Jump to content
EgeG

IIHS Aldatıcı Sonuçlar Elde Etmeye Yönelik Güvenlik Açığını Yakaladı

Tavsiye Edilen Mesajlar

EgeG    230
EgeG

Bilindiği üzere, son yıllarda dünya basını güvenlik ölçütü olarak Euroncap'e olan güvenini yitirmeye ve yavaş yavaş IIHS testlerine daha çok güven duymaya başladı.  Mercedes, Lexus, VW gibi markaların aldığı çok düşük puanlarla adı duyulan IIHS testleri araçları euroncap testlerine göre daha çok zorluyor ve uzun bir zaman boyunca çoğu marka bu testlerden yeteri kadar iyi notlar alamadı.

Son birkaç yıldır bu testlerden başarıyla ayrılan araçların sayısı arttı. Özellikle en zor testlerden biri olan small overlap testinden başarı ile ayrılan araçların sayısı arttı.

IIHS small overlap testinde  aracı sürücü tarafından teste sokuyor. Fakat, IIHS aynı testi, yolcu tarafından uygulayınca sonuçlar büyük bir sürpriz niteliği taşımaya başladı ! Yapılan incelemelerde bazı firmaların bu testlerden daha yüksek not almak için sürücü tarafına güçlendirici etki yaratan uygulamalar uyguladıkları gözlemlendi.

Yolcu tarafından yapılan testler sonucunda Hyundai Tucson yine Good yani en yüksek puanı alırken; sürücü tarafı puanı good olan diğer test araçları(Buick Encore, Mazda CX-5 ve Honda HR-V)  Acceptable (kabul edilebilir) puanına düşerken,  Subaru Forester ve Nissan Rogue, Marginal ve Toyota RAV4 ise  poor puanına düşüş yaşadı. 

 

12b38f395986b7060796bb37198fa941.JPG

 

 

 

cbc3fc2b3e52a45042dedb44707a650a.JPG

 

 

Keşke Mazda CX-5'de bu durum yaşanmasaydı. Öte yandan Hyundai'yi kendi adıma tebrik ediyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.245
Fotifoti

Kaynak sayın editör?

Ayrıca bu yıllardır var olan bir şey. Otomobil üreticileri testlere göre araçları güçlendirirler. Ncap'ten 5 alan araçlar iihs'den dökülüyor? Neden? Test senaryosu farklı çünkü.

http://ismailterzi.com/2012/08/18/yeni-bir-carpisma-testi-ve-ic-acmayan-sonuclar/

Sen teste güvenip bir taraflara çarpma :) huyday'ı ancak kendi adına tebrik edebilirsin zaten ona da kimse itiraz etmez :)

Bu arada iihs renöyü test etme ihtiyacı bile duymamış [emoji1] bir bakayım şu 5 yıldızlı araçlar ne alıyor diye ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.245
Fotifoti
Rönolar IIHS nin duvarına üzüldüklerinden testlere katılmıyorlar, gelen vuruyor giden vuruyor diyorlar... Emotion seviyesi yüksek marka ne de olsa  [emoji4] 

[emoji1][emoji1][emoji1] tam çarpacak duygulanıp ağlıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet    1.000
Servet
Bu arada iihs renöyü test etme ihtiyacı bile duymamış [emoji1]

Allah taş yapar adamı destur de :D

Yıllardır reno kullanırım iş yerimde, ufak ve iri kazalar yaşadık. Yaşayan gördük. Son kazamızı eleman yaptı, 100 km civarı hızda m23 minibüse Sağ ön teker çamurluk hizasından vurdu, savrulup petrol kenarında duran ( gebze mezarlık orada ) kepçeye daldı. Reno dıştan darma duman fakat yaşam kafesi sağlam. Sevdiğim yanı bu zaten.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.245
Fotifoti
Allah taş yapar adamı destur de [emoji3]

Yıllardır reno kullanırım iş yerimde, ufak ve iri kazalar yaşadık. Yaşayan gördük. Son kazamızı eleman yaptı, 100 km civarı hızda m23 minibüse Sağ ön teker çamurluk hizasından vurdu, savrulup petrol kenarında duran ( gebze mezarlık orada ) kepçeye daldı. Reno dıştan darma duman fakat yaşam kafesi sağlam. Sevdiğim yanı bu zaten.

fiattan iyidir ona şüphe yok ama testten geçemez :) teste uygun araç üretmesi gerekiyor. Ne yanı reno yukarıdaki linkteki araçlardan sağlam mı [emoji12] en iyi güvenlik önlemi sadaka [emoji1]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir

Eski araçların güvenlik ve üretim teknolojisi ile daha yeni araçlarınkini karıştırmamak gerekir.

 

Sağ yolcu tarafı için düşüncem gerekmediği. Oluşan kafa kafaya kazalar sağdan akan trafiklerde hep sürücü taraflarından olur, bölünmemiş yoldur, küçk overlap şeklinde çarpışırlar. Tam ters bir durum yolcu taraflarından küçük overlap şeklinde çarpışma aşırı istisnai olacaktır. Gerekmeyrn bir yer için de kuvvetlendirme yapılması gereksiz yere ağırlığı artırır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×