Jump to content
tuare

3. Nesil Mazda 3 İçin Uygun Lastik Ebatları

Tavsiye Edilen Mesajlar

tuare    17
tuare

Merhaba, 
Power pakette 215 45 r18 lastikler var araç üzerinde.
Bu ebatlarda lastik seçeneğimiz çok az.
Acaba r18 olarak başka lastik genişliği veya kesit oranı olabilir mi? Varsa önerilerinizi bekliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
26Mazda    23
26Mazda

195/50/18

245/40/18 ebatları en yakın oranı verir eğer bulabilirseniz.

Değişimi neden istiyorsunuz?

Jant küçülterek ( 17 inch) seçenek arttırılabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.731
Zealot

225 40 18   piyasada peynir ekmek gibi bulunur. takabilirsiniz.

aracınız yere birkaç milimetre yaklaşır. torkunuz ve gücünüz artar. memnun kalırsınız.

garantisi benim.

(conti sp5 - michelin pilot - pzero   gibi  süper spor lastik takarsanız, çok fark eder. hatta  aracınızı tanıyamazsınız. )

 

225 45 18 takabilirsiniz. piyasada peynir ekmek gibi bulunur. 

aracınız birkaç milimetre yükselir. tork ve gücünüz düşer. sessizlik artar. konfor artar. tüketim düşebilir.

 

 

225 ten geniş ebat takamazsınız. denemeyin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
agk    37
agk
Bir saat önce, zealot :

225 40 18   piyasada peynir ekmek gibi bulunur. takabilirsiniz.

aracınız yere birkaç milimetre yaklaşır. torkunuz ve gücünüz artar. memnun kalırsınız.

garantisi benim.

(conti sp5 - michelin pilot - pzero   gibi  süper spor lastik takarsanız, çok fark eder. hatta  aracınızı tanıyamazsınız. )

 

225 45 18 takabilirsiniz. piyasada peynir ekmek gibi bulunur. 

aracınız birkaç milimetre yükselir. tork ve gücünüz düşer. sessizlik artar. konfor artar. tüketim düşebilir.

 

 

225 ten geniş ebat takamazsınız. denemeyin.

225/40/18 ve 225/45/18 arasında bir tercih yapmak gerekiyor.

lastikçiler 40/18 i öneriyor. 

ben yabancı siteleri araştırdım orada genel kanı 45/18 yönünde, takometrenin tutarlılığından ötürü. 

forumdan arkadaş @anilcanatan ın tavsiyesiyle 45/18 kışlıkları iki gün önce taktırdım ve memnunum. (nokian wr d4)

yazlıklarda orjinal ebadı bulmak daha kolay olduğu için onlarda 215/45/18 den şaşmayacağım.

 

@zealot tork ve güç artışı nasıl oluyor? bilmediğim için soruyorum yanlış anlamayın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Canuck    443
Canuck

@zealot un dedigi gibi 18 inch 'te 225 40 18 uygun bir secim. Bende lastikleri degistirdim bu sekilde kullaniyorum ve oldukca memnunum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.731
Zealot

motordan tekerleğe iletilen gücü  temel olarak şöyle ifade edersek

krank  x    bulunan vitesin dişli çapı  x    son dişli çapı    x  tekerlek çapı

son dişli çapını büyütür veya tekerleği küçültürseniz    

Moment = Kuvvet x Kuvvet yolu prensibinden  çıkış gücünüz artacaktır. 

veya vitesi küçük vitese takarsanız - yani büyük dişliye takarsanız yere iletilen güç artacaktır.

1. - 2. - 3. vites arttıkça gücün azalmasını sebebi budur.

 

aslında 16" jantlarla beraber satılan  mazda 3 lerdeki lastik ebatı  205 /60 /16   tam olarak 225 /45 /18 e denk geliyor. ama zaten çok güçlü olmayan arabaya 18 leri koyunca bi tık güç kaybı olduğundan dolayı  mazda da bunu telafi etmek için 215 /45/18 kullanıyor. lastik çapını bir tık düşürünce 18" in getirdiği ağırlık gözardı edilmiş oluyor.      

