Jump to content
Leskylor

IIHS (ABD Çarpışma Testleri ve Yol Güvenliği Kurumu) Testlerine Far Güvenliği Testini de Ekledi

Tavsiye Edilen Mesajlar

Leskylor    101
Leskylor

Merhaba,

IIHS'nin son yaptığı açıklamaya göre, ABD'de meydana gelen ölümcül kazaların yaklaşık yarısı karanlıkta olmakta. Kaza oranını azaltmak ve sürücüleri bilgilendirmek için güvenlik testlerine far testini de eklediler. Virginia'daki laboratuvarlarında 31 aracı yeni tekniklere göre test eden kurum, modern otomobillerde bulunan farların yetersiz olduğunu tespit etmiş.

Testler nasıl yapılıyor?

Araçlar, kurumun test merkezinde, hava karardıktan sonra, kısa ve uzun farların ışık gücünü ölçebilen özel bir aletle yapılmış. Bu özel alet, 5 farklı açıyla ölçüm yapabiliyor: düz çizgide yol alma, sola sert viraj, sağa sert viraj, sola doğru aşamalı daralan viraj, sağa aşamalı daralan viraj.

56fe580ac940e_fartesti-1.thumb.png.855f5

Bu 5 farklı açı için gerçekleştirilen testlerde, görünürlük ölçümü için fotometreler zeminden 25 cm yükseğe, yansıma ölçümü için de 110 cm yükseğe yerleştirilmiş (muhtemelen karşıdan gelen sürücünün yüksekliği hesaplanarak).

Tüm araçlar, bayiden alındıkları gibi teste tabii tutulmuşlar. Bazı araçlarda farlar yukarı ve aşağı ayarlanabilse de bazı araçlarda bu özellik olmadığından, objektif bir test sonucu elde edebilmek için far yükseklikleri sabit tutulmuş.

Her araç test edildikten sonra, test mühendisleri o araç için karşılaştırmalı görünme ve yansıma derecelerini olması gereken değerlerle karşılaştırmışlar. Kısa farlar daha çok kullanıldığı için, elde edilen sonuçlarda kısa farların puan ağırlığı daha yüksek tutulmuş. Ayrıca araçlar düz çizgide ilerlerken alınan sonuçların - kazalar virajlardan çok düz çizgide meydana geldiğinden, ağırlığı fazla tutulmuş. 

Farları çok fazla yansıma yapan araçlar, diğer kriterlerde ne kadar iyi puan alsalar da, vasat olarak derecelendirilmişler.

Sonuç

Kurum, 31 aracın sahip olduğu 81 farı test etmiş ancak sadece LED farlara ve uzun far asistanına sahip Toyota Prius V testi geçebilmiş. Bu testte önemli bir kriter olan "hız & engeli farketme & durma mesafesi" üçgeninde Prius'un farları 110 km/h ile giderken engeli fark etmeye ve güvenli mesafede durmaya olanak sağlamış. Halojen farlara sahip BMW 3 serisi ise test edilen araçlar içinde en kötüsü olarak puanlandırılmış. BMW 3 serisinin farları sadece 56 km/h ile giderken sürücüsüne güvenli bir mesafe tanıyor.

Far performansı açısından, araçlar arasında büyük farklar olduğundan, IIHS, otomobil üreticilerine, motor performansından öte araçların dizaynına önem vermesi gerektiğini bildirmiş.

Sadece BMW 3 serisi değil, 44 farklı far sistemi, testten başarısız sonuç almış (Mazda 6 kabul edilebilir seviyede :) ):

Why So Many Of Today's Headlights Suck

Bu testlerden, aynı marka araçlar için farklı teknolojik sonuçlar çıkarmak da mümkün. Örneğin halojen farlara sahip Honda Accord, kabul edilebilir seviyede puan alırken, uzun far asistanlı LED farlara sahip Honda Accord, vasat (marginal) sonuçla ayrılmış.

Ayrıca adaptif farlar da her zaman en iyi değil. Cadillac ATS, Kia Optima ve Mercedes-Benz C sınıfı araçlar adaptif kısa ve uzun farlara sahip olsalar da testi geçememişler.

Far testlerinin nasıl yapıldığı ile ilgili teknik bilgi almak için (İngilizce): http://www.iihs.org/iihs/ratings/technical-information/technical-protocols

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×