Jump to content
west

Emme Manifold Üstündeki Solenoid Valf

Tavsiye Edilen Mesajlar

west    5
west

Emme manifolt ustinde bulunan biri (kahve rengi konektorlu olan) bennzin buharini digeride (beyaz konektorlu olan) emme manifoltun icikndeki flapi acip kapayan selenoid valf bunlarin 4 bin devirlerde acildigi bilgisine ulastim acaba sizlerin bunlarin calisma prensibi konunda bilginiz varmi paylasirmisiniz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.820
Burak

Çok bilgim olduğundan değil ama resim olursa belki daha net anlaşılabilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.820
Burak

Emme manifoldunun içindeki sanırım KL0118741 parça kodlu EGR Valfi. NOx salınımlarını azaltmak amacı ile kullanılan, belirli bir miktar egzoz gazını emme manifolduna geri veren bir sistem bildiğim okuduğum kadarı ile.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
west    5
west

 Nasil calisir peki normalde devirle alakalimidir yoksa isiylami benimki motoru acinca acikiyor sonra tski motor stop edinceyekadar cekili kaliyor hic bir sekilde devire tepki veriyor 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.820
Burak
11 saat önce, west :

 Nasil calisir peki normalde devirle alakalimidir yoksa isiylami benimki motoru acinca acikiyor sonra tski motor stop edinceyekadar cekili kaliyor hic bir sekilde devire tepki veriyor 

Eminim modele göre değişiyordur ama RX-7 ile ilgili şöyle bir ibare buldum ;

"The chart on page F-125 of the Mazda 3rg gen Workshop Manual shows that the EGR valve only opens under relatively light loads between 1050 and 3850 rpm. It is closed at idle, deceleration, rpm above 3850, and heavy load."

Yani rölanti,yavaşlama, 3850 den yüksek devirler ve yük altında kapalı, sadece 1050 - 3850 aralığında açıktır diyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
west    5
west

Tesekkurler Burak bey en azindan bir fikrim oldu acik kapali konumlamasi nasil acaba

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.820
Burak

İlginç bir link buldum. Adam hem nasıl test edileceğini nasıl çalıştığını hem de nasıl temizleneceğini yazmış. Bir de video eklemiş .

http://mazda626.net/topic/41067-egr-inspection-cleaning-1993-2002/

Burada anlatılanlar Mazda 626 olması sebebi ile senin araca daha uygun görünüyor ama gördüğüm kadarı ile yukarıda verdiğim şartlarla uyuşuyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.820
Burak
Bir saat önce, west :

Tesekkurler Burak bey en azindan bir fikrim oldu acik kapali konumlamasi nasil acaba

Gördüğüm kadarı ile diyafram yukarı kalktığında açık, aşağıda iken kapalı. Sanırım şöyle düşünebiliriz, motor kapalı iken bulunduğu konum kapalı..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
west    5
west

 Nasil calisir peki normalde devirle alakalimidir yoksa isiylami benimki motoru acinca acikiyor sonra tski motor stop edinceyekadar cekili kaliyor hic bir sekilde devire tepki vermiyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.820
Burak

Çalışma koşulları değişken, yukarıda bahsettim, verdiğim linkte de bir çok detayı var. İlk açılışta açılıyor ve hiç değişmiyorsa motorun arıza vermesi gerekmez mi ? Sonuçta bu vaktin kontrolü ecu tarafından yapılıyor olmalı 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
west    5
west

Lakin bunlar egr valfi degil benim egr valfim motorun hava emis hortumunun altinda daha once bakimi yapildimanifolt ustundekilerin resme bskarsan kahve rengi soketli olan benzin basinc reglutorunden emis yaiyor sanki benzjn buharini emiyor digeride beyaz olan manigolt icindeki bir kolu acip kapiyor egr valfi tam terte kaliyor

Screenshot_2016-01-06-23-22-06.png

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
west    5
west

Tesekurler emgin icin ardigimi buldum 

 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.820
Burak

Rica aderim @west , @ekincileroto yani Adem Usta da onun emisyon ile alakalı olduğunu söylemiş sanırım.

EGR olduğunu düşünmemin sebebi ise senin ilk mesajında hem "emme manifoldunun içindeki flapı açıp kapayan" demen oldu hem de parçaları araştırırken gördüğüm diyagram ile resmin örtüşmesi idi.

MazdaClubTR_Snip43.JPG.b8216dc04a37f53be

Yine de yanlış algılamış olma ihtimaline karşı parça numarasını da paylaşmıştım ama bu parça numarasından ( KL0118741) arayınca EGR Vacuum Solenoid diye çıkıyor. 

Neyse sonuç olarak sorunun cevabını bulmuş olmana sevindim. ;) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
west    5
west

Emeyinize ve ilginize cok tesekkur ederim Burak bey Aden ustamda muazam birokadarda degerli bir rehber sizlerde eksik olmayin

Eklediginiz son resim cok ilgimi cekti tecrubenizi palasmaniz icin saolun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.820
Burak

Estağfurullah, bizim tecrübemiz yok denecek kadar az, sadece biraz araştırıp elimden geldiğince bilgi toplamaya çalıştım, faydalı olabildiysem ne ala.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×