Jump to content

1. Nesil Mazda 6 Makyajlı ve Makyajsız ( 2004 ve 2006 ) Arasındaki Farklar


ceyhun29
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

merhaba arkadaşlar. bu konu ilgimi çekiyor merak ediyorum. kullanan arkadaşlar muhakkak deneyim sahibidir.  bu hususta merak ettiğim şeyler var. mesela otomatik şanzuman zannederim 2005 öncesi mazda 6 lar da 4 ileri. buna karşılık 2005 sonrası kasalarda otomatikler 5,  manueller ise 6 ileri. ayrıca 2005 öncekiler 143, 2005 sonrası olanlar ise 147 beygir olarak görünüyor. bu bahsettiğim farklar acaba çok bariz performans , hızlanma, gidiş, yakıt gibi farklara neden oluyor mu? ayrıca 2005 mazda 3 kullanıyorum. bu mazda 6 daki otomatik 4 ileri şanzıman bendeki mazda 3 dekinin birebir aynısı mı benzeri mi yada çok mu farklı? performansı nasıl? ayrıca büyük bi motor olmasına rağmen 4 ileri ototmatik olması yüksek hızlarda motorun zorlanmasına veya bağırmasına neden oluyor mu? nasıl bi şanzıman akışı var? bunları çok merak ediyorum. zira bu kasalardan almayı düşünüyorum. yardım ederseniz sevinirim. teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2004-2006 Arası 1. Nesil Mazda 6 Teknik Özellikleri

MOTOR
2.0i DOHC 16V
Silindir Adedi
4
Motor Hacmi
1999 cc
Maksimum Güç
104/141 KW/HP
 
6000 devir/dak.
Maksimum Tork
181 Nm
 
4100-5000 devir/dak.
Sıkıştırma Oranı
10.8:1
Yakıt Tipi
Kurşunsuz
ŞANZIMAN ORANLARI
1.Vites
3,666 / 2,816
2.Vites
2,059 / 1,497
3.Vites
1,392 / 1,233
4.Vites
0,970 / 0,725
5.Vites
0,755 / ------
Geri Vites
3,166 / 2,648
Son Dişli Oranı
4388 / 3,904
FRENLER
Ön
Hava Kanalcıklı Disk
Arka
Disk
KAPASİTELER
Bagaj Hacmi
500 / 492 litre
Yakıt Tankı
64 litre
BOYUTLAR
Lastik Ebadı
205 / 55 R16
Uzunluk
4670 mm
Genişlik
1780 mm
Yükseklik
1435 mm
İz Genişliği (ön)
1550 mm
İz Genişliği (arka)
1550 mm
Dingil Mesafesi
2675 mm
 

 

2006 ve sonrası 1. Nesil Makyajlı Mazda 6 Teknik Özellikleri

logo_mazda6.jpg
spacer.gif
Teknik Bilgi
spacer.gif
GÖVDE TİPİ SEDAN
MOTOR 2.0 L VIS S-VT
  S-VT Değişken Ayarlı Sübap Kontrol Sistemi
VIS Değişken Yüklemeli Hava Giriş Sistemi
Silindir Adedi 4
Motor Hacmi (cm3) 1999
Maksimum Güç (kW / HP) 108 / 147
  6500 devir/dak
Maksimum Tork (Nm) 184
  4000 devir/dak
Sıkıştırma Oranı 10.8:1
Yakıt Tipi Kurşunsuz
Şanzıman Oranları 6 İleri Manuel 5 İleri "Activematic"
1.Vites 3,454 3,620
2.Vites 2,059 1,925
3.Vites 1,310 1,285
4.Vites 0,970 0,933
5.Vites 0,795 0,692
6.Vites 0,680 -
Geri Vites 3,198 3,405
Son Dişli Oranı 4,388 3,863
Frenler  
Ön Hava Kanalcıklı Disk
Arka Disk
Kapasiteler  
Bagaj Hacmi 501 litre
Yakıt Tankı 64 litre
Lastik Ebatı 205 / 55 R16
Yakıt Tüketimi 6 İleri Manuel 5 İleri "Activematic"
Şehirdışı 6,0 6,6
Şehiriçi 10,8 12,1
Ortalama 7,8 8,6
Maksimum Hız (km / h) 211 201
Hızlanma (0-100km / h sn) 9,7 10,7
Ölçüler  
Uzunluk 4690 mm
Genişlik 1780 mm
Yükseklik 1435 mm
İz Genişliği (ön) 1540 mm
İz Genişliği (arka) 1540 mm
Dingil Mesafesi 2675 mm
Dönüş Çapı 10,8 m
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2006 ve sonrasındaki motorlar,   sadece güç olarak farklı gözükse de, yapı olarak da çok farklı. 

[2006-2007-2008-2009-2010]  makyajlı eski kasa mazda 6 -  yeni  kasa mazda 6 ile aynı motora sahip

yakıt olarak çok fark yok.  ikisi de çok yakıyor.

4 ileri otomatikler sizinkine benziyor veya aynıdır..

5 ileri otomatikler,  yine yeni kasada kullanıldı. 2011 ler de dahil olmak üzere  skyactive e kadar bu şanzıman geldii. 

1.6 mazda 3 lerin şanzıman oranları çok kısa..   bunların öyle değil.  araba sizin deyiminize göre,  bağırmıyor.. 

bende 2007 manuel 6 ileri var.   spesifik sorularınız varsa yanıtlayabilirim. Zira aracımı çok iyi tanıyorum.    

yolunuz düşerse uğrayın. yardımcı olmaya çalışırım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...