Jump to content

2013 2014 Model Mazda CX-5 mi, Subaru Outback mi ?


anamur
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar yardımınıza  ihtiyacım var....2 araç arasında kaldım. ..2013 2014 cx5 bakarken mustafa abinin etkisiyle outback gözüme ilişti. ..incelediğimde dizel otomatik outback lerin donanım olarak da doyurucu olduğunu gördüm ve  tüketim olarak biraz daha cazip geldi...tasarım olarak da alçak olması nedeniyle outback cazip geldi.malum çok uzun boylu değilim. ...1.69....suvlara inip binerken çok rahatsız oluyorum...11 yılda 4 adet mazda araca sahip birisi olarak da mazda dan vazgeçemiyorum. .fiyat olarak da cx5 ler aynı yıl ve yaklaşık km lerdekiler outback e göre 15   20 bin kadar uygun....mazda nin artık herşeyini biliyorum servislerini tanıyorum Vs. ..sizce tercih ne olmalı. ..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Outback hiç kıllanmadım. Ama cx5'de öyle yükseklik rahatsızlık hissetmedim ben de kısa sayılırım . Ben Mazda'dan vazgeçemiyorum :( Toyota kullandım 5 ay, onda da Mazda'ya takviye yaptım. Başka kimsede kablo yoktu [emoji12]

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikli olarak her iki markanında kalitesi tartışılmaz. Her iki markada kalitesli ve butik otomobiller üretiyor. Bende sizin gibi Mazda'mı satınca, ilk yöneleceğim markalardan birisidir Subaru. Hatta bir dönem Subaru Xv'ye bayağı bir ciddi ciddi almaya niyetlenmiştim. 

Subaru almaya niyetlendiğinde şunları göz almalısınız.

Servis ve sarf/yedek parça Mazda'ya göre daha pahalı. Mazda'nın nasıl ülkemizde satış ve servis ağı az ise, Subaru dahada az sayıda. Bir kaza yada arıza anında parça beklemek zorunda kalabiliyorsunuz. Bir ön far yada arka stop fiyatını karşılaştırdığınızda şaşırabilirsiniz.

Sizinde dediğiniz gibi yıllardır Mazda'yı biliyorum, servisimi biliyorum. Marka sorunsuz, servisimden çok memnunum. Bir ürün aldığınızda artık satın alma sonrası hizmetler çok önemli. Hal böyle olunca bir türlü cesaret edemedim Subaru'ya. Kaldı ki ben size göre İstanbul'da olmamdan ötürü daha avantajlıyım. Yetkili servis haricinde bir dünya alternatifim var.

Gelelim her iki modele,

Subaru Outback kullanmadım ama Mazda CX-5 2.2 Dizel kullandım. Mustafa abi her iki modele de sahip olan birisi kendisi. Tabiki onun görüş ve fikirleri bizden çok çok daha iyi ve detaylıdır. Cx-5'te en çok beğendiğim ve dikkatimi çeken nokta arka koltuk konforu. Bu aracı kullandığım gibi, aynı zamanda arka koltukta da yolculuk yaptım. Normalde bu tip crossover yerden yüksek araçların arka koltuklarında yolculuklar pek rahat olmaz. Aracın yapısından kaynaklı hoplama, zıplama, savrulma vs durumları kaçınılmazdır.  Ama Cx-5'de durum tıpkı "D" segmenti bir otomobilde olduğu gibi konforlu idi. Diğer yakıt, sürüş özellikleri vs çok konuşuldu forumda bunlara değinmiyorum bile. 

Kafa karıştırmak istemiyorum, eğer çok fazla doğa, arazi aksiyon vs kullanım durumunuz olmayacaksa. Bu bütçe ile yeni Mazda 6'da düşünebilirsiniz.

