Jump to content
Koray

Mazda CX-3 Yol ve Sürüş Konforu

Tavsiye Edilen Mesajlar

Koray    10
Koray

Asfalt olan bozulmuş yollar ve sürpriz kasisler için oldukça konforlu sürüş konforu sağlıyor. Sürüş mekaniği lüks ve konfor sağlayan markaları aratmayacak kadar kaliteli tasarlanmış. Uzun yolda Grand Turismo performansı ve keyfini verebiliyor. Mazda mekaniği ve dizel motor performansı için CX-5 amiral gemisi olmasına rağmen fiyat sebebiyle CX-3 tercih sebebi olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
effect    1
effect

18 jant olmasından mı kaynaklı yoksa ben mi alışık değilim bilemiyorum fakat bana biraz sert geldi,  tavsiye edebileceğiniz bir şey varsa duymak isterim mesela lastik basınçlarınız nedir fabrika verileriyle mi kullanıyorsunuz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.786
İlhan
14 saat önce, effect :

18 jant olmasından mı kaynaklı yoksa ben mi alışık değilim bilemiyorum fakat bana biraz sert geldi,  tavsiye edebileceğiniz bir şey varsa duymak isterim mesela lastik basınçlarınız nedir fabrika verileriyle mi kullanıyorsunuz.

Lastik basınçlarını kontrol ettiniz mi?

CX-3 Testi için almış olduğumuz test aracında aynı durumu yaşamıştık. Akabinde basıncı kontrol edip yeniden düzenleyince, araç kıvama gelmişi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
effect    1
effect

Aracı fabrika verisi olan 36psi ya ayarladım, kışlık lastikler yeni takılmıştı, sanırım yeni lastik takınca biraz fazla hava vuruyorlar onun etkisi olmuş olabilir. yeni ayarlama sonrasında bir miktar rahatlama oldu. acaba sizce biraz daha düşürsem mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SafaTR    209
SafaTR
7 dakika önce, effect :

Aracı fabrika verisi olan 36psi ya ayarladım, kışlık lastikler yeni takılmıştı, sanırım yeni lastik takınca biraz fazla hava vuruyorlar onun etkisi olmuş olabilir. yeni ayarlama sonrasında bir miktar rahatlama oldu. acaba sizce biraz daha düşürsem mi ?

Abi kışın lastik havası düşürülmez. 3 kişiye kadar ön 36 arka 36-39. tam yüklü iken ön 38 arkalar 48-51 arası uygun. (215/50 R18 için geçerli). Diğer lastik ebatları için Kullanım kılavuzu 9-10 bölümüne bakılabilir.

Yazın önleri 34 arkaları 36 kullanmanızı tavsiye ederim. Arka lastiklerin basınçlarını münkün mertebe düşürmeyin. Awd sistemi olduğu için ve öndeki gibi motor taşıyan bir şase olmadığı için yükü şaseye değil tekerleğe vermek daha mantıklı oluyor. 

Onun dışında CX-3 süspansiyonları agresif olan bir araba çünkü binek araçlara göre yerden bir nebze olsada yüksek bir araba ve hafif-orta offroad koşullarınada uygun bu yüzden. Buna ek olarak jantlar 18" ve ince yanak lastikler. Doğal olarak kasisler vs biraz sarsıntılı oluyor.

Şayet estetikten biraz ödün verip biraz daha konforlu gitmek isterseniz 215/55 R17 ebatlarında jant lastik kombinasyonu sizin için daha iyi olacaktır. 16" lar daha konforlu fakat hiç yakışmıyor arabaya o yüzden ben kişisel olarak tavsiye etmiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade    218
Renegade

Kasım ortasında kışlık lastiklere geçtim, çırak basınçları ayarladı, 33-33 tekrar kontrol ettirdim tamam abi dedi. Uzun yola çıktım, araç garip ve tutarsız yol tutuşu gösteriyordu, yolda şüphe üzerine continental servisine uğradım , önler 37-32. arkalar 36-33  ile 4 lastikte de ayrı basınç, şüphe duyuyorsanız başka bir lastikcide basınç kontrolü yapın derim, basınç saatleri çoğunun bozuk.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SafaTR    209
SafaTR
2 saat önce, Servet :

Bende 33 havalar

abi soğukta lastikleri indirme tehlike arz ediyor aman diyim ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×