Jump to content

Otomatik Vitesi D'den R'ye Almak


fodder
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Dün aracımla giderken ışıklara yaklaştım hızım 40 km/s kadare düşmüştü yanlışıkla R ye aldım gıcırtı geldi motorda herhangibi anormallik olmadı hemen N ye alıp durdum yeşil yandı D ye aldım müsait biryere çektim herhangibi bir yağ akmıyordu eve gittim orada R'ye aldım denedim sıkıntı yok peki bu gıcırtı ne gibi birşeydir ama dişli sürtmesi değildi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, fodder :

Dün aracımla giderken ışıklara yaklaştım hızım 40 km/s kadare düşmüştü yanlışıkla R ye aldım gıcırtı geldi motorda herhangibi anormallik olmadı hemen N ye alıp durdum yeşil yandı D ye aldım müsait biryere çektim herhangibi bir yağ akmıyordu eve gittim orada R'ye aldım denedim sıkıntı yok peki bu gıcırtı ne gibi birşeydir ama dişli sürtmesi değildi.

Bir kerelik bir durumsa bir şey olmaz endişelenmeyiniz .Otomatik araçda en çok dikkat edilmesi gereken husus araç tam durup vitesi öyle değiştirmektir.Ayrıca kısa süreli kırmızı ışıkda bence uzun süreli de olsa vitesi N ye almaya gerek yoktur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hareket halinde geri vitese takmaya çalışırsanız geçiş yapmıyor . Benim arkadaş arabayı denerken yanlışlıkla atmaya çalışmıştı geçiş yapmadı, sorun da olmadı . Vites geçişi icin koruyucu mili gibi bir şey ses yapıyor herhalde. Vitesi R'de tutmaya çalışmadıkça sorun olacağını düşünmüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21.02.2016 at 15:01, fotifoti :

Hareket halinde geri vitese takmaya çalışırsanız geçiş yapmıyor . Benim arkadaş arabayı denerken yanlışlıkla atmaya çalışmıştı geçiş yapmadı, sorun da olmadı . Vites geçişi icin koruyucu mili gibi bir şey ses yapıyor herhalde. Vitesi R'de tutmaya çalışmadıkça sorun olacağını düşünmüyorum.

onun aracı otomatik vitesmiydi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Sorun olmaz daha öncede aynı hatayı yapan bir arkadaş hatırlıyorum. Aracın güvenlik sistemi zaten kendini boşa alıyor bir sorun olacağını sanmam bizim arabaların şanzımanları mekanik teknoloji harikasıdır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

peki otomatik şanzıman içi würth katksısı var vites geçişlerindeki kolaylığı öyle bir şeyi garanti ediyor faydası var mı?Kullanan oldumu hiç?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Gerek yok her 60.000 km de bir veya 3 yılda bir şanzıman yağını değiştirmen ve şanzıman süzgecini aynı şekilde şanzıman mıknatısını temizlemen gerekir gerisi hikaye . Kullanım hatası olmadıktan sonra hiçbir sorun olmaz.

    Yağ olarak ATF Dextron II kullanmalısın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

onun aracı otomatik vitesmiydi

Onun değil benim aracımdı ve otomatikti :) o şanzıman kolay kolay bozulmaz Can'ınızı sıkmayın [emoji4]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23.02.2016 at 14:17, NoooFearrrr :

     Gerek yok her 60.000 km de bir veya 3 yılda bir şanzıman yağını değiştirmen ve şanzıman süzgecini aynı şekilde şanzıman mıknatısını temizlemen gerekir gerisi hikaye . Kullanım hatası olmadıktan sonra hiçbir sorun olmaz.