Sizin için hayırlısı olsun.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 6 çok düşündüm ama..bir de köpeğimiz var...bazen onu da gezmeye götürmek istiyoruz...o yüzden hatchback tarzı bagaj istiyoruz....c.mtsi günü arkadaşımın aldığı tucsonu test ettim. ..4 çekerdi. Hatta kilitli diferansiyel bile koymuşlar. ..araç çok sessiz ama sallanıyor arkadaşlar ya...mazda tren gibi gidiyor..bu sallanarak. ..Sonra sert bir fren yaptım araç durmayacak diye çok korktum...One dalma yapıyor araç. ..önüne yığılıp kalıyor. ..mazda mazda dedim kendi kendime....

Outback dizel..torku  yüksek ve  cx5 den daha az tüketimi var..ve simetrik awd. ..bunlar da kafa karıştırıyor. ..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 dakika önce, anamur :

Mazda 6 çok düşündüm ama..bir de köpeğimiz var...bazen onu da gezmeye götürmek istiyoruz...o yüzden hatchback tarzı bagaj istiyoruz....c.mtsi günü arkadaşımın aldığı tucsonu test ettim. ..4 çekerdi. Hatta kilitli diferansiyel bile koymuşlar. ..araç çok sessiz ama sallanıyor arkadaşlar ya...mazda tren gibi gidiyor..bu sallanarak. ..Sonra sert bir fren yaptım araç durmayacak diye çok korktum...One dalma yapıyor araç. ..önüne yığılıp kalıyor. ..mazda mazda dedim kendi kendime....

Outback dizel..torku  yüksek ve  cx5 den daha az tüketimi var..ve simetrik awd. ..bunlar da kafa karıştırıyor. ..

Hyundai Tuscon'un şanzımanıda başınızı ağrıtabilir. Şanzıman ısındığı zaman ve arazide tuhaf hareketler gösterebiliyormuş. Birde Fatih'in dediği gibi yakın konusunda oldukça bonkördür.

Subaru Outback Dizel konusunda sanırım Forester'da kullanılan dizel motorun iyileştirilmiş hali var. Bir dönem elimi attığım tüm dizel Forester'larda garanti kapsamında motor değişimi gördüm. Ama dediğim gibi çok büyük olasılıkla Outback'lerde yeni nesil dizel motor kullanmışlardır.

Şimdi Cx-5 15-20 bin lira daha uygun diyorsunuz fiyatı. Dizel motor tercihi için senelik ortalama 35-40 Bin km yapıyor olmanız lazım.

20 Bin olan fark % 4,12 (Benzin Litre Fiyatı) = 4.854 Litre benzin yapar. Cx-5 karması 6.6 litre..biz buna 7,5 Litre dersek, toplamda bu yakıtla 64.720 Km yol yaparsınız. Şehir dışı yakıt ortalaması 5.8 litre bu aracın...Yani km olarak 70-80-90 bin km'leride görebilirsiniz kullanım güzergahınıza göre..

Biz 2.2 Dizel Cx-5'i test ederken aracın canını okuduk resmen 3-4 arkadaş. Öyle olduğu halde 8 litrenin üzerine çıkmamıştı araç.

Subaru Outback'in arka yükleme alanı daha kullanışı ve pratik olsa gerek. Alçak oluşundan ötürü özellikle köpek sahipleri için, bagaja binmesi inmesi daha kolaydır.  

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

CX-5 in keyfini Outback'in vereceğini düşünmüyorum. Outback 481 cm uzunluk da  CX-5 455 cm , CX-5 boyut olarak daha kompakt içi de daha geniş , dolayısıyla  kullanımı  halk tabiri daha kolay biz buna sürmesi keyifli diyoruz  ve bildiğimiz üzerede CX-5 çok konforlu, sessiz . Outback e baktğımızda uzunlukun Mersinde bile  parklarda sorun olacağını öngörmek zor değil. 30 cm fark ile çok yerden tek manevra ile kurtarmışızdır..Zaten outback station vagon gibi görünüyor, birde tasarım meselesi var...

