Jump to content
Emir46

2.Nesil Mazda 3 Rampada Bayılıyor

Tavsiye Edilen Mesajlar

Emir46    3
Emir46

selam arkadaslar aracım 2011 mazda 3 imp otomtk 47000 binde rampada bayılıyo bilgisi olan varmı acaba lpg takılalı 20.000 km olmus subap ayarı mı istiyor yoksa subap mı erimiştir lpg si brc my11 şimdiden tesekkürler saygılar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.812
Burak
10 saat önce, Emir46 :

selam arkadaslar aracım 2011 mazda 3 imp otomtk 47000 binde rampada bayılıyo bilgisi olan varmı acaba lpg takılalı 20.000 km olmus subap ayarı mı istiyor yoksa subap mı erimiştir lpg si brc my11 şimdiden tesekkürler saygılar...

Aynı durumda benzinde problem yoksa ayar problemi var demektir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.250
Mutlu Tekir
6 saat önce, Burak :

Aynı durumda benzinde problem yoksa ayar problemi var demektir.

Çoğu lpg ustasının düştüğü hata da bu. LPGnin bozduğu stft ltft ayarları o kadar kötü olabilir ki benzinde bunu düzeltmesi çok uzun süre gerekebilir ve haliyle benzinde de karışım hatası vermeye devam edebilir. Bunun için en iyi yol aküyü sıfırlayıp 3 gün 1 hafta benzinde kullanmaktadır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.556
Zealot
10 dakika önce, Mutlu Tekir :

Çoğu lpg ustasının düştüğü hata da bu. LPGnin bozduğu stft ltft ayarları o kadar kötü olabilir ki benzinde bunu düzeltmesi çok uzun süre gerekebilir ve haliyle benzinde de karışım hatası vermeye devam edebilir. Bunun için en iyi yol aküyü sıfırlayıp 3 gün 1 hafta benzinde kullanmaktadır.

 

atladığın bir konu var Sn. Mutlu Tekir ,

aracın ltft ve stft değerlerinin yüksek veya düşük olması,    aracın fakir veya zengin yaktığı anlamına gelmiyor.  Fakir veya zengin yakmamak için  oksijen sensörü vasıtasıyla aracın ECU'sunun bunu düzelttiği anlamına geliyor.

örneğin ltft +20 olarak sabit gezen bir araca ecu %20 fazla yakıt gönderiyordur ve mükemmel karışımı sağlamaya çalışıyordur.  araba %20 fakir değildir.  Standart deniz seviyesine göre %20 fakir kalmıştır. ama anlık olarak ecu bunu düzeltiyordur. 

erzurum'un tepesinde gezerseniz aracınız her zaman -10 ile gezecektir zaten benzinli bi araç için..  

yani aracınızda o2 sensörü varsa  ve ltft stft varsa  aracınız asla zengin veya fakir yakmaz.  her zaman  sıfır a yakın yakar. 

ben kendi aracımın MAF sensörünü söküp   kenara bir yere koyup 2 gün gezdim denedim.  araç giren havayı hesaplayamadı.  az giriyor sandı ve sürekli fakir de kaldı..   ama o2 sensörü sürekli hatayı düzeltip +%40 a kadar ltft arttırdı ve araba bikaç saat sonra arıza lambası yaktı.    bu esnada araba fakir yakmadı..  fakir yakacaktı ama ecu o2 sensörü sayesidne düzeltti.  her ateşlemede  bir sonrakini düzeltiyor.  

