Jump to content
Ömer626

Mazda 626 Marş Basıyor Ama Çalışmıyor

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ömer626    425
Ömer626

Merhabalar sayın form üyeleri;

Öncelikle aracımın aküsü yeni,2015 in 9. ayında taktırmıştım garantisi devam ediyor.

Arabamın marşına basıyorum gıv gıv ediyor ama bir türlü çalışmıyor..Daha önce de oldu (1 hafta önce) Dün de oldu.. Çalışmayınca mecbur viteste vurduraaa vurduraa çalıştırdım.

Arabama o vurdurma meselesi zarar vermişmidir acaba onu da merak ediyorum.(vitesi 1 e takıp marşa basıyorum.Çalışmayınca 2 ye takıp marşa bastım sonra 1 e çekip çalıştı)

Bugün elektrikçiye göstersem mi acaba arabayı?

Sorunu nedir bilen varsa yardım etsin pls.

7 ay önce de şarj dinamosunu yenilettim. İnşallah sorun marş dinamosu değildir..Bujilerle alakalı bir durum ya da farklı bi durum olabilir mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ömer626    425
Ömer626

Benim araç 91 model sıralı sistem yok yıllardır lpg li olarak çalıştı..Bayramdan bayrama benzin görüyor benim paşam..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.493
Mehmet Özdemir

hay maşallah :) marş motorunu yeni değiştirmişsin, geriye ateşleme sistemi kalıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ömer626    425
Ömer626

Ustam siz benzin pompası dediniz ya bi video geldi direk aklıma  

Dedektif: Sanırım katil; uşak

Ev sahibi: Uşak mı? Ne uşağı? Uşak ne arar la burda? 3+1 kombili,biz kiracıyız.Ütümüzü falan hep kendimiz yaparız.Uşak gelmez ki bize.

O hesap Benim araba benzin nedir bilmez pompası var mı onu bile bilmiyom :D

Aha buda link;

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ömer626    425
Ömer626

Sanayi ye götürdüm. distributore giden kablolarda var bi sorun dedi..tamirciye gotur dedi..bakalim kac tl kitleyecekler..Cumartesi günü tamirci günü

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Böcek    74
Böcek

İnş önemli ve masraflı bir şey yoktur geçmiş olsun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.245
Fotifoti

Karbüratörlü olanlar Nasıl bilmiyorum ama araç çalışırken benzin pompası her zaman çalışıyor. LPG'de de gitseniz pompa çalışır. Sürekli deponuz boş giderseniz benzin pompanız yanar. Mehmet'in pompayı hesaba katması o yüzden olabilir haklıdır da :) önce buji kablolarını denemekte fayda var

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tony Starkk    6
Tony Starkk

Buji kablosuna baktır hocam bende 3 kez cevirince calışıyordu değiştim direk çalışıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ömer626    425
Ömer626

Kurban bayramında tamirciye götürmüştüm buji buji kablosu ve yağ değişimi için.Usta bujilerin iyi gerak yok değişimine demişti..Zaten aklımda hep bi bit yeniği olmuştu..Cumartesi günü buji ve buji kablolarını da değiştirecem..Satmayı planlıyordum,bu masrafları yaptıktan sonra 1 yıl daha satmam..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    484
NoooFearrrr

      Öncelikle sizin model araçlar karbüratörlüdür ve benzin pompası olmayıp benzin otomotiği mevcuttur. Hal böyle olunca benzin olup olmaamsının bir önemi yoktur lakin benzin olması iyi olur. Gelelim mevzuya öncelikle aracınızın çalışamdığı anda buji kablolarını bujilerden çekip enerji gelip gelmediğine bakınız geliyor, normal geliyor ve araba çalışmıyor ise     

- Aracın lpg ayarı iyi değildir, lpg fazla kısılı olabilir, lpg beyni arızalı olabilir.

- Aracın sübap ayarları iyi olmayabilir

Bujilere hiç enerji gelmiyor ise;

- Buji kabloları sorunludur

- Distirbütör sorunludur

- Bobin sorunludur.

- Ateşleme modülü sorunludur.

 

Bunların dışında vurdurarak çalıştığına göre zaten bu alternatifler devre dışı olur; bu sorunlar olsaydı vurdurrarakta çalışmazdı veya sonra stop ederdi.