    Yağ olarak ATF Dextron II kullanmalısın.

yağı ve yağ filitresini değiştirebiliyorum o işide başarabilirmiyim kendim hani yağı değiştirmyi radyatör bağlantısını sökerek yağı boşaltıp eklemeyi düşündüm.kendim bir şeyler yaparken çok zevk alıyorumda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     O iş biraz zor şanzıman süzgeçi ve mıknatıs şanzımanın içindedir, alttaki cateri söküp öyle temizlenebilir tabii contasına dikkat edilmelidir aksi halde bu contayı bulmak çok zor bilesiniz. Zaten 6 itr olan şanzıman yağının karteri açtığınızda 3 litresi boşalır gerisi tork konvektöründe kalır , siz tekrar 3 ltr yeni bıraklamlı ve tüm viteslerde bir miktar durarak yağın dönmesini sağlayıp bir daha 3 litre boşalttıktan sonra gene 3 litre yenisini bırakmalısınız bir seferde 6 ltr yağı değişmeniz mümkün  değil ama genel olarak 6 ltr yağ kullnamanız gerekir hal böle olunca yağın nerdeyse %75 i yenilnemiş olacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

46 dakika önce, NoooFearrrr :

     O iş biraz zor şanzıman süzgeçi ve mıknatıs şanzımanın içindedir, alttaki cateri söküp öyle temizlenebilir tabii contasına dikkat edilmelidir aksi halde bu contayı bulmak çok zor bilesiniz. Zaten 6 itr olan şanzıman yağının karteri açtığınızda 3 litresi boşalır gerisi tork konvektöründe kalır , siz tekrar 3 ltr yeni bıraklamlı ve tüm viteslerde bir miktar durarak yağın dönmesini sağlayıp bir daha 3 litre boşalttıktan sonra gene 3 litre yenisini bırakmalısınız bir seferde 6 ltr yağı değişmeniz mümkün  değil ama genel olarak 6 ltr yağ kullnamanız gerekir hal böle olunca yağın nerdeyse %75 i yenilnemiş olacaktır.

Her yerde yazıyorum, şanzımanın içindeki tüm yağın değişimi mümkün. Şanzıman karteri çıkartılıp süzgeç değiştikten sonra, karter sıvı conta sürülerek kapatılır. Yağ sonuna kadar tamamlanır. Radyatörden şanzımana dönen yağ soğutma borusunu söküp marş yapılır, ardından temiz yağ geldiği gibi motor durdurulur ve boru yerine takılır. Eksik yağ tamamlanır.

2 saat önce, fodder :

yağı ve yağ filitresini değiştirebiliyorum o işide başarabilirmiyim kendim hani yağı değiştirmyi radyatör bağlantısını sökerek yağı boşaltıp eklemeyi düşündüm.kendim bir şeyler yaparken çok zevk alıyorumda.

Başarırsınız hocam. Dikkat ederek yaparsanız bir sıkıntı olmaz. Mazda 3 100.000 km hikayem adlı konumda nasıl değiştirildiğini paylaşmıştım. Sizin araçta da farklı olacağını zannetmiyorum. Yalnız 2. kişi gerekebilir. Bir üstteki mesajımda yağın nasıl tamamen değiştirilebileceğini açıkladım.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Her halükarda tork konvektöründeki yağ kalacaktır o yağ boşalmaz. Sonuçta 3 ltr değiştirmiş olmazmısınız gene. Ama kartere normalden fazla yağ doldurursanız haklısıınız bu yöntem eski yağ atarken yenisini sisteme çekecektir. Güzel fikir eyvallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

25.02.2016 at 11:52, Mutlu Tekir :

Her yerde yazıyorum, şanzımanın içindeki tüm yağın değişimi mümkün. Şanzıman karteri çıkartılıp süzgeç değiştikten sonra, karter sıvı conta sürülerek kapatılır. Yağ sonuna kadar tamamlanır. Radyatörden şanzımana dönen yağ soğutma borusunu söküp marş yapılır, ardından temiz yağ geldiği gibi motor durdurulur ve boru yerine takılır. Eksik yağ tamamlanır.

Başarırsınız hocam. Dikkat ederek yaparsanız bir sıkıntı olmaz. Mazda 3 100.000 km hikayem adlı konumda nasıl değiştirildiğini paylaşmıştım. Sizin araçta da farklı olacağını zannetmiyorum. Yalnız 2. kişi gerekebilir. Bir üstteki mesajımda yağın nasıl tamamen değiştirilebileceğini açıkladım.

evet çok iyi bir fikir ama şu an yapamıyacağım bütün takımlarım aracımın yanından çalındı:S

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...