şimdi  LTFT ve STFT değerlerinin  yüksek veya düşük olması  aracın o an fakir veya zengin yaktığı anlamına gelmez.  aracın mükemmel yanmayı sağlayaibldiği ve bunu düzellttiği anlamına gelir.  yani bu değerler size   araç böyle fakir yakıyor. bak düzelt   demek için yoklar.    ecu tarafından ben düzelttim.. demek için varlar.    hiç lpg siz bir araç için  dünyanın farklı yerlerinde  zaten  arabalar sabit olarak farklı LTFT değerleri ile geziyorlar. hava ve basınç her yerde aynı değil çünkü.  erzurumdaki arabalar , bolu daki arabalar sürekli zengin mi yakıyor . hayır tabiki..  o2 sensörü yokken evet hep zengin yakıyorlardı..  ama artık  o2 sensörü yanmamış benzini görüp  enjektörlere  benzini kıs diyor. 

bunu anlık olarak STFT ile yapıoyr.   sonra bir süre sonra  hep böle giderse  bunu sabitleyip LTFT yerine yazıyor.   

yani bütün ideolojinize ters olacak ama, o2 sensörü olan bir araba asla asla asla zengin veya fakir benzin yaktıramazsınız. 

lpg konusuna gelirsek,  obd li sistemler bu değerleri görüyor ve aynı şekilde lpg yi değiştiriyor.  yani obd li bir lpg kitinde  asla  fakir veya zengin yaktıramazsınız. imkansızdır.  anlık olarak çıkan gaz tahlil edilir.. ecu sinyal gönderir..  ltft stft kısar.. lpg de kısar.  %40  a kadar bunu yaparlar ve mükemmel karışım olur.   

zaten %10 bile zengin yaksa arabanız tekler. gitmez.   karışım mükemmel olacak.  %3-%5 lerden fazlası problem yaratır. %10 dan fazlası  1 haftada katalitik konvektörü tıkar.  çarşı karışır. 

obd li kitlerden sonra şunu da parantez olarak açayım ki, sizin aracınızdaki prins kiti  ve benim aracımdaki brc  kiti de  obd li değil ama  iksii de  STFT LTFT okuyabiliyor.   bunu enjektörlere gelen voltaj sayesinde okuyorlar..     o2 sensörü  çıkan gazda  fazla o2 var diyor.  ecu benzin enjektörüne benzini aç diyor.. voltaj ı arttırıyor.. bunu bypass eden lpg enjektörü de  lpg yi açıyor ve 2ms gecikmeyle mükemmel yanma oluşuyor. 

nerden biliyorum  çünkü sürekli deniyorum.  MAF dan sonra  gaz kelebeğinden önce  hava emiş borusuna 2cm çapında delik açtım. denedim. araca ölçülemeyen çok ciddi hava girdi. noldu sonra.. 1 hafta sorunsuz gezdim..   araba teklemedi bile. biraz titremeli çalıştı.. ama o2 sensörü hayatının performansını seyretti.. stft hemen 30 lara çıktı.. bir süre sonra LTFT 30 olup  stft sıfıra geldi. demekki sabit %30 fazla hava çekiyor muş. araç   çok gaza asılınca %40 tan sonra lamba yaktı.. araçta fakir karışım var diye. ve yine de motor çalıştı.. yani  o2 sensörü varsa sırtınız yere gelmiyor. araç hep mükemmele yakın karışım hazırlıyor...

mesela  lpgnin gaz ayarını %30 kısıyorum.   kendi yazılım ve kablom var..  sanıyor musunuz ki aracım %30  az güçte gidiyor. veya fakir karışım oluyor..  hayır. hiç bir şey değişmiyor..  araç sensörden okuma ypıyor..  ecu ya diyor ki tam %30  benzin kısık geliyor diyor..  LTFT +30 oluyor.  lpg de kendisini anlık olarak arttırarak  hatasız bir şekilde gezebiliyorum.    araç asla zengin/fakir yakmıyor..    gaz ayarını tekrar açıp %+20 yapınca da 10-15 dk sonra LTFT  -20 yapark yine mükemmel karışımı sağlıyor.. 

saygılar 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.250
Mutlu Tekir

Lpg ile aracın ecusu arasında iletişim olmadığını gözden kaçırıyorsunyz sayın Zealot. Benzinde sıkıntı yok zaten düzeltiyor, önemli olan lpg de de bendindeki gibi davranması. Obd li lpg kitlerinde sıkıntı olmuyor zaten benzşn enjektörlerine gelen düzeltmeyi simüle edip lpg ayarı ona göre ayarlıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×