225 40 18 ile  kadranda 100 gözükürken 95 le gidiyor olursunuz. 

 

bizim 1. nesil mazda 6 larda  

amerikada 205 /60 /16   satılıyor

türkiyede  205/55/16  satılıyor

usa kitapçığında 205/60/16 yazıyor  benim aracın kapsında 205/55/16   

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tuare    17
tuare
195/50/18

245/40/18 ebatları en yakın oranı verir eğer bulabilirseniz.

Değişimi neden istiyorsunuz?

Jant küçülterek ( 17 inch) seçenek arttırılabilir.

Aslında kışlık lastik bakıyorum. Ama bu ölçülerde lastik bulmak zor. Acaba başka boyutlar uyar mı diye düşndüm. Şu peynir ekmek gibi bulunanlardan :)

225 40 18 de yakıt tüketiminizde nasıl bir değişim oldu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.786
İlhan
14 dakika önce, tuare :

Aslında kışlık lastik bakıyorum. Ama bu ölçülerde lastik bulmak zor. Acaba başka boyutlar uyar mı diye düşndüm. Şu peynir ekmek gibi bulunanlardan :)

Bu konuda farklı yol izleyen arkadaşlarımız var. Dilerseniz şu konuya bir göz atabilirsiniz.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
no.fear    3
no.fear

konuyu hortlatmış olacağım.. Aracımda 16 lık jant var.. 17 lik jant ve lastik değiştirmeyi düşünüyrm..

 

Amacım konfor ve estetik ortasını bulmak.. Mevcuttaki 205 likleri 225 50 17 mi yapmak daha mantıklı olur yoksa 215 50 17 mi?

 

50 li değeri sanki konfor içinde ortalama olacak gibi geliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SafaTR    209
SafaTR

Taban genişliği konfor açısından etki etmeyecek. 215/50 R17 istediğiniz kıvama daha yakın. Taban genişliğini yükseltmek yol tutuşu artıracak ama yakıt ve performans gibi durumlar doğacak. Zaten 205 olan genişliği 215 yapacaksınız yeterlidir. 

Bir saat önce, no.fear :

konuyu hortlatmış olacağım.. Aracımda 16 lık jant var.. 17 lik jant ve lastik değiştirmeyi düşünüyrm..

 

Amacım konfor ve estetik ortasını bulmak.. Mevcuttaki 205 likleri 225 50 17 mi yapmak daha mantıklı olur yoksa 215 50 17 mi?

 

50 li değeri sanki konfor içinde ortalama olacak gibi geliyor.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.731
Zealot
3 saat önce, no.fear :

http://www.mutlulastik.com.tr/faydali-bilgiler/lastik-nedir/lastik-jant-hesaplama-modulu/

şöyle bir site buldum bir çok şeyin ve sonuçların net olduğu bir yer.. Orjinal 16 lık ve 18 lik jantların ölçülerini bulabilirsem daha net karar vermiş olacağım gibi.

Genişliğini soruyorsan ikisi de  7J 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
no.fear    3
no.fear
5 saat önce, Zealot :

Genişliğini soruyorsan ikisi de  7J 

bir arkadaş sanki 16 için 6.5 yazmıştı..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.731
Zealot
4 saat önce, no.fear :

bir arkadaş sanki 16 için 6.5 yazmıştı..

Olabilir.

 6.5 için 215 i geçmemek lazim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara    1.328
Tarahumara

Aracın orjinal lastik ebatları dışında bir lastik takıldığında muayenede sorun çıkıyor diye biliyorum. Hatta arkadaşım muayeneden bu yüzden geçemedi ve lastikçiden sırf muayeneye girmek için geçici lastik aldı. Bu durumdan bilgisi olan var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.731
Zealot
3 saat önce, Tarahumara :

Aracın orjinal lastik ebatları dışında bir lastik takıldığında muayenede sorun çıkıyor diye biliyorum. Hatta arkadaşım muayeneden bu yüzden geçemedi ve lastikçiden sırf muayeneye girmek için geçici lastik aldı. Bu durumdan bilgisi olan var mı?

