Jump to content
İlhan

Arkadan İtişli Otomobillerde, Yapılmayacak 5 Hareket !

Tavsiye Edilen Mesajlar

İlhan    5.787
İlhan

Arkadan itiş sevenlerin, dikkat etmesi ve uygulanmadan önce bir kez daha düşünülmesi gereken konular şu şekilde özetlenmiş. 

Bu konuda arkadan itişli otomobillere sahip arkadaşların ilave edeceği veya düzelteceği konular olabilir. Onlarında bu deneyim ve tecrübelerini bu konuda merak ediyorum.

Keyifli forumlar diliyorum.

03-bmw-gt-spin-out-696x467.jpg?8a97c8

 1. Dönüş sırasında gaza basmak

mazda_mx5_drift

Özellikle önden çeker araçlardan gelen insanların yaşayabileceği ve bir anda fazladan güçle karşılaşmanın verdiği tepki normaldi? Önden çekişli araçlarda arabanın önden kaymasını engellemek için yapılması gereken basit bir şey ayağını gazdan çekmek.

Arkadan çekişli bir otomobilde yol durumunun çok iyi olmadığı yerlerde gaza basılarak arka kısmın yeni maceralara atılmasını sağlayabilirsiniz. Arka kısmın kontrolünü gaza yavaş yavaş basarak geri kazanabilirsiniz. Burada önemli olan rahatlık ve güven.

 2. Kayma hareketi başladığında frene basmak veya gaza basmamak.

mustang 2014 v8 burnout

Drift’i başlatmanın 5 yolu isimli yazıda drift yapmak için ağırlık dengesindeki değişimlerden yararlanıp arka tekerleklerdeki tutunma miktarını azaltmasını görmüştük. Şimdi tam tersini yapıp arabanın ağırlığını onu kontrol altında tutmak için yapıyoruz.

Burnout yaparken yani lastik yakma sırasında aracın aldığı açıdan korkup ayağınızı gazdan çekmek ilk verilecek tepki olabilir ama gazın bırakılması zaten ağırlık transferinden dolayı yolu az tutan arka lastikler daha da az tutar hale gelecektir. Frenlere yapılacak herhangi bir müdahale ise daha ne olduğu anlamadan spin atmanıza yol açabilir.

Frenlere araba düz bir hale gelmeden basmayıp, gazı kararında vererek ağırlık transferinin olumsuz etkilerini karşılamaya çalışmalıyız.

3. Heel and Toe yapmadan vitesi küçültmek.

 

Herhangi bir arabada bile doğru yapılmaması önemliyken arkadan çekişte kritik hale gelen bir hareket: heel-and-toe ya da Rev match (devir eşleştirmesi). Ana fikir arabanın stabil kalması için motorun devriyle arabanın sahip olduğu hızı eşleştirerek tekerleklerin kilitlenmesini önlemek.

Eğer çok erken vites küçültürseniz, arka lastikler kilitlenecektir, el freni etkisi oluşturmuş olursunuz. Görsel bir kanıt CTzen Chris Dedication Blog tarafından çekilmiş üstteki video olabilir. Tecrübeli bir pilotun bile başına neler gelebileceğinin kanıtı niteliğinde.

4. Debriyaja basmadan el frenini çekmek.

VW-Polo-R-WRC-Spain

Bu madde arkadan çekişli modellerden çok 4 çeker araçlara yönelik olsa da her iki sistem için de yararlı olmadığı bir gerçek. Mantığı gayet basit, debriyaja basmadan el frenini çektiğinizi düşünün, anlamanız zor olmayacaktır.

El freninin tek görevi arka tekerleri yavaşlatmak veya sabit tutmak olduğu için debriyaja basmadan çekildiğinde motor, aktarma organları ve el freni arasında yaşanacak olan tatsızlığı hayal edin. El freni çekildiği anda direkt olarak parçalar kırılmayacaktır ama uzun vadede faydalı da olmadığı söylenebilir.

 5. Kış lastiksiz karla kaplı yollara çıkmak.

snow_covered_bmw

Bu başlık arkadan çekişten daha çok genel bir kural niteliği taşımakta ama arkadan çekişli bir otomobilde mahsur kalma olasılığınız daha yüksek olduğu için bahsediliyor. 4 tekerden çekiş sistemine sahip aracınıza kış lastiği takmasanız bile her tekerleğe güç yollayabildikleri için avantajlı hâle geliyorlar. Önden çeker araçlarda ise motor çekiş aksının üstünde yer aldığı için belirli miktarda yol alma ihtimali var.

Arkadan çekişe sahip modellerin çoğunda ise arka aks daha az yük altında olduğundan çekiş kapasitesi düşmekte. Olduğu yere saplanan arkadan çekişli otomobiller için ise durum pek parlak gözükmemekte.

Kaynak: www.carthrottle.com / Otopark

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.300
Fotifoti

çok güzelmiş ilhan sağol :) ben senna reis'in beyaz çoraplara ve tuhaf papuçlarına takıldım. heel and toe başka derse kaldı  :P 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leskylor    101
Leskylor

Ne zaman arkadan itiş sözü geçse, aklıma Maslak'ın amansız karlı yokuşlarında, yokuşları geri viteste çıkmaya çalışan yüz binlerce liralık BMW'ler gelir. :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×