Jump to content
Böcek

Lastik Basınçlarımız Doğru mu?

Tavsiye Edilen Mesajlar

Böcek    74
Böcek

Arkadaşlar araç kapısı üzerindeki lastik basıncına göre hava bassak daha doğru olmazmı ben lastikçilerde hep 32 vurulduğunu görüyorum ve bu havayı vutmazsan lastik dengesiz aşınır diyorlar yani ozaman üreticiler otomobillerde yazılanları sallıyorlarmı yani

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emregc    401
emregc

Araç kapısında 1-3 kişiye kadar ne yazıyorsa onu basın,  hatta ben 1 ps fazla ayarlıyorum benzincide cihazı siboptan çıkarırken kaçıyor sanki, tekrar takıp bakıyorum,  tam tutuyor hava o zaman...

2 ps lastik basıncı düşse direksiyon , konfor , fren farkı hissedilir olabiliyor.. Fazla hava basmak tehlikeli olabiliyor...  2008 de Ford servisi 31/26 basılacak fiestalara 30/30 basıp gönderiyordu, herkes bu fiestalar sakat sakın yağmurda fren yapma diyordu şirkette :) baktım öyle harbiden, lastik havalarını arkada 4 ps indirince araç yola oturmuştu, pendik ford yetkili servisinin kulakları çınlasın, servis müdürüne kadar izah etmiştim durumun ehemmiyetini...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir

Aynen bende de ön 35 arka 33. Ne zaman lastik değiştirsem ilk işim benzin istasyonuma gidip basınçları 36 34 ayarlamak olur. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Böcek    74
Böcek

Ben genelde tek kullanıyorum aracı veya birde eşim oluyor yanımda yani en fazla 2 kişi oluyoruz ohalde gereksiz yere 32 basmak ben kapı etiketindekini basıcam birde böyle deniycem bakalım nekadar fark edecek üreticiler o değerleri neye göre yazıyorlar ki tam olarak

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.456
Zealot

benim tahminime göre, üreticiler lastik basınçlarını <araç ağırlığına> göre yazıyorlar. 

şöyle ki, araç boş iken veya yüklü iken, lastiğin en ideal formda durması gerekiyor. ne fazla şişkin. ne fazla inik.  zaten boş iken ve dolu iken  basıncı değiştirin diyorlar. buradaki tek değişken ağırlık.

bir diğer yandan, lastik kendi halinde durduğunda tam bir çember şeklindedir fakat ağırlıkla şekil değiştirir. işte burada lastiğin içindeki havanın basıncını,  aracın ağırlığının lastiğe uyguladığı kuvvete eşitlemek gerekiyor. 

matematiksel olarak devam edelim :

1 psi > 6,9 kPa 

32 psi > 220,8 kPa    = 0,221 mPa   =  0,221 N / mm2   = 0,0226 kg/ mm2

üreticilerin lastiğin yere ne kadar basmasını istediğini bilmiyorum ama , 4 cm olduğunu farz edelim. ( bu dönme yönünde yere basan uzunluk)    lastik genişliğini de 205 taban kabul edelim.     

lastiğin yere basan alanı  205mm x 40mm  =  8200 mm2  

bunu da lastik hava basıncı ile çarparsak  0,0226 kg/ mm2 x 8200 mm2  =  185 kg

bu hesaba göre lastik başına 185 kg uygulandığında şekil değiştirmeyecektir.  ilave olarak havasız lastiğinde bir direnç kuvveti var.  örneğin 50 kg ı şekil değiştirmeden taşıyabilir gibi..

tüm bu değişkenler gözönüne alınıp  lastik başı 300 kg bir değer elde edilirse, toplamda 32 psi için 1200 kg bulunabilir.  çok derin bi konu. lastiğin yere 4cm bastığını kabul ettik ama bunun gerçek değerini de bilmiyorum..

sonuç olarak ,  kapıda yazanı basabilirsiniz.  

önden motorlu araçlarda   araç 1300 kg a kadar,  arka tekere 30psi basabilirsiniz..  1100 kg veya hafifse 28 psi olabilir.  

havayı etiketten az basmak, size inanılmaz konforlu bir yolculuk yaptıracaktır. 

havayı fazla basmak ise çok sert ve dinamik bir araç çıkaracaktır.

üreticiler kendi optimumlarını belirlerler.    

ben ailecek pazar gezmelerinde 31/28 basıyorum. pamuk oluyor. ne ses kalıyor. ne tıkırtı..      gazlayacağım zamanlarda 37/35  .. (araç 1500+ kg)

1993 mazda 626 için önerim 2 kişi için   31ön  / 27arka

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Böcek    74
Böcek

Bir solukta hepsini okudum maşallah matematik ordinaryusu gibisin ☺ önce kapıda yazanı basıcam onu biraz deneyip tecrübe edince memnun kalmazsam senin dediğini basıcam görüşlerimi ve izlenimlerimi buraya belirtirim belki ufak tefek trim sesleri titreşim azalacağı için kesilebilir umarım ☺ teşekkür ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Böcek    74
Böcek

Özür ben düzenlemeyle ayıramadım admin halledecektir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    484
NoooFearrrr

Kapı aralıklarında yazan lastik hava ayarları ne ise onu kullanırım ben. Tabii lastik ebatlarınız aracınızın orjinal ebatı olmalıdır. Çoğu kişi farkında bile olmaz ama emin olunuz aracınızın konforuna direkt etki eden en önemli faktörlerden biridir. 2 Ps fazla hava basın lastiğe sanki amartisörü çıkarmışsınız gibi konfor azalacak ve araç resmen odun gibi olucaktır. 

Unutmadan tam yük havasıyla 3 kişiye kadarki basınç değişik olacaktır. Kullanıcının tercihine bağlı yani, sürekli kalabalık biniliyor ise tam  yük hava ayarı , birkaç kişi biniliyor ise hafif yük hava ayarı yapılmalıdır. Böle olunca konfor en üst seviyede olacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Böcek    74
Böcek

Benim lastiklerimin ölçüsü 195/65/14H orijinal ebatları ben H olan deilde t yazan aldım yine kapıdaki yazan basıncımı vurmalıyım birde bu h nedir t nedir neyi ima ediyor bu harfler

Bu arada aracımın kapısındaki etikette önler 33 ps arkalar 26 ps yazıyor ben dün gece lastiklerim.en az 4 saat filan soğuduktan sonra benzincide bu değerlere göre ayarladım araca genelde tek veya 2 kişi olarak biniyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emregc    401
emregc

Harfler hiz sembolü oluyor   H= 210  , T=190 km  yani 190km sınırını  geçmemek lazımdır hatta bu hızlara hiç çıkmamak en iyisi...

Kapıda yazanlar ideal basınçlar , konfor çok bozulduysa önleri 2 ps kadar indirebilirsiniz, az fark eder, 4-5 ps biraz değiştiriyor sürüşü bu kadar sapmayın derim kapıda yazanlardan..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Böcek    74
Böcek

Lastikçiler hepsine 32 vuruyodu hep ne biliyolarsa kolaylarınamı geliyo neyse ben kapıdaki etikete göre hava bastım farketti hemen arkadaki hoplama azaldı daha sakin oturaklı gibi oldu 😊

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×