Jump to content
ayhan01

2015 Mazda 6 Seyir Defteri

Tavsiye Edilen Mesajlar

ayhan01    56
ayhan01

Farların uzun kısa sistemi cok farklı. Devamlı uzunda giderken karşı ışık sezdiginde kısa hüzme ye geçmiyor sadece ışığın olduğu bölgeyi kısa yapıyor. Diğer alanlar uzun hüzme de kalıyor. Işığın olduğu bölgeyi kisarken o bölgenin nispeten karanlık kaldığını görüyorsunuz.

Bir de araç bilgilerinde 2014 Mazda CX-5 yazıyor değişti mi ?  @ayhan01 Abi ? 

Haklısınız Cx5 'ı Mazda 6 olarak değiştirmem gerekiyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.763
İlhan
18 dakika önce, ayhan01 :

Farların uzun kısa sistemi cok farklı. Devamlı uzunda giderken karşı ışık sezdiginde kısa hüzme ye geçmiyor sadece ışığın olduğu bölgeyi kısa yapıyor. Diğer alanlar uzun hüzme de kalıyor. Işığın olduğu bölgeyi kisarken o bölgenin nispeten karanlık kaldığını görüyorsunuz.

Haklısınız Cx5 'ı Mazda 6 olarak değiştirmem gerekiyor

Şimdilik ben değiştirdim. Ama rengini bilmediğim için belirtemedim. Senden şöyle güzel bir avatar fotoğrafı bekliyoruz @ayhan01abi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ayhan01    56
ayhan01
1 saat önce, İlhan :

Şimdilik ben değiştirdim. Ama rengini bilmediğim için belirtemedim. Senden şöyle güzel bir avatar fotoğrafı bekliyoruz @ayhan01abi.

En ödevimi yaptım.Güncellemeler tamamdır.Tekrar merhaba.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ayhan01    56
ayhan01

Yeni led farlar :

Farların uzun kısa sistemi cok farklı. Devamlı uzunda giderken karşı ışık sezdiginde kısa hüzme ye geçmiyor sadece ışığın olduğu bölgeyi kısa yapıyor. Diğer alanlar uzun hüzmede kalıyor. Işığın olduğu bölgeyi kısarken o bölgenin nispeten karanlık kaldığını görüyorsunuz.Karşıdan gelen araç geçip gittikten sonra led farlar ; karanlık bölgeyi kısa sürede kademeli olarak aydınlatıyor.Kısaca ansızın ışık patlaması yapmıyor ve dolayısı ile gözler yorulmuyor.Duble yolda seyir halinde sola doğru virajda bir kamyonu sollarken tam sollama esnasında karşı taraftan bir araç gelince far sistemi ışığı direkt kısa hüzmeye alsaydı (bir önceki sistem öyleydi) o ışık karmaşasında zor durumda kalabilirdim ama bu yeni sistem ışığı sadece en sol tarafa doğru kıstı ve sağ ileri görüşü uzunda bıraktı ve görüş alanım bozulmadı.Güvenlik açısından çok önemli bir gelişme.

Büyük bir trafik tabelası viraj dönüşlerinde yakın mesafe görüş alanına girince ve  direkt olarak far ışığını yansıtınca bu durumu ışık kaynağı olarak algılayıp o bölgenin ışığını kısıyor.Işık parlamasına engel olan bir durum.

Farların aydınlatması ile ; önünüzde floresan ışıklarından oluşan bir hüzme içinde gidiyormuşum gibi bir hisse kapıldım. Görsel şölen içinde gidiyorsunuz...

Gözler yorulmuyor....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ayhan01    56
ayhan01

Şerit takip sistemi;

Bir önceki mazda aracımda benzer sistem vardı ama sadece sesli uyarı veriyordu.Bu aracımdaki bu yeni sisteme hayran kaldım.Şeritden saptığınızda direksiyonda titreşim hissediyorsunuz ve esas ilginç olan direksiyonu çizgiler içine aktif olarak yönlendiriyor.Daha ilginç olan durum ise ; viraj dönüşlerinde direksiyonu viraj dönüşüne doğru çok tatlı bir hisle müdahale ederek çeviriyor ve direksiyonu yumuşatıyor.Çok güzel bir duygu ile sürüş yapıyorsunuz.Bu sistem eğer sis ve yağmur içerisinde de bu şekilde çalışır mı  ?  diye merak ediyorum.Eğer ki kamera sistemi sis içerisinde yol çizgilerini algılayıp bu şekilde çalışırsa sürüş güvenliği açısından müthiş bir gelişmedir... Şerit takip sisteminin bir sanal zeka  olarak bu şekilde çalışmasını iyice test ettim.Direksiyona yaptığı müdahalenin şiddeti ; araç hızı ile ters orantılı.Müthiş...

