160000 de ,arabayı sürekli yüksek devirde kullanıyorum.hele o aniden dipgaz(onun verdiği haz için ayrı bir başlık lazım) yaptığımda galiba kesici devreye giriyor.bakıma gittiğimde gerek seerviste gerekse özel serviste kimse subap lafı etmiyor..önceki aracımda 2004 mazda3 tü onda brc kit vardı; aynı şekilde ondada subap sorunu filan yaşamadım..o kadar çabuk sıkıntı verecek bir durum değil galiba ya da ben arabadan anlamadığım içinateşle oynuyorum..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
67Bulent1976    112
67Bulent1976
15 dakika önce, black_dynamic42 :

   Merhaba ,

         2 yıl önce 2009 mazda 6 at sahibi oldum.Araç aldığımda 110000 kmdeydi.aldığım hafta tartarini lpg kiti taktırdım.şu an 160000 de ,arabayı sürekli yüksek devirde kullanıyorum.hele o aniden dipgaz(onun verdiği haz için ayrı bir başlık lazım) yaptığımda galiba kesici devreye giriyor.bakıma gittiğimde gerek seerviste gerekse özel serviste kimse subap lafı etmiyor..önceki aracımda 2004 mazda3 tü onda brc kit vardı; aynı şekilde ondada subap sorunu filan yaşamadım..o kadar çabuk sıkıntı verecek bir durum değil galiba ya da ben arabadan anlamadığım içinateşle oynuyorum..

emin olun siz subaplara da bakın kontrol edin ayar gerekiyormu deyip yakınmayınca servisler bunlara hiç bakmıyor.bizzat söylemenizde fayda var.ortalama subap sorunu 50.000 km de başlar lpg li Mazdalarda yakında sıkıntılar çıkabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
black_dynamic42    1
black_dynamic42
7 dakika önce, Mehmet Özdemir :

Ahmet Mazda 6 duruyor hâlâ demek ki. 

      duruyor kardeşim ama satılık olarak duruyor,düşünen olursa aklında olsun.resminide koyayımda belki soran olur

IMG_20150904_185531.jpg

3 dakika önce, 67bulent1976 :

emin olun siz subaplara da bakın kontrol edin ayar gerekiyormu deyip yakınmayınca servisler bunlara hiç bakmıyor.bizzat söylemenizde fayda var.ortalama subap sorunu 50.000 km de başlar lpg li Mazdalarda yakında sıkıntılar çıkabilir.

   subaplarda sorun olduğunu nerden anlamamız gerekir..uzun yıllar tofaş kullandım,ses yapardı ustaya götürürdüm siboplarda sıkıntı var derdi çözerdi..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
67Bulent1976    112
67Bulent1976
7 dakika önce, black_dynamic42 :

      duruyor kardeşim ama satılık olarak duruyor,düşünen olursa aklında olsun.resminide koyayımda belki soran olur

IMG_20150904_185531.jpg

   subaplarda sorun olduğunu nerden anlamamız gerekir..uzun yıllar tofaş kullandım,ses yapardı ustaya götürürdüm siboplarda sıkıntı var derdi çözerdi..

evet ses yapabilir,araç basarsınız gitmez eskisine göre,devir yüksek olur ama performansı aynı oranda değildir,tüketim artar,bazen umulmadık şekilde de ortaya çıkabilir.kesin cevabı kontrol edilerek yapılmalı subapların durumu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
black_dynamic42    1
black_dynamic42
1 dakika önce, 67bulent1976 :

evet ses yapabilir,araç basarsınız gitmez eskisine göre,devir yüksek olur ama performansı aynı oranda değildir,tüketim artar,bazen umulmadık şekilde de ortaya çıkabilir.kesin cevabı kontrol edilerek yapılmalı subapların durumu.

    teşekkür ederim,bugün yağ değiştirecem ustaya bi soralım bakalım..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
67Bulent1976    112
67Bulent1976

rica ederim,en iyisi kontrol ettirmek baktırmak dediğiniz gibi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
sampiyonosman    43
sampiyonosman
7 saat önce, 67bulent1976 :

lpg nin markasından ziyade sizin arabayı nasıl yüksek devirdemi kullanıp kallanmıyacağınıza bağlı.subapların ömrünü bu belirler.uzun yolda kullanırsıız mesela yüksek devirde sollama yapmak gerekir bunlar hep subapların erimesini hızlandırır.eğer çok kilommetre yapıyprsanız mazdaya lpg taktırmanızı tevsiye etmem dizel bir araba daha makul.lpg li Mazdaların sorunu bitmez bıkarsınız masraf ve sorunlarından.sübaplar ve yatakları çok narindir şeker gibi erir.çelik dayanıklı taktırsanız o mazda olmaz artık başka araba olur verim tam alamazsınız.yine de siz bilirsiniz.tavsiyem dizel mazda bakmanız lpg yerine.dizel mazda 3 mesela.

yüksek devir konusunda haklısınız sübap ömrünü yüksek devir kesinlikle azaltıyor. fakat ben epey süre dizel araç kullandım ve bir çok marka dizel araç kullandım.

doğru yapılmış doğru marka bir tüp inanın başınıza ne açarsa açsın dizel bir aracın 1500-2000 lira enjektör değiştirme yada turbosunda sorun olduğunda servisde 3 bin lira sanayide en az 2bin liraya turbo değiştirme masrafı kadar masraf açmaz.

bundan 10 sene önce şu an bu forumda dahil bir çok forumda övülen lpg markalarının hiçbirinin ne adı vardı ne sanı vardı. sıralı sistem lpg ye dahi prins landirenzo ve teleflexden aylar sonra geçen markalar şu an pazarın kafaya oynayan markaları görünüyor. ben bi firmanın kalitesini yarattığı öncülüklerden anlarım. buda argeye harcadığı parayı gösterir. lpg seçerken doğru tercih yaparsam bence bu araba çok keyifli olucaktır.

diceğim şu ki ben atmosferik bi mazda 6 araçla ne kadar sorun yaşarsam yaşayım. turbo dizel bi araç kadar asla masraf açamaz. bu yuzden hem aracı alırken hemde bakımlarında ekonomik olcağını düşünüyorum.

kaldıki volvo da dizel ford motorunu denedim ve nefret ettim. aynı motoru bir daha mazda alıp denemek istemiyorum. gürültüsü bitmeyen dandik bir motor bana kalırsa.

 

5 saat önce, black_dynamic42 :

   Merhaba ,

         2 yıl önce 2009 mazda 6 at sahibi oldum.Araç aldığımda 110000 kmdeydi.aldığım hafta tartarini lpg kiti taktırdım.şu an 160000 de ,arabayı sürekli yüksek devirde kullanıyorum.hele o aniden dipgaz(onun verdiği haz için ayrı bir başlık lazım) yaptığımda galiba kesici devreye giriyor.bakıma gittiğimde gerek seerviste gerekse özel serviste kimse subap lafı etmiyor..önceki aracımda 2004 mazda3 tü onda brc kit vardı; aynı şekilde ondada subap sorunu filan yaşamadım..o kadar çabuk sıkıntı verecek bir durum değil galiba ya da ben arabadan anlamadığım içinateşle oynuyorum..

bende aracı aynen dediğiniz gibi kullanıyorum. gün içerisinde sürekli biyerlere yetişme telaşesi içerisindeyim. umuyorum şansım sizinki kadar güzel olur. maşşallah diyelim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×