Jump to content
Efebey

"Otopilot" Kazası Can Aldı !

Tavsiye Edilen Mesajlar

Efebey    467
Efebey

 

ABD Ulusal Otoyol Trafik Güvenliği İdaresi, Tesla'nın insansız sürüş özelliğine sahip otomobili Model S'in ilk kez karıştığı ölümlü trafik kazası sonrası soruşturma başlattı. 

yofens6o.jpg

Tesla Motor'un blog'unda "trajik kaza" başlığıyla duyurulan olayda, bölünmüş yolda ilerleyen Tesla S'in sürücüsünün ve "otopilot"unun aydınlık gökyüzü nedeniyle önde seyreden traktör römorkunu algılayamadığı için meydana gelen kazada şoför hayatını kaybetti. 

Römorkun yüksek olması nedeniyle traktörün altına giren otomobilin sürücüsü, ön camdan gelen darbe nedeniyle yaşamını yitirdi. 

"İNSAN FAKTÖRÜ ORTADAN KALKMIŞ DEĞİL"

Tesla, "yarı bağımsız" otopilot sisteminin sürücüden tüm sorumluluğu almadığını vurgularken, sistem aktif edilmeden önce şoförün bu uyarıyı dikkate alması gerektiğine dikkat çekiyor. Yani sürücülerin "otopilot" modu aktifken uyumak, yoldan dikkati tamamen ayırmak gibi eylemlerden kaçınması gerekiyor.

Tesla CEO'su Elon Musk, Mashable'a attığı mail ile duruma açıklık getirirken, otopilot sisteminin tıpkı uçaklardaki gibi çalıştığına vurgu yapıyor.

Sistemin sürücünün yükünü hafifletmek ve güvenliği artırmak için geliştirildiğini ifade eden Musk, insan görüşünün yine de gerekli olduğu söylüyor. Tesla CEO'su, sisteme bu yüzden uçaklarda kullanılan "Otopilot" ismini verdiklerini de belirtiyor.

"OTOPİLOT"UN GELECEĞİ TEHLİKEYE GİREBİLİR

Yaşanan bu trajik olay, "bağımsız" ve "yarı bağımsız" sürüş sistemlerine sahip otomobil üreticilerini ve tüketicilerini de endişeye itti. 

Yaşanan olay, daha büyük ve farklı olayların da yaşanıp yaşanmayacağı sorularını da beraberinde getirdi. 
Kaza sonrası sisteme olan güvenin azalma ihtimali, "kendi kendine sürüş" özelliğine sahip otomobillerin geleceğini nasıl etkileyeceğini de merak ettirdi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.168
Revivo73

İnsan gözünün biyolojik yapısını incelemiştim zamanında, retinanın merkezinde bir bölge retinanın geneline göre alabildiğine yoğun yapılandırılmış sebebi ise göz dik baktığında o bölgeye gelen görüntü tam net ve ayrıntıda görülsün diye! O yüzden mekanik kol saati tamir eden o ufacık parçaları seçebiliyor, üzerinde ne arıza var görebiliyor, yolda uzaktaki cisimleri nedir görebiliyoruz, traktör mi, serap mı, bulut mu buhar mı herşeyi anında seçebiliyoruz.

Hal böyleyken bir makina bundan daha iyi görebilir mi, mümkün değil. Bak benim arabaya yol bilgisayarı bile koymamış Mazda, bakıp bakıp dikkatim dağılmasın diye .)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×