Bununla beraber kamera görüntüsü ile ilgili ara sıra arıza uyarısı verdi.Kameranın bulunduğu yer dış ısı sebebi ile bulanık görünüme ve bu arıza uyarısına sebep oluyor sanki ? 

Otomatik şanzıman ;

Vites geçişleri İpek gibi... Daha ne denir ki.Hele ki şehir içinde...

Yalnızzzz bir küçük kusur var gibi.Antalya çıkışı Korkuteli rampasına çıkarken 4000 devire geldi bir türlü vites yükseltmedi motor sesi rahatsızlık verince manuele alıp vitesi 4 yapınca 2500 devire düştü ve devam etti. Ama diyorum düşük devir ile rampa çıkmanın zararlarını bertaraf etmek içinmi böyle kurguladılar.Belkide biraz bağırsın birazda benzin sarfetsin ama mekaniğe zarar gelmesin yaklaşımı mı ? Belki de tork biraz dafa fazla olabilseydi demeden de duramadım hani...

 

Yakıt sarfiyatı :

900 km ortalaması 6.8 lt.

Gidiş yolu sakin ve ekonomi amaçlı CC. ile 85 km ortalama hız 6.3 gibi

Geliş yolu keyif amaçlı sportif kullanım 7.1 gibi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ayhan01    56
ayhan01

I-eloop sistemi ;

Çok faydalı olduğuna inanıyorum.Koltuk ısıtması gibi yüksek akım çeken üniteyi bedavaya getiriyor gibi bir şey.Ayak gazdan çekilince yada frene basınca kapasitör enerji depoluyor sonra gerek olduğunda altenatöre yük olmadan enerjiyi kullanıma sunuyor.Kendi deyimimle yarım hybrid sistem diyorum.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ayhan01    56
ayhan01

Süspansiyon;

Eski amerikan arabaları gibi yaylanarak ve gayet konforlu seyahat ediliyor. Fazla yaylanmaya amartisörler  müsade etmiyor tabiiki...

Ama şöyle bir şeyde hissettim.Önden arkaya doğru yaylanmalar çabuk sönümlenirken yanlardan gelen (soldan sağa vs.) salınımları biraz geç sönümlüyor. Mutlaka bir açıklaması vardır diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ayhan01    56
ayhan01

800 km yolculuk. şerit takip sistemini en aktif seçenek ile çalıştırdım , direksiyona müdahalesi çok iyi. Navigasyon harika. ortalama tüketim 6.5 lt. Yol konforu müthiş.

Hız sabitleyicisi nin ekonomik sürüşe katkısı var. Söke ovası yolunda 92 km sabit hız ile en optimum ekonomik hızı buldum diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.763
İlhan
31 dakika önce, ayhan01 :

800 km yolculuk. şerit takip sistemini en aktif seçenek ile çalıştırdım , direksiyona müdahalesi çok iyi. Navigasyon harika. ortalama tüketim 6.5 lt. Yol konforu müthiş.

Hız sabitleyicisi nin ekonomik sürüşe katkısı var. Söke ovası yolunda 92 km sabit hız ile en optimum ekonomik hızı buldum diye düşünüyorum.

2.0 Benzinli+Otomatik bir otomobil için harikulade bir değer bence. Kazasız belasız kullanman dileği ile abi. :)

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ayhan01    56
ayhan01

Teşekkür ederim İlhan kardeşim ☺ Tüm mazda sever arkadaşlara nasip olmasını dilerim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ayhan01    56
ayhan01

Merhabalar. Mazda 6 aracım 5 bin km'ye geldi sayılır. Yakıt tüketimi ortalaması 6.7 lt ortalama hız 52 km

Ara sıra sport moda alıp azınlıklarda yapıyoruz hani☺ O anlardaki tüketim 40 lt civarında gösteriyor😯

Haşmetli yapısıyla çok ilgi çekiyor ama park ederkende sıkıntı çekiyorum. .. kuyruğu dışarıda kaldı ,yok geniş yere park edeyim vs.vs.

Verdiğim paranın her kuruşu helal olsun. Her arkadaşa nasip olsun dileklerimle.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×