Jump to content
BigSexy

Mazda RX-8 Rotary Motor Temizliği

Tavsiye Edilen Mesajlar

Teknisyen    153
Teknisyen
10 dakika önce, BigSexy :

https://www.youtube.com/watch?v=veqRxEbLoNs

 

Bu video nedir ? Var mı bir düşüncesi bir fikri olan ?

Motora iç temizlik yapıyor. 2 Rotorlu olduğu için ikisi için ayrı ayrı WD40 (kimyasal yağlayıcı ve temizleyici) artı ne olduğunu anlamadığım bir sıvıyı karıştırarak Motor temizliği yapıyor eleman. Yalnız vankel motoru araç üzerinde görmediğim için söktüğü deponun ne olduğunu bilmiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR    232
SweepeR

Kurum temizleme için bir yöntem, benim motor 14 bin de olduğundan pek düşünmüyorum. Ama ilerde bunun gibi bir işlemi yapabilirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik    763
zoptrik

WD40+H2O yani bildiğimiz saf su ile rotorları yıkamış. burak abinin dediği gibi carbon clear?? tarzı bir şey yapmış. Hiç gereği yok. Ama paylaşım için teşekkürler . Water methanol injection için ayrıca delik açmaya gerek kalmadı ;D;D:2funny::2funny: @zealot duydun mu beni? 20a  pompa duruyormu? PWM düzmeye başliyim  :2funny::2funny::2funny:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ekrem Usta RX-8    178
Ekrem Usta RX-8

bu işlemi arkadaş WD40 ve su karışımı ile yapmiş. normal şartlarda özel ilacı var. enjeksiyon klape ve port temizliği, araç üzerinde oldukça belirgin fark yaratıyor. özellikle orjinal yağ kullanılmamış motorlarda. maximum 50.000km bir yaptırmanızı öneririm.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ekrem Usta RX-8    178
Ekrem Usta RX-8

fazla bişi değil , sen çayını yudumlayıp bitirene kadar . halledilecek bir iş;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.168
Revivo73

Konuyla ilgili ben de birkaç inci ekleyeyim. Öncelikle video bence cok yetersiz cunku öyle bir temizliği neden yaptığını, motorunda ne tür bir sorun vardı da gidermek için yaptı onu ne videoda ne açıklamada yazmamış. Çinli videosu. Aynı videoyu Amerikalı yapsaydı kesin açıklamalar eklerdi. Neyse. Kendim motoru hiç temizletmedim cunku zaten yağ bakımını fazlasıyla yaptığım için motor zaten temizlenmiş oluyor. Ancak bu konuda RIWWP 'in konu başlığı var ve kendisi bu türden bir temizlik yapmış; konunun ilk sayfasına bakıtığımda RIWWP kompresyonu düşmüş motoru temizledikten  sonraki aylarda yaptığı kompresyon ölçümlerini tablolamış, tabloya göre temizlikten hemen sonraki ilk ölçümde komp cok az daha düşmüş ancak 2 gün sonra bir miktar artmış ve 2 ay sonraki ölçümde oldukça ciddi artış kaydetmiş. Ancak RIWWP'ı iyi sonuç almasının sebebi tahminimce kompresyonun  sadece karbon birikmesinden dolayı düşmüş olması. Yani başka bir sebepten dolayı komp düşmüş olsaydı böyle bir sonuç alamazdı diye tahmin ediyorum. Sayfanın linki: http://www.rx8club.com/series-i-tech-garage-22/decarbing-before-after-rotor-pics-241867/ Görüldüğü gibi RIWWP, bujileri söküp buji deliklerinden kamera geçirerek motor içinin resimlerini dahi çekmiş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ekrem Usta RX-8    178
Ekrem Usta RX-8

Kompresörü düşük olan motorun.motor Dışı hiç bir müdahale ile komp.  yükseltilmez .komp.düşmesinin sebebi belli zaten. Apexlerin seallerin incelmesi, (kırılması) hausinglerin yüzeyinde ,sürtünmeden. Dolayı oluşan çiziklerv.s..emmeden yapılan bu işlemin . Emme manifoltu üzerinde bulunan klapeler enjeksiyonlar ve port merdanelerini temizlemektir.  Haricinde bi yararı yoktur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mutlu-rx7    59
mutlu-rx7

