Jump to content
rcpdrnc

Mazda RX-8 İçin Yardımlarınıza İhtiyacım Var

Tavsiye Edilen Mesajlar

rcpdrnc    2
rcpdrnc

herkese selamlar,  uzun suredır guzel bır spor araba alabılmek ıcın para bırıktıyorum su anda 50k nakıtım var, rx8 dusunuyorum ancak bana yol gosterecek ıyı ınsanlara ıhtıyacım var :)   kendı capımda ınternetten arastırmalar yaptım bıraz bılgı edındım. ama bunlar elbette yeterlı degıl.  ıntertte bır motor bıtıyor furyası vardı bunun bakımsızlık ve yalnıs kullanımdan oldugunu burdan ogrendım, uygun fıyata rx8 alıp sandık motormu taktırmalıyım (en basından ıtıbaren saglıklı olması ıcın) yoksa butun parayı 60k larda (bu paraya bunlar bulunabılıyor) bı rx8 alıp zamanın ne gosterecegınımı beklemelıyım ?  her arızada motor degısmesı gıbı konularda okudum yanı bende bıraz tedırgınlık yaptı burda sızın tecrubelerınızden yararlanmak ıstıyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.493
Mehmet Özdemir

Mazda RX-8 ikinci el piyasasında bariz bir yükseliş var. Geçen bir üyemiz bununla ilgili konu açmıştı. Belirttiğiniz fiyatlara RX-8 bulmak zor olacaktır sizin için.

 

Motorla ilgili yaşayacağınız sıkıntılar olursa; illa sandık motor takılacak diye düşünmeyin. @mutlu-rx7 ustanın motor rektefiye konusuna göz gezdirdiniz mi?

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR    213
SweepeR

Dostum, Hazır İstanbul dasın alacağın arabanın motorunu mutlaka Evo Mazda da kompresyon testine sokturmalısın. Tabi bunun bir ücreti var, o yüzden her önüne gelen rx8 i teste sokturursan elindeki para erir. Kaportası iyi durumda, kazasız olan araçları teste sokturmanı tavsiye ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Karsiyakaliozi    53
Karsiyakaliozi

Nacizane fikrim bütceyi biraz artırmak kotu araç alıp 20k motor v.s harcarsan çok mantıklı hareket olmaz bence 2. sahibinden bulabilirsen daha iyi araç alma şansın olur çok el değiştirmiş araçlarda sıkıntı olma ihtimali doğal olarak artar 2. el piyasasının saçmaladığı şansına artık kolay gelsin :)  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
rcpdrnc    2
rcpdrnc

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
trbuka    6
trbuka

Kendi adıma hasar/boya/değişen takıntım yok, o yüzden neredeyse aracın şasisinde eğrilme olmaması, takla atmamış ve hava yastıklarının açılmamış olması benim için asıl ön plana çıkan unsurlardır, zira bazen çocuklarımı da alıp gezmeye çıkmayı seviyorum. Bunun için de RX8'ten daha uygun bir spor araç yok. RX8 kullanmamış olan herkesin ortak kaygısı motor, ama bana kalırsa özellikle şanzımana dikkat etmek gerekir. Motor yüksek devirler için imal edilmiş elbette, ama sürekli 8-9-10 bin devirlere çıkıp vites değitirmek, debriyaj, baskı-balata ve şanzıman üzerinde yıpratıcı etkiye sahip. Buna bir de abartılı yan vermeyi ekleyince, sağlıklı bir motor ama yarı ölü bir şanzımanla karşı karşıya kalmak olası. Yeni bir şanzıman 15 bin TL'den başlıyor, ancak son dönemdeki kur artışları rakamı daha da yukarı itmiş olabilir.

Dolayısı ile benim önerim, aracı almadan önce herhangi bir Mazda servisinden aracın tüm bakım geçmişinin dökümünü almanız. Farklı servislerde işlem görmüş olması önemli değil, ortak veri tabanından komple döküm alabiliyorsunuz. Debriyaj balatası fazlaca değişmiş ise, ben çok fazla yan verilmiş olduğunu düşünürüm açıkçası. Neticede alacağınız döküme göre aracın durumu ile ilgili daha doğru bilgi edinme şansınız olur.

