Jump to content

Adana'dan Volkswagen'e Mesaj: Emisyonu Sıfırladı, Egzoz Suyunu İçti !


Efebey
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Adana’da, ürettiği yazılım sayesinde araçlardaki egzoz emisyon oranını sıfıra yakın değerlere düşüren oto tamircisi Servet Doğan otomotiv devine meydan okudu. Doğan’ın uygulama yaptığı bir dizel otomobilin emisyon değerleri sıfıra yakın çıkarak uygulama tescillendi. Aracına uygulanan yazılım sayesinde egzoz emisyonunun sıfıra düştüğünü söyleyen müşteri de egzozdan çıkan suyu, temiz olduğunu belirterek içti.

kanbx8a3.jpg

Egzoz emisyonun değerlerini sıfıra indirebilmek için 2007’den bu yana yazılım çalışmalarına devam eden oto tamircisi Servet Doğan (47), geliştirdiği SED yönteminin sağlığa, ekonomiye duyarlı bir yöntem olduğunu savundu.

2009 yılında çalışmalarını hızlandırdığını anlatan Servet Doğan, ünlü otomotiv devi Volkswagen’in bu yıl ortaya çıkan hatasını o dönemlerde fark ettiğini vurgulayarak, “Ama resmi bir yaptırımımız veya açıklama yetkimiz olmadığı için bugüne kadar bir şey söylenmedi. Amerika’nın tespiti gerçekten doğru. Biz de buna çözüm yapabilecek SED yöntemiyle Volkswagen’e cevap verecek nitelikteyiz. Volkswagen’in dünyaya uyguladığı ticari bir ayıp ve biz bunu ortadan kaldırabilecek beceriye de sahibiz” diye konuştu.

Egzoz emisyonunun artık dünyada çok önemli ve dikkat çekici bir konu hale geldiğini ifade eden Servet Doğan, “Yaptığımız işte aynı anda karbonmonoksit, hidrokarbon, azot oksit ve karbondioksitin bir arada düştüğü gözlendi. Çukurova Üniversitesi’nde kameralar önünde yaptığımız testlerle bunu ispatladık. Birçok üniversiteden aldığımız raporlarımız var ama eminim ki destek görürse Euro normların içine girecek bir ürün haline getirilebilecek. Hem donanım hem yazılımsal destek sağlayan bir ürün haline getirilebilir. Bu da yaklaşık 1 yıllık bir çalışma ve belli bir destek gerektiriyor” dedi.

“İcadımı yurt dışına kaptırmak istemedim”

Amacının ilk etapta dünya ekolojisine daha faydalı olabilmek amacıyla emisyon değerini düşürmek olduğunu anlatan Servet Doğan, AR-GE çalışmaları devam ederken yan ürünlerin de ortaya çıktığına dikkat çekti. Doğan, yakıtın verimli yanmasından dolayı yakıt tasarrufu ve güç artışı tespit edildiğini dile getirdi. 

Standart emisyon değerlerinin 1.50-1.60 civarında olduğunu, sıfır kilometre araçlarda ise 1.30’lara düştüğünü söyleyen Servet Doğan, kendisinin geliştirdiği yazılımla bu oranın sıfıra çok yaklaştığının altını çizdi. Yurt dışından çeşitli kurumların da kendisiyle görüşmeye çalıştığını ancak üretiminini yurt dışına kaptırmak istemediğini ileri süren Doğan, şöyle devam etti:

“Devlet büyüklerimizin de dikkatini çekti projemiz. Hatta destek verecekleri sözü de geldi. Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın Başbakanlığı döneminde söz almıştık ancak bürokrasiden dolayı kendisine ulaşmamız mümkün olmadı ve destekler sessiz kaldı. Kendilerinden destek bekliyoruz. İnşallah bir Türk buluşu olarak bu ürünü dünyaya lanse edebiliriz çünkü Avrupa Çevre Organizasyonu’na sunulduktan sonra Euro normlarına girebilecek bir ürün haline gelebilir ve tüm dünyada, tüm markaların kullanacağı bir ürünü Türkiye’de üretmiş olacağız. 

4-5 yıldır projemin yerinde sayması doğru değil. İnsanlık için yapılan bir buluş ve biz bu ürünü yerli otomobilde kullanırsak dünyanın, emisyonu en düşük araçlarını tüm dünyaya sunmuş olacağız.”

Emisyon değerlerine yetkili de şaşırdı

Servet Doğan’ın SED yöntemini uyguladığı 2011 model ve 100 bin kilometredeki bir otomobil, sahibi Fahri Aslan tarafından Çevre ve Şehircilik Bakanlığı denetimindeki Polat Yetkili Egzoz Gazı Emisyon Ölçüm İstasyonu’na götürüldü. Ölçümün ardından otomobildeki emisyon değerinin 0 çıkmasına, istasyon işletmecisi Mehmet Polat da şaşırdı. Normal araçların emisyon ortalamasının 1.50-1.60 olduğunu kaydeden Polat, “Bir yanlışlık mı var acaba diye düşündüm ama yanlışlık da yok. Makinamız yeni testten çıktı, kalibrasyonları yeni yapıldı. Standartlara uygun ve sıfır çıkıyor” dedi.

