Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Rampada Direksiyon Açısına Dikkat


Bikes44
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Sevgili dostlar, 3. nesil Mazda3 otm. kullanan arkadaşlara ciddi ve önemli gördüğüm bir olayı anlatmak istiyorum. 2 gün önce yaşadığım bir olay.

Aracımı rampa yukarı bir şekilde ve dreksiyonum tam sağ yapmış konumda park halinde bırakmıştım (tamamen acemilik). Tekrar çalıştırmak için start butonuna bastım ancak araç sadece "tık" sesi çıkardı ve çalışmadı. Aracımızı stop ettiğimizde dreksiyon otomatik olarak kilitleniyor biliyorsunuz. İşte dik rampa+kırık dreksiyon konumda olunca araç birçok denemeye rağmen çalışmadı. Hissettiğim kadarıyla dreksiyon açısı ve lastik konumu dreksiyon kilidini açmaya olanak vermiyordu. Baya korktum, araç gitti lan kitlendi dedim içimden. :D Ancak bir süre bekledim ve dreksiyonu hafif oynatarak tekrar start yaptım bu sefer çalıştı. Bu da bana ders oldu.

Sizlere ciddi bir tavsiye, aracı rampa aşağı yada rampa yukarı bıraktığınızda dreksiyonu mutlaka düz konumda bırakın. Dreksiyon kırık kalınca çalışmayabiliyor. Bu tepki de mutlaka bişeyleri korumak amaçlıdır, ancak ben yaşadım diğer dostlar stres yaşamasınlar diye burdan paylaşıyorum. Selamlar, iyi sürüşler..

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun. Gerçekten ilginç oysa büyükler hep direksiyonu kaldırıma doğru çevirerek park etmemizi tavsiye ederler değil mi ? Mantığını merak ettim..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, Burak :

Geçmiş olsun. Gerçekten ilginç oysa büyükler hep direksiyonu kaldırıma doğru çevirerek park etmemizi tavsiye ederler değil mi ? Mantığını merak ettim..


Teşekkür ederim. Bende tam annlayamadım ama böyle bir durum oluştu dostlar dikkat etsin..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende hiçbir anlam veremedim. Frene basmadan start yapmış olamazsın değilmi 

Yokuşun bol olduğu bir yerde oturuyorum ve bahsettiğin şekilde tam sağ yada tam sol döndürülmüş şekilde park ediyorum çoğu kez. Bu olay hiç gerçekleşmedi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21.11.2015 19:41:41, arabalar :

Bende hiçbir anlam veremedim. Frene basmadan start yapmış olamazsın değilmi 

Yokuşun bol olduğu bir yerde oturuyorum ve bahsettiğin şekilde tam sağ yada tam sol döndürülmüş şekilde park ediyorum çoğu kez. Bu olay hiç gerçekleşmedi.

Yok tabiki bastım, zaten fresiz start yapmaz biliyorsuuz. Dediğim gibi bende anlayamadım. inşallah bende dahil kimse tekrar yaşamaz.

21.11.2015 19:41:41, arabalar :

Bende hiçbir anlam veremedim. Frene basmadan start yapmış olamazsın değilmi 

Yokuşun bol olduğu bir yerde oturuyorum ve bahsettiğin şekilde tam sağ yada tam sol döndürülmüş şekilde park ediyorum çoğu kez. Bu olay hiç gerçekleşmedi.

Yok tabiki bastım, zaten fresiz start yapmaz biliyorsuuz. Dediğim gibi bende anlayamadım. inşallah bende dahil kimse tekrar yaşamaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bildiğim kadarıyla eskilerin kaldırıma çevirip öyle park edin lafı, olur yaa fren boşalırsa veya el freni halatı (eski araçlar için bahsediyorum) koparsa araç rampa aşağı gitmeden kaldırıma dayanıp dursun :)

