Jump to content
sempiternal

Mazda 6 Motordan Gelen Patlama Sesi

Tavsiye Edilen Mesajlar

sempiternal    0
sempiternal

Merhaba arkadaşlar,

2005 model otomatik 150 bin km aracım. 140 binde 7 ay önce satın aldıktan sonra BRC Turbo LPG kiti taktırdım. İlk LPG takıldıktan sonra vites D'de iken araç durduğunda tekliyor devir ibresi inip çıkıyordu. Bu durum bazen çok güçlü oluyor ve bizi bile sarsıyordu. Araç 2 bin devirde seyrederken tekleme yapmaya başladı, gaz verince ve 2 bin 500 devire çıktığımda teklemeyi kesiyor. Son dönemde motor soğuk iken benzinde de D'de beklerden ibre oynuyor ama gazda ki kadar güçlü değil.   

Konu ile ilgili midir bilmiyorum ama hava soğuk iken (5-6 derecelerde) yokuş aşağı giderken ayağımı gazdan çekiyorum (hız ortalama 90 km, ev iş arası yaklaşık 2 km yokuş var) ve araç yakıt tüketimini sıfırlıyor. Bu durumda yaklaşık 1 km gidince hararet göstergesi normal seviyeden en dibe iniyor. Yokuş bitip normal yola geçince yaklaşık 4-5 km sonra hararet normal seviyeye geliyor.

 

Son 20 gündür de motordan pat pat diye ses geliyor. Bu patlama sesi genelde 2 bin - 2 bin 500 devirde yokuş çıkarken oluyor veya düz yolda düşük devirde giderken oluyor. 

 

Aşık olarak aldığım arabadan tiksinmek üzereyim. Lütfen bu sorunu nasıl çözebileceğimi ve Ankara da bu problemi çözebilecek usta tavsiyelerinizi yazarsanız çok memnun olurum.

 

Herkese iyi günler dilerim..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.558
İlhan

Aşık olduğunuz bu otomobilde, Lpg taktırmadan önce bu şikayetiniz var mıydı  peki. 

Yanıt yoktu !

Peki bu durumda tiksinilmesi gereken otomobil mi ? 

Yanıt hayır tabiki.

Peki tiksinilmesi gereken Lpg midir ?

Yanıt kesinlikle ve kesinlikle hayır.

Bence tiksinmeye montajı yapan ustanızdan-servisinizen başlayabilirsiniz.

Lpg'yi taktırdığınız yere hiç götürüp sordunuz mu bu durumu ? Montaj ve lpg ayarlarıyla ilgili bir durum olma ihtimali çok yüksek. Hizmet sonra eminim bir garanti hizmetleri vardır. 

Ankara'da ki Mazda usta-servisleri diye konumuz var. Ve yine Türkiye genelinde Mazda usta servisleri diye bir konu başlığımız var. Usta konusunda her ikisinide incelemenizi tavsiye ederim.

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
sempiternal    0
sempiternal

İlhan hocam öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. 

Montaj yaptırdığım yere götürdüm (Ankara Mocan, Forumlarda Mazda montaj tecrübeleri fazla olduğu için seçtim) LPG ayarlarını tekrar yaptılar. 

Eğer yukarda bahsettiğim problemler motor kaynaklı değil tamamen LPG montaj hatası ise haftasonu başlarını ağrıtırım ilgili kişilerin. 

Bahsettiğim promlemler motor ve/veya elektriksel ve/veya ateşleme ile ilgili olabilirmi? ya da bazı parçaların LPG ile uyumlu olması için değiştirilmesi gerekir mi(buji gibi)

Yardımcı olanlara şimdiden teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.558
İlhan

Ömer forumda beni tanıyanlar bilir. İlk zamanlar Lpg konusunda çok katıydım. Bildiğin lpg karşıtı bir otomobil severdim. Ama forumda zamanla öyle güzel Lpg konularına şahit oldumki. Özellikle forumdaki mühendis arkadaşların aydınlatıcı açıklamalarından sonra. Lpg'ye karşı ön yargım tamamen silindi diyebilirim. Bu güne kadar tatsız şeylere tanık olup, hatalı bilgilerden ötürü böyleydim.

Mazda malum dünyanın en sorunsuz otomobil markalarının arasında yer alıyor. Bu güne kadar forumda lpg harici bir durumdan kaynaklı motor arızası veren Mazda hiç yoktur herhalde. Varsada usta yada kullanıcı hatası kaynaklı olma ihtimali çok yüksek. Bir söz vardır Mazda bozulmaz ama Mazda'yı çok kolay bozar şeklinde.