 Motorun dönüşünden sonra araba çalışıyor ise sorun tamemen lpg ayarındadır. Lpg sistemini kontrol etmek gerekir. Size önerim önce kontağı açın ve beyinden tık sesini duyduktan sonra kontaga bastğınızda sürekli çalışması için basılı tutmayınız, bir kes basın bırakın, sonra kontağı açıp lpg beyninden tık sesini duyduktan sonra bir daha basarak deneyin. Eminim çalışacaktır. Sonuçta lpg ucup gider beyindeki ve karbüratördeki de ucacaktır. LPG li arabalarda kontakta iki tane kesici olur biri kontak açıldığında yani kırmızı lambalar yandığında duyulan tık sesi sonrasında tam çalıştırma durumunnda açılan kesici yani bir kez basıp bıraktığınızda sisteme gaz dolacaktır.

Bir deneme şeklide benzin almaktır , benzin alıp içeriden benzine geçin ve otomotige beraberinde de karbüratöre benzin ulaşana kadar biraz zaman geçecektir, sabırla bekleyin çalışıp çalışmadığına bakın zaten lpg kaynaklı ise benzinde çalışır.

Ayrıca razgele deneme amaçlı ateşleme sistemindeki elemanları değiştirmeyiniz, yetkili serviste orjinal bir ateşleme modülü 500 tl civarındadır. Orjinaş buji kablosu 350 tl dir ,distribütör kapağı 80 tldir. yani bu ekipmanları zaten oto elektrikçiler test edebilir değişip orjinal parçaları heba etmeyin.

Ayrıca marş dinamosunun görevi zaten volanı döndürüp motora ilk hareketi yaptırmaktır , zaten siz gıv gıv edip çalışmadığını sölüyorsunuz yani motoru döndürüyor ama araç almıyor anlaşılan, hal böle olunca marş dinamosunda sorun yok gibi duruyor.

Kolay gelsin.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ömer626    425
Ömer626

@NoooFearrrr Üstad tespitleriniz harika..

Elektrikçinin bana dediği şu ki; Distributor koblondan biri yarılmış.(cidden telleri gözüküyor) Kuvvetle ihtimal ya kablosunun değişmesi gerekir ya da distribütör kapağı değişir onu pek bilemem az ihtimalle de gaz beyninin değişmesi gerekli dedi..Vurdurarak çalışması tamamen şans eseri oluştu bence de..Sarsıntıdan kablodaki temassızlık ortadan kalktı ve çalıştı.Cumartesi günü çıkan sonuca göre sorunu paylaşırım.Belki bu durum başkasının da başına gelebilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    484
NoooFearrrr

        Elektrik sistemindeki tesisat çok önemlidir. Oto elektrikçisine uğra tesisatı onarsın, ayrıca lpg nin şasesinin bobinden çıkan distribütöre giren buji kablosuna sarılı olup olmadığına baktır. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ömer626    425
Ömer626

Sorunumuza dün akşam çözüm bulduk..Distribütör ün içindeki modülün sargısı zamanla eskidiği için bişeyler bişeyler olmuş..Akşam vakti olunca parçacı bulamadık haliyle arabayı dün sanayi de bırakmak zorunda kaldım..Sargısını lehimle kaynattık ama yine olmadı..Bugün değiştirecekti bakalım hayırlısı...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ömer626    425
Ömer626

Az evvel usta aradı.Distribütör komple değişmiş 250 tl fiyat çıkardı usta..Bilmiyorum nasıl etcez...Ucuz mu pahalı mı anlayamadım..Bana pahalı geldi. Çıkacağı varmış çıktı..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ömer626    425
Ömer626

Sibop ayarı kaç lira tutar bilgisi olan var mı acaba? Sibop ayarım da yokmuş.. Ustaya artislik yaptık ne eksiği varsa hallediver ustam dedik :D Çok bişey değildir umarım :) Kalabalık ta yapılan artisliğin tenha da affı olmaz deyip giydirecek bana galiba :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ömer626    425
Ömer626

Sibop ayarı ile birlikte toplam 410 TL tuttu.. Araba yeni çalıştığında bi sorun yok rolanti çok iyi ama ısınınca 2500 deviri gördüm..Bir daha sanayii ye gitmem derken rolanti için yine sanayinin yolu gözüktü bana.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×