Jump to content

Mazda RX-8 Hakkında Genel Bilgi


caneke
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar iyi akşamlar ;

Mazda rx8 almayı düşünüyorum sorularıma kesin cevap bulamadım herkes başka bir şey söylüyor. Sorularım yakıt tüketimi, sıfır motor fiyatı, ve almaya değermi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

fabrika tüketim verisi tutar.

artan kurla birlikte 20-25 olmuştur zannediyorum. Ama 2 rektefiyeci usta var. İzmir'den adaşım Mutlu bey rektefiye yapıyor.

değip değmemesi size bağlı. benzer spor araçların fiyatlarına ve performansına bakın bir de rx8 e.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yakıt tüketimi :

akşamdan akşama gazlamak için  22 litre ile < 150km > 

şehirler arası orta performans.    60 litre ile < 500 km >

 

motor : 

1. nesil motor yetkili'de 13 bin tl civarı 

2. nesil(R3) motor  23 bin tl civarı

 

Almaya değer mi :  

Kesinlikle 8)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yakıt tüketimi kullanım şekli, yol güzergah, bakım, ve alışkanlıklara bağlı. Benim evden şehre doğru 2 çıkış var, biri hep yoğun trafikli oluyor diğeri ie açık. Çoğunlukla akşam ve geceleri açık olandan gidiyorum; ~11lt/100 km; benzin sadece PO'dan 95 oktan. Keyfi gaz vererek kullanırsam 15lt 'yi buluyordur, tam hesaplamadım, tahmini.

Motor fiyatlarını bilmiyorum, takip eden arkadaş @zealot iletmiş, Series II (nam-ı diğer R3) motoru 23bin TL ile sürpriz bir yükseklikte. Ama hemen söyleyeyim Series II'nin ne güç/HP olarak ne yakıt tüketimi olarak Series I motorundan hiç farkı yok. Rotary motordan anlayan kişinin kullanması ve bakımını yapması şartıyla motor ömrü olarak ta hiç fark yok, yani farkı sadece fiyatta (13bin -23bin TL) ki onun da sebebi toplam 193bin adet RX-8 'in sadece 26bininin Series II olması, sürümü az olduğu için maliyeti yüksek.

Almaya değer mi, ben 2012'de aldığımda değer diye düşündüm ve aldım. Ancak günümüzde almayı düşünseydim farklı bir manzara var. 2012'de üretimi biten model old için trafikten kaydı silinen her bir RX-8 ile piyasadaki sayısı  azalıyor ki  bu da kötü kullanılmış, ciddi kazalara karışmış RX-8'lerin 2.el piyasasında çok sık görülmesine yol açıyor. O yüzden konuya almaya değer mi diye değil,  önce temiz bir RX-8 hak ettiği fiyattan alınabilir mi diye bir bakmak gerek .)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

F/P oranı en iyi araçtır kendisi. Emsallerinden çok da fazla yaktığı söylenemez. Vergi avantajı ile hem alırken hem binerken kar ettirir. 

Eğer aracınızın kaputunu kaldırmayı seven biriyseniz, aracınızın etrafında bir tur atıp eve giren biriyseniz, wankel videolarını "wow nasıl çalışıyor bu böyle" diye izliyorsanız kesinlikle değer. Çünkü gerçekten videolardan resimlerden fazlasını araçtan alıyorsunuz merak etmeyin. Yakıt bu araç için büyük bir sorun gibi gözükse de 231 beygir güç üreten atmosferik motoru olan hangi araca baksanız benzer yakıtları yaktığını göreceksiniz. Bu araç sadece motordan oluşmuyor. Motor bu aracın bir parçası ve bu motorun avantajları sayesinde bir çok rakibini kolayca alt ediyor. Teorik olarak anlatmaya çalışayım;

1. Ağırlık merkezi: Bu motor aynı gücü üreten emsallerinden daha hafif olduğu için aracın ön arka mükemmel. ağırlık dağılımını, ön ve arka tekerlere basan ağırlığı eşit olmasını mümkün kılıyor. Ayrıca motor nerdeyse şanzuman kadar olduğu için şanzumanın hemen önüne aşağı monte edilmiş durumda bu şekilde yine ağırlık merkezini olabilecek en aşağı noktaya çekmeyi başarmışlar. motorun üzerindeki parçalar konvansiyonel araçlardaki gibi motorun sağında solunda değil üstünde duruyor :D tabi bu ağırlık merkezi sadece motorla değil aluminyum kaput ve bağaj kapağı gibi ayrıntılarla da sağlanmış durumda. Bütün bunlara rağmen araç 1390 kg hiç de hafif değil. 