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu kadar net bir hesap yapmamıştım yakıt konusunda bir .çok teşekkür ederim....uzunluk benim de kafama takılıyor. ...cx 5 daha kompakt bir a raç size ben de hak veriyorum.....tucsonu ben alacak olsam bile eşim kesinlikle hyundai olmaz diyor.kendi smartini satttirip mazda2 aldırmış zira...ibre cx5 e dönüyor yavaş yavaş. ..[emoji2]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 saat önce, anamur :

Arkadaşlar yardımınıza  ihtiyacım var....2 araç arasında kaldım. ..2013 2014 cx5 bakarken mustafa abinin etkisiyle outback gözüme ilişti. ..incelediğimde dizel otomatik outback lerin donanım olarak da doyurucu olduğunu gördüm ve  tüketim olarak biraz daha cazip geldi...tasarım olarak da alçak olması nedeniyle outback cazip geldi.malum çok uzun boylu değilim. ...1.69....suvlara inip binerken çok rahatsız oluyorum...11 yılda 4 adet mazda araca sahip birisi olarak da mazda dan vazgeçemiyorum. .fiyat olarak da cx5 ler aynı yıl ve yaklaşık km lerdekiler outback e göre 15   20 bin kadar uygun....mazda nin artık herşeyini biliyorum servislerini tanıyorum Vs. ..sizce tercih ne olmalı. ..

cx5 tavsiye ederim ikisi arasında .asıl tavsiye ettiğim ikinci el cx3 dür.2015 reflex otomatik cx3 ortalama 83.000 TL ye alabilirsiniz.

cx3 ün motor hacmi 1.5 olduğu için vergi+tüketim+diğer masrafları daha uygundur cx5  e göre

Biraz daha beklerim derseniz bu yılın sonunda 1.5 veya 1.6 litre hacimli cx5 ler gelebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cx3 ü en az 5 defa inceledim.almaya gittim bagajında ve iç mekanın kısmı darlığıni görünce her defasinda vazgeçtim. 4 çeker olması dizel otomatik olması fiyatının özellikle refleks pakette uygun olması cezbediyor.ancak küçük bagaj ve arka koltuk darlığı bizi cx3 den uzaklaştırıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şunu demek isterim cx3 ün yol tutuşu,viraj denge kabiliyeti cx5 den çok daha iyidir.cx5 limitleri viraj denge sistemi azdır,yatma çok yapar.Aşırı yüksek arabalar pek güvenilir değil bence top gibi yuvarlanıyorlar.Geçen Ankara'da cx5 in dengi yeni kia sportage kaza yaptı Tofaş kuş serisi arabalardan biri duran sportage vurmuş sportage yükseklikden dolayı dengesini yitirmiş top gibi devrilmiş dönmüş olduğu yerde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aşağıda ki videoda  " Bir Ralli Pilotunun Bir SUV ile Ne İşi Olur ? " sorusunun yanıtı gizli...

 

Mazda'nın mesajı :  "Yeni CX-5 Bir SUV. Fakat Bildiğiniz Gibi Değil"

 

Skyactiv Mazdaların standart halleri pistlerin canına okuyabiliyor, CX-5 de zaten bunun öncüsü...

 

Bu dönüşleri Sportage, Captiva ya da Rexton ile yapsaydı pilot herhalde daha az takla atan SUV'a puan verecektik...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda tartışmasız, subarı yanında daha karizmatik ve asil duruyor. Donanım olarakta fazlası var. Subarunun tek avantajı 4*4 kullanımında daha başarılı olması. Ayrıca subaruda yedek parça bulma, fiyat sıkıntısı eksi puan olarak eklenebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
‎28‎.‎02‎.‎2016 at 17:19, 67bulent1976 :

Şunu demek isterim cx3 ün yol tutuşu,viraj denge kabiliyeti cx5 den çok daha iyidir.cx5 limitleri viraj denge sistemi azdır,yatma çok yapar.Aşırı yüksek arabalar pek güvenilir değil bence top gibi yuvarlanıyorlar.Geçen Ankara'da cx5 in dengi yeni kia sportage kaza yaptı Tofaş kuş serisi arabalardan biri duran sportage vurmuş sportage yükseklikden dolayı dengesini yitirmiş top gibi devrilmiş dönmüş olduğu yerde.

