Jump to content

Mazda RX-8 Birkaç Soru


trbuka
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Birkaç sorunum var ve ne denli önemli olduklarını kestiremiyorum, zira biraz pimpirikliyim ve işin gerçeği teknik bilgim sıfır!

1) Motor ikaz lambası sürekli yanıyor

Bununla ilgili olarak servisten baktırdığımda elektrik/elektronik herhangi bir sorun gözlemlenmedi. Serviste ışığı söndürdüler, ancak yola çıkar çıkmaz 4-5000 devire çıktığım anda lamba yeniden yandı ve bir daha da sönmedi. Modifiye egzosttan kaynaklandığı söylendi. Aracın performansı ile ilgili en ufak bir sorun da yok ve bakımları da düzenli yapılıyor. Bir fikri olan var mı?

2) Yüksek devirde egzosttan gelen patlama sesi

5-6000 devirde bir patlama sesi geliyor. Bu normal mi?

3) Araç ilk çalıştırıldığında rölantideyken dalgalanma

Motoru ilk çalıştırmamda, rölanti halindeyken devir göstergesi, 750-2000 arasında dalgalanıyor. Motor ısındıktan sonra sorun kalmıyor. Bu durum geçtiğimiz hafta baskı balata değiştirildikten sonra başladı. Bu normal mi?

4) 5-6000 civarında vites değiştirirken, aracın hafifçe kısa bir an için teklediğini hissediyorum. DSC'nin devrede olması sebebiyle olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1- Oksijen sensörüne ek olarak, katalitik konvertör / ateşleme, bobin sorunları da CEL ışığını yakabilir.

2- Yüksek devirde egzosta patlama normal değil eskiyen ateşleme bobinleri yapıyor olabilir.

3-  debriyaja basılıp basılmadığını denetleyen "neutral switch" adlı parça sogukken onu yapar, zararsızdır.

4- birşey diyemem, benim hiç başıma gelmedi .)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler...

İlginç bir biçimde, forum mu uğurlu geldi nedir, haftalardır gözüme batan motor ikaz lambası dün akşamdan beri yanmıyor. İşin garip tarafı, kendimi acaba daha büyük bir arıza mı başgösterdi diye düşünürken yakaladım :D

Aynı şekilde egzosttaki patlama da yok oldu ve vites değiştirirkenki tekleme de bitti - aracı o kadar zorlamama rağmen.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, trbuka :

 

Aynı şekilde egzosttaki patlama da yok oldu ve vites değiştirirkenki tekleme de bitti - aracı o kadar zorlamama rağmen.

 

demek ki sırtından sopayı eksik etmeyecen:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence sorunların hepsi kirli yakıttan kaynaklanmış :) tabi teknik değerlendirmelerin dışında bir sonuç ama bazen böyle şeylerden sıkıntılar çıkabiliyor.

Düzelmesinin sebebi de benzincini değiştirmen olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 minute ago, SweepeR said:

Bence sorunların hepsi kirli yakıttan kaynaklanmış :) tabi teknik değerlendirmelerin dışında bir sonuç ama bazen böyle şeylerden sıkıntılar çıkabiliyor.

Düzelmesinin sebebi de benzincini değiştirmen olabilir mi?

Hayır, sürekli aynı benzinciyi kulanıyorum. Shell V-Power Nitro+'tan başka bir şey girmiyor arkadaşın boğazından :)

17 minutes ago, katil balina said:

demek ki sırtından sopayı eksik etmeyecen:)

öyle herhalde

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, trbuka :

Hayır, sürekli aynı benzinciyi kulanıyorum. Shell V-Power Nitro+'tan başka bir şey girmiyor arkadaşın boğazından :)

öyle herhalde

Shell V-Power Nitro+ 97 oktan mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlginç bir durum... kitapçık 98 oktan kullanın diyor.

Bazı Shell istasyonlarında, V-Power Nitro+ satış fişlerinde 97 Oktan diye yazılıyor, ama fiiliyatta 95 galiba. Shell'in Web sitesinde de kaç oktan olduğu belirtilmemiş ve ülkelere göre değişiklik gösteriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

PO'yu coğu kişi Türk Malı  (yani güvenilmez) olduğu için pek tercih etmez, Shell, BP gibi yabancılara yönelir fakat aslında PO en güvenilir olan. Fakat son yıllardaki yabancılaştırma döneminde PO da yabancılara satılmış diye duydum ki o kötü oldu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 hours ago, revivo73 said:

Benim kullanım kitapçığında 95 yazıyor. Galiba benzin kapağında da 95 yazıyordu. Nitekim hep 95 alıyorum fakat PO ve Total/Elf dışında biryere uğramam.

Benim depo kapağında ise "min. 95" yazıyor. Araçların üretim yılları ile ilgili bir farklılık olabilir mi acaba?

 

9 hours ago, revivo73 said:

PO'yu coğu kişi Türk Malı  (yani güvenilmez) olduğu için pek tercih etmez, Shell, BP gibi yabancılara yönelir fakat aslında PO en güvenilir olan. Fakat son yıllardaki yabancılaştırma döneminde PO da yabancılara satılmış diye duydum ki o kötü oldu.

PO Doğan Grubu'na aitti, ancak 2010'dan bu yana Avusturyalı OMV'nin. OVM'nin çeşitli ülkelerde istasyonlarını gördüm ve yerel insanların da çok övdüğü bir markaydı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fuel Requirements

Vehicles with catalytic converters or oxygen sensors must use ONLY UNLEADED FUEL,
which will reduce exhaust emissions and keep spark plug fouling to a minimum.

Your Mazda will perform best with fuel listed in the table.
Fuel                                               Octane Rating * (Anti-knock index)
Premium unleaded fuel               91 [ (R+M)/2 method] or above (96 RON or above)                                               

This vehicle is designed to use 91[ (R+M)/2 method] (96RON) or higher gasoline for best
performance. If 91[ (R+M)/2 method] (96RON) is not available, gasoline from 87 to 90[ (R
+M)/2 method] (91 to 95RON) can be used temporarily for emergency purposes, but this
will slightly reduce performance.
Fuel with gasoline from 87 to 90[ (R+M)/2 method] (91
to 95RON), driving in high temperature or low humidity conditions could cause engine
knocking.

Fuel with a rating lower than 87[ (R+M)/2 method] (lower than 91RON) could cause the
emission control system to lose effectiveness. It could also cause engine knocking and
serious engine damage.

CAUTION
Ø USE ONLY UNLEADED FUEL.
Leaded fuel is harmful to the catalytic converter and oxygen sensors and will lead
to deterioration of the emission control system and or failures.
Ø Your vehicle can only use oxygenated fuels containing no more than 10% ethanol
by volume. Damage to your vehicle may occur when ethanol exceeds this
recommendation, or if the gasoline contains any methanol. Stop using gasohol of
any kind if your vehicle engine is performing poorly.
Ø Never add fuel system additives. Never add cleaning agents other than those
specified by Mazda. Other cleaning agents and additives may damage the system.
Consult an Authorized Mazda Dealer.

Yani araç 96 ve üzeri Oktan için tasarlanmıştır diyor.

95 OKtan acil durumlarda kullanılabilir, ancak sadece geçici olarak ve bu da performansı düşürür diyor kitap. Hava sıcak olduğunda ve nem düşük olduğunda, motor vuruntusuna

sebep olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba yanlış hatırlamıyorsam benim depo kapağında 95 yazıyor tr deki 97 ve ustu benzinler oktan artıcı v.s yöntemlerle üretildiği için çok sıcak bakmıyorum  95 de sıkıntı yaşamadım .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...