Montajı yaptırdığım yere götürdüm diyorsunuz. Bu durumda alternatif bir başka yere götürme durumunuz şart olmuş.

Bu arada Bujileri kontrol etmekte fayda var. Daha önce Ngk Lpg uyumlu bujiler şekline bir şeyler okumuştum öneri şeklinde.  lpg konusunda çok deneyimli tecrübeli değilim. Tamamen burada yazılanları okuduğum kadar bilgi sahibiyim. Ama  deneyimli tecrübeli arkadaşlarımız daha teknik yanıtlar vereceklerdir size.

 

@zealot mesala bu etiketin üzerine gelecektir konunuza. :)

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emekli    113
emekli

bende forumda okumuştum ngk buji ve kablolaları mazda için en uygunuymuş aracımı kontrol ettiğimde buji kabloları ngk görünce oh demiştim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina    731
Katil Balina
6 saat önce, sempiternal :

 

Montaj yaptırdığım yere götürdüm (Ankara Mocan, Forumlarda Mazda montaj tecrübeleri fazla olduğu için seçtim) LPG ayarlarını tekrar yaptılar. 

Eğer yukarda bahsettiğim problemler motor kaynaklı değil tamamen LPG montaj hatası ise haftasonu başlarını ağrıtırım ilgili kişilerin. 

 

mocan'da taktırdıysanız kesinlikle ilgilenirler merak etmeyin. sorun onlardan kaynaklıysa da her türlü hallederler. ben de orada taktırdım ve kesinlikle memnunum. öyle biz yaptık olducu bir yer değil..

geçmiş olsun bu arada..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.558
İlhan
14 dakika önce, katil balina :

mocan'da taktırdıysanız kesinlikle ilgilenirler merak etmeyin. sorun onlardan kaynaklıysa da her türlü hallederler. ben de orada taktırdım ve kesinlikle memnunum. öyle biz yaptık olducu bir yer değil..

geçmiş olsun bu arada..

Yazdığın duruyor burada. Takvime yazdığın için yanılgıya düşmüşsündür. :)

mesajın aşağıda

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
thebaylo    7
thebaylo

Merhabalar geçmiş olsun öncelikle.

Benim araçta 150binde M6 60bin km dir Lpg li.

Hararet göstergesi inip çıkması bende de vardı termostat bozulmuş değiştik çözüldü. Zaten forumda da bu konu var.

Sabahları rolanti inip çıkması nadir de olsa soğuk havalar da bende de oluyor. Subap olabilir dediler komprasyon ölçümü yaptılar sıkıntı çıkmadı. Buji ve buji kablosunu ben aldığımda değişmiştim zaten. Bobine baktık son olarak bir göz diğerlerinden farklı daha düzensiz ateşliyor usta bundan olabilir dedi ama deneyecek bir bobin bulamadım.illa almam gerekiyor.

Size tavsiyem termostatı değişin, ateşleme sisteminizi kontrol ettirin. Ama genel olarak arkadaşların da dediği gibi montaj en önemlisi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.252
Mutlu Tekir

Aracınızın aküsünü resetleyip benzinde bir süre binin ardından bu sorunlar devam ediyor mu görelim.

Termostatın bozuk olduğunu sanıyorum ben de. Hararetin yokuş aşağıgiderken dibe inmesi  anormal.

Tekleme yanlış ayar, yanlışmontaj ya da yanlış nozzle seçiminden kaynaklanır. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.567
Zealot
On 11.12.2015 at 9:21 AM, sempiternal said:

Merhaba arkadaşlar,

2005 model otomatik 150 bin km aracım. 140 binde 7 ay önce satın aldıktan sonra BRC Turbo LPG kiti taktırdım. İlk LPG takıldıktan sonra vites D'de iken araç durduğunda tekliyor devir ibresi inip çıkıyordu. Bu durum bazen çok güçlü oluyor ve bizi bile sarsıyordu. Araç 2 bin devirde seyrederken tekleme yapmaya başladı, gaz verince ve 2 bin 500 devire çıktığımda teklemeyi kesiyor. Son dönemde motor soğuk iken benzinde de D'de beklerden ibre oynuyor ama gazda ki kadar güçlü değil.   

