Jump to content
Enver Eroğlu

Mazda 3 Almaya Ramak Kalmıştı ki !

Tavsiye Edilen Mesajlar

Enver Eroğlu    0
Enver Eroğlu

Cok canim sikildi okadar ilgilendim aracla ama 2009 aracta bulmustum. Yakin bir tanidigim her 40.000km de bir subap degistirmk zorunda kaldigini soyledi. Ne yapacagimi bilemiyorum :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Enver Eroğlu    0
Enver Eroğlu

Sizlerinde dusunce ve tecrubelerine ihtiyacim var acil araba almaya gidiyordum yarin sabah :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Yusufsinan26    71
Yusufsinan26

hayatımda ilk defa duydum öyle bişey mi varmış yaa biraz uydurma geldi. birazdan forumdan yardım eden abiler gelir merak etmeyin bugun cumartesi oldugu ıcın musaıt degıllerdır. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.206
Mutlu Tekir

Kullanıma bağlı lpg hakkında soru cevap diye google da aratırsanız konumu bulabilirsiniz. Ayarı düzgünse 4000 devrin üstüne çıkmazsanız sıkıntı uzun süre baş göstermez. Obd li kit taktırırsanız ayar derdiniz de olmaz.

Velev ki 40 bin km.de subap sıkıntısı versin diyelim, karınız yine çok fazla. Subap değişimi sonrası dayanıklı malzeme ile üretilen subaplar 100bin km.den fazla götürür.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Teknisyen    152
Teknisyen

40 bin aralığında düzenli olarak supap değişiyorsa iki şeye bakmak lazım.Biricisi değişim yapılan parçaların LPG uyumu (Çelik supap , baga v.s) ikincisi ve en önemlisi kullanıcının sürüş profili.

Her 40 binde bir değişim oluyorsa ikisinden biri yada ikisi de sorunludur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Enver Eroğlu    0
Enver Eroğlu

Bende çok şaşırdım bu duruma öle deyince şok oldum resmen peki bu sibop diyelim arıza verdi bunun dayanıklı malzemesi bugüne kadar üretilmedimi acaba hani şunu tak arkana bile bakma bir daha denen bir subap varmıdır. Şuan peki masrafı nedir ort. işçilik dahil 2 bin tl varmıdır. İlginiz için teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Teknisyen    152
Teknisyen
5 dakika önce, Enver Eroğlu :

Bende çok şaşırdım bu duruma öle deyince şok oldum resmen peki bu sibop diyelim arıza verdi bunun dayanıklı malzemesi bugüne kadar üretilmedimi acaba hani şunu tak arkana bile bakma bir daha denen bir subap varmıdır. Şuan peki masrafı nedir ort. işçilik dahil 2 bin tl varmıdır. İlginiz için teşekkür ederim.

Bunun için çelik supap denilen ısı dayanımı daha yüksek (magnezyum supapların iki katı nerdeyse) supaplar var ama sorun sadece supaplar değil.Supap  yuvası denilecek Bagalarda silindir kapağına gömülüyor veya oturma yüzeyi zarar görüyor zamanla.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Enver Eroğlu    0
Enver Eroğlu

Yani bir dert biter diğeri başlar diyorsunuz. İyi bir kullanıcı olmayanlarda bu sorunlar mazda ve diğer marka araçlardada mümkündür değilmi. Marka vererek konuşacam corolla, focus ben bakıyorum çok sorun yokmu varda bu acaba gizleniyormu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Teknisyen    152
Teknisyen
7 dakika önce, Enver Eroğlu :

Yani bir dert biter diğeri başlar diyorsunuz. İyi bir kullanıcı olmayanlarda bu sorunlar mazda ve diğer marka araçlardada mümkündür değilmi. Marka vererek konuşacam corolla, focus ben bakıyorum çok sorun yokmu varda bu acaba gizleniyormu.

Yok yahu.İlla çıkacak diye bir şey yok. Çıkacaksada baya baya bir km yapması lazım. Yeter ki LPG uyumlu parçalar takılsın ve araç LPG için uygun değerlerde kullanılsın.

Tabi bazı markaların Motorları LPG için daha iyi uyum gösteriyor o ayrı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.206
Mutlu Tekir

euro 5 ve 6 emisyon standartlarındaki her motor subap yakacaktır. Kimisi 50bin, kimisi 100bin km. Lpg ile çok uyumlu denilen 2000-2005 model toyotaların bile 80-100bin km.de subap yaktığını görüyorum.

Subaplarla hiç uğraşmak istemiyorsanız benzinde kullanırsınız. Kâr zarar hesabı size kalmış.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Enver Eroğlu    0
Enver Eroğlu

Çok teşekkür ederim değerli bilgileriniz için ya nasip diyecez o zaman. Herkese kazasız belasız sürüşler he bide arızasız ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.650
Burak

Burada bahsedilen sübap ve baga yani sübap yatağı aslında aynı anda oluşan problemler. Asıl kök neden sübap yatağının deforme olması, bunun akabinde de sübapların deforme olarak kompresyonun düşmesi.

@Mutlu Tekir'in de dediği gibi ne zaman bu problemle karşılaşacağınız veya karşılaşıp karşılaşmayacağınız biraz ayara biraz da size kalmış. Kâr - zarar denklemine bakınca da 40.000 de karşılaşsanız bile hâlâ kârdasınız.

Tercih sizin.

2 dakika önce, Enver Eroğlu :

Çok teşekkür ederim değerli bilgileriniz için ya nasip diyecez o zaman. Herkese kazasız belasız sürüşler he bide arızasız ;)

Yalnız alacağınız araçta kompresyon testi yaptırmanızı şiddetle tavdiye ederim. Bu test sonucunda aracınızın problem yaşamaya ne kadar yakın veya motorun ilk durumuna göre ne durumda olduğunu öğrenebilirsiniz.

Bununla ilgili aşağıdaki gibi bir dokümanımız mevcut ;


 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×