 

 

Böyle bir şey olması imkansız bence.  

Çünküm 

Örneğin bmw 3 serisini ele alalım 

205 / 60 /16

225 / 50 /17

225 / 45 /18

245 / 40 /18

255 / 35 /19

 

Fabrika çıkışı orj lastik ebatları.... 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SafaTR    209
SafaTR
1 saat önce, Zealot :

 

 

Böyle bir şey olması imkansız bence.  

Çünküm 

Örneğin bmw 3 serisini ele alalım 

205 / 60 /16

225 / 50 /17

225 / 45 /18

245 / 40 /18

255 / 35 /19

 

Fabrika çıkışı orj lastik ebatları.... 

Fakat şöyle ki benim kapımda 215/50 R18 92V yazarken 16 inçlik Cx-3 modellerinde 215/60 R16 92V yazıyor. 

Fenni muayene de kapı eşiğinde ki etiket ne ise onunla gidilmeli. Yoksa hafif kusurlu yazıyorlar. 

Yada yaptığınız değişiklikle alakalı elinizde onaylanmış bir yazı olmalı. 

5 saat önce, Tarahumara :

Aracın orjinal lastik ebatları dışında bir lastik takıldığında muayenede sorun çıkıyor diye biliyorum. Hatta arkadaşım muayeneden bu yüzden geçemedi ve lastikçiden sırf muayeneye girmek için geçici lastik aldı. Bu durumdan bilgisi olan var mı?

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara    1.328
Tarahumara
2 hours ago, Zealot said:

Böyle bir şey olması imkansız bence.  

Kapının içinde yazan bilgilere göre baktıklarını söyledi arkadaş. Polo'su vardı onun da. Kapının içindeki boyutların hiçbirine uymuyormuş aracın üzerindeki lastik.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.731
Zealot
11 saat önce, Tarahumara :

Aracın orjinal lastik ebatları dışında bir lastik takıldığında muayenede sorun çıkıyor diye biliyorum. Hatta arkadaşım muayeneden bu yüzden geçemedi ve lastikçiden sırf muayeneye girmek için geçici lastik aldı. Bu durumdan bilgisi olan var mı?

Şoför kapısı boyaninca etiket sökülüyor =)  

Etiket yok ise hafif kusur olsa,  

etiket varsa bakip ağır kusur yazsalar... 

ama yinede bmw merco larda kapi içinde 3 -  bilemedin 4 ebat yazar, ama satın alma opsiyonlarında çok çılgın lastik ebatları var. 

Merak ettim bu konuyu. 

Hafif kusur belki ama,  ağır kusur olayı çok şaşırttı beni..  

Haftaya muayene ye gireceğim ve elimdeki 12 lastikten sadece 2 si kapıda yazıyor =))))) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Weya    153
Weya
‎03‎.‎02‎.‎2017 at 07:43, Zealot :

Şoför kapısı boyaninca etiket sökülüyor =)  

Etiket yok ise hafif kusur olsa,  

etiket varsa bakip ağır kusur yazsalar... 

ama yinede bmw merco larda kapi içinde 3 -  bilemedin 4 ebat yazar, ama satın alma opsiyonlarında çok çılgın lastik ebatları var. 

Merak ettim bu konuyu. 

Hafif kusur belki ama,  ağır kusur olayı çok şaşırttı beni..  

Haftaya muayene ye gireceğim ve elimdeki 12 lastikten sadece 2 si kapıda yazıyor =))))) 

Muayene sonucu ne şekilde oldu ?

lastikler de bir sıkıntı çıktı mı ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×