Motora gelince, eğer ki kompresyon testi yaptıramazsanız, motorun soğukken kolayca çalışıp çalışmadığına bakın. Motor ısındıktan sonra, yüksek devirlere çıkıp aracın ivmelenmesini kontrol edin. Motor tam gücünü 7000 devirden sonra hissettiriyor. bu civarlarda eğer ki yeterince güç alamadığınızı düşünürseniz, bence uzaklaşın. Buraya kadar her şey normal ise, motoru durdurup sıcakken yeniden çalıştırın. Kolayca çalışıyorsa sorun yoktur düşüncesindeyim, ancak daha fazla teknik bilgiye sahip arkadaşlar varsa hatalarımı düzelteceklerdir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
67Bulent1976    112
67Bulent1976

Mazda rx-8 modelini çok iyi tanımıyor deneyim sahibi veya kulanmamış iseniz uzak durunuz.Çünkü rx8 tavsiyeyle,öneriyle,yönlendirmeyle alınabilecek bir model kesinlikle değildir.Ben 18 yıldır mazda kullanıcısıym rx8 almaya kalksam 1000 kere düşünürüm tereddüt ederim sonunda yine alamam.Aracı çok beğeniyorum çok güzel ama sıkıntılı bu araçlar derdi tasası bitmez,sürekli ilgi bakım yerinde müdahele ister,bunlar olmazsa motor yanar veya şanzıman elinizde kalır.İlgili olsanız bile araca her 5000 km de bir orijinal mineralli dengeli yağı değişmesi gerekir bunu yapsanız bile her 1000 km de bir motorun tabiatından kaynaklanan yağ eksiltmesi vardır :) .Şanzımanları aşırı hassas sıkıntılıdır sürekli baskı balata ister belli baskı balata değişiminden sonra bile şanzıman dikiş tutmaz artık bu değişime,çözümü komple şanzımanı değiştirmek ortalama 15.000 TL :) .Kısacası bunları bilip ve bu sorunlarla mücadeleye hazır olup almak gerekir.Bence rx8 ler bildiğimiz mazda sağlamlığı ve sorunsuzluğuna uyuan araçlar değildir.Aman dikkat

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.120
Revivo73

@trbuka gayet güzel anlatmış. aracın gücünü yolda hissederek yapılan deneme en iyi testtir. Bursa'nın Uludağ'a doğru bazı yolları çift şerit gidiş ve geliş, oralarda bazen yokuş yukarı bastırıyorum aracın konum neredeyse 45* derece yukarı hızlanışı var ki kendim araç alacak veya satacak olsam o yolda test ederdim (*otoyollar 45 derece eğimli olmaz tabi ki, 45 lafın gelişi )

Bu motorun bakımını tam yaparsanız 500bin km'ye kadar yolu var. Fakat kimse bakımı tam yapmadığı daha kötüsü herkes normal binek araba gibi kullandığı için tam tersi durumlarla karşılaşılıyor. RX-8 hergün  Dacia dolmuş, Iveco minibüslerle aynı trafikte yol alamaz, bu wankel'e hakarettir. Ya da içinde ünv öğrencilerinin gün boyu kullandığı Seat Leon'lar falan gibi RX-8 her sokağa girip çıkan araç olmamalı, wankel böyle şeyler için uygun değildir. Wankel sokak arası kullanım için tasarlanmamıştır ve sadece teknik açıdan değil bence sosyal açıdan da uygun değil RX-8 gibi kasaya sahip aracın her zaman her yerde kullanılırken görülmesi. Az ve öz kullan (benim gibi :) Geçen sene Bursa merkez'de bej rengi bir RX-8 gördüm 2. kez sokak arasından çıkarken de gördüm sanki bir adres arıyor gibi veya şehir merkezindeki tarihi dar sokaklarda gezmek güzel geliyor gibi tahmin ettim, ancak öyle şeyler için RX-8 uygun değil. ancak yine de öyle yapacak olsam uygun bir yere park ederim, yayan dolaşırım.

İlanlara gelince Ankara'daki siyah 2009 gayet güzel duruyor. Kaporta olarak 10 üzerinden 10 alabilir ancak gerçekte bir yokladıktan sonra. böyle bir araçta ayrıntıya girmek haksızlık gibi olsa da "1,5 parça boyalı" ne demektir. ve yine bu kadar düzgün aracın lastiklerini parlatmaya ne gerek vardı, mat dursun yine kral gibi görünürdü. Ancak 2009'larda sunroof yok o biraz düşündürücü ayrıca gri koltuk olayı RX-8'e pek gitmiyor, şahsi zevkim. Motor 40bin km kadar yapmış yukarda bahsedilen şekillerde ufak bir test, varsa servis belgeleri falan baya bir netleşir. Aracın kacıncı sahibi olduğuna da bakmakta fayda var. km 'ye ise bak ama o kadar ciddiye alma, bu konuda ceşitli gerçek deneyimler var, arkadaşın biri 2006 model 50bin km'de RX-8 aldım diyor ancak bobinleri eksik ateşliyor deiştirmem gerek diyor. RX-8 bobini en az 100bin km dayanmalı, bu ne iştir. Ayrıca tıkırtılı yolda da bir denemek gerek, belli bir düzeyden fazla ses geliyorsa km'de ne yazarsa yazsın fark etmez zaten. Karşılaştırma acısından benim araç 125bin km'de fakat tıkırtılı yolda ses düzeyi gayet iyi, veya şöyle diyeyim o tür yollarda gelen ses aracın ne kadar uzun süre kullanıldığı konusunda bir fikir verir, fikir vermese bile bir his oluşturur, o hissine güven.