“Neredeyse yarı yarıya yakıt tasarrufu”

Uygulama yapılan otomobilin sahibi Fahri Aslan ise normal dizel otomobillerde egzoz dumanının siyah çıktığını fakat kendi aracının egzozunun tertemiz olduğunu vurguladı. Atölyedeki bir çırağın başka bir aracın egzozuna baktığında elinin isli olduğu ancak uygulama yapılan dizel aracın egzozunun içinin temiz olduğu görüldü. Otomobilin sahibi Fahri Aslan’ın, otomobil çalışırken egzozdan çıkan suyu, tamamen temiz olduğunu savunarak içmesi dikkat çekti. Uygulama sonucunda emisyon değerinin düşmesinin yanı sıra yakıt tasarrufu da sağlandığını söyleyen Aslan, 290 kilometrelik bir yolu normalde 60 lira yakıtla tamamlarken, uygulamadan sonra aynı kilometrede yolu 25 liraya tamamladığını bildirdi.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

süper bir şey inşallah destek alır birde dikkati mi mazdacı olarak resimdeki direksiyon çekti :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kimsenin günahını almak istemem,  icatları da küçümsemem.  Bugün nice icatların, hiç tahmin edilmeyecek kişiler tarafından ne ortamlarda keşfedildiği aşikar.

Ama;

Dünya'daki tüm firmaların çözmek için ARGE'leri tarafından milyon hatta milyar dolarlar yatırıldığı bir emisyon problemini, bir oto tamircisinin tamirhanede ürettiği yazılımla   ''sıfır emisyon''a kadar indirgemesi ilginç geldi.   Yine de imkansız diyemem, yapamaz diyemem ama  işin içinde bir oyun ihtimali olma ihtimali çok yüksek..  Gerçi oyun olmasa bile bizde nerede teknolojiyi koruma zihniyeti ertesi gün gidip ona buna satarlar bu teknolojiyi velev ki doğru haberse.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, ersinnsahin :

Egzoztan çıkan suyu içmek nedir arkadaş. Zamanında radyasyonlu çayı içip vatandaşı ikna etmeye çalışan bakan gibi olmuş.

Hadi su temiz diyelim, egzoz boruları da mı temiz :) 

Teknik detayları çok belirgin olmadığı için bir şey söylemek istemiyorum ama emisyonun sıfır olması aracın hiçbir şey yakmadığı anlamına gelir ki bu sadece elektrik motorlu araçlarda mümkün.

21 saat önce, 61kdeniz :

süper bir şey inşallah destek alır birde dikkati mi mazdacı olarak resimdeki direksiyon çekti :) 

Şimdi mesajını görünce fark ettim :) @İlhan senin araca da uygulanabilir desene bu sistem :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, Burak :

Hadi su temiz diyelim, egzoz boruları da mı temiz :) 

Teknik detayları çok belirgin olmadığı için bir şey söylemek istemiyorum ama emisyonun sıfır olması aracın hiçbir şey yakmadığı anlamına gelir ki bu sadece elektrik motorlu araçlarda mümkün.

Şimdi mesajını görünce fark ettim :) @İlhan senin araca da uygulanabilir desene bu sistem :)

Vallahi adam benim guzunun suyunu içmiş.

fft256_mf12792012.Jpeg

fft256_mf12792018.Jpeg

fft256_mf12792024.Jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, İlhan :

Vallahi adam benim guzunun suyunu içmiş.

fft256_mf12792012.Jpeg

 

 

Neyseki adamın içtiği su GUZU suyu..KUYU suyu gibi bişey :D 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yakıtla bir oynama yaptımı acaba? yoksa benzin ve dizelde bu imkansız gibi birşey hidrojen katkılı olabilirmi? Mercedes f-cell ile bunu başardı.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, Burak :

Yakıttan hiç bahsedilmiyor @Oziyal , ilk mesajda "kendisinin geliştirdiği yazılımla" dediğine göre sadece yazılım tabanlı bir uygulama 

Yazılım bana eksik geliyor mekanikte birşeyler olmalı egsoz sistemi falan diye düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, Oziyal :

Yazılım bana eksik geliyor mekanikte birşeyler olmalı egsoz sistemi falan diye düşünüyorum

Mantıken evet ama nedense biraz şov dışında çok fazla bilgi verilmemiş..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, Burak :

Mantıken evet ama nedense biraz şov dışında çok fazla bilgi verilmemiş..

Altından birşey çıkar diye düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

41 dakika önce, Oziyal :

Altından birşey çıkar diye düşünüyorum

Muhtemelen. Ya da saman alevi bir durum, olacak, bir daha kolay kolay haber okumayacağız bu konu ile alakalı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...