bildiğim kadarıyla eskilerin kaldırıma çevirip öyle park edin lafı, olur yaa fren boşalırsa veya el freni halatı (eski araçlar için bahsediyorum) koparsa araç rampa aşağı gitmeden kaldırıma dayanıp dursun :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Muhakkak mantıklı bir açıklaması olması lazım. Yani bunu yapan bir çok kişi var. Yokuşa park edilidiğinde kimisi direksiyonu tam kırar, kimi yarım. Ama muhkakak o direksiyon kırılır rampada. Böyle bir şey olmuş olsa kullanma kılavuzunda bunu belirtilerdi diye düşünüyorum. Klavuza bakan var mı bu konuda hiç ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2010 model Mazda 3 'ümde dieksiyon kitliyken  kontak çok zor yada hiç dönmüyordu.Direksiyonu hafif çevirince o zaman kontak çok rahatlıkla dönüyordu.Anlattığınla hemen hemen aynı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kılavuzda, direksiyonu 10 saniyeden fazla tam sağ/sol'da bırakmayın, hidrolik sistemin sağlığı için - gibi bir uyarı vardı. Fakat bazen düşük hızlı dönüşlerde mecburen apıyoruz.

Konuya dönersek; Bu tip yokuş parklarında ben direksiyonu Allah ne verdiyse sağa/sola dayamıyorum. Bu zaten iyi bir şey olmasa gerek. Tek bir tur çevirmeniz de zaten tekerlekleri kaldırıma yönlendiriyor emniyet açısından. Daha fazla çevirmeye gerek yok zaten. Tek tur çevirip yine düz pozisyonda bırakıyorum. Bir sıkıntı olmadı şimdiye kadar.

Problem: Forum mesajları çift çift alıyor...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Direksiyon kilidi muhtemelen kanca dişli sistemi ile çalışıyor ve bence sistem o kancadan çıkarmakta zorlanmış(rampanın lastiğe uguladığı basınç yüzünden) bu nedenle siz biraz oynattığınızda açılmış. Eski araçlarda kontak anahtarı çevrilmezdi hatırlarsanız, biraz oynattığınızda çevirirdik. Bunun gibi bişey işte. 

 

 

 

2 saat önce, Devrim Babacan :

Kılavuzda, direksiyonu 10 saniyeden fazla tam sağ/sol'da bırakmayın, hidrolik sistemin sağlığı için - gibi bir uyarı vardı. Fakat bazen düşük hızlı dönüşlerde mecburen apıyoruz.

Konuya dönersek; Bu tip yokuş parklarında ben direksiyonu Allah ne verdiyse sağa/sola dayamıyorum. Bu zaten iyi bir şey olmasa gerek. Tek bir tur çevirmeniz de zaten tekerlekleri kaldırıma yönlendiriyor emniyet açısından. Daha fazla çevirmeye gerek yok zaten. Tek tur çevirip yine düz pozisyonda bırakıyorum. Bir sıkıntı olmadı şimdiye kadar.

Problem: Forum mesajları çift çift alıyor...

Bütün hidrolik direksiyonlar aynı şekildedir. + olarak şunu ekleyeyim; hidrolik direksiyonlu araçlarda direksiyon araç sabitken çevrilmemelidir. Lastik, ön takım, hidrolik sistem gibi bir çok noktaya etkisi vardır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar selamlar. Öncelikle hiç bir arabanın dreksiyonunu yarım tur bile olsa sağa yada sola çevrili bırakıp park etmeyin, ben buna çok özen gösteririm çünki direksiyon kutusunda ve fren hidroliğinde ve adını hatırlayamadığım bi iki kalem yerde sıkıntıların erken başlamasına sebep oluyor.. Örn: sağa doğru 1tur direksiyon çevrilmiş ve park edilmiş araba o vaziyette ilk çalıştırıldığındaki anda yüksek basınca maruz kalıyor ve buda zamanla sıkıntıları arkasında getiriyor.. bu söylediğim power kayışlı sıvılı araçlar için.. Elektroniklerde sıkıntı varmıdır bilmiyorum araştımak lazım yada deneyimler lazım..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...