2. Double Wishbone süspansiyon: Bu rotary (nam-ı diğer yanar döner canavar:)) ağırlığın yanında boyut olarak da küçük olduğu için çok yer kaplayan ön süspansiyona izin veriyor. (subaru STI bile bu süspansiyon sistemini kullanmıyor Mc Pearson kullanıyor bilginize) Bu süspansiyon sisteminin bir çok avantajının yanında en önemli avantajı çift kol olduğu için çalışma esnasında tekerin yere basma açısı değişmiyor. Bu bize inanılmaz kararlı direksiyon tepkileri olarak geri dönüyor. 

double wishbone

116b37a5c76.jpg

Bu sistem F1 ralli araçlarında görmeye alışkın olduğumuz bir sistem. 

http://www.racedepartment.com/attachments/suspension01-jpg.31786/

 

 

Mc Pearson

front_suspension_large.gif

Mc Pearson etrafınızda gördüğünüz bir çok araçta kullanılan bir sistemdir. Bunun yanında çok gariptir ki double wishbone sistemini kullanan bazı araçlar da yok değil. Örneğin: Nissan Primera, Renault toros :D gibi. Her iki sistemin avantajları dezavantajları var. Mtutun anlatmıştı forumda konusu mevcut. 

Bu iki madde benim bu aracı almama yeter artar bile :) 

Pratikte bu araç @revivo73 ün de deyimiyle şehirli bir pist aracıdır. Trafikte oldukça sessis sakin ama basınca kükreyen bir aslan gibidir. Buradan tork devir meselesine gelelim. 

Wankel motoru standart motorla kıyasladığımızda 1308cc wankel motor otto çevirimine göre 2616cc 4 silindir atmosferik bir motora denk gelmektedir. (Yetkililer duymasın 16x rxvisionu bekliyoruz 4 gözle:)) Peki bu atmosferik motor bu gücü nasıl veriyor? tork devir olayı ile. Bu motor max torkunu 5500 devirde max gücünü 8000 devirde veriyor ki bu devri çevirirken sanki hala devam edecekmiş gibi hissettiriyor emin olun. konvansiyonel bir otto motorda devri sınırlayan bazı etmenler vardır. Bunlardan biri de subap yaylarıdır. Bir devrin üzerinde egzantriğin ittiği subaplar egzantriğin hızına yetişemez ve tabiri caizse "yay yetişmemesi" olur. Üreticiler araç bu sınırlara girmesin diye kesici koyarlar. Bu motorda yay, egzantrik mili, subap, trigel kayışı gibi parçalar bulunmadığı için devirlenirken pek bir engelle karşılaşmaz ve ayrıca bu parçaların olmaması inanılmaz bir stabilite sağlar. Bu motor yüksek devirlere sorunsuz çıkabildiği için ve yüksek devirlerde de torku verebildiği için güçlüdür. Ayrıca aynı güce sahip düşük hacimli turbo motorlarda olan turbo gecikmesi (turbo lag) olayı atmosferik olduğu için yoktur. 

Özetle bu araç sadece motoru değil herşeyiyle bir mühendislik harikasıdır. Pratiğe gelince. Bir kere araç normal bir araç değil. Binek bir otomobildeki motorun bağırması, aracın virajlarda yana yatması önden kopması gibi durumlar bu araçta yok gibi bir şey. İlk dikkatimi çeken şey bu olmuştu. Direksiyon tepkileri gerçekten "farklı" motorun düşük devirlerdeki tepkileri normal bir araçtan çok da farklı olmasa da 4000 devirden sonra farkını gerçekten hissettiriyor. Ha yağını kontrol et 5000 de bir yağ değiştir, çalıştırdığında ısınana kadar bekle stop ederken prosedüre uy falan değer mi? Orası size kalmış. 

Bu günlük bu kadar yeter. 

