Jump to content
Srkn

Saab'a Yaptıklarım Yapacaklarımın Teminatıdır :)

Tavsiye Edilen Mesajlar

Srkn    180
Srkn

Arkadaşlar selamlar,hayırlı bayramlar hepinize..

                              1.5 sene önce aracı aldığımda zaten hafif vuruntu olan şanzımanım,stage 6 yaptıktan 5 ay sonra yüksek tork yüzünden dahada dayanılmaz boyutlara geldi.Vuruntuların artması ile birlikte soluğu saab servis tunç beyde aldım.Zaten haftanın 4 günü oradayım en ufak birşey sezsem sabah gözümü açtığımda serviste buluyorum kendimi :) Neyse Tunç beyde sağolsun kullandı falan ve sonunda üzgün bir ifade ile şanzımanı kaybettik başımız sağolsun dedi.

Dedim koy bilmem neresine hepi topu 60 kg demir yığını değilmi.O beni teselli edeceğine ben onu teselli ediyorum :) İsveç Saab tuning firması olan maptun'e şanzımanımızı sipariş ettik fakat bu sefer ileride problem yaşamamak adına şanzımanı stock değilde upgrade yapılmış şekilde istedik.Şanzımanın vites dişli oranlarını kısaltacaklar;valf body içindeki geçiş kısımlarını upgrade parçalarla değiştirecekler.Tork konvertörünü açıp pallerini daha sık ve büyük yapacaklar.Dedim madem şanzıman istedik performance camshaft'ta (dereceli egzantrik) isteyelim. +60 hp

Tunç bey'den ufak bir gaz ile turboyada el atmaya karar verdik :) Salyangoz kısmında oynama yaparak (büyük salyangoz ve büyük 12 blade cartridge) daha performanslı hale getirelim.Turboyu Tamioka racing'den istettik.Bununla birlikte tüm motor contaları zamanlama ve balans gergi paletlerinide komple sipariş ettik.Son olarak şanzımana bir sürpriz yapıp saab tan harici bir şanzıman yağ soğutucuda sipariş verdim,hem radyatördeki soğutucu hemde extra taktığımız yağ soğutucu ile birlikte şanzıman yağının devamlı normal sıcaklığın altında olması sağlanacak.

Ufak tefek gümrük aksiliklerinden sonra bütün parçalarımızı teslim aldık ve saab'a uygulandı.Sonrasında tekrardan araçta sıvı adına ne kadar ne varsa tamamını boşalttırıp tekrardan yenilerini koydurttum.Motor için motul yağ ve soğutma suyu için motul un özel ürettiği mocool adında özel bir soğutma sıvısı üzerine sadece saf su. Tüm bu işlemler yapılalı 1 ay oldu yazmak ve sizinle paylaşmak bugüne kısmetmiş.

Şu an dinamometre sonucu %7 oranında hata payı ile 437 hp 587 nm tork değeri verdi.

Şu andan itibaren kesinlikle normal benzin ile oktan düşüklüğünden dolayı motor stabil çalışmıyor.Çok ünlü bir marka olan VP Racing madditive octanium booster kullanmak zorundayım.Şişesi 50 usd her depoda 1 adet mutlaka kullanmam gerekiyor.İlk etapta 10 tüp aldım sonrasına bakacağız artık yurtdışından getirticem.

Rolantide çalışması mükemmel,o dereceli egzantrik 'ten kaynaklanan kesik ses inanılmaz iç gıcıklıyor :) Arabama tekrar tekrar aşık oldum.Turbonun kalibre edilmesi.dereceli egzantrik'in yuvalarına tam alışması ve şanzımanın yerine tam alışması için 300 400 km normal bantta seyir yapmak gerekiyormuş.Dedim valla tunç abi ben 400 km yi doldurmak için bekleyemem hadi kalk tekirdağa köfte yemeğe gidiyoruz :) Maslaktan çıktık bir tekirdağ yapıp geldik.Ertesi gün sabaha karşı 4 te (boş yol) kendimizi otobanda bulduk test için.Adriana'm (lakabı) resmen boyut değiştirmiş.Turbonun basması,ivmelenmesi şanzıman resmen parmak ısırdım diyebilirim.

Bu aracı artık normal trafikte kullanarak yazık etme tavsiyesi ile birlikte zaten haftada 1 çıkardığım aracımı gündüz trafiğinde kullanmamaya karar verdim.10.5 saniye 240 km/h

 

6nE66W.jpg

PMAEpN.jpg

6nE6Z7.jpg

mLa8G1.jpg

goDLkR.jpg

o7azAm.jpg

l18zkX.jpg

Zda1La.jpg

nraG70.jpg

y4vnlL.jpg

Yba5l6.jpg

L3Xo4j.jpg

nraGmV.jpg

l18z9J.jpg

VYGy6Z.jpg

Gzg1or.jpg

 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
oguzhan89    276
oguzhan89

Maşallah harika olmuş video var mi ?

Oğuzhan Altuğ

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×