Jump to content
İlhan

Mazda CX-3 Port Bagaj

Tavsiye Edilen Mesajlar

İlhan    5.536
İlhan

Ailecek bu yakışıklı otomobile sahip olacak olursak. Muhakkak ve muhakkak almamız gereken aksesuarların başında, "Port Bagaj" gelir bizler için. Bagajı küçük diye, bu modelden vazgeçen Mazda severlere bir çare/çözüm olabilir Port Bagaj. Şehir içinde çok fazla bir bagaj ihtiyacımız olmuyor. Olduğu acil durumlarda da, arka koltukların 1/3 - 2/3 yatma durumundan yararlanılabilinir. Şehirler arası ve tatil seyahatlerimizde de port bagaj avantajını kullanabiliriz. Dilendiğinde kolay şekilde söküp/takılabilen bir parça. Sadece elinizin biraz yatkın olması gerekiyor bu tip sök/tak montaj işlerine. 

2016-Mazda-CX-3-GT-AWD-front-three-quart

Port bagaj için öncelikli olarak alınması gereken parça tavan bagaj rayı. Fiyatı 602.-Lira

 

Bagaj taşıyıcı

 

Port Bagaj fiyatı:827.-Lira

Portbagaj kutusu

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.814
Burak

Thule'nin ürünleri gerçekten şık. Bu aracı alıp bagaj ihtiyacı olanlar için gerçekten güzel bir ve şık görünümlü bir çözüm olmuş. Power donanımda aracın eğer istenirse bagajı biraz genişletilebiliyor ama bu da yeterli olmazsa bu çözüm ideal . Tabii biraz ses yapacağı, yakıtı arttıracağı malum ama hiç olmamasından iyidir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.536
İlhan
25 dakika önce, Burak :

Thule'nin ürünleri gerçekten şık. Bu aracı alıp bagaj ihtiyacı olanlar için gerçekten güzel bir ve şık görünümlü bir çözüm olmuş. Power donanımda aracın eğer istenirse bagajı biraz genişletilebiliyor ama bu da yeterli olmazsa bu çözüm ideal . Tabii biraz ses yapacağı, yakıtı arttıracağı malum ama hiç olmamasından iyidir.

Tavan bagaj raylarını takma-sökme basit işlem. İhtiyaç duyulmayan durumlarda kolayca sökülebilir. Ses olayına gelince tavandaki bisikletlik+bisikletlerden daha az ses çıkaracağına eminim. Yakıt konusunda 90-110 Km hız aralıklarında sarfiyatta çok anormal bir değişiklik olmaz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.814
Burak
13 dakika önce, zealot :

port bagajla bu araba  bi tık   hantallaşabilir    =)))))

Port bagajı her daim tutmayacaksın ki Ufuk, sadece şehir dışı seyahatlerde, orada da o kadar hantallaşmaz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.559
Zealot

zaten güce ihtiyaç duyulan zamanlar şehir dışı yolculuklar değil mi.

stablize yol. yüksek rakım. 4 yolcu + bagaj + klima  , sollamalar... vsvs  herşey aleyhimize 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.814
Burak
15 dakika önce, zealot :

zaten güce ihtiyaç duyulan zamanlar şehir dışı yolculuklar değil mi.

stablize yol. yüksek rakım. 4 yolcu + bagaj + klima  , sollamalar... vsvs  herşey aleyhimize 

Araç devirlendikten sonra zaten güç sağlıyor bence. Bir port bagaj da arabayı bitirmez :) Düşünsene eskiden 50-60 HP lik araçlarda bile çok daha kötüleri kullanıldı bunların ;) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.559
Zealot

port bagajın özellikle 100-120 km hızdan sonra aerodinamiği ne kadar bozduğunu, tüketimi arttırıp,  hızlanmayı über düşürdüğünü, ne sen sor ne ben söyleyeyim...  

en iyisi varsa bi port bagaj emanet alalım deneyelim..   

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.250
Mutlu Tekir

Drag kuvveti =1/2 * hava yoğunluk * hızın karesi * drag katsayısı * ön yüz kesit alanı

Kuvvet etkiler tabiki ama, artık port bagajlar da aerodinamikbir şekilde yapılıyor. Bu şeklinden dolayı drag katsayısı düşük olur, arabaların ki 0.27 civarındayken port bagaj tahmin ediyorum 0.15 seviyelerindedir. Bir de ön yüz alanı da küçük oluyor baya. 

 

Tüm bunlar dikkate alındığında aracın kendisinin oluşturduğu drag kuvvetinin yanında küçük kalacaktır. Hız arttıkça da kuvvet hızın karesiyle orantılı artacağından yüksek hızlarda etkisi görülebilir. 

Bu noktada da port bagaj sürekli kullanılmayacak ve amacı belli. Fazla yükü taşıyabilmek için yakılan fazlayakıta değer sonuçta. 90 ile de gidilir ekonomi yapılmaya çalışılır olur biter :)

 

Ekleme port bagajların tavanla arasında boşluk Bırakılma sebebi de yine aerodinamidir. Bitişik olursa drag kuvveti daha fazla artacaktır 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.559
Zealot

Yüksek hızlarda araç ağırlığı aldığı için,  hızlanmak ve hızı korumak için en büyük engel  rüzgar direnci olduğundan, 

Denkleme göre 0.27  ve (0.27+0.15=0.42) 

Değerlerini yerine koyarsak, rüzgarı yenmek için   teoride neredeyse %50 daha fazla güce ihtiyacımız var.  

 

 

Eski kasa range sport 2.7 tdi ile düz'de 190kmh,  yokuşta 195kmh gecememesine rağmen,   jaguar xf aynı motorla 270 görebiliyor. 