Konu ile ilgili midir bilmiyorum ama hava soğuk iken (5-6 derecelerde) yokuş aşağı giderken ayağımı gazdan çekiyorum (hız ortalama 90 km, ev iş arası yaklaşık 2 km yokuş var) ve araç yakıt tüketimini sıfırlıyor. Bu durumda yaklaşık 1 km gidince hararet göstergesi normal seviyeden en dibe iniyor. Yokuş bitip normal yola geçince yaklaşık 4-5 km sonra hararet normal seviyeye geliyor.

 

Son 20 gündür de motordan pat pat diye ses geliyor. Bu patlama sesi genelde 2 bin - 2 bin 500 devirde yokuş çıkarken oluyor veya düz yolda düşük devirde giderken oluyor. 

 

Aşık olarak aldığım arabadan tiksinmek üzereyim. Lütfen bu sorunu nasıl çözebileceğimi ve Ankara da bu problemi çözebilecek usta tavsiyelerinizi yazarsanız çok memnun olurum.

 

Herkese iyi günler dilerim.

 

Ömer

sn ömer bey 

Öncelikle : aracınızın termostatı arızalı. kaçırıyor.  1. nesil mazda 6 larda (GG kasa) kronik bir problem bu. servisten yenisini 150 tl civarına alabilrsiniz.   dışarıda değiştirtebilirsiniz. parçayı sanayide bulma şansınız yok.  yeni alacağınız termostat da aracınızın üzerindekinin modifiye edilmiş hali. mazda hatayı anlayıp parçayı değiştirmiş sanırım... 

"Bu olacaktır abi" şeklinde bir parçacıdan termostat alırsanız. "o olmayacaktır"   parçanın sökülmesi için direksiyon hidroliği de sökülyor.  kayışlardan da 1-2 si sökülüyor. 5 dakikalık bir iş değil. düzgün birisinin yapması lazım. youtube da videoları var. ben kendim izleyip bir honda ustasına tarif ederek söktürtmüştüm..   sökülmüşken direksiyon hidrolik yağını da değiştrebilirsiz. 

Diğer yandan, teklemeleriniz ateşleme sisteminden kaynaklanıyor. 95 oktan benzin yerine 108 oktan gaz ın tutuşması daha zor olduğu için, aracınızın yetersiz ateşlemesi LPG de daha da belli olacaktır.  ,

Sırası ile  bujiler- buji kabloları ve en son bobin kontrol edilmeli. genelde bujiler belirli periyodlar da değiştiği için , problem bobindedir. bunları anlamak için yetkili servisten yardım isteyin.  çünkü ellerinde hepsinden yedek vardır. deneme yanılma ile bulurlar.   2004-2005 yılına ait makyajsız GG kasa aracınızın ateşleme sistemi  tek bobinden 4 bujiye dağılan yüksek gerilimli ipek kablolar ile yapılan şekildedir..  2006-2007 yılındaki ateşleme sistemi farklıdır. bobinler kalem şeklinde bujilerin üzerindedir.  parça veya destek alırken bunu göz önünde bulundurun

buji-kablo-bobin sırasını   düzgün her usta kontor edip değiştirebilir..

 

2G34331.GIF

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
sempiternal    0
sempiternal

Merhaba arkadaşlar,

Sorunun çözülmesini bekleyip ona göre gelişmeleri yazmak istediğim için geç cevap yazıyorum.

Problem ateşleme sisteminden kaynaklıymış. Bujileri iridyum ngk ile değiştirildi ancak problem çözülmeyince HER-TER'de buji kaploları değişti ve problem çözüldü. Nazar değmesinm şuan motor saat gibi çalışıyor.

Termostat değişimi de bir sonraki maaşa kaldı artık. Bu arada bilgi olarak vermek isterim sağ ön kapı fitili problemli idi serviste 61 TL dendi. Daha pahalı bekliyordum baya makul geldi bana.

Hazır değişimler yaparken ölen akümü de değiştirdim. Mazda 6'mın üzerinde 68 Ah akü vardı bunu 70 Ah Mutlu akü ile değiştirdim. Dün internette kullanıcı klavuzu gördüm, akü değerleri 48 Ah/5HR veya 55 Ah/5HR olarak görünüyor. 70 Ah'lik akü araca zarar verirmi veya bazı kişilerin belirttiği gibi alternatöre fazla yük bindirip arızalanmasına neden olur mu?

Herkese selamlar,

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×