Mazda CX-5 kullandınız mı hiç? Aracı kullanıp viraj performansını test ettiniz mi? Yüksek hızla viraj alırken top gibi yuvarlanır demişsiniz, bunun için Sportage örneğinden başka bir veri var mı elinizde? (ki o kazayı da teknik olarak incelemek gerekir)

Bir Mazda CX-5 kullanıcısı olarak bu söylediklerinize katılmıyorum. Aracımın viraj ve yol tutuş performansından oldukça memnunum. Daha önce Opel Astra aracımla aynı hızlı girdiğim virajlarda daha iyi tutunuyor bile diyebilirim. Asla gövde salınımı yapmıyor. Zaten bu araç yerden 20 cm yükseklikte, öyle çok aşırı bir yüksekliği de yok. 4 tekerlekten çekiş özelliği olması nedeniyle de sürüş güvenliği üst düzeyde.

Ancak can güvenliğim benim için hiçbir şeydir, ben virajlara 150 ile girer kaza yapma riskini göz önüne alırım derseniz, aracın savrulma ve yuvarlanma riski tabii ki her araçta olduğu kadar mevcut. Ancak bu da bence bir kriter olamaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

28.02.2016 at 17:19, 67bulent1976 :

Şunu demek isterim cx3 ün yol tutuşu,viraj denge kabiliyeti cx5 den çok daha iyidir.cx5 limitleri viraj denge sistemi azdır,yatma çok yapar.Aşırı yüksek arabalar pek güvenilir değil bence top gibi yuvarlanıyorlar.Geçen Ankara'da cx5 in dengi yeni kia sportage kaza yaptı Tofaş kuş serisi arabalardan biri duran sportage vurmuş sportage yükseklikden dolayı dengesini yitirmiş top gibi devrilmiş dönmüş olduğu yerde.

Şimdi bu teoriden yola çıkarsak tüm yerden yüksek otomobillerin başına bu durum gelebilir mi diyorsunuz ? Çarpan aracın hangi hızda, hangi açıdan, nasıl bir şiddetle çarptığının önemi yok. Sadece neden Sportage'nin yerden yüksek olması mı ? Eğer durum böyleyse, Kia'nın tüm Sportage modellerini geri çağırması için, çok büyük gerekçe olabilir bu durum.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yerden yüksek suv dediğimiz araçlar önden çekişli olarak alındığında güvenlik handikapı olduğu açık. ..özellikle virajlarda ağırlık transferine iyi cevap veremezler...ve araçlar dışa doğru açılır. ..esp kontrol için devreye girer...viraj limiti düşüktür. ..bu yüzden ben de özellikle 4 çeker bir suv istiyorum.araci henüz alamadım. Ama subaru outback elendi...cx5 favori artık. ..onda da 2014 mu yoksa 2015 mi sorunsalı başladı. .arada yaklaşık 20 bin tl oynuyor...değer mi 2015 için karar veremedim..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba, Ben iki yıldır CX-5 kullanıyorum uzun yola çok gittim virajlarda hiç beklemediğim kadar başarılıydı,daha önce hep binek araç kullandığım için alışkanlıktan dolayı virajlara süratli giriyorum inanın binek araçtan hiçbir farkı yok,zaten CX-5 çok yüksek bir araç değil.

Bence virajlara daha yavaş girin hiçbişey olmaz:rolleyes:.

Aracın model yılına gelince bence km farkı çok değilse 2014 daha mantıklı 20 bin tl büyük fark, bu paraya ortalama ayda bir depo benzin yaksanız 5-6 yıllık benzin demek.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abdullah bey peki şu anki tüketim ortalamanız nedir...yani yol bilgisayarı ne gösteriyor. Tüketim çok da önemli değil .zaten benzinli otomatik mazda 3 kullanıyorum. Ondan biraz az yakmasi yeterli olacaktır. Özellikle uzun yol ortalaması nedir .mazda 3 7- 7.5 net tüketiyor uzun yolda

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...