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23 dakika önce, caneke :

Yani ortalaman 11 litremi yakıyor 

Bu tip araçlarda 1-2 litre altı veya üstü tüketimlere takılmamanız gerektiğini düşünüyorum. @zoptrik arkadaşımın verdiği teknik bilgilerde, yakıt sarfiyatından önce gelen, mühendislik bilgileri bence daha ön planda tutmalısınız ! 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

33 dakika önce, caneke :

Araç çok iyi ama bence çok yakıyor :D

Bu demek oluyorki Rx-8 Macerası, sizin için başlamadan bitmiştir sanırım. :fiuw:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, caneke :

Araç çok iyi ama bence çok yakıyor :D

Valla haftasonu yorumlarını yazan iki arkadaşla da ( @zoptrik ve @zealot )  konuşma fırsatım oldu, her ikisi de Mazda RX-8 i konuşmaktan başka bir şey anlatamadılar desem yeridir :D  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@zoptrik  şahane yorum  yapmış. Ne var ki bu kadar güzel yoruma caneke "bu araç  çok  yakıyor" ile daha başından RX-8 sahibi olamaycağını ilan etmiş oldu. 

az tüketen spor araç mı olur?  Spor araç için 11litre cok normal. Geçenlerde Bugatti Chiron piyasaya çıktı, 1500HP ve... sıkı durun 100km 'de 100 litre yakıt tüketiyor! Ancak yakıt tüketimi açısından en iyisi yayan dolaşmak bence, 0 litre tüketim hah hah .)

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

58 dakika önce, Mehmet Özdemir :

@zoptrik buralarda mıydı? kaçırdık :)

 

Kısa süreli İstanbul ama her daim Akşehir'de :D 

Bir saat önce, revivo73 :

@zoptrik  şahane yorum  yapmış. Ne var ki bu kadar güzel yoruma caneke "bu araç  çok  yakıyor" ile daha başından RX-8 sahibi olamaycağını ilan etmiş oldu. 

az tüketen spor araç mı olur?  Spor araç için 11litre cok normal. Geçenlerde Bugatti Chiron piyasaya çıktı, 1500HP ve... sıkı durun 100km 'de 100 litre yakıt tüketiyor! Ancak yakıt tüketimi açısından en iyisi yayan dolaşmak bence, 0 litre tüketim hah hah .)

 

 

Aynen öyle, ben de öyle diyorum , araç yakıyor mu diye soruyorlar evet binmediğin sürece çok az yakıyor diyorum :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yakıt tüketimine takılacaksanız gerçekten bu aracı almayı düşüneyin. Benim aracımın motoru yaklaşık 14000 km de ve İstanbul trafiğine girdiğimde 20 lt civarını görüyorum. trafik olmadığında 120 - 200 arası TEM seyahatlerimde ise 13-15 i geçmiyor.

Bu araba hem dizayn hem de mühendislik olarak çok özel, açıkçası sevmeden alınmayacak bir araç. Camdan bakıp üzerinde kuş pisliği gördüğümde elimde sıcak su ile hemen inip temizliyorum ve ilk fırsatta yıkamaya götürüyorum :)

İlgi çekme olayına gelirsek, bu araç sanki süper otomobil sınıfında değer görüyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen sene sokakta park ettiğim günlerden bir alıntı. Normalde arabalara ilgisi olmayan kişiler dahi durup bakıyor, ve önemli bir kısmı önünde resim cektiriyor. "Az yakar çok kaçar" arabalarla karşılaştırılması ancak şaka olabilir. Biri gelip desin "ya çok yakıyor, benim Dacia Dizel cok ekonomik" falan diye anlatıp eğlendirsin biraz bizi .)

8Z6lGr.jpg

LAvpkJ.jpg

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

RX8 e bakan spor araba istiyordur ve spor araba çok yakıyor diye almak istememek. :)

Yakıt tüketimi  söz konusu ise mx5 alınabilir belki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Mutlu Tekir :

RX8 e bakan spor araba istiyordur ve spor araba çok yakıyor diye almak istememek. :)

Yakıt tüketimi  söz konusu ise mx5 alınabilir belki.

RX-7'yle ilgili bir video / blog'ta görmüştüm MX RX-7'nin geniş hacminin Japonya'da yeni vergi düzenlemesi sonrası yüksek vergiye tabi olması dolayısıyla bütçeye uygun spor seçeneği olsun geliştirilmiş; hatırladığım kadarıyla. Yani RX serisinin ufaltılmış bir versiyonu. Dediğin gibi çeşitli bazı şartlara uygun spor araç arayanların ilgilenebileceği seçenek, ancak tabi ki performans, görünüm, imaj da ona göre.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...