Kocaelindeki 2006 ya gelince valla 39bin km'de Ferrari Lambo'lardan bile seyrek kullanılmış, fiyat ta uygun. Herşey böyle uygun göründüğünde en dikkatli olma zamanıdır. Ancak yine de herşey şans işi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.120
Revivo73

@67bulent1976 güzel yazmış baya katılıyorum sonuçta deneyimli bir Mazda kullanıcısı. Fakat her araçta olduğu gibi RX-8'de şans faktörü oldukça önemli. VW, Mercedes, gibi diğer markalarda fabrikadan sıfır alanla bile ne sorunlar iletiyor. Geçenlerde Amerika'da haberi cıktı adam sıfır Tesla (elektrikli araç) almış şarj ederken araç alev alıp yanmış. İhtiyaç oldukça tam bakım yaptığın, wnakel gibi kullandığın sürece RX-8 Mercedes'ten bile daha cok dayanır. Benim RX-8 112bin km'de aldığımda şanzuman 1'den 2'ye yüksek devirde geçerken senkro sürtüyordu. Büyük iht önceki sahibi şanzumanı bakımdan geçirtmiş olmalıydı cunku alttan bakıldığında şanzuman birleşim yerinde çizgi şeklinde silikon kalıntısı görülüyordu, tamircime göre fabrika çıkışta orada silikon olmazmış. Ben sorunu gidermek için yine şanzumanı açtırmak yerine Bursa'da spor otomobil bakımı yapan bir tamirci buldum ve orada yağı değiştirdim ve çıkan yağ zift gibi simsiyah ve inceydi. Öyle ki, şanzuman tahminen 80bin km'de açılmış olsa  30bin km'de nasıl o kadar siyah olur, olsa olsa fabrika çıkış yağ öyle olur diye düşündürttü yani belki şanzuman hiç açılmamıştı. Zeller+Gmelin üretimi Türkiye'de bilinen adıyla Divinol 75W90 GL4 yağ koyduk, denedim araç bir daha hiç 2.vitese geçerken sürtmedi! Bu yüzden RX-8 şanzumanıyla ilgili olumlu izlenimim var ancak bunda şansın da rolü var tabi. Fakat bunda yine bakım şeklinin de rolü olmalı. Yağ değiştirmk için asıl tamircime de gidebilirdim tabi onda ne arar Divinol yağ, koyacaktı oradan markası belirsiz birşey ve belki aynı sorun devam edecekti.

Buradan, 2.el RX-8 alırken 7500 devir yukarsında vites geçişleri denemek gerektiği sonucu da çıkar .) Mazda CEO'sunun otomatik vites RX-8'lerin neden 192HP ve 7500rpm le sınırlı olduğu sorusu üzerine "10bin devirde sorunsuz çalışacak otomatik vites teknolojisi yok" dediğini de hatırlayalım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.120
Revivo73
1 saat önce, SweepeR :

9500 ü görüp o sesi duyup ondan sonra vites değiştirmenin bu kadar zevkli olacağını hiç düşünmemiştim. rx8 bana değişik hisler yaşatıyor ;)

Sesin öyle gelmesinin sebebi, pistonlu motorda valf/supap olan yerde port olması .)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ekrem Usta RX-8    167
Ekrem Usta RX-8

rx8  araca heves edip almak isteyen arkadaşlara küçük bir dip not. öncelikle bu araçlar ,pistonlu araçlarla mukayese edilmiycek kadar farklıdır. bakımı onarımı parça tedariği v.s..

fakat abartılı şekildede korkulacak bir araç değildir.uygun motor yağı (5-30 delixia) ve uygun soğutma sıvısı (FL22) kullanırsanız, tabi dreksiyon başında iken ,formula aracında olduğunuzu sanarak kulanırsanız oda ayrı bir konu :)   araç alıyorken 2.el alacağınız için mutlaka expertiz yaptırmanızı öneririm. fakat motor kısmını expertizler anlamayacaktır .bu durumda .motor hariç ,kalan kısımlar , sınıftan geçerse. motorunu  serviste komprosör testi yaptırmanızı öneririm, servis pahalı gelirse, benimle iletişime geçerseniz ,yardımcı olurum.

facebook.........mazda rx8 ekrem memiş

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×