 

Doblo 1.6 mjet 105hp, 170lerde ölürken,   linea,  giulietta,  200e geliyor. 

Veya aynı motor  aynı sanzimanli,   fluence in 5.5 yaktığı  120km hızda  , yanında giden  duster 6.5 litre ile ilerleyebiliyor..  

Fluence 190 yaparken,  duster 175..

Dis is reel Aerodinami 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.814
Burak

Yalnız @zealot sen iki değeri toplayarak sanki yüzey alanı sabit, direk katsayı 0.42 ye çıkmış gibi düşünüyorsun ama burada araç ayrı bir hesaba taabi iken port bagajın hesabı ayrı oluyor zira aracın aerodinamik yapısı değişmiyor sadece üstüne ek bir obje geliyor. Bu da @Mutlu Tekir'in dediği gibi çok fazla etki edermiş gibi gelmiyor. Senin verdiğin örneklerde drag katsayısı araç bazında çok değiştiğinden aynı motor farklı süratlere erişebiliyor. 

Benim anladığım bu en azından :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.559
Zealot

İster ayrı iki denklem yazalim, 

0.27 araba ve 0.15 portbagaj için  

İstersen katsayıları üst üste ekleyelim,   

Farkeden bir şey yok,   aç parantez okek obeb

 

Yüzey alanı sabit olup,  cd 0.42 ye çıksa   daha iyi,  

 yüzey alani artinca  da,    cd artinca da  hızlanmak icin gerekn kuvvet artio,   hepsi Denklemde sağ tarafta.. 

Ikisi de artiyor ve kombo oluyor.. 

Heee bir de  çok rüzgar sesi üretiyor..  

Enn aerodinamik olanınin bile yarattığı ses Hızlandıkca katlanıyor,  110 dan sonra  belirginlesiyor.  130 dan Sonra bagajda ki eşyalardan nefret ettiriyor.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.250
Mutlu Tekir
2 saat önce, zealot :

Yüksek hızlarda araç ağırlığı aldığı için,  hızlanmak ve hızı korumak için en büyük engel  rüzgar direnci olduğundan, 

Denkleme göre 0.27  ve (0.27+0.15=0.42) 

Değerlerini yerine koyarsak, rüzgarı yenmek için   teoride neredeyse %50 daha fazla güce ihtiyacımız var.  

 

 

Eski kasa range sport 2.7 tdi ile düz'de 190kmh,  yokuşta 195kmh gecememesine rağmen,   jaguar xf aynı motorla 270 görebiliyor. 

 

Doblo 1.6 mjet 105hp, 170lerde ölürken,   linea,  giulietta,  200e geliyor. 

Veya aynı motor  aynı sanzimanli,   fluence in 5.5 yaktığı  120km hızda  , yanında giden  duster 6.5 litre ile ilerleyebiliyor..  

Fluence 190 yaparken,  duster 175..

Dis is reel Aerodinami 

 

Eğer tavana bitişikse Cd ikisinin toplamı gibi artmaz, her şeklin Cd si farklıdır.

Tavana bitişik değilse de her birinin Cd si ile kesit alanları çarpılır. Yine Cd ler toplanmaz.

İç akış ve dış akış CFD çalışan birine dis is reel aerodinami demeniz de ayrı bir ironi olmuş.

 

Aerodinamik sesin de sebebi türbülanslı akıştır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet    1.039
Servet

Beyler, şimdi hesap kitap iyide, işin aslı başka. Tatile giderken hanıma desem ki ya hatun, port bagaj yakıtı arttırır, işte hız sürtünme katsayısı vs. Bavulu kafamda kırar yada beni bırakır yan koltuğa bavulunu koyar :) Tek gerçek bu :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.559
Zealot
1 hour ago, Mutlu Tekir said:

Eğer tavana bitişikse Cd ikisinin toplamı gibi artmaz, her şeklin Cd si farklıdır.

Tavana bitişik değilse de her birinin Cd si ile kesit alanları çarpılır. Yine Cd ler toplanmaz.

İç akış ve dış akış CFD çalışan birine dis is reel aerodinami demeniz de ayrı bir ironi olmuş.

 

Aerodinamik sesin de sebebi türbülanslı akıştır.

yani ? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Al2yc    0
Al2yc
10 saat önce, İlhan :

Bagaj sorunu yaşıyorsanız sizi buraya alalım o zaman @Al2yc Altuğ hocam.

Arabadan çok memnunum ancak bagaj bitiriyor beni.  Bagaja bir tek bebek arabası ve bir çanta sığabiliyor. Tatilde port bagaj şart sanırım max 75 kg sanırım ve nereden iyisi ve ucuzu (yani kaziklanmadan) alınır bilen var mı diye sormak isterim.  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.271
Fotifoti
Arabadan çok memnunum ancak bagaj bitiriyor beni.  Bagaja bir tek bebek arabası ve bir çanta sığabiliyor. Tatilde port bagaj şart sanırım max 75 kg sanırım ve nereden iyisi ve ucuzu (yani kaziklanmadan) alınır bilen var mı diye sormak isterim.  

Bahar kampanyası olmadı, kışa kampanya olur %20 indirim olur ama sanırım sizin için geç olur.

http://www.mazda.com.tr/satin-alma-ve-sahip-olma/aksesuarlar/mazda-cx-3/2015-02/tasima/C815V4705/?viewmode=desktop

827₺ görünüyor orijinali. Kış kampanyasında 600 civarı olur.

http://www.bagajmarket.com/portbagajlar.html

Bura da işinizi görebilir ama sanki daha pahalı [emoji1]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.536
İlhan

CX-3'ü olup bagajım yetmiyor diyenler parmak kaldırsın. :)

13909178_1190383914318067_29456474774318

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×