     Arkadaşlar ekrem ustanın söylediklerine katılmak ile beraber ilave etmek istediğim önemli bir şey var. Arkadaşlar, daha doğrusu rotary motor kullanıcıları,kim nerede ne yapıyorsa yapsın siz siz olun Km yükünü almış rotary motorlarınıza kesinlikle ama kesinlikle carbon clean yaptırmayın ben önermiyorum. Sebebine gelince çalışma saati yüksek olan motorlarda aşınmış ve sızdırmazlık yeteneklerinin sonlarına gelmiş olan seallar sızdırmazlık yeteneklerinin çoğunu o temizlemeye çalıştığınız karbonlardan alırlar ve siz onları temizlerseniz aracınızı stop ettikten sonra birdaha marş ile çalıştıramassınız. Nedenmi? çünki seallar ve sealların içine yattığı grove (kanallar) arasındaki klerens (Boşluk)  zamanla istenen boyutun üzerine çıkar ve seallerin yapması gereken kompresonu o açıklıktan kaçırır, ama yanma sonucu çok küçük parteküller halinde uçup o boşlukların arasını dolduran karbonlarımızın sayesinde bizim motorumuzun kompresyon kaybını daha aza indirir ve bu zararlı birşey değildir.

  Bir ikinci zararıda side seal dediğimiz yani kenar seallerimizin side plate lere yapışıp kompresyon yapmasını sağlayan yaylarımız var çokta inceler bunlar zaten çok çabuk yıpranıyor ve çokta korozif bir malzemeden imal edilmiş bunlarında yıpranma hızlarını arttırırsınız. Yıpranan veya kopan sideseal yaylarıda seallere intenen yay tansiyonunu sağlayamaz ve yine motor kopresyonunuz düşer.

Hemen ilk aklıma gelen sebepler bunlar ve birtane daha söyleyebilirim.

Bence gayet geçerli iki sebep, ne dersiniz?

Ben derimki bırakın motorunuz çalışşın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mutlu-rx7    59
mutlu-rx7
Bir saat önce, ekrem usta rx8 :

Kompresörü düşük olan motorun.motor Dışı hiç bir müdahale ile komp.  yükseltilmez .komp.düşmesinin sebebi belli zaten. Apexlerin seallerin incelmesi, (kırılması) hausinglerin yüzeyinde ,sürtünmeden. Dolayı oluşan çiziklerv.s..emmeden yapılan bu işlemin . Emme manifoltu üzerinde bulunan klapeler enjeksiyonlar ve port merdanelerini temizlemektir.  Haricinde bi yararı yoktur

    Ekrem ustanın bu msjınada bir önceki msjımda da belirttiğim gibi katılıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.168
Revivo73

 

22 saat önce, ekrem usta rx8 :

Kompresörü düşük olan motorun.motor Dışı hiç bir müdahale ile komp.  yükseltilmez .komp.düşmesinin sebebi belli zaten. Apexlerin seallerin incelmesi, (kırılması) hausinglerin yüzeyinde ,sürtünmeden. Dolayı oluşan çiziklerv.s..emmeden yapılan bu işlemin . Emme manifoltu üzerinde bulunan klapeler enjeksiyonlar ve port merdanelerini temizlemektir.  Haricinde bi yararı yoktur

Hm dış müdahele ile komp yükselebilir gibi birşey demedim; sadece RIWWP'in motor temizliği sonrası kompresyon değerleri yükseldi dediği gönderiye link verdim. Tablo screenshot olarak aşağıda. "Decarb -> Temizlik" anlamındaki kelime, 5.1 olan komp, 2-3 ay içinde 8.3 değerine ulaşmış. Bence de gayet ilginç bir tablo yani sırf temizlik ile kompresyonun böyle yükselmesi. RIWWP gibi 20 yıllık RX kullanıcısı gönderdiği için alıntıladım, onun yalancısıyım .)

Bana sorarsanız temizlik komp yükseltir mi veya iyi midir diye bence de ne iyi birşey ne de kompresyonu yükseltebilir. Motoru böyle temizletir miyim? Hayır temizletmem.

g8Q97Z.png

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ekrem Usta RX-8    178
Ekrem Usta RX-8

değerli kardeşim öyle bir iddiada bulunduğundan dolayı o mesajı atmadım .malum durumdur, msj la duygular pek yansıtılamıyor,yanlış anlaşılmayalım,,amaç bilgi paylaşmak.neticede mevzu mekanik, sonuçlar sürekli değişken olabilir.  ..iki aynı araç,,arızaları aynı,,fakat arızalı parçalar farklı olabiliyor.  üstteki liste ye gelince.....  arkadaşlar ..corner ve seid sealler yaklaşık 0,5mm bir boşlukta çalışmaktadır..dahası hausingin içerisinde bulunan rotarın her bir yüzeyi için,sadece 0,25mm bir boşluk var. metal tozu ihtiva eden bir takım kimyasalları, emmeden vakkumlatarak ,bahsettiğimiz bu 0,25mm+0,25mm boşluklardaki çizikleri (mikron ölçüsünde)  geçici bir süreliğine sıvaya bilir.  ama emin olun 10 bin devirlik bir motorda bu fazla bir işe yaramayacaktır.durum belli ,metal aşınıyor ve basınç sızdırıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×